Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Otwieramy klapke bezpiecznikow, i montujemy przekaznik z dodatkowym bezpiecznikiem.
Sterowane z bezpiecznika nr 9 gdzie pojawia sie sterowanie po wlaczeniu zaplonu.
Bezpiecznik 9 - Przekaźnik ogrzewania dodatkowego, u mnie byl pusty.
Wlaczamy przekaznik w gniazdo nr 35 w szeregu z dodatkowym bezpiecznikiem i mamy plus w gniazdach po przekreceniu zaplonu.
Sterowane z bezpiecznika nr 9 gdzie pojawia sie sterowanie po wlaczeniu zaplonu.
Bezpiecznik 9 - Przekaźnik ogrzewania dodatkowego, u mnie byl pusty.
Wlaczamy przekaznik w gniazdo nr 35 w szeregu z dodatkowym bezpiecznikiem i mamy plus w gniazdach po przekreceniu zaplonu.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Dodatkowy bezpiecznik nie jest potrzebny. Przecinasz kabel z bezpiecznika 35, zarabiasz konektory i łączysz z przekaźnikiem. Wystarczy zostawić ten bezpiecznik jak jest, bo 2 są niepotrzebne. No chyba, że robisz rzeźbę i wpinasz ten przekaźnik jakimiś złączkami ZAMIAST bezpiecznika... To wtedy fakt, ma to sens bo nie tnie się oryginalnej wiązki furmanki.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Mam zalozony bypass czyli bezpiecznik z wystajacymi kablami. To po to ze w 2 minuty przywracam oryginalna instalacje.
Nie wiem jak na ingerencje i ciecie kabli zapatruje sie serwis i gwarancja. Aczkolwiek jak sie sprawdzi to pewnie to zrobie pod deska pod skrzynka w sposob niewidoczny.
W kazdym badz razie mam co chcialem.
Nie wiem jak na ingerencje i ciecie kabli zapatruje sie serwis i gwarancja. Aczkolwiek jak sie sprawdzi to pewnie to zrobie pod deska pod skrzynka w sposob niewidoczny.
W kazdym badz razie mam co chcialem.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
jasne, elektrycznie to przecież to jest to samo
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek - CAN
Znalazlem prostsze rozwiazanie.
http://www.tme.eu/pl/details/can-igni/i ... /igni-gen/#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tme.eu/pl/Document/1dc5c0e93 ... /14450.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
i cala seria produktow do szyny can z wyprowadzeniem roznych sygnalow, z recznego, z zaplonu, swiatel itp.
http://www.tme.eu/pl/katalog/interfejsy ... 2f372.html" onclick="window.open(this.href);return false;
moze sie komus przyda
http://www.tme.eu/pl/details/can-igni/i ... /igni-gen/#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tme.eu/pl/Document/1dc5c0e93 ... /14450.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
i cala seria produktow do szyny can z wyprowadzeniem roznych sygnalow, z recznego, z zaplonu, swiatel itp.
http://www.tme.eu/pl/katalog/interfejsy ... 2f372.html" onclick="window.open(this.href);return false;
moze sie komus przyda
- adamski
- Posty: 632
- Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Możesz podesłać jakieś foto jak to masz zrobione?pumpa pisze:Mam zalozony bypass czyli bezpiecznik z wystajacymi kablami. To po to ze w 2 minuty przywracam oryginalna instalacje.
Nie wiem jak na ingerencje i ciecie kabli zapatruje sie serwis i gwarancja. Aczkolwiek jak sie sprawdzi to pewnie to zrobie pod deska pod skrzynka w sposob niewidoczny.
W kazdym badz razie mam co chcialem.
Dziś z ciekawości podjechałem do ASO z tym tematem. Odpowiedź była, że nie jest możliwe zrobienie napięcia w gniazdach po stacyjce. Zaproponowali mi jednak wstawienie dodatkowego gniazda zapalniczki po stacyjce w dowolnym miejscu za 200 PLN. Ciekawe co by powiedzieli, że chce takie nowe w tym samym miejscu co jest teraz.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
pewnie 600 PLN (są 3 gniazda po 200)
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Tu zasadniczo nie ma co fotkowac bo uklad prosty jak budowa drutu.
Zreszta i tak zmieniam znowu konfiguracje bo jak mam gniazdka po plusie to tez zle. Nie chodzi mi w petli rejestrator i zestaw sluchawkowy jest wiecznie niedoladowany.
Wiec zamawiam ten uklad z linku co podalem wyzej i montuje go tylko na tylna zapalniczke w podlokietniku.
To uklad ktory nie musisz wpinac w zadna szyne CAN, opis produktu jest niefortunny. To uklad ktory "uczy sie" napiec po uruchomieniu silnika. Jak wykryje wzrost napiecia znaczy sie ze alternator dziala i podaje plus na wyjscie ukladu. Jak spadnie napiecie to znaczy ze wylaczono silnik i napiecie na wyjsciu zanika. Nikt sie nie przyczepi ze ingeruje w oryginalna instalacje lub wpinam w szyne CAN. Mozna go wbudowac z miniaturowym przekaznikiem nawet w dodatkowy rozgaleznik gniazd.
Zreszta i tak zmieniam znowu konfiguracje bo jak mam gniazdka po plusie to tez zle. Nie chodzi mi w petli rejestrator i zestaw sluchawkowy jest wiecznie niedoladowany.
