(S1) czyszczenie turbiny
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Lokalizacja: Wrocław
(S1) czyszczenie turbiny
Witam
Chciałbym się zapytać czy ktoś z was sam sobie czyścił Turbo Jeśli tak to na co powinienem zwrócić uwagę i na co uważać.
Chciałbym się zapytać czy ktoś z was sam sobie czyścił Turbo Jeśli tak to na co powinienem zwrócić uwagę i na co uważać.
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Sami sobie tu czyścili http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Dzięki kolego za linka zakończyłem właśnie czyszczenie zaworu EGR, kolektora oraz turbiny.
Powiem wam panowie tak jeśli macie możliwość wykonania samemu takiego czyszczenia to poleca słychać i czuć różnice aż miło )) Roboty jest troch przyznam ale warto. Mnie zajęło to 5 godz.
Powiem wam panowie tak jeśli macie możliwość wykonania samemu takiego czyszczenia to poleca słychać i czuć różnice aż miło )) Roboty jest troch przyznam ale warto. Mnie zajęło to 5 godz.
- yarun
- Posty: 29
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 16:39
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Ipswich
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Jak w 5h dales rade to szybko sie uwinoles.
Robiles moze jakies zdjecia przy okazji?
Jesli tak to powklejaj napewno sie przydadza.
Pozdrawiam
Robiles moze jakies zdjecia przy okazji?
Jesli tak to powklejaj napewno sie przydadza.
Pozdrawiam
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Przykro mi ale nie robiłem żadnych zdjęć ale jeśli chcesz to mogę to opisać krok po kroku co od czego odkręcasz samo czyszczenie masz opisane w linku od (ja456)
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: (S1) czyszczenie turbiny
A więc musisz sobie przygotować następujące klucze:
10.12.13.16.17. najlepiej nasadowe i płaski dodatkowo Torxy oraz Imbusy
Śrubokręt płaski i krzyżak,młotek,WD40(400ml),benzyna ekstrakcyjna,papier ścierny i oczywiście 4 piwa
Zaczynamy:
1. Odkręcamy filtr powietrza po lewej stronie(klucz 10) i go wyciągamy. Już mamy trochę więcej miejsca i widzimy turbo lepiej.
2. Odkręcamy zawór EGR(klucz imbusowy) oraz złącze tego zaworu z silnikiem- ostrożnie z uszczelkami
Jak już będziesz miał zawór w rekach to przy okazji go wyczyść. Na pewno jest cały zasrany
3. Odkręcamy kolektor wydechowy(klucz imbusowy). Ostrożnie z uszczelkom. Teraz zaczyna się walka z turbiną
4. Odkręć łącze elastyczne od turbo 3 śruby(klucz 12 płaski) ja miałem je zapieczone więc psikałem WD40 i stukałem Młotkiem ale ostrożnie ze stukaniem bo są to elementy żeliwne mogą pęknąć.
5. Turbo jest przykręcone 3 śrubami(klucz 12 nasadowy). Pierwsza śruba jest widoczna bo jest umieszczona centralnie dwie kolejne są z tyłu musisz je wymacać.
6. Dodatkowo od spodu wychodzi taka łapa do której jest przykręcone twoje turbo(jaki klucz nie pamiętam) ale jest na pewno.
7. Musisz jeszcze odkręcić taką czarną rurkę podłączoną od góry do turbo(klucz 17 płaski) od spodu jest taka sama rurka tylko że przykręcona na 2 śruby( klucz imbusowy)
GRATULUJE MOŻESZ WYCIĄGNĄĆ TURBO
Wspomnę na koniec że nie jestem mechanikiem więc jeśli nie nazwałem jakiegoś elementu po imieniu proszę o wybaczenie
ps. Jak będę robił koledze czyszczenie to teraz na pewno porobię fotki tylko nie wiem kiedy się zdecyduje on na czyszczenie. Jeśli będziesz miał pytania to pisz na maila ufo344@wp.pl
10.12.13.16.17. najlepiej nasadowe i płaski dodatkowo Torxy oraz Imbusy
Śrubokręt płaski i krzyżak,młotek,WD40(400ml),benzyna ekstrakcyjna,papier ścierny i oczywiście 4 piwa
Zaczynamy:
1. Odkręcamy filtr powietrza po lewej stronie(klucz 10) i go wyciągamy. Już mamy trochę więcej miejsca i widzimy turbo lepiej.
2. Odkręcamy zawór EGR(klucz imbusowy) oraz złącze tego zaworu z silnikiem- ostrożnie z uszczelkami
Jak już będziesz miał zawór w rekach to przy okazji go wyczyść. Na pewno jest cały zasrany
3. Odkręcamy kolektor wydechowy(klucz imbusowy). Ostrożnie z uszczelkom. Teraz zaczyna się walka z turbiną
4. Odkręć łącze elastyczne od turbo 3 śruby(klucz 12 płaski) ja miałem je zapieczone więc psikałem WD40 i stukałem Młotkiem ale ostrożnie ze stukaniem bo są to elementy żeliwne mogą pęknąć.
