[S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 sty 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Kuba
[S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Cześć wszystkim,
właśnie przymierzam się do zakupu SS3 prawdopodobnie w wersji L&K 280HP. Budżet by wskazywał na okolice rocznika 2016 i przebiegi ~60k.
Teraz pytanie: na co należy zwrócić uwagę, oprócz interwałów olejowych? Czy są jakieś standardowe wady/usterki tego modelu w tej opcji? Czy może istnieje jakiś powód dla którego nie warto tej opcji kupować? Co zwykle pierwsze idzie do wymiany i przy jakim przebiegu?
właśnie przymierzam się do zakupu SS3 prawdopodobnie w wersji L&K 280HP. Budżet by wskazywał na okolice rocznika 2016 i przebiegi ~60k.
Teraz pytanie: na co należy zwrócić uwagę, oprócz interwałów olejowych? Czy są jakieś standardowe wady/usterki tego modelu w tej opcji? Czy może istnieje jakiś powód dla którego nie warto tej opcji kupować? Co zwykle pierwsze idzie do wymiany i przy jakim przebiegu?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
nic się szczególnego nie dzieje - no może poza hamulcami z tyłu, no ale to każdy jeden Superb jest zjebany... a przy przebiegu 60k, to co niektórzy mieli już 3 komplet tarcz, więc może trafisz na nówki sztuki.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 sty 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Kuba
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Czytałem o tych nieszczęsnych hamulcach - to jest w ogóle rozwiązywalne?
Inna kwestia: może ktoś się orientuje jakie są interwały wymiany rozrządu dla tego silnika i przykładowe koszty?
Inna kwestia: może ktoś się orientuje jakie są interwały wymiany rozrządu dla tego silnika i przykładowe koszty?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Na hamulce z tyłu są dwa rozwiązania - jeździsz w koło komina i ich nie nadwyrężasz, no ale nie po to kupujesz 280 kunia. Drugie to wymiana tyłu na 335 mm (koszt ok. 2000 brutto). Tylko, jak duży tył, to co z przodem? I tu worek się otwiera. Nie mniej jednak w ósemce - dyszce można się ogarnąć z rozsądnym zestawem na przód i tył.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 sty 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Kuba
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Plan na big brake kit jak znam życie wcześniej czy później się pojawi
Jeszcze takie kolejne pytanie: egzemplarz, który mam na oku bierze trochę płynu między przeglądami, +/- 0,5l - ponoć jest to normalne?
Jeszcze takie kolejne pytanie: egzemplarz, który mam na oku bierze trochę płynu między przeglądami, +/- 0,5l - ponoć jest to normalne?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
normalna sprawa
co do big brake, taka rada - nie idż w półśrodki, bo wydasz w pip kasy a i tak skończysz w tym samym punkcie, czyli WRK
co do big brake, taka rada - nie idż w półśrodki, bo wydasz w pip kasy a i tak skończysz w tym samym punkcie, czyli WRK
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 sty 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Kuba
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
To jest jakaś myśl.
Wracając stricte do tematu: znalazłem egzemplarz z większym przebiegiem, ale wygląda wstępnie ok, do tego nie jest na drugim końcu świata. Jakieś opinie lub "czerwone lampki"?
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... CFTf1.html
Wracając stricte do tematu: znalazłem egzemplarz z większym przebiegiem, ale wygląda wstępnie ok, do tego nie jest na drugim końcu świata. Jakieś opinie lub "czerwone lampki"?
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... CFTf1.html
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Mój będzie za 6-7 miesięcy do sprzedania za 100k na umowę K/S w obecnym konfigu (na Phoenix`ach) - przelotu będzie z 70-75k
Oliwy nie bierze wcale, wymiana co 10-12k (Motul), heble przód 6tłok, tył wymieniane przy 45kkm tarcze i klocki - nie wiem, ale mi z tylnymi heblami nic się nie dzieje.
