Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
Jeżeli był taki temat to przepraszam , szukałem i nic podobnego nie znalazłem .
Otóż w tamtym tygodniu byłem na komputerze , bo świeci się kontrolki od klocków hamulcowych , spalonej żarówki , check i esp . Brak również oświetlenia wewnątrz auta ( oprócz lampek tylnych ) .
Komputer wykazał zero błędów w module komfortu , uszkodzony czujnik cofania i sporo błędów z pod maski min. przeplywomierz , egr , sondy . Mechanik stwierdził , że może być zalany sterownik silnika w podszybiu i będzie musiał go rozebrać i albo sie da go wysuszyć jezeli jest zalany i powinno pomóc . Lub trzeba poszukać nowo - używanego , szukać ewentualnie tylko po numerze czy to musi być koniecznie superb 1.8 t ?
Może jakieś sugestie lub ktoś już tak miał
Tak to jest z nowo używanymi autami
Otóż w tamtym tygodniu byłem na komputerze , bo świeci się kontrolki od klocków hamulcowych , spalonej żarówki , check i esp . Brak również oświetlenia wewnątrz auta ( oprócz lampek tylnych ) .
Komputer wykazał zero błędów w module komfortu , uszkodzony czujnik cofania i sporo błędów z pod maski min. przeplywomierz , egr , sondy . Mechanik stwierdził , że może być zalany sterownik silnika w podszybiu i będzie musiał go rozebrać i albo sie da go wysuszyć jezeli jest zalany i powinno pomóc . Lub trzeba poszukać nowo - używanego , szukać ewentualnie tylko po numerze czy to musi być koniecznie superb 1.8 t ?
Może jakieś sugestie lub ktoś już tak miał
Tak to jest z nowo używanymi autami
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, o 12:43 przez Raf T, łącznie zmieniany 1 raz.
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
Sprawdziles w koncu czy dochodzi zasilanie do lampki ? Cos masz poje***e z elektryka. Niech Ci sprawdzi jakis ogarniety elektryk. Pokaz pelna liste bledow ktore wylecialy pod maska. Po usunieciu bledy powracaja ? Jakies bledy na sterowniku abs ?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
Sprawdziłem brak prądu na lampkach , jedynie w tej centralnej lampce jest podświetlanie i dwie czerwone diody po włączeniu świateł . I tylne lampki wewnątrz działają . Listy błędów nie mam . Tak błędy powracają . Twierdził , że albo ten sterownik , wiązka lub coś z masą . Bo nie realne aby to wszystko się popsuło i aby auto normalnie jechało .bednar676 pisze:Sprawdziles w koncu czy dochodzi zasilanie do lampki ? Cos masz poje***e z elektryka. Niech Ci sprawdzi jakis ogarniety elektryk. Pokaz pelna liste bledow ktore wylecialy pod maska. Po usunieciu bledy powracaja ? Jakies bledy na sterowniku abs ?
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
Obstawiam problem z wiazka. Takze czeka Cie odstawienie auta na kilka dni do elektryka i szarpnie troche z kielni :-/
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
podepnę się pod temat-mam problem z czujnikiem cofania a mianowicie nieraz działa normalnie nieraz piszczy juz po wrzuceniu biegu wstecznego.Podejrzewam że którys z czujnikow w zderzaku oszalał.Czy VCDS-em LITE moge sprawdzić te czujniki?Albo DELTASCAN-em?bo tylko to posiadam.Pozdrawiam
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
Lite tylko sprawdzisz, ale nic z tym nie zrobisz.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
Dziś chwila wolnego w pracy , więc fotel kierowcy wyleciał z auta i dywan w górę . I faktycznie wiązka biegnąca na wysokości nóg pasażera , może nie wiązka a łączenia kabli były posniedziałe . Poskręcałem na krótko i oświetlenie wnętrza wróciło , jutro lutowanie . Co robicie aby zabezpieczyć aby się problem nie powtórzył Jedyne co nie działa to lampka środkowa w pozycji światło przy drzwiach otwartych , na stałe jak ustawie to świeci się wszystko . Ale tu uważam , że to winna lampki . Jutro w pracy wymontuję z innego superba i sprawdze . Żeby nie było tak fajnie to zamknął Mi się bagażnik i nie reaguje na nic . Jakieś pomysły co mogło lub mogłem zrobić
