[S2] Regulacja drzwi (zamka)
[S2] Regulacja drzwi (zamka)
Witam
Po przejechaniu ok 2-3kkm zauwazylem, ze cos zaczelo stukac w przednich drzwiach od strony pasazera, glownie na nierownosciach ale podczas skrecania tez dalo sie to slyszec. Sadzilem, ze drzwi wymagaja po prostu zwyklej regulacji - wiadomo, zly stan drog -troche popracowaly, ulozyly sie itd. W ASO oczywiscie nic nie znalezli, stwierdzili, ze w tym samochodzie nie ma mozliwosci regulacji zamka/drzwi wiec profilaktycznie wymienili zamek (jestem na 99% pewny, ze to nie byla wina zamka) i jak mi sie wydaje bylo nieco lepiej, przynajmniej przez jakis czas. Po przejechaniu nastepnych 2-3 kkm zauwazylem, ze mam podobne objawy w pozostalych drzwiach (oprocz kierowcy). Zauwazylem takze, ze drzwi nie sa jakby "porzadnie" zamkniete, tzn. dociskajac reka czuc i widac niewielki ruch i podejrzewam, ze wlasnie w ten sposob "pracuja" podczas jazdy generujac stuki. W drzwiach kierowcy tego jeszcze nie zaobserwowalem.
Czy ktos ma lub mial podobne objawy? Czy naprawde nie ma mozliwosci regulacji zamka/drzwi? Z gory dziekuje za pomoc.
pozdrawiam
Po przejechaniu ok 2-3kkm zauwazylem, ze cos zaczelo stukac w przednich drzwiach od strony pasazera, glownie na nierownosciach ale podczas skrecania tez dalo sie to slyszec. Sadzilem, ze drzwi wymagaja po prostu zwyklej regulacji - wiadomo, zly stan drog -troche popracowaly, ulozyly sie itd. W ASO oczywiscie nic nie znalezli, stwierdzili, ze w tym samochodzie nie ma mozliwosci regulacji zamka/drzwi wiec profilaktycznie wymienili zamek (jestem na 99% pewny, ze to nie byla wina zamka) i jak mi sie wydaje bylo nieco lepiej, przynajmniej przez jakis czas. Po przejechaniu nastepnych 2-3 kkm zauwazylem, ze mam podobne objawy w pozostalych drzwiach (oprocz kierowcy). Zauwazylem takze, ze drzwi nie sa jakby "porzadnie" zamkniete, tzn. dociskajac reka czuc i widac niewielki ruch i podejrzewam, ze wlasnie w ten sposob "pracuja" podczas jazdy generujac stuki. W drzwiach kierowcy tego jeszcze nie zaobserwowalem.
Czy ktos ma lub mial podobne objawy? Czy naprawde nie ma mozliwosci regulacji zamka/drzwi? Z gory dziekuje za pomoc.
pozdrawiam
- maclan
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rumia
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Cześć!
To jest cytat z instrukcji serwisowej fabrycznej Superb 2:
Regulacja ustawienia drzwi
Aby prawidłowo wyregulować drzwi, trzeba poluzować zawiasy zarówno przy drzwiach jak i przy słupku. Inne metody regulacji (np. doginanie drzwi w górę) nie dają efektu. Przy kolejnym obciążeniu drzwi ponownie się opuszczą.
– Poluzować śruby, by drzwi dały się przesuwać.
- Drzwi są ustawione prawidłowo, gdy po zamknięciu mają na całym obwodzie równy odstęp od obramowania.
To jest to co Skoda pisze dla serwisu wiec jak widać chyba można regulować te drzwi. Ale na gwarancji wiadomo to się panom nie chce. Lepiej olej wymienić i skasować 1000 PLN.
Pozdrawiam
To jest cytat z instrukcji serwisowej fabrycznej Superb 2:
Regulacja ustawienia drzwi
Aby prawidłowo wyregulować drzwi, trzeba poluzować zawiasy zarówno przy drzwiach jak i przy słupku. Inne metody regulacji (np. doginanie drzwi w górę) nie dają efektu. Przy kolejnym obciążeniu drzwi ponownie się opuszczą.
– Poluzować śruby, by drzwi dały się przesuwać.
- Drzwi są ustawione prawidłowo, gdy po zamknięciu mają na całym obwodzie równy odstęp od obramowania.
To jest to co Skoda pisze dla serwisu wiec jak widać chyba można regulować te drzwi. Ale na gwarancji wiadomo to się panom nie chce. Lepiej olej wymienić i skasować 1000 PLN.
Pozdrawiam
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
U mnie normalnie dokonali regulacji drzwi!!! Co to za ASO???
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Maclan, wydaje mi sie, ze jesli chodzi o ustawienie drzwi gora/dol to wszystko jest OK, one "pracuja" w plaszczyznie poziomej. Gdzies wyczytalem, chyba na forum VW, ze nalezaloby poprawic naciag linki klamka-zamek. Czy jest taka mozliwosc w S2 (bez rozbierania drzwi). Czy ma to w ogole sens?
Krzysiek, co bylo nie tak z Twoimi drzwiami. Czy wiesz moze jak to ustawili?
Oczywiscie, przy najblizszej okazji podjade do innego ASO ale chcialbym juz co nieco na ten temat wiedziec w razie gdyby tez stwierdzili, ze z tym to juz sie nic nie da zrobic.
pozdrawiam
Krzysiek, co bylo nie tak z Twoimi drzwiami. Czy wiesz moze jak to ustawili?
Oczywiscie, przy najblizszej okazji podjade do innego ASO ale chcialbym juz co nieco na ten temat wiedziec w razie gdyby tez stwierdzili, ze z tym to juz sie nic nie da zrobic.
pozdrawiam
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
U nie nie mogą sobie poradzić ze świstami dochodzącymi z okolic szyby bocznej kierowcy i zaczęli właśnie od regulacji drzwi. Na chwilę obecną odpuściłem temat świstów bo nie mam czasu ale na wiosnę wrócę aby dokończyli usuwanie usterki.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- maclan
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rumia
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Czesc!
Nie ma teraz auta pod reka, ale wydaje mi sie ze regulacje da sie zrobic we wszystkich kierunkach.
Tak faktycznie tam jest ciegno, ale bez rozbiorki drzwi to go nie dostaniesz. Ale przy okazji stuki to ci moga generowac inne rzeczy tam sie znajdujace, a jest tego wiele.
W serwisie powinni miec podrecznik techniki serwisowej online, ja dostepu do tego nie mam. Wiec warto moze inny serwis odwiedzic i o to sie zapytac. Tam jest cale auto podzielone na czesci a kazda z nich ma osobny folder podzielony na kolejne oznaczone halasy, smrodki, wibracje i takie tam. Jak ktos cos takiego mial to tam powinno byc opisane. Plus jescze wszystkie akcje serwisowe, itp.
Drzwi to sie prosto rozbiera sa tylko na sruby, bez zadnych zapinek jednorazowych. Sa tylko one ukryte. Mam rysunek ale nie da sie go tu wkleic.
Pozdrawiam
Nie ma teraz auta pod reka, ale wydaje mi sie ze regulacje da sie zrobic we wszystkich kierunkach.
Tak faktycznie tam jest ciegno, ale bez rozbiorki drzwi to go nie dostaniesz. Ale przy okazji stuki to ci moga generowac inne rzeczy tam sie znajdujace, a jest tego wiele.
W serwisie powinni miec podrecznik techniki serwisowej online, ja dostepu do tego nie mam. Wiec warto moze inny serwis odwiedzic i o to sie zapytac. Tam jest cale auto podzielone na czesci a kazda z nich ma osobny folder podzielony na kolejne oznaczone halasy, smrodki, wibracje i takie tam. Jak ktos cos takiego mial to tam powinno byc opisane. Plus jescze wszystkie akcje serwisowe, itp.
Drzwi to sie prosto rozbiera sa tylko na sruby, bez zadnych zapinek jednorazowych. Sa tylko one ukryte. Mam rysunek ale nie da sie go tu wkleic.
Pozdrawiam
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Maclan, bylbym bardzo wdzieczny gdybys przynajmniej w kilku zdaniach sprobowal opisac jak sie do tego zabrac. Tak jak powiedzialem, odwiedze najpierw pozostale stacje ASO w miescie, ale tak na przyszlosc - no i przyznam ze tez czystej ciekawosci - chcialbym wiedziec. Juz raz sie do tego przymierzalem ale nie bardzo wiedzialem od czego zaczac zeby nic nie polamac.
Oczywiscie, jezeli to nie jest zbyt skomplikowane.
pozdrawiam
Oczywiscie, jezeli to nie jest zbyt skomplikowane.
pozdrawiam
- maclan
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rumia
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Cześć!
Na początek to susz głowę serwisowi.
Po drugie zagłębiłem się w ta rozbiórkę trochę bardziej i są tam spinki ale to nie problem, tak tez było w Oktavi i dałem sobie rade. Tu trochę ciężko bez rysunków ale zobaczmy spróbuję.
Po kolei:
– Wyłączyć zapłon i wszystkie odbiorniki elektryczne.
– Odczepić uchwyt drzwi z panelem z przyciskami podnośnika szyby. To jest na wcisk i wychodzi do góry.
– Odłączyć wtyki lusterka zewnętrznego sterowanego elektrycznie i podnośnika szyby.
Śrub jest 5.
Dwie schowane pod tym sterownikiem szyb, dwie na dolnej krawędzi, jedna za maskownica głośnika wysoko-tonowego.
– Wykręcić śruby te z za sterownika
– Wykręcić śruby mocujące okładziny drzwi te dwie na dole.
- Odczepić okładzinę głośnika wysoko-tonowego z włącznikiem ryglowania drzwi od wewnątrz jest na zatrzaski.
- Odłączyć wtyki od głośnika i włącznika ryglowania drzwi od wewnątrz.
- Odkręcić ostatnia śrubę pod tą maskownica.
– Okładzinę drzwi ostrożnie podważyć przy kolejnych zaczepach.
– Odłączyć wtyki lampki oświetlenia wewnętrznej klamki drzwi, diody elektronicznej blokady rozruchu i lampki ostrzegawczej w drzwiach.
– Odłączyć cięgno wewnętrznej klamki drzwi.
– Wyciągnąć okładzinę z samochodu.
- Trzasnąć jedno lub więcej piwek (to już zależy od posiadanej pojemności)
- Koniec pracy
– Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności.
Na początek to susz głowę serwisowi.
Po drugie zagłębiłem się w ta rozbiórkę trochę bardziej i są tam spinki ale to nie problem, tak tez było w Oktavi i dałem sobie rade. Tu trochę ciężko bez rysunków ale zobaczmy spróbuję.
Po kolei:
– Wyłączyć zapłon i wszystkie odbiorniki elektryczne.
– Odczepić uchwyt drzwi z panelem z przyciskami podnośnika szyby. To jest na wcisk i wychodzi do góry.
– Odłączyć wtyki lusterka zewnętrznego sterowanego elektrycznie i podnośnika szyby.
Śrub jest 5.
Dwie schowane pod tym sterownikiem szyb, dwie na dolnej krawędzi, jedna za maskownica głośnika wysoko-tonowego.
– Wykręcić śruby te z za sterownika
– Wykręcić śruby mocujące okładziny drzwi te dwie na dole.
- Odczepić okładzinę głośnika wysoko-tonowego z włącznikiem ryglowania drzwi od wewnątrz jest na zatrzaski.
- Odłączyć wtyki od głośnika i włącznika ryglowania drzwi od wewnątrz.
- Odkręcić ostatnia śrubę pod tą maskownica.
– Okładzinę drzwi ostrożnie podważyć przy kolejnych zaczepach.
– Odłączyć wtyki lampki oświetlenia wewnętrznej klamki drzwi, diody elektronicznej blokady rozruchu i lampki ostrzegawczej w drzwiach.
– Odłączyć cięgno wewnętrznej klamki drzwi.
– Wyciągnąć okładzinę z samochodu.
- Trzasnąć jedno lub więcej piwek (to już zależy od posiadanej pojemności)
- Koniec pracy
– Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności.
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
No to teraz juz jestem w pelni przekonany ze w pierwszej kolejnosci nalezy odwiedzic serwis.
Wielkie dzieki za opis.
pozdrawiam
Wielkie dzieki za opis.
pozdrawiam
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
BuryM nie poddawaj się
Jak opanujesz rozbieranie drzwi, to za jednym zamachem wygłuszysz drzwi pod car audio
Jak opanujesz rozbieranie drzwi, to za jednym zamachem wygłuszysz drzwi pod car audio
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 18:11
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: śląsk
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Witam,
Mam ten sam problem z drzwiami co kolega opisuje a mianowicie dochodzą stuki na nierównościach jak by drzwi miały luz w pionie i uderzają.
Po kilku wizytach w ASO stwierdzono ze to wina zamka wymienili zamek ale dalej to samo wiec kolejnym krokiem ASO było dociągniecie na zamku ale okazało się ze drzwi przednie są za bardzo wciągnięte w stosunku do drzwi tylnych. Panowie z ASO nie bardzo widzą sposób na rozwiązanie tego problemu ale ja dalej ich tym atakuje zobaczymy co wymyślą teraz.
Gdyby znalazł się jakiś mądry serwis który rozwiązał by problem to proszę o info może bym douczył pracowników ASO do którego ja jeżdżę.
Pozdrawiam
Mam ten sam problem z drzwiami co kolega opisuje a mianowicie dochodzą stuki na nierównościach jak by drzwi miały luz w pionie i uderzają.
