DSG 7 po wymianie mechatroniki
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
DSG 7 po wymianie mechatroniki
Niespodziewanie podczas pewnej podróży zaczęły mi mrugać wskazania aktualnego biegu. Skrzynia pracowała normalnie. Żadnych oznak awarii. Po podpięciu pod komputer okazało się że jest pewien błąd P17BF związany z pewnym zabezpieczeniem pompy hydraulicznej mechatroniki. Działania jakie należy podjąć w takim przypadku to wymiana mechatroniki. No to się narobiło. Jeździłem tu i tam pytałem ile to kosztuje i zdecydowałem się z 2 letnia gwarancją wymienić w ASO i generalnie wszystko pracowałoby normalnie gdyby nie to że po miesiącu na tej mechatronice czuję, że na 2 biegu pomiędzy 1000-2000 obr. skrzynia poszarpuje. Tak jakby zasprzęglała i wysprzęglała. Na początku tego nie było, a także nie ma tego zjawiska jak przyspieszam dynamiczniej. Zastanawiam się czy adaptacja została wykonana właściwie bo jak pojadę do ASO to powiedzą, że wszystko jest ok i nie widzą problemu. czy ktoś miał taki przypadek? Nie chodzi mi już o nową mechatronikę tylko ogólnie co to może być że tak się dzieje.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
1 adaptacja nie ma znaczenia w tym przypadku znaczy jest ważna ale trudna ja popsuć to jest banalna procedura w vcds
2 co do objawów mogą być sprzęgła(70%) lub dwumasa..
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
2 co do objawów mogą być sprzęgła(70%) lub dwumasa..
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
Załóżmy że są to sprzęgła - to oznacza że taki efekt bylby na wszystkich biegach parzystych w tym zakresie obrotów. A nie jest. To samo jesli byłaby to dwumasa. Dodatkowo dwumasa daje o sobie znac gdy skrzynia jest w polozeniu N chociażby a takich objawów nie ma. Kierowca swojego samochodu pewne symptomy "wyczuwa" i dla mnie ewidentnie sprzeglo na 2 biegu lapie jakby za slabo. Wygląda mi to na sterowanie tym sprzeglem poniewaz slysze pod autem jak dzwignia od mechatroniki pracuje i w tym momencie poszarpuje autem. Dlatego zapytalem o adaptacje czy ona ma znaczenie. Sprzęgła mialem wymieniane przy 90 tkm. Teraz przebieg 189.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
Dwumasa może dać znać np na początku tylko podczas wyłączania silnika nie koniecznie jak w dieslu na P czy N..
W mojej skrzyni objaw był akustyczny przy zrzucaniu biegów 3 na 2 i 1
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
W mojej skrzyni objaw był akustyczny przy zrzucaniu biegów 3 na 2 i 1
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
Adaptacje możesz sobie zrobić to trwa z 5 minut z rozłożeniem zabawek ...
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 08:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 170KM i 350Nm
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Świebodzin
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
andy_M
Masz jakiś materiał jak wykonać samemu adaptację ?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Masz jakiś materiał jak wykonać samemu adaptację ?
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
Powinno być to
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
Objawy uszkodzonego sprzęgła często występują wyłącznie na 2. biegu. Dalej obstawiam, że to ich wina. Zrób adaptację a jak nie pomoże sugeruję zainteresowanie się sprzęgłami.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
A wiec zrodlem problemu szarpania skrzyni biegow w moim przypadku byl uszkodzony pierscien magnetyczny abs w tylnym prawym kole. Roznice w odczycie predkosci poszczegolnych kol byly przetwarzane przez mechatronike i nie wiedziala do jakiej predkosci dobrac przelozenie. Poczatkowo samochod nie wylapywal bledu na czujniku absu a skrzynia juz czula ze jest cos nie tak. Po okolo 700 km blad abs esp tpm pojawil sie na desce i to nie na stale. Jak widac rozwulkanizowanie pierscienia abs w piascie postepowalo. Odczyt vcdsem pokazal blad czujnika co moze byc mylne i wymaga sprawdzenia kondycji podzespolow pod katem ewentualnych uszkodzen. Ja zauwazylem u siebie spuchniety pierscien i juz wiedzialek ze on jest przyczyna bledu. Po wymianie zintegrowanej z lozyskiem piasty kola wszystko wrocilo do normalnosci. Piasta wymaga odkrecenia sruby na klucz typu spline M18 i bez rury 1,8m nie odkrecilbym tego.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki
Oczywiscie w miare postepu w procesie degradacji pierscienia abs szarpania sie zwiekszaly i pojawialy sie na biegu oprocz wspomnianego 2 to jeszcze na 1,3 i wyczuwalne na 4. Choroba postepowala