Wiec zamawiam ten uklad z linku co podalem wyzej i montuje go tylko na tylna zapalniczke w podlokietniku.
To uklad ktory nie musisz wpinac w zadna szyne CAN, opis produktu jest niefortunny. To uklad ktory "uczy sie" napiec po uruchomieniu silnika. Jak wykryje wzrost napiecia znaczy sie ze alternator dziala i podaje plus na wyjscie ukladu. Jak spadnie napiecie to znaczy ze wylaczono silnik i napiecie na wyjsciu zanika. Nikt sie nie przyczepi ze ingeruje w oryginalna instalacje lub wpinam w szyne CAN. Mozna go wbudowac z miniaturowym przekaznikiem nawet w dodatkowy rozgaleznik gniazd.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
fajne te układziki teraz robią, nie to co kiedyś
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 218KM@309NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Fajne robią, tylko ceny już mniej fajne . W tym miejscu tęskno się robi za starymi czasami, kiedy wystarczało się czasem podpiąć pod bezpiecznik, czy przekaźnik, a w najgorszym razie doczepić do kabelka. Jeszcze w Pandzie żony jak zakładałem alarm, to się wyciągało moduł komfortu, a tam kabelków od zakichania i od każdej możliwej pierdółki dało się sygnał wziąć. Nie mówiąc już o podaniu sygnału na wejście . Chociaż - żeby nie było - Panda też miała CAN! A dokładniej jedną wiązkę: między modułem komfortu, a tablicą wskaźników . Ale jednak!Enriquez pisze:fajne te układziki teraz robią, nie to co kiedyś
Chociaż nie żeby mi tego strasznie brakowało, a wszystkie fabryczne cuda działają dzięki tym CANom fajnie, więc nie ma co marudzić (zbytnio ).
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Rozwinę temat: chcę mieć dodatkowe gniazdo (np. schowane w skrzynce bezpieczników) z zasilaniem tylko na zapalonym silniku (lub zapłonie) żeby na stałe podpiąć ładowarkę do telefonu. Czy taki bypass:pumpa pisze:Mam zalozony bypass czyli bezpiecznik z wystajacymi kablami
http://moto.allegro.pl/dodatkowy-bezpie ... 04521.html
i takie gniazdo:
http://moto.allegro.pl/gniazdo-zapalnic ... 59506.html
załatwią sprawę jak wepnę to w bezpiecznik nr 9?
jestem zielony z zakresu elektryki / elektroniki, więc może coś przegapiłem?
Z góry dzięki za pomoc
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
UP!szymi81 pisze:Rozwinę temat: chcę mieć dodatkowe gniazdo (np. schowane w skrzynce bezpieczników) z zasilaniem tylko na zapalonym silniku (lub zapłonie) żeby na stałe podpiąć ładowarkę do telefonu. Czy taki bypass:pumpa pisze:Mam zalozony bypass czyli bezpiecznik z wystajacymi kablami
http://moto.allegro.pl/dodatkowy-bezpie ... 04521.html
i takie gniazdo:
http://moto.allegro.pl/gniazdo-zapalnic ... 59506.html
załatwią sprawę jak wepnę to w bezpiecznik nr 9?
jestem zielony z zakresu elektryki / elektroniki, więc może coś przegapiłem?
Z góry dzięki za pomoc
Pytanie co do masy - trzeba się gdzieś podpiąć?
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
Na bezpieczniku 9 masz normalnie bezpiecznik 5A i nie ma tam przekaznika, to jest wysterowane ze sterownika przez zwykly tranzystor na wyjsciu. Ja bym sie bez przekaznika pod to nie podpinal.
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
A gdzie i jak mógłbym się podpiąć???pumpa pisze:Na bezpieczniku 9 masz normalnie bezpiecznik 5A i nie ma tam przekaznika, to jest wysterowane ze sterownika przez zwykly tranzystor na wyjsciu. Ja bym sie bez przekaznika pod to nie podpinal.
Widzę, że chyba powinienem się do elektryka udać
tylko, że wtedy on tez pewnie nie będzie wiedział o co mi chodzi
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: 3City
Re: Plus po stacyjce w gniazdach zapalniczek
A) musisz skads wziac sterowanie przekaznika, bedzie to plus ktory pojawia sie na gniezdzie bezpiecznika nr9
B) musisz miec minus do przekaznika, ten wezmiesz z dowolnego punktu masy
C) musisz miec plus dobry albo bezposrednio z aku albo ze styku nr 35 ktory oryginalnie zasila gniazda zapalniczek
D) musisz miec minus do nowego gniazda i to z dowolnego punktu masy
E) musisz miec przekaznik najlepiej samochodowy i z podstawka wyposazona w diode prostownicza
F) musisz to polaczyc razem
Prosciej juz nie moglem, brakuje tylko schematu
B) musisz miec minus do przekaznika, ten wezmiesz z dowolnego punktu masy
C) musisz miec plus dobry albo bezposrednio z aku albo ze styku nr 35 ktory oryginalnie zasila gniazda zapalniczek
D) musisz miec minus do nowego gniazda i to z dowolnego punktu masy
E) musisz miec przekaznik najlepiej samochodowy i z podstawka wyposazona w diode prostownicza
F) musisz to polaczyc razem
Prosciej juz nie moglem, brakuje tylko schematu