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
Oświetlenie ogarnięte . Teraz czas na świecące kontrolki ( od klocków hamulcowych - nowe założone wiosna 2014 , spalonej żarówki , check i ESP ) . Zakupiłem urządzenie do skanowania auta i zczytałem błędy , wygląda to tak :
Na silniku :
- 17833 , P1425 - zawór regulatora oczyszczenia zbiornika emisji odparowywacza 0N80 - zwarcie do masy
- 17955 , P1547 - elektromagnes spalin turbosprężarki A - niski sygnał wejściowy / zwarcie do masy
- 17525 , P1117 - nagrzewnica czujnika tlenu 2 (blok 1) - niski sygnał
- 17843 , P1435 - przekaźnik pompy systemu wtrysku powietrza wtórnego 0N299 - zwarcie do masy
- 17829 , P1421 - zawór elektromagnetyczny AIR , wtrysk wtórnego powietrza 0N112 - zwarcie do masy
- 17697 , P1289 - zawór recyrkulacji turbosprężarki 0N249 - zwarcie do masy
- 17522 , P1114 - czujnik 2 , blok 1 - za wielka rezystancja
- 16486 , P0102 - Czujnik MAF , przepływ masy powietrza (G70) - niski sygnał wejściowy
- 17524 , P1116 - Obieg nagrzewnica czujnika tlenu 1 (blok 1)
- 18010 , P1602 - Zasilanie (zacisk 30) (B+) - niskie napięcie
Po skasowaniu , błędy wracają .
Na abs- ie :
- 18265 , P1857 - sygnał obciążenia - wiadomość o błędzie z modułu sterowania silnika
Na xenonach :
- 01535 - silnik pozycyjny prawego reflektora (V49) - otwarty / zwarty obwód do plus .
Nie można go skasować .
Na silniku :
- 17833 , P1425 - zawór regulatora oczyszczenia zbiornika emisji odparowywacza 0N80 - zwarcie do masy
- 17955 , P1547 - elektromagnes spalin turbosprężarki A - niski sygnał wejściowy / zwarcie do masy
- 17525 , P1117 - nagrzewnica czujnika tlenu 2 (blok 1) - niski sygnał
- 17843 , P1435 - przekaźnik pompy systemu wtrysku powietrza wtórnego 0N299 - zwarcie do masy
- 17829 , P1421 - zawór elektromagnetyczny AIR , wtrysk wtórnego powietrza 0N112 - zwarcie do masy
- 17697 , P1289 - zawór recyrkulacji turbosprężarki 0N249 - zwarcie do masy
- 17522 , P1114 - czujnik 2 , blok 1 - za wielka rezystancja
- 16486 , P0102 - Czujnik MAF , przepływ masy powietrza (G70) - niski sygnał wejściowy
- 17524 , P1116 - Obieg nagrzewnica czujnika tlenu 1 (blok 1)
- 18010 , P1602 - Zasilanie (zacisk 30) (B+) - niskie napięcie
Po skasowaniu , błędy wracają .
Na abs- ie :
- 18265 , P1857 - sygnał obciążenia - wiadomość o błędzie z modułu sterowania silnika
Na xenonach :
- 01535 - silnik pozycyjny prawego reflektora (V49) - otwarty / zwarty obwód do plus .
Nie można go skasować .
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: Sterownik silnika - kolejny problem nowego nabytku .
wszedzie zwarcie do masy czyli ugnita wiazka.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
A jakieś typowe miejsca ugnicia wiązki , tak jak np. w przypadku braku oświetlenia , to za fotelem kierowcy .
Bo nie wiem gdzie rozpocząć poszukiwania . A warsztat to ostateczność .
Bo nie wiem gdzie rozpocząć poszukiwania . A warsztat to ostateczność .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
Dziś w pracy podszybie zdjęte , wycieraczki zdjęte , aku wymontowany ( czy napięcie na vag-u przy uruchomionym silniku , ksenonie i klimie wynosi 13,7V jest ok ? ) . Masa pod akumulatorem przeczyszczona , otoczenie ECU sprawdzone , założenie bezpiecznika 34 , którego brakowało w skrzynce bezpieczników ( nie wiem czy potrzebny ? ) .
Kontrolka check i ESP zgasły , kontrolka od klocków po paru kilometrach też zgasła ( choć on gasła już wcześniej i później wracała , może Tym razem nie wróci ) .
