Problem ? z napędem 4x4
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem ? z napędem 4x4
Wymieniono tylko olej, także ja bym zaczął od wymiany oleju i filtra w sprzęgle, ale też koniecznie wyczyszczenie sitka na pompie - zakładamy na nowych oringach. Pamiętaj aby po wymianie przejechać się żwawiej i dolać oleju. Jak to nie pomoże no to wymiana tego zaworu o którym wspominałem.
Ważne - nie wyrzucaj butelki z pozostałym po wymianie olejem, możesz potrzebować po wymianie zaworu.
Ważne - nie wyrzucaj butelki z pozostałym po wymianie olejem, możesz potrzebować po wymianie zaworu.
Mr Haldex
- Krzys76
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem ? z napędem 4x4
Dziekuje bardzo za wyjasnienie tematu
Samochud juz umowiony do warsztatu
Samochud juz umowiony do warsztatu
- kudłaty grawer
- Posty: 25
- Rejestracja: 9 lut 2018, o 23:03
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 174,4 KM/426 Nm
- Imię: Jarosław
Re: Problem ? z napędem 4x4
Wiem ze mial robiony przeglad dwa lata temu od wtedy jest zrobione 14 tys km bo teraz ma 255 tys
To jest raport widac ze byl wymieniony olej w silniku i napedzie 4x4 oraz jakies inne sprawy
Z ta pewnością wymiany oleju czy filtra w serwisie to bym był bardzo ostrożny. Dla przykładu kupiłem swoją z przebiegiem 143tys i teoretycznie powinna mieć dwa razy zrobioną wymianę. Taka widniała dwukrotnie jedynie w systemie i dokumentacji w salonie Skody gdzie była od nowości serwisowana. Robiąc po zakupie kompletny serwis w niezależnym warsztacie okazało się, że od nowości nikt nigdy tam nie zaglądał
To jest raport widac ze byl wymieniony olej w silniku i napedzie 4x4 oraz jakies inne sprawy
Z ta pewnością wymiany oleju czy filtra w serwisie to bym był bardzo ostrożny. Dla przykładu kupiłem swoją z przebiegiem 143tys i teoretycznie powinna mieć dwa razy zrobioną wymianę. Taka widniała dwukrotnie jedynie w systemie i dokumentacji w salonie Skody gdzie była od nowości serwisowana. Robiąc po zakupie kompletny serwis w niezależnym warsztacie okazało się, że od nowości nikt nigdy tam nie zaglądał
- Krzys76
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem ? z napędem 4x4
Mam pytanie odnosnie sterownika Haldexu bo to chyba on jest winien wszystkiemu
Moze byc tak ze to ten zawor jest winien a sterownik jest dobry
Bo sa takie usterki wykryte dlatego pytam o te dwie mozliwosci
Mam chyba taki typ OBR 907554C tak wynika z tego raportu mojego auta
Address 22: AWD Labels: 0AY-907-554-V1.clb
Part No SW: 0BR 907 554 C HW: 0BR 907 554 C
Component: Haldex 4Motion 3018
Coding: 0000005
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 45DC385039A3CB13984-8010
2 Faults Found:
00003 - Control Module
014 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 168
Mileage: 255122 km
Time Indication: 0
Date: 2017.04.17
Time: 19:24:07
02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373)
014 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 168
Mileage: 255122 km
Time Indication: 0
Date: 2017.04.17
Time: 19:24:07
Czy wystarczy ze kupie taki sam sterownik i go wymienie na ten nowy
Czy jest potrzeba jego kodowania w programie zeby poprawinie dzialal
Moze byc tak ze to ten zawor jest winien a sterownik jest dobry
Bo sa takie usterki wykryte dlatego pytam o te dwie mozliwosci
Mam chyba taki typ OBR 907554C tak wynika z tego raportu mojego auta
Address 22: AWD Labels: 0AY-907-554-V1.clb
Part No SW: 0BR 907 554 C HW: 0BR 907 554 C
Component: Haldex 4Motion 3018
Coding: 0000005
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 45DC385039A3CB13984-8010
2 Faults Found:
00003 - Control Module
014 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 168
Mileage: 255122 km
Time Indication: 0
Date: 2017.04.17
Time: 19:24:07
02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373)
014 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 168
Mileage: 255122 km
Time Indication: 0
Date: 2017.04.17
Time: 19:24:07
Czy wystarczy ze kupie taki sam sterownik i go wymienie na ten nowy
Czy jest potrzeba jego kodowania w programie zeby poprawinie dzialal
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Problem ? z napędem 4x4
Sprawdź sterownik
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 99#p435399
to najprostszy temat. podnosisz auto, rozkręcasz kilka śrubek u już wiesz czy na płytce sterownika nie ma jakiś uszkodzeń. Jak nie ma widocznych gołym okiem, to przelutuj styki (zimne luty) i przetestuj.
