Jakieś typowe usterki w CR ?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Tak, użytkuje, samo dopalanie filtra następuje co 500-600km, w czasie jazdy jest nie zauważalne, zauważalne jest dopiero jak się stanie (podwyższone obroty, twardsza praca silnika).
U znajomego też lecą filtry co chwila, bmw, vw, skody etc, nowe roczne dwuletnie i oczywiście starsze.
U znajomego też lecą filtry co chwila, bmw, vw, skody etc, nowe roczne dwuletnie i oczywiście starsze.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Dzięki za info ..eX pisze:Tak, użytkuje, samo dopalanie filtra następuje co 500-600km, w czasie jazdy jest nie zauważalne, zauważalne jest dopiero jak się stanie (podwyższone obroty, twardsza praca silnika).
StandardeX pisze:U znajomego też lecą filtry co chwila, bmw, vw, skody etc, nowe roczne dwuletnie i oczywiście starsze.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Przymusowe wypalanie filtra za pomocą VAGa czy tam VASa to zło konieczne. Robienie tego na zasadzie nudy i aby tylko coś przy aucie pogrzebać nie ma kompletnie żadnego sensu z punktu widzenia ekonomicznego o zastosowaniu wiedzy profesjonalnej, mającej na celu przedłużenia życia naszego filtra już nie wspominając.
Rundka po A4 (zakładając, że A4=ile fabryka dała) nic nie daje, bo filtr wypala się przy prędkości 60+ na obrotach 1500-3000 w warunkach MOŻLIWIE JEDNOSTAJNEJ, SPOKOJNIEJ JAZDY. Łopatologicznie rzecz ujmując, jak widzimy Stara który pruje flat out to zostawia on za sobą chmurę czarnego dymu. Każdy Diesel przy wysokim obciążeniu wywala sadzę i u nas ona gromadzi się w DPFie. Jakie to oczyszczanie? Żadne!
Rundka po A4 (zakładając, że A4=ile fabryka dała) nic nie daje, bo filtr wypala się przy prędkości 60+ na obrotach 1500-3000 w warunkach MOŻLIWIE JEDNOSTAJNEJ, SPOKOJNIEJ JAZDY. Łopatologicznie rzecz ujmując, jak widzimy Stara który pruje flat out to zostawia on za sobą chmurę czarnego dymu. Każdy Diesel przy wysokim obciążeniu wywala sadzę i u nas ona gromadzi się w DPFie. Jakie to oczyszczanie? Żadne!
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Kraków/ Roeselare
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Witam serdecznie . Jestem użytkownikiem tego silnika w audi a4b8 143ps , mam przejechane 118000 i powiem ze do tej pory nie miałem zadnych problemów z dpf , a jezdze po 5 km do pracy i spowrotem. Raz na jakis czas wypad do Polski prawie 3000 km tam i spowrotem . Jedyna przykrość jaka mnie spotkała to wymiana koła dwumasowego przy 70000 , wymieniono na gwarancji, oraz cieknacy zawór egr , ale w skodach jest inny tak ze może nie ma tego problemu. Pozdrawiam
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
chudy pisze:Nie wiem, czy we wszystkich Superbach montują to samo, ale:
Źródło:Sercem jednostki 2.0 TDI CR są piezoelektryczne wtryskiwacze, które pracują z maksymalnym ciśnieniem ok. 1800 barów (pompowtryskiwacze osiągały ponad 2000 barów). Poddostawcą osprzętu jest firma BOSCH.
http://www.noweauto.com.pl/samochody/po ... ml?start=2
Właśnie jest u mnie Ali. Rozmawiałem z nim na ten temat. Twierdzi, że jest błąd w tym artykule. Bo mamy nie piezo a zwykłe cewkowe. Robił kilka dni temu SII 2.0 TDI 170KM z 2011 roku i były cewkowe !
Dato tu prośba do Ciebie. Bo żeby to sprawdzić trzeba sterownik wyjąć. Ty miałes wyjmowany. Zadzoń moze do swojego machera i spytaj czy masz sterownik Cxx najprawdopodobniej C46 czy CPxx. Cxx oznacza cewkowe a CPxx piezo. Ponoć piezo dają tylko 3.0 tak samo robi BMW. Wszystkie mniejsze niż 3.0 dają cewkowe. Kurde mam ćwieka. Ali też w sumie. Nie robił 2012 ale mówi ze mało prawdopodobne by w 2011 dali cewkowe a w 2012 piezo.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
No i chyba pozamiatane
http://www.auto24parts.com/de_DE/p/MOTO ... 3459/25638" onclick="window.open(this.href);return false;
DIESEL EDC17C46 CFGB 7828 - czyli cewkowe wtryski a nie piezo. Ale jeszcze dato poczekaj na info.
http://www.auto24parts.com/de_DE/p/MOTO ... 3459/25638" onclick="window.open(this.href);return false;
DIESEL EDC17C46 CFGB 7828 - czyli cewkowe wtryski a nie piezo. Ale jeszcze dato poczekaj na info.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Kolejne potwierdzenie ze jednak cewkowe a nie piezo http://xarchiwum.pl/komputer-superb-2-0 ... 84346.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arek
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 20:40
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Piezo montowała Toyota w 2,2 D-CAT 180 KM. Podobno (info z folderów Toyoty) robiły do 6-ciu wtryśnięć na cykl (żeby było ciszej i ekologiczniej). Podobno też są awaryjne i cholernie drogie
Arek
Superb II kombi PLATINUM, brązowy magnetic, 17" Trifid (zima 16" Spectrum)
Superb II kombi PLATINUM, brązowy magnetic, 17" Trifid (zima 16" Spectrum)
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Lepsze cewkowe, czy piezoelektryczne? Bo niby 2.0 TDI ma Common Rail III. generacji. Myślałem, że III. generacja oznacza między innymi wtryskiwacze piezoelektryczne...
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Tak i to bardzo dużeneck99 pisze: - Czy są problemy związane z jakością polskiego paliwa ?
W naszym kochanym kraju... kiedy kupujemy tanie paliwo na przypadkowych stacjach dalej można trafić na oczyszczany opał (z czerwonego koloru).
Jak się go czyści ?
Najczęściej kwasem solnym.. bardzo rzadko kwasem azotowym.
W efekcie takich zabiegów barwnik jest wytrącany.. ale kwas pozostaje.
Cały układ paliwowy jest smarowany paliwem... więc im gorsze paliwo tym szybciej się wysra pompa i wtryskiwacze.
Samo paliwo to jeszcze nie wszystko. Dobrze co 5-7k km dolać chemię do czyszczenia wtryskiwaczy.
- Arek
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 kwie 2012, o 20:40
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jakieś typowe usterki w CR ?
Pokopałem trochę w sieci i wszędzie piszą to samo: CR III generacji to ciśnienie do 1800 barów i wtryskiwacze piezo. Cewkowe były w generacjach I i II.
Arek
Superb II kombi PLATINUM, brązowy magnetic, 17" Trifid (zima 16" Spectrum)
Superb II kombi PLATINUM, brązowy magnetic, 17" Trifid (zima 16" Spectrum)