Chiptuning
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:21 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Chiptuning
Wczoraj byłem po wykres i w moim przypadku (2.0TFSI) na PB95 wyszło 237KM, a na PB98 243KM. Moment bez zmian. Odczuwalnych zmian w jeździe nie ma, z czasem sprawdzę czy są róznice w spalaniu.
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: Chiptuning
Jakbyś pisał o mnie, zwłaszcza to ostatnie zdanie.Zuber pisze:Sam proces jest niezbyt widowiskowy - weź coś do czytania Auto wjeżdża na rolki i przyczepiaja je linkami żeby nigdzie nie uciekło, potem chwilę pojezdza i pojawi się wykres. Wyjma sterownik i wgraja nowy program, potem kolejny raz na rolkach i wykres. Ewentualnie po wszystkim przejazdzka z tunerem. I tyle. Chyba, że zajdzie potrzeba coś poprawiać albo będziesz miał jakieś szczególne życzenia.
A w drodze powrotnej będziesz się cały czas uśmiechał.
Troszkę słaby ten soft. Te silniki spokojnie dochodzą do 270 KM.ja456 pisze:Wczoraj byłem po wykres i w moim przypadku (2.0TFSI) na PB95 wyszło 237KM, a na PB98 243KM. Moment bez zmian. Odczuwalnych zmian w jeździe nie ma, z czasem sprawdzę czy są róznice w spalaniu.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Re: Chiptuning
Tak 270 jest możliwe, ale z nowymi 2.0 TFSI 211 i 180KM. Mój jest jeszcze ten stary 170KM i z niego więcej niż 250KM nie wyjdzie bez dalszych modyfikacji.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
To chyba 2.0 tfsi 170 ps ze starego a6? Gdyby tylko dawali do niego quattro to też bym nim jeździł
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Odp: Chiptuning
Jakieś na poważnie dyskusje czytałem, że te wzmacniane/uszlachetniane on nie są zdrowe dla dpf, może Neck się wypowie w sumie dawno nic nie napisał. Ja parę baków premium przepaliłem po Chorwacji i różnicy nie stwierdziłem.grzesiu26 pisze:Aha - poważne pytanie - co lać do zbiornika ? Normalnego diesla czy np. DieselGold (akurat ja tylko Statoil'e odwiedzam).
Normalnie jeżdżę tylko na tym DieselGold...
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Chiptuning
Nie znam się aż tak bardzo na tym (paliwach), ale jak wirusowałem swój, to masters doradził aby lać zwykłą ropę, nie żadne tam ultimate vpower i inne takie. Leję i nic się nie dzieje, jak zwijał asfalt, tak zwija Więc przekazuję tylko to, co sam na własne uszy usłyszałem.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Chiptuning
Dzwoniłem do goodhopa i powiedział, że to bez różnicy z czym w zbiorniku przyjadę.Zuber pisze:Zapytaj tunera ale wydaje mi się, że masters zalecał zwykłego diesla.
Na paliwach typu "diesel premium" nie zauważył nigdy specjalnych różnic - a jeśli były to w granicach błędu, więc jadę na zwykłym dieslu.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Chiptuning
Orlen, który leję dolewa podobno 10% bio bez pytania. Ponoć 90% paliwa u nas (w tym Twój Statoil;) to Orlen, nie wiem, czy na sprzedaż też mieszają, czy tylko u siebie...
Olej kombinacje, jedź na zwykłej gnojówce i dawaj wykres
Olej kombinacje, jedź na zwykłej gnojówce i dawaj wykres
Re: Chiptuning
premium lepiej smarują układy...
mają trochę więcej dodatków
Co do STATOIL'a..
to około 90% paliwa pochodzi z umowy Rafinerii Gdańskiej, reszta to umowa "awaryjna" z Orlenem.
Większość paliwa premium idzie z naftobazy w Koluszkach. Reszta z innych baz.
Paliwa na stacja 123 (tani brend Statoil) pochodzą z najbliższych składów.
mają trochę więcej dodatków
Co do STATOIL'a..
to około 90% paliwa pochodzi z umowy Rafinerii Gdańskiej, reszta to umowa "awaryjna" z Orlenem.
Większość paliwa premium idzie z naftobazy w Koluszkach. Reszta z innych baz.
Paliwa na stacja 123 (tani brend Statoil) pochodzą z najbliższych składów.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Chiptuning
dato - jadę na zwykłym dieslu - mimo tego, że na co dzień jeżdżę na DieselGold. Zobaczymy co wyjdzie...
Natomiast co do pochodzenia diesla na polskich stacjach to wiem na 100% że Shell V-Power Diesel dystrybuowane jest z rafinerii Schwedt.
Nie mam wiedzy 100%-wej co do reszty - to się nie wypowiadam.
Dzisiaj dolałem do pełna wspomnianego normalnego diesla i pojeździłem po autostradzie koło domu. Dalej mi się nie chciało bo warunki nie sprzyjały, duży ruch i mocny deszcz.
Na próbę zmierzyłem takie coś:
- 90-120 km/h: 5.7 +- 0.54s - 3 i 4 bieg
- 90-120 km/h: 6.2 +- 0.53s - 4 bieg
- 90-120 km/h: 7.8 +- 0.51s - 5 bieg
- 100-140 km/h: 9.0 +- 0.52s - nie pamiętam który bieg
- 0 to 100 km/h: 8.8 +- 0.52s
- 60-100 km/h: 4.4 +- 0.51s - 3 bieg
Jutro spróbuję po wirusie dokonać takich samych pomiarów dla porównania.
Tak jak pisałem - pomiary były w dość trudnych warunkach. Nie zawsze były to odcinki idealnie proste, czasem jakiś zakręt...
Natomiast co do pochodzenia diesla na polskich stacjach to wiem na 100% że Shell V-Power Diesel dystrybuowane jest z rafinerii Schwedt.
Nie mam wiedzy 100%-wej co do reszty - to się nie wypowiadam.
Dzisiaj dolałem do pełna wspomnianego normalnego diesla i pojeździłem po autostradzie koło domu. Dalej mi się nie chciało bo warunki nie sprzyjały, duży ruch i mocny deszcz.
Na próbę zmierzyłem takie coś:
- 90-120 km/h: 5.7 +- 0.54s - 3 i 4 bieg
- 90-120 km/h: 6.2 +- 0.53s - 4 bieg
- 90-120 km/h: 7.8 +- 0.51s - 5 bieg
- 100-140 km/h: 9.0 +- 0.52s - nie pamiętam który bieg
- 0 to 100 km/h: 8.8 +- 0.52s
- 60-100 km/h: 4.4 +- 0.51s - 3 bieg
Jutro spróbuję po wirusie dokonać takich samych pomiarów dla porównania.
Tak jak pisałem - pomiary były w dość trudnych warunkach. Nie zawsze były to odcinki idealnie proste, czasem jakiś zakręt...
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Chiptuning
Taaa....
Jak to mówią na wschodzie "kto nie ryzykuje ten nie pije szampana"
Przez 1,5 roku nic się nie stało to może przez pozostałe 5 miesięcy będzie oki...
Oby... Zobaczymy...
Jak to mówią na wschodzie "kto nie ryzykuje ten nie pije szampana"
Przez 1,5 roku nic się nie stało to może przez pozostałe 5 miesięcy będzie oki...
Oby... Zobaczymy...