Obroty wchodzą na 1000
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jakub
Obroty wchodzą na 1000
Witam. Moje auto to Skoda superb 2.0 TDI 2009r DSG. Od jakiegoś czasu borykam się z takim problemem w moim aucie. Auto odpala normalnie ale po kilku minutach na postoju obroty podnoszą się do 1000. Ewentualnie kiedy ruszę po zapaleniu to na pierwszych światłach kiedy się zatrzymuję to obroty spadają i zostają na 1000. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika obroty są na w granicach 800-840. Kiedy obroty są na 1000 to z rury wydechowej wydobywa się jasny dym jakby wypalało DPF. Ale chyba niemozliwe aby ten zabieg powtarzał się kilka razy dziennie. Jestem po wymianie akumlatora i alternatora. Ma ktoś jakiś pomysł??
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: Obroty wchodzą na 1000
Odpowiedziałeś sobie sam - DPF.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5819
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Obroty wchodzą na 1000
Zaczyna wypalać ale nie może skończyć. Przegoń ho po jakiejś drodze szybkiego ruchu.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jakub
Re: Obroty wchodzą na 1000
Co znaczy klemy dobrze podpięte?? Plus do plusa a minus do minusa cos tam mozna zepsuc?? Już ze 3 razy robiłem pròbę wypalania dpf ale nic nie pomogło. Mam dostęp do Vag więc może podać jakies pomiary ??
- texas
- Posty: 351
- Rejestracja: 18 lis 2014, o 15:16
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Obroty wchodzą na 1000
To moze spróbuj odwrotnie. Nie no - zarcik przegoń auto na trasie. Trzymaj obroty miedzy 1800 a 2500 przez dłuższy czas i powinno wrócić do normy
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Obroty wchodzą na 1000
Dokładnie, i staraj się nie gasić auta gdy masz podniesione obroty. Przerywasz wtedy proces wypalania
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Obroty wchodzą na 1000
Ja mam taki, że przy obecnych spadkach temperatury jest czymś w pełni normalnym, że włącza się elektryczna nagrzewnica (jest tylko w dieslach, w serii).messik pisze:Ma ktoś jakiś pomysł??
Ze względu na podwyższone obciążenie instalacji ECU podnosi obroty silnika do granicy ok. 1000 obr/min i jest to w pełni prawidłowe. Zwróć uwagę, że gdy wskazówka temperatury silnika przekroczy mniej więcej 75 *C obroty spadają do typowego zakresu, bo wtedy "farelka" już nie grzeje.
Dym z rury podejrzewam, że jest zwykłą parą wodną. Jeżeli jednak zauważysz, ze faktycznie dymi (na siwo lub niebiesko) i będziesz miał pewność, ze nie jest to para wodna - wówczas koniecznie udaj się do mechanika.
Dym w SPRAWNYM aucie z DPFem nie ma prawa się pojawiać, a jeśli jest inaczej świadczy to o EWIDENTNEJ awarii (odma, przedmuchy, układ wtryskowy), często niebezpiecznej nie tylko dla filtra cząstek ale też całego układu korbowo-tłokowego i głowicy silnika.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jakub
Re: Obroty wchodzą na 1000
Mieszkam w środkowej części Anglii. Temperarura dziś była +9. Nawet przy temperaturze 90 stopni na zegarach jak wejdzie na obroty 1000 to zejdzie dopiero po ponownym uruchomieniu silnika...
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Obroty wchodzą na 1000
No to chybiłem, bo nie przedstawiłeś wszystkich istotnych okoliczności.
I nie jest to dla Ciebie dobra wiadomość.
Ale polecam podłączyć VAGa/VCDS'a i posprawdzać temperatury widoczne dla ECU a także parametry pracy DPF, bo podniesione obroty tak samo mogą dotyczyć filtra jak i większego obciążenia instalacji.
No i zawsze jest szansa, że pojawi się błąd w pamięci usterek ułatwiający prawidłową diagnozę.
I nie jest to dla Ciebie dobra wiadomość.
Ale polecam podłączyć VAGa/VCDS'a i posprawdzać temperatury widoczne dla ECU a także parametry pracy DPF, bo podniesione obroty tak samo mogą dotyczyć filtra jak i większego obciążenia instalacji.
No i zawsze jest szansa, że pojawi się błąd w pamięci usterek ułatwiający prawidłową diagnozę.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Obroty wchodzą na 1000
Witam,
Mam problem z wypalaniem sie dpf. Skoda Superb II 2.0 140KM CFFG DSG.
DPF czesto sie wypala i co jakis czas pojawia sie siwy dym z tylu. W komputerze brak błędów. Mechanik wymienil wtryski i nie pomogło. Czujnik roznicu cisnień ponoć ok.
Posiadam VCDS na postoju wyszy mi takie wartosci:
Różnica cisnień: -1hPa
Czas od ostatniej regeneracji: 7172s
Zawartość popiołu w oleju: 0.00l
Obliczona masa sadzy: 12,47g
Zmierzona masa sadzy: 11,67g
Kilometry od ostatniej regeneracji: 88466m
Przed wykonywaniem pomiaru dpf samochod byl odpalony i zaczął wypalać na postoju nagle za samochodem zrobilo się siwo.
Nikt nie wie czym to moze byc spowodowane macie jakies wskazowki co mozna jeszcze sprawdzić? Jest to bardzo uciążliwe.
Mam problem z wypalaniem sie dpf. Skoda Superb II 2.0 140KM CFFG DSG.
DPF czesto sie wypala i co jakis czas pojawia sie siwy dym z tylu. W komputerze brak błędów. Mechanik wymienil wtryski i nie pomogło. Czujnik roznicu cisnień ponoć ok.
Posiadam VCDS na postoju wyszy mi takie wartosci:
Różnica cisnień: -1hPa
Czas od ostatniej regeneracji: 7172s
Zawartość popiołu w oleju: 0.00l
Obliczona masa sadzy: 12,47g
Zmierzona masa sadzy: 11,67g
Kilometry od ostatniej regeneracji: 88466m
Przed wykonywaniem pomiaru dpf samochod byl odpalony i zaczął wypalać na postoju nagle za samochodem zrobilo się siwo.
Nikt nie wie czym to moze byc spowodowane macie jakies wskazowki co mozna jeszcze sprawdzić? Jest to bardzo uciążliwe.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Obroty wchodzą na 1000
1. Ile masz popiołu
2. Co ile km się wypala
Zmierzam do tego że może DPF już zatkany...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
2. Co ile km się wypala
Zmierzam do tego że może DPF już zatkany...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Obroty wchodzą na 1000
1. Tego nie sprawdzałem. To co odczytałem z komputera zanotowałem post wyżej.
2. Wypala się różnie czasami co 200km czasami 50km zależy od stylu jazdy.
2. Wypala się różnie czasami co 200km czasami 50km zależy od stylu jazdy.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Obroty wchodzą na 1000
Daj pomiary z czujnika różnicy ciśnień przy 2000 obrotów.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR