Nematode pisze:Kilkanaście postów wcześniej pisałem o reklamowanej feldze 18" Themisto. Z SAP dostałem odpowiedź negatywną co do wymiany felgi. Jednak zamiast się odwoływać od decyzji skorzystałem z praw konsumenta. Jako, że ASO odpowiedziało mi po prawie 4 tygodniach, a nie 14 dniach według prawa uznaje się wolę klienta czyli wymianę na nową felge w moim przypadku. Oczywiście musiałem wysłać ze dwa pisma i trochę to trwało, ale dzisiaj byłem już w ASO i mi wymienili felgę na nową mimo, że SAP nie uznał reklamacji
Sprytnie
A swoją drogą jak do nich pisałeś - zaniosłeś pismo i kazałeś pokwitować czy wysłałeś polecony?
Nematode pisze:Kilkanaście postów wcześniej pisałem o reklamowanej feldze 18" Themisto. Z SAP dostałem odpowiedź negatywną co do wymiany felgi. Jednak zamiast się odwoływać od decyzji skorzystałem z praw konsumenta. Jako, że ASO odpowiedziało mi po prawie 4 tygodniach, a nie 14 dniach według prawa uznaje się wolę klienta czyli wymianę na nową felge w moim przypadku. Oczywiście musiałem wysłać ze dwa pisma i trochę to trwało, ale dzisiaj byłem już w ASO i mi wymienili felgę na nową mimo, że SAP nie uznał reklamacji
Sprytnie
A swoją drogą jak do nich pisałeś - zaniosłeś pismo i kazałeś pokwitować czy wysłałeś polecony?
Wysłałem pismo z potwierdzeniem nadania i odbioru. Nie pojawiałem się osobiście, bo po rozmowie telefonicznej stwierdziłem, że tylko niepotrzebnie się zdenerwuję. ASO również mi odpowiadało listownie.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
No więc korzystając z tego, że pogoda sprzyja oraz moje fabryczne Dunlopy nadają się na śmietnik czas rozejrzeć się za nowymi 'gumami'. Część z Was ma już doświadczenia z różnym ogumieniem do SII więc liczę na cenne wskazówki.
Do wyboru mam jedną z niżej wymienionych opon:
-CONTINENTAL ContiSportContact 5P 225/45R17 94 Y
-MICHELIN PRIMACY 3 225/45R17 94 W EL
-MICHELIN Pilot Sport 3 225/45R17 94 W XL ZR
-BRIDGESTONE Potenza RE 050 A 225/45R17 94 Y XL
-BRIDGESTONE Potenza S001 225/45R17 94 W XL
-VREDESTEIN Ultrac Cento 225/45R17 94 Y XL
Jak widać nie ma tu Dunlopa, do którego się mocno zraziłem. Miałem SP Sport Maxx i w moim odczuciu opona bardzo głośna i mocno ząbkująca (geometria sprawdzana była dwa razy więc auto proste).
Zależałoby mi na połączeniu dobrych właściwości jezdnych z wysokim komfortem akustycznym. 'Buczenie' Dunlopów było uciążliwe i chciałbym tego uniknąć.
Z góry dziękuję za porady:)
Ja stawiam na:
-BRIDGESTONE Potenza S001 225/45R17 94 W XL
Można też zobaczyć, ale osobiście nie znam:
-CONTINENTAL ContiSportContact 5P 225/45R17 94 Y
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Ja używałem coninentali i byłem bardzo zadowolony. Miałem też micheliny piloty i niestety ale byłem załamany. Ogumienie było bardzo głośne. Być może było to związane z tym że miały asymetryczny bieżnik. Obecnie mam pirelli i mogę powiedzieć że opony są fajne tylko że szybko się zużywają w porównaniu z poprzednikami.