Oliwy nie bierze wcale, wymiana co 10-12k (Motul), heble przód 6tłok, tył wymieniane przy 45kkm tarcze i klocki - nie wiem, ale mi z tylnymi heblami nic się nie dzieje.
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Ważne czy olej był wymieniany częściej niż wskazania komputera. Moim zdaniem absolutne minimum to co 15 kkm.
Silnik nie powinien nadmiernie brać oleju, bo w tej generacji TSI (EA888 Gen.3) nie ma problemu olejowego znanego z wcześniejszych wersji. Delikatne zapocenia mogą występować i nie ma się czym przejmować (dopóki to jest zapocenie a nie ewidentne krople), szczególnie korek wlewu oleju lubi się pocić (trzeba go wymienić raz na jakiś czas).
Płynu chłodniczego zawsze trochę ubędzie - zawsze można zrobić próbę ciśnieniową w ASO i sprawdzić. Zdarzały się wady z tym związane - w ramach gwarancji wymieniano obudowy termostatów.
Rozrząd jest na łańcuchu i ma dość długą żywotność - 120-150 kkm (aczkolwiek znam nawet takie, które mają większe przebiegi i rozrząd nieruszany).
Przy większych przebiegach warto posłuchać czy panewki nie hałasują.
Co do hamulców to niektórzy mają problem z tyłem inni nie (u mnie np. nie ma żadnych problemów z tyłem). Rozwiązań na mocniejsze hamulce jest sporo - od 4T/6T/8T przeszczepionych z innych modeli VAG aż po dedykowane rozwiązania typu WRK, Stoptech czy nawet jakieś kosmicznie drogie Alcon albo jeszcze droższą ceramikę 400mm (taki zestaw też widziałem na Superbie w naszym kraju).
Silnik nie powinien nadmiernie brać oleju, bo w tej generacji TSI (EA888 Gen.3) nie ma problemu olejowego znanego z wcześniejszych wersji. Delikatne zapocenia mogą występować i nie ma się czym przejmować (dopóki to jest zapocenie a nie ewidentne krople), szczególnie korek wlewu oleju lubi się pocić (trzeba go wymienić raz na jakiś czas).
Płynu chłodniczego zawsze trochę ubędzie - zawsze można zrobić próbę ciśnieniową w ASO i sprawdzić. Zdarzały się wady z tym związane - w ramach gwarancji wymieniano obudowy termostatów.
Rozrząd jest na łańcuchu i ma dość długą żywotność - 120-150 kkm (aczkolwiek znam nawet takie, które mają większe przebiegi i rozrząd nieruszany).
Przy większych przebiegach warto posłuchać czy panewki nie hałasują.
Co do hamulców to niektórzy mają problem z tyłem inni nie (u mnie np. nie ma żadnych problemów z tyłem). Rozwiązań na mocniejsze hamulce jest sporo - od 4T/6T/8T przeszczepionych z innych modeli VAG aż po dedykowane rozwiązania typu WRK, Stoptech czy nawet jakieś kosmicznie drogie Alcon albo jeszcze droższą ceramikę 400mm (taki zestaw też widziałem na Superbie w naszym kraju).
Ostatnio zmieniony 29 sty 2020, o 08:20 przez sane, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 sty 2020, o 19:19
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Kuba
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Potrzebuję leasingu, więc odpada :/
Co do auta olej niestety nie był tak często wymieniany, co trochę boli (w sumie pewnie mało kto normalnie wymienia częściej). Plus taki, że auto latało głównie w trasach. Gdzie w Warszawie polecacie się umawiać na przedzakupówkę?
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
To trochę ratuje sytuację
Jeżeli chodzi o ASO to bym Ci polecił Auto-Wimar przy Alejach Jerozolimskich.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
Nie wiem, nie korzystałem.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
no faktycznie długą...
co do wozu..fajny waypas , mało zniszczone siedzenie kierowcy jak na przebieg.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Pomoc w zakupie używanej SS3 280HP
przecież w S2, rozrząd na pasku się wymieniało po 210 kkm
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.