SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Nie tylko wspomniane przez Ciebie, jak sobie przypomnę na czas serwisu przekazaną mi we władanie Toyotę Auris ze skrzynią CVT, to myślałem, że się potnę - ten dźwięk wyjącego silnika przy prędkości autostradowej i zachowanie tej cholernej skrzyni doprowadzał mnie do szału...
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
kultura pracy to dla mnie zespół 3 cech:głośność, elastyczność, moc wytwarzanych drgań. Miałem okazję jeździć seatem leonem 1,4 150 km i pod względem kultury pracy to była lipa całkowita.W AR 1,4 120 km już lepiej, podobnie megane 1,4 tce 130 km.
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2015, o 10:50
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Racibórz
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Witam,
minął już jakiś czas od ostatnich wpisów w tym wątku.
ja również zastanawiam się czy 1.4 TSI 150KM czy 2.0 TDI 150KM - ciężka decyzja
Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami dla obu silników?
minął już jakiś czas od ostatnich wpisów w tym wątku.
ja również zastanawiam się czy 1.4 TSI 150KM czy 2.0 TDI 150KM - ciężka decyzja
Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami dla obu silników?
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Rozważ sobie (po przeczytaniu wątku;)) w oparciu o Twoje przebiegi i sposób użytkowania (trasa/miasto). Sam wziąłem diesla mimo małych przebiegów rocznych, ale jeżdżę nim tylko trasy. Poza tym zwróć uwagę na relację pojemności do mocy (to na korzyść diesla) i ew. usterek (diesle z Euro 6 mają już dosyć skomplikowany układ oczyszczania spalin, awarie mogą być drogie, ale co do trwałości jeszcze trudno się wypowiadać bo to świeża sprawa), z drugiej strony nie wiadomo, jak długofalowo będzie się zachowywać to wysilone małe TSI.
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
1.4 tsi -slynny nierozbieralny silnik jednorazowka...
Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Mogę się wypowiedzieć co nieco w zakresie silnika 150 konnego z DSG, w budzie kombi (Golf Variant VII), ale będzie to bardziej odpowiadać opisowi Octavii, niż Superba, choć tak naprawdę różnicy dużej nie będzie - różnica wagi między jak nie patrzeć porównywalnym Passatem B8 w wersji Variant z Golfem z tym samym silnikiem i skrzynią, to zaledwie 90 kg., zapewne podobnie będzie z Superbem III. Bez przesady, że to wpłynie znacząco na osiągi - tak jakby jeździć w 2 osoby...wojkap pisze:Witam,
minął już jakiś czas od ostatnich wpisów w tym wątku.
ja również zastanawiam się czy 1.4 TSI 150KM czy 2.0 TDI 150KM - ciężka decyzja
Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami dla obu silników?
Ten silnik w konfiguracji z DSG mnie bardzo pozytywnie zaskoczył - poprzednie auto koncernu VAG posiadane przeze mnie, to był właśnie Superb 2.0 diesel w wersji 170 konnej (zawirusowany na 204 konie) z DSG. Wrażenia subiektywne i obiektywne:
- Variant szybciej się zbiera od 0-100, jak również ma większą prędkość maksymalną od posiadanego wcześniej Superba, łapie zadyszkę przy 160-170 km/h i wtedy widać, że motor jest mniejszy i po prostu nie ma z czego tak dynamicznie przyspieszać jak 2 litry w dieslu, ale naprawdę nie ma tragedii i do wymienionych prędkości masaż pleców zapewniony (i nie mówię tutaj o funkcji masażu fotela kierowcy), a do prędkości maksymalnej przyspiesza po prostu trochę wolniej.
- Jest znacznie ciszej (w końcu wersja benzynowa) - w środku na wolnych obrotach w ogóle nie słychać silnika i go nie czuć, na razie brak absolutnie żadnych wibracji. W trakcie jazdy również cichszy niż diesel w Superbie.
- Miejsca jeśli chodzi o kabinę oczywiście mniej, ale narzekać nie ma na co - w Passacie jest 6cm więcej miejsca na szerokość (mierzone od drzwi do drzwi) po stronie kierowcy i 7 cm więcej jeśli chodzi o odległość przednich foteli od tylnej kanapy, czyli tak naprawdę miejsce na nogi. Tutaj będzie oczywiście jeszcze większa różnica na korzyść Superba, ale to doskonale wiemy.
