Owszem. Możesz sprawdzić sam w systemie erWin - znajdziesz w internecie. Jest to serwer Skody. Dostęp kosztuje 7EUR netto za godzinę i znajdziesz tam to o co pytasz + instrukcje serwisowe. Nie ma tam (przynajmniej ja nie znalazłem bo specjalnie nie szukałem) historii serwisowej danego auta.andrzejl67373 pisze:Mogę gdzieś (poza ASO) sprawdzić dokładną konfigurację wyposażenia, zakupionego używanego superba?
[S3] Zakup pierwszej Skody
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 paź 2019, o 15:36
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jerzy
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
No cena niby nie duża w porównaniu ceny auta ale przecież można również zrobić redukcję lewarkiem. Chociaż przy kierownicy trochę wygodniej. A co do felg to narazie będą 18". Podgrzewana szyba również jest. To wchodzi w pakiet Comfort. W
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Polecam przetestować - wygoda, szybkość i wręcz przyjemność z klikania łopatkami zupełnie inna, niż lewarkiem w DSG. Na siłę nie będę namawiał, ale przy tym co robi oprogramowanie tego auta po WLTP łopatki IMO mają spory sens. Zwłaszcza przy niewielkiej cenieKojak pisze:No cena niby nie duża w porównaniu ceny auta ale przecież można również zrobić redukcję lewarkiem.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 paź 2019, o 15:36
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jerzy
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Posłuchałem Twoje rady i jako że kwota nie duża. To już zmieniłem zamówienie. Też możesz mieć rację. Lepiej i szybciej redukować przy kierownicy niż czekać aż komputer zmieni sam i tylko się denerwować.timanfaya pisze:Polecam przetestować - wygoda, szybkość i wręcz przyjemność z klikania łopatkami zupełnie inna, niż lewarkiem w DSG. Na siłę nie będę namawiał, ale przy tym co robi oprogramowanie tego auta po WLTP łopatki IMO mają spory sens. Zwłaszcza przy niewielkiej cenieKojak pisze:No cena niby nie duża w porównaniu ceny auta ale przecież można również zrobić redukcję lewarkiem.
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Gorąco polecam mimo wszystko przetestować. Jeździłem chwile 280KM kumpla (z jeszcze 6-stopniowym DSG, z ery przed-WLTP) i niestety ewidentnie widać, że obecny 2.0 jest nieco przydławiony - co widać m.in. w opóźnieniu przy wciśnięciu mocniej gazu. W 190KM pewnie będzie podobnie.Kojak pisze:Posłuchałem Twoje rady i jako że kwota nie duża. To już zmieniłem zamówienie. Też możesz mieć rację. Lepiej i szybciej redukować przy kierownicy niż czekać aż komputer zmieni sam i tylko się denerwować.
PS. A inna sprawa, że dzięki łopatkom można wziąć auto późnym wieczorem i się trochę pobawić...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Łopatek użyjecie dwa razy - pierwszy i ostatni.
Jak zredukujemy, to sprzynia przechodzi w tryb manualny na jakiś czas. Żeby nie wyła, po redukcji i przyspieszeniu trzeba zmienić bieg na wyższy ręcznie, łopatką, bo będzie wyć.
Łopatka lewa jest do redukcji i przynajmniej ja mam zawsze lewą rękę na kierownicy a prawej na niej nie trzymam tylko na podłokietniku. Więc musiałbym tą prawą rękę podnieść albo po prostu prawą ręką przesunąć lewarek skrzyni w prawo i w lewo aby wyjść z trybu manualnego.
Biorąc powyższe pod uwagę, nie bawię się łopatkami, tylko przełączam prawą ręką na "S" (do tyłu), następuje redukcja o jeden czy dwa biegi i zaraz jak się rozpędzi przełączam znowu na "D", znowu wajchą do tyłu. Nic nie trzeba kombinować z łopatkami.