Po kilku wizytach w ASO stwierdzono ze to wina zamka wymienili zamek ale dalej to samo wiec kolejnym krokiem ASO było dociągniecie na zamku ale okazało się ze drzwi przednie są za bardzo wciągnięte w stosunku do drzwi tylnych. Panowie z ASO nie bardzo widzą sposób na rozwiązanie tego problemu ale ja dalej ich tym atakuje zobaczymy co wymyślą teraz.
Gdyby znalazł się jakiś mądry serwis który rozwiązał by problem to proszę o info może bym douczył pracowników ASO do którego ja jeżdżę.
Pozdrawiam
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Panowie,
Ja mam podobny problem, ale z zamkiem tylnej klapy w sedanie. Zauważyłem od kilku tygodni, że zwłaszcza jak jest po nocy i auto zimne, to zaczep zamka ten, który jest umiejscowiony w podłodze dosłownie metalicznie wali w przypadku najechania na małą choćby nierówność - trzpień jest luźny i to on tak wali. Nie ma możliwości dokręcenia ani innej formy usztywnienia. Efekt jest nieciekawy. Przy okazji wizyty w serwisie zgłosiłem to, ale jak usłyszałem "to jest luz technologiczny" i musi występować w tym zamku, bo klapa bagażnika jest dociągana Odpowiedziałem, że takowy "luz technologiczny" nie występował przez ponad 60 000km, a teraz występuje, więc raczej to nie jest tak, że "tak musi być". Posmarowali mi jakimś magicznym smarem i choć powiedziałem, że smar nie pomoże to faktycznie przez 1 dzień było ok, ale nazajutrz już wali aż miło. Zgłaszam do wymiany, bo to lekka wiocha jechać w sumie nowym autem z tego rodzaju "technologiczno-luźną" usterką
Pozdrawiam
Ja mam podobny problem, ale z zamkiem tylnej klapy w sedanie. Zauważyłem od kilku tygodni, że zwłaszcza jak jest po nocy i auto zimne, to zaczep zamka ten, który jest umiejscowiony w podłodze dosłownie metalicznie wali w przypadku najechania na małą choćby nierówność - trzpień jest luźny i to on tak wali. Nie ma możliwości dokręcenia ani innej formy usztywnienia. Efekt jest nieciekawy. Przy okazji wizyty w serwisie zgłosiłem to, ale jak usłyszałem "to jest luz technologiczny" i musi występować w tym zamku, bo klapa bagażnika jest dociągana Odpowiedziałem, że takowy "luz technologiczny" nie występował przez ponad 60 000km, a teraz występuje, więc raczej to nie jest tak, że "tak musi być". Posmarowali mi jakimś magicznym smarem i choć powiedziałem, że smar nie pomoże to faktycznie przez 1 dzień było ok, ale nazajutrz już wali aż miło. Zgłaszam do wymiany, bo to lekka wiocha jechać w sumie nowym autem z tego rodzaju "technologiczno-luźną" usterką
Pozdrawiam
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Witam,
Również miałem problem ze stukiem lewych tylnych drzwi na nierównościach. Stuki pojawiły się po ~20000km. Problem udało się jednak zażegnać. Na plus oceniam tutaj obsługę ASO Sunny w Poznaniu. Zleciłem regulację tylko wspomnianych lewych tylnych drzwi a wyregulowane zostały WSZYSTKIE plus porządnie nasmarowane zamki. Po prawie dwóch tygodniach od regulacji jest kompletna cisza. Zobaczymy na jak długo;)
Również miałem problem ze stukiem lewych tylnych drzwi na nierównościach. Stuki pojawiły się po ~20000km. Problem udało się jednak zażegnać. Na plus oceniam tutaj obsługę ASO Sunny w Poznaniu. Zleciłem regulację tylko wspomnianych lewych tylnych drzwi a wyregulowane zostały WSZYSTKIE plus porządnie nasmarowane zamki. Po prawie dwóch tygodniach od regulacji jest kompletna cisza. Zobaczymy na jak długo;)
- jacekgti
- Posty: 486
- Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: 230KM
- Imię: Jacek
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
Mam problem z drzwiami przednimi i tylnymi od strony kierowcy, mianowicie na większych nierównościach słyszę tak jakby drzwi miały luz i o coś uderzały. Sądzę iż może to być niedostateczne dociągnięcie drzwi do ucha na słupku i stąd dźwięk uderzenia. Czy jest jakiś sposób by samodzielnie temu zaradzić, czy zostaje tylko aso?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S2] Regulacja drzwi (zamka)
luzujesz ucho, dobijasz młotkiem, dokręcasz i po temacie
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.