Chiptuning

Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: Chiptuning

Post autor: dato »

Poczytaj mój wątek z autem, zaprzyjaźnij się z jakimś aso i rób normalnie program.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: gachul »

Ja tez mam na półce red boxa i miałem nawet plan żeby do Vtechu do Łowicza podjechać na montaż ale chyba sie do Krk pofatyguje.
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Niektóre ASO nieoficjalnie robią na gwarancji. Deklarują, że jak coś się wykrzaczy to rozwiązują potem problem we własnym zakresie. Oczywiście jak zadzwonisz i zapytasz to zaprzeczą.

Możesz też próbować tak jak pisze dato - zrobić wirusa poza Aso i liczyć na to, że z uwagi na sympatię dla Ciebie ktoś oszuka SAP i zrobi Ci naprawę gwarancyjną mimo, że miałeś wirusa.

W każdym przypadku może zawieść czynnik ludzki :)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: gachul »

Zuber to jest do przeskoczenia tylko problem jest inny. Mianowicie co zrobisz jak auto sie zesra np. w Szczecinie a masz dogadane w Łodzi... bedziesz to lawetował na własny koszt??? A równie dobrze mozesz byc za granicą. Ja wiem że można sie dogadac ale w Aso tez sie juz boją. Oni maja naprawde przesrane z tymi naprawami gwarancyjnymi. Nie wiem jak teraz jak juz nie ma Kulczyka ale pewno z helmutami nie jest lżej
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Dato ma takie ubezpieczenie, że będą mu lawetowali przez całą Polskę jak trzeba. Można zrobić podobnie. Ale ja nie ufałbym ludziom z ASO. Zmieni się kierownik, mechanik zmieni warsztat albo po prostu będzie szło o dużą kasę i będą się bali zrobić przekręt i dupa.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: gachul »

ja już miałem wymieniony silnik wiec wole nie kusić... boxa zawsze wyjme jak bedzie taka potrzeba :)
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
scrapp
Posty: 1
Rejestracja: 14 cze 2012, o 07:27
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: #City

Re: Chiptuning 4x4

Post autor: scrapp »

Mam pytanie czy ktoś może chipował 140 na więcej w wersji z napedem 4x4 i DSG?
Czy jakieś przeciwskazania?
Skoda jakoś sama z siebie nie chce kompletować takiego auta wiec trzeba znaleźć obejscie i tak mi to chodzi żeby chip-a podrzucić.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: sjak »

Były chipowane i 140, i 4x4 i dsg. Zastosowane są te same elementy. Myślę, że nie powinno być żadnych problemów
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: Chiptuning

Post autor: patrykk »

Nadszedł czas i na moją strzałę jednak mam parę wątpliwości i mam nadzieję, że mi doradzicie w wyborze tunera oraz zakresu modyfikacji.
Pod uwagę biorę tylko dwie firmy ze względu na opinie: compsport (Bielsko Biała) i dynosoft(Katowice).
Początkowo chciałem zrobić w dynosofcie lecz wolny termin jest kosmicznie odległy, ponad 1,5 miesiąca. Compsport w zasadzie od ręki da radę zrobić modyfikacje elektroniczną (sam chip) - do 3-4 dni od czasu umówienia się, na modyfikacje mechaniczną trzeba czekać ponad 2 tygodnie. Czy zatem jest sens tyle czekać( lato ucieka 8-) )?

Druga sprawa to zakres mechaniczny. Na stronie compsportu jest kilka stage'y dla tego silnika. Zastanawiam się nad stagem nr 2 tylko mam obawy że dodanie FMICa niewiele da bez zmiany turbiny. Dlatego chciałbym się dowiedzieć co o tym sądzicie? Czy na początek lepiej zrobić sam program a później ewentualnie zainwestować w FMICa i większe turbo?

Co o tym sądzicie?
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning

Post autor: ja456 »

Rób sam program, FMICa dobrze zrobić razem z turbo.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie widziałem wcześniej u nich tych "stage". Ciekawe jak to wpływa na żywotność silnika i zużycie paliwa, bo w sumie jest to kusząca opcja.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Chiptuning

Post autor: neck99 »

Polecam z calego serca Ci Wojtka czyli dynosoft. Robil mi wszystkie auta. Jest niesamowity. Warto poczekac
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Chiptuning

Post autor: adriand »

Zuber pisze:Nie widziałem wcześniej u nich tych "stage". Ciekawe jak to wpływa na żywotność silnika i zużycie paliwa, bo w sumie jest to kusząca opcja.
Ty masz lepszą podstawę bo 4x4 jest więc można lepiej modzić.
Ja się kiedyś przekonałem, że co jakieś 2-3 lata samochód się nudzi i człowiek
się przyzwyczaja. Dlatego pół roku temu po 2,5 latach zrobiłem dopiero chipa
minęło pół roku i nadal mam zajawkę ale się trochę przyzwyczaiłem
Pewnie za jakieś 1,5 roku będę myślał nad wymianą turbiny i intercoolerem.
Trzeba się przygotować na koszty ok 5-6 tysięcy pewnie razem z ponownym softem.
Ponoć w AWD jest jeszcze możliwość wymiany sprzęgła na mocniejsze więc u Ciebie planować możesz spokojnie 300KM i 400nm

Dla mnie FWD i 260-270KM już wystarczy
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Compsport określa to jako stage 3+. Kompletny układ wydechowy, sprzędło, turbo i intercooler. Można by to za jakiś czas zrobić ale nie chciałbym zajechać silnika w 50 000 km po takich zmianach. Stąd ciekawi mnie jego żywotność na takim wysileniu.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Brzmi dobrze. Poczuj procedury Necka i uznaj elementy "góry" +osprzęt za części eksploatacyjne i powinien polatać.
ODPOWIEDZ