No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: Misiek Fisiek »

No ale misio (bardzo zły) napisał, że musi być 4x4 i może być manual.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bardzozlymisio
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, o 09:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: bardzozlymisio »

Nematode - no i tego wlasnie się boję, ze bedę pluł sobie w brodę, że nie wziąłem mocniejszego. Chipa mozna zrobic w 1.8, ale narażasz sie na utrate gwarancji i usterki co oznacza koszty. Wolę fabryczne osiagi i swięty spokój.
Jedyne co mnie boli to brak 4x4, bo powiem szczerze zakochalem sie w napedzie w Scoucie - kazdy ma swoje preferencje, ale dla mnie 4x4 to priorytet.
A 3.6 musialbym wziac w najbiedniejszej wersji - to troche boli...

no a 4 rury w 2.0 sa miodzio mieszkam na Bielanach zaraz kolo Skody i bez przerwy obserwuje nowe Superby przybywajace do Salonu wiec mam dobre rozeznanie 4 rury to nawet +1,5 jak nie +2,0 do wyglądu oraz co najmniej -2,5 do dobrego samopoczucia sąsiada :)

i tu powstaje problem - jak sie skusze na 1.8 4x4 to bede marudzil, ze za slaby, a jak na 2.0 to ze nie ma 4x4 - q..wa jak baba normalnie, masakra....

moze zrobia Superb Scout 2.0 tsi 4x4 - to by bylo to (tylko zeby nie kosztowal milion pięćset sto dziewięćset)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: Misiek Fisiek »

Niestety musisz iść na jakiś kompromis. Możesz ewentualnie poszukać jakiegoś demo 3.6 z salonu lub ściągnąć sobie rocznego passata cc 3.6 z USA (jakieś 120k za wypasioną wersję) i wtedy będziesz miał +5 do wyglądu a -8 do dobrego samopoczucia sąsiadów :) Nie wiem tylko co powiesz na 15l spalania w mieście.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: eX »

na poczatku kazdy marudzi ze nie chce softa, z biegiem czasu soft robi wiekszosc

nikt nie zauwazyl ze wprowadzili blad w rozpiske? 2.0 170 jest 4x2
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
grzela07
Posty: 206
Rejestracja: 28 sty 2011, o 23:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 190 KM/400 Nm
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: grzela07 »

w tabeli było 170 KM, 4x4 w DSG. Po moim telefonie do dealera skody, że chciałbym zmienić konfigurację - okazało się, że znaleźliśmy błąd na stronie - i zaraz będzie to poprawione
najpierw 126p, potem Felicja 1,6 MPI, Octavia I TOUR+ 1,9 TDI, potem Superb II Combi PLATINUM 2,0 TDI 4x4, teraz Superb III L&K 2.0 TDI 4x4 DSG.
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: frytol »

Nematode, 2.0TSI również ma rozrząd na łańcuchu, bo generalnie 1.8TSI od 2.0TSI różni się jedynie skokiem tłoka - większe wykorbienie wału, cała reszta to ten sam motor.
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: Nematode »

No to nie wiem, ale w 1.8 niby łańcuch jest dożywotni czy tam do 200k, a w 2.0 chyba po 90k trzeba zmieniać. Jesteś tego pewny? Czy w takim razie 2.0 tez ma ten j..... napinacz z rolką?
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
bardzozlymisio
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, o 09:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: bardzozlymisio »

Zuber - CC fajna bryka i faktycznie +5 do wyglądu i -8 do samopoczucia sąsiada, ale -17,5 do pakowania wózka, rowerka, piłeczek, misiów, foremeczek, baseników, itepe, że nie wspomnę o NANO-walizeczce żony ;)
Oprócz 4x4 musi być kombi. Scout jest o wiele za mały.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: Misiek Fisiek »

