Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
U Ciebie, jak rozumiem ?
Czyli dokładnie to, co mówię i dlaczego zostałem przy dizlu. Brat mnie mocno namawiał na 2.0TSI i dokładnie taka była moja argumentacja - cisnąc dizla spalę do 13l, a cisnąc benzynę może dojść do 20...
Czyli dokładnie to, co mówię i dlaczego zostałem przy dizlu. Brat mnie mocno namawiał na 2.0TSI i dokładnie taka była moja argumentacja - cisnąc dizla spalę do 13l, a cisnąc benzynę może dojść do 20...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Już tłumaczę. Podane spalanie 4,9l to był mój rekord. Normalnie mam zużycie 8,16l/100 ze 150tys. km. czyli oceniam dla S2 byłoby to ok. 6,5-7l - czyli mniej o ok. 2l niż spodziewam się benzynie. Różnica w cenie nowego diesla i benzyny to min. 10kzł. Co przy oszczędności spalania 10zł/100km daje konieczność przejechania 100tys. km aby się zwróciło, nie mówiąc o zarabianiu. Niestety jeżeli ktoś uważa, że przejedzie więcej w nowym samochodzie więcej bez remontu niż w starym, to obawiam się, że się myli - dwumasy w O2 2.0TDI wytrzymują znacznie mniej niż w O1 1.9TDI . O przebiegach 500tys. km bez remontu silnika, sprzęgła można zapomnieć. Turbina w TDI rzadko wytrzymuje do 200tys. km, dochodzi dpf, obciążone bardziej niż w benzynie sprzęgło, wtryskiwacze pracujące pod obłędnym ciśnieniem wrażliwe na niezbyt czystym polskim paliwie. O ekonomii diesla może mówić nabywca używanego starego TDI, ale nie nowego 2.0 który na pewno nie jest powodem do chwały VW (sam jeżdżę takim).szms pisze:rezon, nie rozumiem, raz piszesz, że wracasz, bo się nie opłaca, ...
Pierwsze koło dwmasowe mam w Vectrze i przy przebiegu ponad 225 tys. km nie wymianiałem jeszcze, choć już stuka i jest powoli do wymiany, więc ja miałem takie szczęście czy co?
Wiem też, że w krajówkach chodzą dłużej, ...
O remontach benzyniaków nie rozmawiamy? O uturbionych jednostkach, wyżyłowanych, z nie wiadomo jakimi turbinami, gdzie olej wymienia się dwa razy częściej niż w dieslu, a to raczej też są koszty... jednostki benzynowe są już teraz podobnie skomplikowane jak i diesle.
Diesla na pewno warto kupić przy częstej jeździe z obciążeniem (ciąganiu przyczepy), gdzie różnica w spalaniu będzie większa na korzyść TDI. Jak ktoś jeździ sam w trasy 20tys. km rocznie to nawet niech nie próbuje uzasadniać TDI oszczędnością, bo jej nie ma. Przy 40tys. rocznie ma szanse zarobić w trzecim roku i kolejnych, jak mu nic się nie zepsuje/zużyje. Jeżdżenie po mieście to w ogóle bezsens - przecież zimą diesel pali więcej niż benzyna przy 3-5 km "trasach".
Apropos awaryjności TSI - jakoś na OCP rzadziej czyta się o wymianach turbin w TSI niż w TDI.
Jeżeli chodzi o rzekomo częstszą wymianę oleju to zarówno w TSI, jak i TDI możliwe jest QG1
czyli wymiana wg kompa.
Wielkim plusem diesla jest elastyczność - jazda i wyprzedzanie na 6 biegu tego w benzynie się nie da - no chyba że 3.6l .
A ja kupuję TSI z uwagi na hałas - a dokładniej jego brak. Nawet CR chodzi znacznie głośniej, o moim turboklekocie nie mówiąc
ps. Outlandera mam kupionego w salonie (niestety). Przyczyną przyspieszonego zużycia sprzęgła i dwumasy było drobne +25KM i 30Nm po tuningu w połączeniu z napędem 4x4, gdzie nie ma uślizgu kół czy działania ASR, tylko sprzęgło dostaje w d... . A jeżdżę płynnie, ale szybko W SUV'ach różnica w spalaniu jest większa niż w "plaskaczach" więc diesel jest bardziej opłacalny.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Dato, jeśli Frytol pisze, że spala mu przy tych prędkościach 16-17 to jak chcesz dojść do 20?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
rezon nie to żebym bronił silniki Diesla, ale
skąd w Tobie taka pewność, że w benzynie nie ma dwumasy?
skąd w Tobie taka pewność, że w benzynie nie ma dwumasy?