Pozdrawiam
Ja kupiłem do S1 Michelin Primacy HP 225/45/17 91Y i bardzo mi się ta opona podoba- na razie tylko wizualnie i dotykowo bo nie założyłem jeszcze, ale bieżnik ciekawy, dobre odprowadzanie wody powinno być. Płaciłem około 500 brutto za sztukę, rocznik 2011. Kiedyś miałem SP Sporty i robiły się mocno głośne po jednym sezonie.
a ja nadal uwazam ze pirelli jest the best
to prawie ta sama opona co w f1, tez pzero rosso
dopisz do listy bo chyba nikt na ta opone nie narzekal poza zuzyciem ale to i tak chyba na 40-50kkm styka
Na Pirelli się kiedyś zawiodłem i sam nie wiem co sądzić o tych oponach. Jeżeli już to zastanawiam się nad Cinturato P7. Wiem, że wkładali je też na pierwszy montaż do SII. Jest ktoś na forum, kto mógłby się podzielić wrażeniami? Zwłaszcza chodzi mi o hałas oraz o ząbkowanie. Już sam nie wiem czy te Dunlopy SP Sport Maxx były takie głośne same z siebie czy to ząbkowanie tak drastycznie podniosło hałas. Dlatego właśnie szukam opony, która będzie jak najmniej uciążliwa pod tym względem.
Z podanych przeze mnie opon na tę chwilę najbliżej mi do MICHELIN PRIMACY 3 (właśnie ze względu na dobry kompromis między hałasem a właściwościami jezdnymi). Wg tego testu: Auto Świat - test opon jest to bdb opona.
Dostałem na pierwszy montaż do Passata b6 Cinturato P7 i po 50 tys były do wyrzucenia. Strasznie ząbkowały i potem buczały. Bieżnika zostało jeszcze sporo, ale przez efekty akustyczne zdecydowałem się na zmiane. Jednak poza tym hałasem na opony nie mogłem narzekać. Szkoda, że 50 tys to nawet nie 2 sezony.
Tyle, że im lepsza opona to tym bardziej narażona na ząbkowanie.
Znajdź remedium na ząbkowanie jeśli się jeździ dużo nie obciążonym samochodem
z napędem na przód?
Decyzja podjeta, postawilem na Michelin Primacy 3. Jest to nowosc wiec opinii nie za wiele, ale fakt, ze jest to nastepca Primacy HP (ktory ma bdb opinie) oraz bdb wyniki w tescie AŚ sprawily, ze postanowilem zaryzykowac. Mam nadzieje, ze rzeczywyscie bedzie tak cicha jak o niej pisza
Letnie kapcie już na aucie więc czas na pierwsze wrażenia. Przede wszystkim CISZA, kompletna cisza. Spodziewałem się znacznej różnicy w porównaniu z Dunlopami ale nie aż tak dużej. Oby tak zostało
Co do Dunlopów Sport Maxx, to w punkcie zmiany opon (duża sieć w Poznaniu, gdzie przerób opon jest ogromny więc chyba można im wierzyć) stwierdzili, że to z samą oponą musi być jakiś problem. Owszem, przy wielowahaczowym zawieszeniu, które jeździ na pusto ząbkowanie może wystąpić ale w porównaniu z innymi oponami o tym samym przebiegu i nawet w tych samych autach Sport Maxx wykazuje największy stopień zużycia.
Po zmianie na letnie dałem na przód GoodYear Eagle F1 2 i jest jakaś masakra.
Ta opona nic nie trzyma. Mruga mi ASR ale gorzej niż w 16-tkach (fakt jestem po chipie ale bez przesady).
W piątek idę na wyważenie i dam na przód Pirelli Pzero Rosso
jeśli będzie okej GoodYear idzie na allegro.
Ktoś z was ma GoodYear Eagle F1 2 i podobne objawy?
albo ja mam jakąś podróbkę - cholera wie
P7 w rozmiarze 205 używałem 1 sezon i sprzedałem auto na tych oponach, ale nie polecam. Na początku odczucia świetne, po pół roku słabo, przekładka tył na przód, po 1 sezonie śmietnik. Standardowo zjadam Conti w 2 - 3 sezony.
Witam serdecznie drogich kolegów. chciałbym się włączyć do tematu opon, ponieważ 16lat się tym tematem trudnie. Odnośnie opon marki Pirelli drodzy koledzy to zdaleka. Kolegów z okolic Warszawy zapraszam do siebie na tzw. test drogowy hunter i wtedy wytłumacze dlaczego nie pirelli. jakbyście drodzy Panowie potrzebowali opony dajcie hallo ponieważ moge dla klubu dobrą cene zrobić. OSOBIŚCIE posiadam Superba w kombiaku na 19" felgach firmy speedline (walcowane) + opony yokohama 235/35r19 advan sport postaram sie jakieś fotki wrzucić
pozdrawiam Emil