5. Turbo jest przykręcone 3 śrubami(klucz 12 nasadowy). Pierwsza śruba jest widoczna bo jest umieszczona centralnie dwie kolejne są z tyłu musisz je wymacać.
6. Dodatkowo od spodu wychodzi taka łapa do której jest przykręcone twoje turbo(jaki klucz nie pamiętam) ale jest na pewno.
7. Musisz jeszcze odkręcić taką czarną rurkę podłączoną od góry do turbo(klucz 17 płaski) od spodu jest taka sama rurka tylko że przykręcona na 2 śruby( klucz imbusowy)
GRATULUJE MOŻESZ WYCIĄGNĄĆ TURBO
Wspomnę na koniec że nie jestem mechanikiem więc jeśli nie nazwałem jakiegoś elementu po imieniu proszę o wybaczenie
ps. Jak będę robił koledze czyszczenie to teraz na pewno porobię fotki tylko nie wiem kiedy się zdecyduje on na czyszczenie. Jeśli będziesz miał pytania to pisz na maila ufo344@wp.pl
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: (S1) czyszczenie turbiny
W weekend planuję się do VNT dobrać.
Da radę turbo wyciągnąć bez kanału (pod blokiem) i jakichś dziwnych zaginanych kluczy?
Da radę turbo wyciągnąć bez kanału (pod blokiem) i jakichś dziwnych zaginanych kluczy?
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 11:59 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Ło rany, od tygodnia szukam po necie jak to zrobić włącznie z zarejestrowaniem się na forum pl i uk passata, a na ten link nie trafiłem.
Dzięki bardzo!!!
Gość który to robił miał AVFa czyli silnik podobny do mojego, kanału też nie miał. On dał radę, ja też radę dam.
Dzięki bardzo!!!
Gość który to robił miał AVFa czyli silnik podobny do mojego, kanału też nie miał. On dał radę, ja też radę dam.
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 11:59 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Autko traci moc. U dołu jest niedoładowane, a zaraz potem następuje przeładowanie
http://vaglog.pl/log_250512.html
Chciałem spróbować najpierw rozebrać i wyczyścić, jeśli zobaczę jakieś niepokojące rzeczy (luzy itp) to będę mądrzejszy i będę wiedział że bez regeneracji się nie obejdzie.
Samochód mam od miesiąca....
Tydzień temu zaczęły się problemy.
Parę razy wpadło w tryb awaryjny, znaczy pokazała się "check engine" wtedy w ogóle autko traciło moc.
No i komp pokazuje odnawiający się błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
http://vaglog.pl/log_250512.html
Chciałem spróbować najpierw rozebrać i wyczyścić, jeśli zobaczę jakieś niepokojące rzeczy (luzy itp) to będę mądrzejszy i będę wiedział że bez regeneracji się nie obejdzie.
Samochód mam od miesiąca....
Tydzień temu zaczęły się problemy.
Parę razy wpadło w tryb awaryjny, znaczy pokazała się "check engine" wtedy w ogóle autko traciło moc.
No i komp pokazuje odnawiający się błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: (S1) czyszczenie turbiny
No i nie ruszałem turbiny, bo znalazłem nieszczelność na układzie podciśnienia (na pompie podciśnienia - ruchomy króciec)
Gruszka co prawda chodziła w gr. 011BS, ale jak podpiąłem wakuometr do wężyka od gruszki, to zamiast spodziewanego 0,9bara pokazało 0,4.
Gruszka co prawda chodziła w gr. 011BS, ale jak podpiąłem wakuometr do wężyka od gruszki, to zamiast spodziewanego 0,9bara pokazało 0,4.
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 11:59 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: (S1) czyszczenie turbiny
Ponoć się bierze nasadkę 22 i młotkiem opukuje co by się do wewnątrz pozaginały ranty.
No właśnie większość budżetu pochłonął zestaw startowy (rozrząd, filtry, nowe zimowe opony, jakieś pierdoły w zawieszeniu) i póki co z ciężkim sercem, ale będę musiał zaklepać
Jeszcze się zastanawiam czy nie spróbować dać do warsztatu do nagwintowania, żeby dopasować jakiś króciec.
No właśnie większość budżetu pochłonął zestaw startowy (rozrząd, filtry, nowe zimowe opony, jakieś pierdoły w zawieszeniu) i póki co z ciężkim sercem, ale będę musiał zaklepać
Jeszcze się zastanawiam czy nie spróbować dać do warsztatu do nagwintowania, żeby dopasować jakiś króciec.