Pewien wyjątek stanowi słaby silnik, do tego z WLTP - tak jak mój passat. 150 koni. W tym przypadku zmiana na "S" nic kompletnie nie zmienia - nawet się bieg nie redukuje - wtedy faktycznie mógłbym użyć łopatek. Ale z takim mułem pasiastym, to niestety wyprzedzanie należy planować na kilka dni wcześniej
Jak zredukujemy, to sprzynia przechodzi w tryb manualny na jakiś czas. Żeby nie wyła, po redukcji i przyspieszeniu trzeba zmienić bieg na wyższy ręcznie, łopatką, bo będzie wyć.
Łopatka lewa jest do redukcji i przynajmniej ja mam zawsze lewą rękę na kierownicy a prawej na niej nie trzymam tylko na podłokietniku. Więc musiałbym tą prawą rękę podnieść albo po prostu prawą ręką przesunąć lewarek skrzyni w prawo i w lewo aby wyjść z trybu manualnego.
Biorąc powyższe pod uwagę, nie bawię się łopatkami, tylko przełączam prawą ręką na "S" (do tyłu), następuje redukcja o jeden czy dwa biegi i zaraz jak się rozpędzi przełączam znowu na "D", znowu wajchą do tyłu. Nic nie trzeba kombinować z łopatkami.
Pewien wyjątek stanowi słaby silnik, do tego z WLTP - tak jak mój passat. 150 koni. W tym przypadku zmiana na "S" nic kompletnie nie zmienia - nawet się bieg nie redukuje - wtedy faktycznie mógłbym użyć łopatek. Ale z takim mułem pasiastym, to niestety wyprzedzanie należy planować na kilka dni wcześniej
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
popieram nie po to kupuje się automat, aby bawić się w ręczną zmianę biegów. Tryb S czy w ostateczności ręczna zmiana biegów jest w zupełności wystarczająca. Nawet nie zamawiałem do łosia łopatek i ani razu nie odczuwałem ich braku.
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
No to ja użyłem zdecydowanie więcej. Jak nie zapomnę to nagram wieczorem i wrzucę filmik jaki lag ma 272-konny silnik w D i S.Enriquez pisze:Łopatek użyjecie dwa razy - pierwszy i ostatni.
Aczkolwiek jeśli ktoś nie używa łopatek to nie mam nic do tego i nie będę przekonywał na siłę. Ja osobiście sobie je cenie
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 paź 2019, o 15:36
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Jerzy
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Ahh.. Koledzy decyzja zapadła. Nie będę zmieniał bo sprzedawca powiesi mnie za jajka za co chwilę zmianę xD Ale tak na poważnie to najwyżej nie będę używać albo będę miał gdzie powiesić odświeżacz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
W pasacie jest lepiej bo są za darmo. Skoda ... no cóż.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Diesel 190 nie potrzebuje łopatek, do dynamicznej jazdy starcza tryb S, a do zapierdzielania i tak się nie nadaje to po co
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:57
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Śląsk
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Ja tam planuję wymianę kiery na wersję z łopatkami. Lubię taki tryb semi auto, czy raczej auto wspomagane decyzjami kierowcy co jakiś czas, np. redukcja do hamowania silnikiem, jazda pod górkę na stałym biegu itp.
Zabawa lewarkiem nie jest tak wygodna.
Tylko pytanie czy łopatkami da się zmienić bieg jeśli włączony jest tryb D/S czy tylko jeśli lewarek jest w prawo?
Zabawa lewarkiem nie jest tak wygodna.
Tylko pytanie czy łopatkami da się zmienić bieg jeśli włączony jest tryb D/S czy tylko jeśli lewarek jest w prawo?
- enocylhdclub
- Posty: 231
- Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Dawid
Re: [S3] Zakup pierwszej Skody
Czy w L&K 2018 gdy zapisujemy ustawienia fotela pod numerem 1, 2, 3 to czy pamiętane jest coś jeszcze? Lusterka, drive mode itd?
Do samochodu są tylko 2 kluczyki.
Do samochodu są tylko 2 kluczyki.