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Ja wszystko rozumiem, ale jeżeli poparłbyś to wszystko konkretnymi przykładami a nie ogólnokrajowymi legendami z forum onetu byłbym skłonny przyznać Ci rację. Mój znajomy ma SII z 2009 r. 2.0 TDI na liczniku 210 tys. km i poza standardowymi wymianami oleju, filtrów, elementów zawieszenie z silnikiem nie robił kompletnie nic i jak na razie nie zanosi się, zeby robił.
Za bardzo nie czytuję bravogirl i pani domu, ale z tego co mi wiadomo sypią się 2.0 TDI, ale 140 km i to z roczników 2005-2008.
W skodach stosuje się przeważnie "przestarzałą" technologię VW, ale moim zdaniem popartą kilkuletnim doświadczeniem po jakimś czasie poprawioną i przystosowaną do dłuższej eksploatacji.
Przy Twoim założeniu "tylko!" 10 zł/100 km, to w skali moich 200 tys. km jest to 10 tys. zł zaoszczędzone, ile "osprzętu" musiałbym wymienić licząc, że wszystko posypie się po gwarancji? Nie licząc 2-3 razy więcej w miesiącu celowania w "swoją" stację paliw, co kosztuje mnie kilka godzin w miesiącu wyjętych z pracy, a to dla mnie stracone pieniądze, licząc w skali roku i 5 lat użytkowania doliczę się pewnej kwoty. Mi samochód służy w pracy, często jeżdzę, dużo jeżdzę i chciałbym mieć zasięg w miare rozsądny, męczące byłoby zajeżdzanie na stację kilka razy w tygodniu i stanie w kolejce zmęczonych życiem ludzi.
Za bardzo nie czytuję bravogirl i pani domu, ale z tego co mi wiadomo sypią się 2.0 TDI, ale 140 km i to z roczników 2005-2008.
W skodach stosuje się przeważnie "przestarzałą" technologię VW, ale moim zdaniem popartą kilkuletnim doświadczeniem po jakimś czasie poprawioną i przystosowaną do dłuższej eksploatacji.
Przy Twoim założeniu "tylko!" 10 zł/100 km, to w skali moich 200 tys. km jest to 10 tys. zł zaoszczędzone, ile "osprzętu" musiałbym wymienić licząc, że wszystko posypie się po gwarancji? Nie licząc 2-3 razy więcej w miesiącu celowania w "swoją" stację paliw, co kosztuje mnie kilka godzin w miesiącu wyjętych z pracy, a to dla mnie stracone pieniądze, licząc w skali roku i 5 lat użytkowania doliczę się pewnej kwoty. Mi samochód służy w pracy, często jeżdzę, dużo jeżdzę i chciałbym mieć zasięg w miare rozsądny, męczące byłoby zajeżdzanie na stację kilka razy w tygodniu i stanie w kolejce zmęczonych życiem ludzi.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
a jest dwumasa w benzynie???? Jakoś nigdy nie spotkałem się z jej awarią w benzynie. A w dieslu to nawet gasić silnik powinno się z wyciśniętym sprzęgłem aby odciążyć koło dwumasowe. Odnośnie przykładów awarii TDI polecam forum użytkowników Octavii - jestem tam chyba od 11 lat pod tym samym nickiem, naczytałem się i o dwumasach, i o turbinach, i o napędzie oleju, i pękających głowicach. Sam przecież też wymieniałem koło dwumasowe, a kilka turbin z forum Outlanderowego też już wymieniono przy znacznie mniejszych przebiegach niż mój. Do tego słynny zaór N70, EGR, czyszczenie przepustnicy - sprawy dla benzyniaków właściwie obce.
Ja nie celuję w swoją stację, tylko tankuję po drodze lub w pobliżu domu, więc nie tracę wiele czasu na tankowanie - nie jest to dla mnie problem. Może będzie - jak przesiądę się na TSI, to wtedy napiszę, że tęsknię za swoim TDI i szczękiem gąsienic o poranku czyli dźwięku diesla w zimowy ranek
Ja nie celuję w swoją stację, tylko tankuję po drodze lub w pobliżu domu, więc nie tracę wiele czasu na tankowanie - nie jest to dla mnie problem. Może będzie - jak przesiądę się na TSI, to wtedy napiszę, że tęsknię za swoim TDI i szczękiem gąsienic o poranku czyli dźwięku diesla w zimowy ranek
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, o 22:17 przez rezon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Od jakiegoś czasu jest. Dzisiejsze benzyny nie są o wiele mniej skomplikowane niż diesle.
Koła dwumasowe są już przereklamowane i naciągane, bo padają we wszystkich sprowadzanych z zagranicy samochodach z "niskimi" przebiegami.