Jak kupisz używkę to nie znaczy że ten będzie sprawy bo też może mieć zimne luty.
Zobacz w swój skan, masz wklepane "Coding: 0000005", więc na nowym module trzeba sprawdzić czy masz takie samo, ewentualnie zmienić. A czy są jakieś adaptacje to tego nie wiem bo mam ośkę. Może ktoś wypowie się w temacie.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 99#p435399
to najprostszy temat. podnosisz auto, rozkręcasz kilka śrubek u już wiesz czy na płytce sterownika nie ma jakiś uszkodzeń. Jak nie ma widocznych gołym okiem, to przelutuj styki (zimne luty) i przetestuj.
Jak kupisz używkę to nie znaczy że ten będzie sprawy bo też może mieć zimne luty.
Zobacz w swój skan, masz wklepane "Coding: 0000005", więc na nowym module trzeba sprawdzić czy masz takie samo, ewentualnie zmienić. A czy są jakieś adaptacje to tego nie wiem bo mam ośkę. Może ktoś wypowie się w temacie.
- Krzys76
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem ? z napędem 4x4
Okazalo sie ze mam walniety sterownik napedu Haldex Continental OBR 907 554 C
Czy ktos posiada taki na sprzedaz badz wie gdzie to naprawic
Czy ktos posiada taki na sprzedaz badz wie gdzie to naprawic
- Krzys76
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem ? z napędem 4x4
Witam
Przelozylem sterownik napedu Haldex wSS2 Ale dalej pokazuje blad skrzyni biegow Ja mam manualna a sterownik jest z automatu Czy ktos wie jak to wykasowac
Pozdrawiam
Przelozylem sterownik napedu Haldex wSS2 Ale dalej pokazuje blad skrzyni biegow Ja mam manualna a sterownik jest z automatu Czy ktos wie jak to wykasowac
Pozdrawiam
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 434
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Problem ? z napędem 4x4
ale ten błąd co był zniknął i pojawił się o DSG?
jakie masz obecne kodowanie?
ewentualnie poprosimy kodowanie od kogoś, kto ma 4x4 w manualu
ja mam w przy 4x4 DSG 0000005
jakie masz obecne kodowanie?
ewentualnie poprosimy kodowanie od kogoś, kto ma 4x4 w manualu
ja mam w przy 4x4 DSG 0000005
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Problem ? z napędem 4x4
Ja mam 4x4, manual.
Kodowanie to samo: 0000005
0BR 907 554 C
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Krzys76
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Problem ? z napędem 4x4
dzieki za pomoc
ale dalej wisi blad automatu nie wazne co wpisuje
mam info ze potrzebne kodowanie on line
zobaczr co bedzie jak to ogarne
ale dalej wisi blad automatu nie wazne co wpisuje
mam info ze potrzebne kodowanie on line
zobaczr co bedzie jak to ogarne
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 kwie 2023, o 16:21
- Samochód: Superb II 4x4
- Rocznik: 2009
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Problem ? z napędem 4x4
cześć,
czy jest tu może ktoś z 3miasta i zna godny polecenia serwis, który pomoże zdiagnozować co boli haldex.
Superb 200 tyś km przebiegu z 2009 roku (tak wiem, że ciężko w to uwierzyć, ale tyle ma) i problem z szarpaniem i to sporym podczas ruszania i na każdym kolejnym biegu. Tak jakby spinał napęd i nie puszczał. Nawet na wstecznym tak odstawia. Olej zlany raz potem po 2 tyś drugi raz, niestety jest tam syf i wymiany nic nie pomagają. Adaptacja pomaga na chwilę ale po 500 km tak szarpanie wraca tak, że nie da się jeździć.
Odpiąłem 8 pin na sterowniku i oczywiście sypię błędem ESP ale można jechać.
będę wdzięczny za jakieś namiary na uczciwą naprawę.
czy jest tu może ktoś z 3miasta i zna godny polecenia serwis, który pomoże zdiagnozować co boli haldex.
Superb 200 tyś km przebiegu z 2009 roku (tak wiem, że ciężko w to uwierzyć, ale tyle ma) i problem z szarpaniem i to sporym podczas ruszania i na każdym kolejnym biegu. Tak jakby spinał napęd i nie puszczał. Nawet na wstecznym tak odstawia. Olej zlany raz potem po 2 tyś drugi raz, niestety jest tam syf i wymiany nic nie pomagają. Adaptacja pomaga na chwilę ale po 500 km tak szarpanie wraca tak, że nie da się jeździć.
Odpiąłem 8 pin na sterowniku i oczywiście sypię błędem ESP ale można jechać.
będę wdzięczny za jakieś namiary na uczciwą naprawę.