A bierzesz pod uwagę możliwość kupna auta lekko używanego, np. po demo dealera czy musi być nowe? Jeśli dopuszczałbyś roczną używkę to w cenie 130-140 k masz już niezły wybór dobrze wypasionych aut.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bardzozlymisio
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, o 09:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: bardzozlymisio »

chyba jednak wole nowe. mialem juz doswiadczenia z uzywkami i raczej nie chce ich powtarzac. glownie chodzi o to, ze mam za malo wolengo czasu, zeby go marnowac na naprawy auta. naturalnie mam swiadomosc, ze najwiecej traci sie na nowych, ale przy okazji wszyscy wiemy, ze ma sie najwiecej swietego spokoju zarowno podczas uzytkowania jak i pozniejszej sprzedazy. dlatego raczej ide w koncepcji nowego.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: Misiek Fisiek »

To faktycznie masz ograniczony wybór. Ja na dobrą sprawę stałem przed identycznym dylematem pół roku temu. Niestety 4x4 to dają raczej w SUVach i limuzynach premium a w autach dla Kowalskiego bardzo rzadko.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bardzozlymisio
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, o 09:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: bardzozlymisio »

otóż to, brałem jeszczę po d uwagę Subaru - ma zawsze bardzo dobre opinie jeśli chodzi o prowadzenie i trakcję.
Jednak IMHO obecne subaraki mogą spokojnie startowac w konkursie na najbrzydsze auto świata, środek jest niewielę lepszy i z tego co czytam awaryjność i serwis też pozostawiają wiele do życzenia. Muszę się wybrać na jazdę próbną. Natomiast Peugeot 508 ma wyjść w wersji a'la Allroad, niestety napędzany będzie silnikiem 160KM diesel + 40KM = niby 200KM elektryczny na tylnej osi - już sam ten opis brzmi masakrycznie :), ale byłem się przejechać 508 i zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie (wiem wiem samochodów na F się nie kupuje - i jakoś ten stereotyp siedzi mi w głowie). W sferze rozważań pozostaje jeszcze Insignia 220KM, 4x4, manual, sports tourer... ciężka sprawa słowem.
siekla
Posty: 44
Rejestracja: 5 cze 2011, o 13:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Lublin

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: siekla »

Jeżeli chodzi o subaru - to jest to rewelacyjnie prowadzący się samochód. Z uwagi na nisko położonyśrodek ciężkości i w pełni symetryczny układ napędowy jest super. Mam 11 letniego forestera i to auto daje duuuuuużo frajdy.

Ale,

obecny diesel - mocno rozczarowuje - duży problem sprawia DPF - koszt wymiany 12.000 PLN w przypadku awarii.
przekladnia LINEAR - to nieporozumienie - w porównaniu z DSG - to przepaść
Jezeli chodzi o outbacka czy legacy - sa bardzo przestronne w środku, dużo bardziej niż poprzednicy, ale design pozostawia wiele do życzenia.
na plus należy zaliczyć spalanie
po dotarciu warto zremapować motor - bo 150 KM w dosyc ciezkim aucie nie jest wystarczajace.


Jeżeli chodzi o insygnie - to moim zdaniem auto jest tak ciężkie, że dodatkowe kg i opory z uwagi na układ 4x4 odbierają całkowicie frajde z jazdy - nie odczułem wogóle komfortu napędu.
Dlatego - pomimo olbrzymiej miłości do marki - kupiłem superba - ale 4x2 - bo 4x4 było nadal niepewne.
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: eX »

dlatego jak jest problem z DPF to trzeba wywalic w cholere, jezeli dane auto nie jezdzi po "zielonych" strefach
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: No i chyba wreszcie będzie 2,0 tDI 170KM 4x4 z DSG

Post autor: Misiek Fisiek »

Badalem temat insigni 4x4 i nie wyglada zachecajaco. Haldex sprawia sporo problemow, auto ogolnie dosyc awaryjne, czesto krzaczy sie turbina, jakies uszczelki - silnik sie poci. Do tego pali strasznie duzo na te pojemnosc i kiepsko sie prowadzi.

Subaraki to byly fajne kilka lat temu, teraz sa brzydkie i maja slabe piece.

Generalnie sytuacja wyglada dosc marnie ale jesli wymyslisz cos lepszego niz Superb to moze i ja skusze sie na zmiane bo wymagania mam podobne.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