Jak ktoś ma od nowości i dba, to i użytkuje dłużej, oczywista sprawa, nie wszystko zależy od przypadku, ale dużo od użytkownika.
Koła dwumasowe są już przereklamowane i naciągane, bo padają we wszystkich sprowadzanych z zagranicy samochodach z "niskimi" przebiegami.
Jak ktoś ma od nowości i dba, to i użytkuje dłużej, oczywista sprawa, nie wszystko zależy od przypadku, ale dużo od użytkownika.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
trzymać 2,4 na sztywno ?Zuber pisze:Dato, jeśli Frytol pisze, że spala mu przy tych prędkościach 16-17 to jak chcesz dojść do 20?
A na serio to czytaj dokładnie - to była relacja z dyskusji przed zakupem S2 i zdecydowanie z okresu z przed wypowiedzi Frytola
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, o 22:31 przez dato, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Mhm.rezon pisze:a jest dwumasa w benzynie????
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=schw ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=kupp ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
z ostatniego nie wszystkie
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Tylko w benzynach nie padają dwumasy tak często jak w dieslach - prawie 2x więcej Nm swoje robi. Zwłaszcza tak jak u mnie z 4x4. S2 też zamówiłem z czterołapem. Nie jest kwestia czy padnie tylko kiedy. Na forum OCP wiele wypowiedzi o wymianie pisali I właściciele O2, ja też Outka mam z salonu a wymiana sprzęgło+dwumasa to było "tylko" 8tys zł, bo jeszcze nie było zamienników dwumasy.
Diesel jest o wiele bardziej elastyczny - góreczki nie robią na nim praktycznie żadnego wrażenia, wyprzedzanie bez redukcji to std, ale ekonomia przy takiej różnicy w cenie jak w Skodzie i takim prawdopodobieństwie dodatkowych wydatków to niestety tylko wspomnienia po dawnych latach. Przy planowanym przebiegu 100-200tys. km średnio wyjdzie na to samo. Co prawda pow. 100tys.km zaczynamy zarabiać, ale i prawdopodobieństwo awarii rośnie.
Diesel jest o wiele bardziej elastyczny - góreczki nie robią na nim praktycznie żadnego wrażenia, wyprzedzanie bez redukcji to std, ale ekonomia przy takiej różnicy w cenie jak w Skodzie i takim prawdopodobieństwie dodatkowych wydatków to niestety tylko wspomnienia po dawnych latach. Przy planowanym przebiegu 100-200tys. km średnio wyjdzie na to samo. Co prawda pow. 100tys.km zaczynamy zarabiać, ale i prawdopodobieństwo awarii rośnie.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Aby nie czytać Pani domu o awariach dwumasy można poczytać np. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51117" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 171
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Wolę diesla - w porównaniu do benzyny mniej pali, więc rzadziej tankuję. A ponieważ tankuję głównie na jednej stacji - duży zasięg pozwala lepiej zaplanować tankowania i mniej czasu tracić na odwiedzanie stacji i nie przerywać sobie podrózy. Średnio przejeżdżam 1200km, max około 1450km. Myślę, że przy Superb1 lepiej brać diesla, a w nowych ZTCW turbobenzyną też się dobrze jeździ (jest moc przy 2000rpm). Ale zasięg to raczej 900km max
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Rezon, ale dwumasy tanieją, a podniecanie się ilością KM bez Nm jest bezsensem - Niutonki są bardzo miłe w obsłudze
Żona idzie w przyszłym tygodniu na wiązadło i Lełon będzie stał. Może nim trochę pojeżdżę - normalnie, bez przejmowania się i spinania - i zrobimy porównanie spalania 1,4TSI i 2.0CR u tego samego kierowcy...
Co do statystyk i porównywania ilości awarii dwumasy w dizlach i TSI to masz całkowitą rację, że Niutki grają rolę (IMHO główne skrzypce), a dodatkowo TSI, dwumasy i turbiny w benzynie to stosunkowo nowe wynalazki w popularnych (masowych) modelach...
DPF można się czepiać, ale coś Zuber zaczął pisać o zamiennikach, może zanim mój padnie zdąży myśl rozwinąć
Szczerze - do S2 jak i do każdego innego auta najlepszy silnik to ten, który jest najmocniejszy i jednocześnie na którego zakup i eksploatację możesz sobie pozwolić... Bo umówmy się - jest miliard powodów dla których kupuje się dane auto i zwykle bierzemy takie, na jakie max możemy sobie pozwolić. I jeśli ktoś bardzo będzie chciał superba i na styk mu starczy na 1,2l, to niech go bierze... I co mu po wiedzy, że 1,4 / 1,8 / 2.0 / 3,6 są lepsze...