- Zużycie paliwa, co prawda przejechałem dopiero 2200 kilometrów, ale przy mojej nodze (ciężka, niestety), spalania aktualnie wynosi między 7,9-8,0 litra/100 (komputer), realnie to 8,3 litra/100 mierzone przy dystrybutorze, więc komp zaniża o mniej więcej puszkę małej coli. Jazda 70% miasto, 30% trasa, więc moim zdaniem całkiem ok, oczywiście więcej niź spalał mi Superb, ale to półtora litra więcej na 100 km jest całkowicie akceptowalne, zwłaszcza, że korzystam z podgrzewania foteli i wyłączam start/stop no i jest jak nie patrzeć okres zimowy. Podawane zużycie katalogowe jest możliwe do uzyskania (sprawdzałem), ale to nie jest jazda...
Reasumując, moim zdaniem nie ma się co bać tego silnika, fajna jednostka - oszczędna jeśli nie butujesz i dynamiczna jak pociśniesz, z pewnością dobra dla kogoś, kto planuje polatać autem 3-4 lata, do końca gwarancji tak jak ja.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Uwielbiam czytać takie wpisy,szkoda tylko że dystans pokonany tak mały,bardziej miarodajną opinia by była jak byś napisał że masz nalot 150-250kkm.
Wtedy taka opinia na temat tego silnika faktycznie była by pomocna i dawała dobre odniesienie dla potencjalnych nowych nabywców.
Wtedy taka opinia na temat tego silnika faktycznie była by pomocna i dawała dobre odniesienie dla potencjalnych nowych nabywców.
No turbo no fun
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2015, o 10:50
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Racibórz
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Takie info tez pomocne. Lepszy rydz niż nic
Nadal nie wiem czy zdecydować się na ten silnik czy jednak 2.0 TDI.
W benzynie wystarczy mi na lepsze wyposażenie i DSG
Nadal nie wiem czy zdecydować się na ten silnik czy jednak 2.0 TDI.
W benzynie wystarczy mi na lepsze wyposażenie i DSG
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Jedno i drugie będzie w miarę tak samo jezdzilo...diesle dziś tak samo awaryjne jak małe benzyny
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2 cze 2011, o 17:18
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Polska
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
bogge fajne podsumowanie.Czy masz funkcje odłączania cylindrów?
wojkap przelicz ile będziesz jeździł i tyle.Za benzyną przemawia fakt że jest bardziej cicha,za dieslem niższe spalanie.Benzyna na miasto a diesel jak śmigasz więcej po trasie .
wojkap przelicz ile będziesz jeździł i tyle.Za benzyną przemawia fakt że jest bardziej cicha,za dieslem niższe spalanie.Benzyna na miasto a diesel jak śmigasz więcej po trasie .
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Nie rozumiem jak w TSI można mówić o kulturze pracy.
Po prostu jest cichszy od TDI, ale wcale ładniej to on nie pracuje... bo pracuje jakby zaraz miał się rozpaść.
Po prostu jest cichszy od TDI, ale wcale ładniej to on nie pracuje... bo pracuje jakby zaraz miał się rozpaść.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
No niestety, ten silnik w tej wersji oferowany dopiero od 2015, więc nie ma jak nalatać nawet 50K, a co dopiero 150 ; -)czarls pisze:Uwielbiam czytać takie wpisy,szkoda tylko że dystans pokonany tak mały,bardziej miarodajną opinia by była jak byś napisał że masz nalot 150-250kkm.
Wtedy taka opinia na temat tego silnika faktycznie była by pomocna i dawała dobre odniesienie dla potencjalnych nowych nabywców.
whity - zgadza się, jeżdżą podobnie.
fan - nie, nie mam - to wersja bez ACT.
szms - o kulturze pracy nie pisałem, pisałem, że jest znacznie cichszy i że nie ma drgań (na razie). Poza tym chyba wychodzisz z oceną biorąc pod uwagę poprzednie wersje TSI, jednak jest między nimi różnica jak posłuchasz tych starszych i tej wersji z 2015. Żeby nie było niedomówień, nie chwalę pod niebiosa tego silnika bo akurat go mam, stwierdzam suche fakty i subiektywne odczucia, a że jeździłem autami z obiema wersjami, to mam jakiś punkt odniesienia, ale podkreślam, subiektywny.
Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM
Bogge, nie odnosiłem się akurat do Ciebie
Chodzi ci ogólnie o TSI czy konkretnie o Twój?
Jeździłem w SIII 2.0 220 km i jakoś nie zachwycił mnie, być może starsze są jeszcze gorsze
Chodzi ci ogólnie o TSI czy konkretnie o Twój?
Jeździłem w SIII 2.0 220 km i jakoś nie zachwycił mnie, być może starsze są jeszcze gorsze