Została tylko kontrolka od przepalonej żarówki , ale tu obstawiam brak samopoziomowania ksenonów , vag pokazuje błąd :
- 01535 - silnik pozycyjny prawego reflektora (V49) - otwarty / zwarty obwód do plus .
Kontrolka check i ESP zgasły , kontrolka od klocków po paru kilometrach też zgasła ( choć on gasła już wcześniej i później wracała , może Tym razem nie wróci ) .
Została tylko kontrolka od przepalonej żarówki , ale tu obstawiam brak samopoziomowania ksenonów , vag pokazuje błąd :
- 01535 - silnik pozycyjny prawego reflektora (V49) - otwarty / zwarty obwód do plus .
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
13,7 wydaje mi się lekko za niską wartością, ale dopuszczalną. Na tyle, żeby się nią nie przejmować. Aby spać spokojniej możesz sobie zrobić prosty test włącz maksymalną liczbę odbiorników z jakich korzystasz stojąc w korku (czyli np. radio, grzanie szyby, lusterek, krzesła etc.) i zobacz czy na jałowym nie spadnie Ci poniżej 12,5-13. Będziesz wtedy wiedzieć czy zimą mimowszystko podczas jazdy w korku choć trochę doładowujesz aku. Jak tak to bym się nie martwił póki działa.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
Dziś błędy sprawdziłem na silniku i pełen sukces - zero błędów .kamracik pisze:13,7 wydaje mi się lekko za niską wartością, ale dopuszczalną. Na tyle, żeby się nią nie przejmować. Aby spać spokojniej możesz sobie zrobić prosty test włącz maksymalną liczbę odbiorników z jakich korzystasz stojąc w korku (czyli np. radio, grzanie szyby, lusterek, krzesła etc.) i zobacz czy na jałowym nie spadnie Ci poniżej 12,5-13. Będziesz wtedy wiedzieć czy zimą mimowszystko podczas jazdy w korku choć trochę doładowujesz aku. Jak tak to bym się nie martwił póki działa.
Zostaje tylko kontrolka od spalonej żarówki ( sprawdziłem dziś vagiem czujniki i przód pokazywał 1,6V a tył 2,6V ) i od klocków hamulcowych .
Sprawdziłem też dziś co pokaże program przy uruchomionym silniku , na luzie i włączonym na Maxa odbiornikami i pokazało 12,39 - 12,42V.
Mam też pytanko o sygnalizację zapiętych pasów , na zapłonie się świeci a po uruchomieniu silnika się nie świeci nawet jak pas jest rozpięty , czy przez program można włączyć tą sygnalizację , jak tak to jak to zrobić . Bo nie wiem czy jest wyłączona sygnalizacja czy problem jest inny .
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
Napięcie wydaje mi się, że ujdzie jeśli powłączałeś dosłownie wszystko, to patologiczna sytuacja i raczej na co dzień tak nie jeździsz więc bym to zostawił.
Pasy w SII wiem, że na pewno się wyłącza VCDS'em, ale jak jest w SI niestety nie wiem.
Co do żarówki patrzyłeś zgodnie z instrukcją jaką mają moc? Może, któraś jest słabsza niż powinna i bierze zbyt mało/dużo prądu? Ewentualnie może, któraś jest led?
Pasy w SII wiem, że na pewno się wyłącza VCDS'em, ale jak jest w SI niestety nie wiem.
Co do żarówki patrzyłeś zgodnie z instrukcją jaką mają moc? Może, któraś jest słabsza niż powinna i bierze zbyt mało/dużo prądu? Ewentualnie może, któraś jest led?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 19:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterownik silnika - sporo błędów ( zwarcie do masy )
Taki błąd pokazuję na ksenonie , sampoziomowanie nie działa :kamracik pisze:Napięcie wydaje mi się, że ujdzie jeśli powłączałeś dosłownie wszystko, to patologiczna sytuacja i raczej na co dzień tak nie jeździsz więc bym to zostawił.
Pasy w SII wiem, że na pewno się wyłącza VCDS'em, ale jak jest w SI niestety nie wiem.
Co do żarówki patrzyłeś zgodnie z instrukcją jaką mają moc? Może, któraś jest słabsza niż powinna i bierze zbyt mało/dużo prądu? Ewentualnie może, któraś jest led?
- 01535 - silnik pozycyjny prawego reflektora (V49) - otwarty / zwarty obwód do plus .