Mniej w tej chwili istotna jest sprawa, czy silnik jest "oszczędny"... Większość nowych jest. Nie ma na dziś głupszego pytania niż "ile Ci pali"... Odpowiedź na odwal to "ile wleję", a odpowiedź rzetelna "zależy jak jadę". Mój pali od ~6 do 12-13... Emiliowóz dał radę przejechać 1100+ km na jednym baku w drodze powrotnej, gdzie jadąc tam tankował 3x... Czyli od ~5,5 do 14-15. Da się ? Da...
Żona idzie w przyszłym tygodniu na wiązadło i Lełon będzie stał. Może nim trochę pojeżdżę - normalnie, bez przejmowania się i spinania - i zrobimy porównanie spalania 1,4TSI i 2.0CR u tego samego kierowcy...
Co do statystyk i porównywania ilości awarii dwumasy w dizlach i TSI to masz całkowitą rację, że Niutki grają rolę (IMHO główne skrzypce), a dodatkowo TSI, dwumasy i turbiny w benzynie to stosunkowo nowe wynalazki w popularnych (masowych) modelach...
DPF można się czepiać, ale coś Zuber zaczął pisać o zamiennikach, może zanim mój padnie zdąży myśl rozwinąć
Szczerze - do S2 jak i do każdego innego auta najlepszy silnik to ten, który jest najmocniejszy i jednocześnie na którego zakup i eksploatację możesz sobie pozwolić... Bo umówmy się - jest miliard powodów dla których kupuje się dane auto i zwykle bierzemy takie, na jakie max możemy sobie pozwolić. I jeśli ktoś bardzo będzie chciał superba i na styk mu starczy na 1,2l, to niech go bierze... I co mu po wiedzy, że 1,4 / 1,8 / 2.0 / 3,6 są lepsze...
Mniej w tej chwili istotna jest sprawa, czy silnik jest "oszczędny"... Większość nowych jest. Nie ma na dziś głupszego pytania niż "ile Ci pali"... Odpowiedź na odwal to "ile wleję", a odpowiedź rzetelna "zależy jak jadę". Mój pali od ~6 do 12-13... Emiliowóz dał radę przejechać 1100+ km na jednym baku w drodze powrotnej, gdzie jadąc tam tankował 3x... Czyli od ~5,5 do 14-15. Da się ? Da...
Myślę, że możesz odliczyć ze 30% tego zasięgu dla benzyny, nawet przy bardzo ekonomicznej jeździe...User019 pisze:Wolę diesla - w porównaniu do benzyny mniej pali, więc rzadziej tankuję. A ponieważ tankuję głównie na jednej stacji - duży zasięg pozwala lepiej zaplanować tankowania i mniej czasu tracić na odwiedzanie stacji i nie przerywać sobie podrózy. Średnio przejeżdżam 1200km, max około 1450km. Myślę, że przy Superb1 lepiej brać diesla, a w nowych ZTCW turbobenzyną też się dobrze jeździ (jest moc przy 2000rpm). Ale zasięg to raczej 900km max
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Jaki najlepszy jest silnik do S1/S2
Tak, u mnie. Jazda bardzo mocno szarpana, ze sporą ilością odhamowań do ~100-130 i ponownych rozpędzeń z prawą nogą w podłodze i biciem biegów łopatkami. Wiadomo, że spali więcej niż 170CR, ale 170CR nie pojedzie nigdy tak jak 2.0tsidato pisze:U Ciebie, jak rozumiem ?
Czyli dokładnie to, co mówię i dlaczego zostałem przy dizlu. Brat mnie mocno namawiał na 2.0TSI i dokładnie taka była moja argumentacja - cisnąc dizla spalę do 13l, a cisnąc benzynę może dojść do 20...
Ponad rok temu zrobiłem trasę pod Strasbourg, gdzie do A2 miałem 100km normalnej drogi, gdzie trzymałem 12-14km/h, później A2 na tempomacie 18km/h, dalej od Nowego Tomyśla do Świecka rzeźbienie po 80-120km/h i dalej całe Niemcy (na Monachium i później odbicie na Frankfurt) 18km/h tempomat, a tam gdzie ograniczenie +10/20 to co na znaku. Auto załadowane mocno, w środku 4 osoby, jazda bardzo płynna. Spalanie ~10l/100km.
Średnią z ostatnich 5k km, gdzie 50/50 - miasto/trasa i na trasie raczej szybciej niż wolniej, a w mieście raczej mocno dynamicznie, mam 11.5. Ze spalania jestem bardzo zadowolony.