Wypalanie filtra DPF?

loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: loko34 »

Masz jeszcze jedną opcję jedziesz do tunera i prosisz go żeby wgrał Tobie stary soft bynajmniej tą część która jest zmieniona zostawiając wirusa 2 lata temu jak się tym interesowałem to koszt takiej operacji to 500 zł i wtedy masz problem z głowy z wypalaniem pod warunkiem że auto sprawne

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

loko34 pisze: 25 cze 2020, o 05:38 Masz jeszcze jedną opcję jedziesz do tunera i prosisz go żeby wgrał Tobie stary soft bynajmniej tą część która jest zmieniona zostawiając wirusa 2 lata temu jak się tym interesowałem to koszt takiej operacji to 500 zł i wtedy masz problem z głowy z wypalaniem pod warunkiem że auto sprawne

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Auto sprawne ale EGR daje dupy na lewo i prawo.
loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: loko34 »

To go wymien na nowy albo regenerowany

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

To nie jest raczej wina niesprawnego EGR...Tylko sterowania przez komputer.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

loko34 pisze: 25 cze 2020, o 08:42 To go wymien na nowy albo regenerowany

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Nowy ok 2tys. + robocizna. Jezeli komp steruje EGR tak jak kolega wyżej opisał to lepiej sobie odpuscić wymianę bo problem może powrócić.
Ja pośmigam jeszcze z 2-3 miesiace pojezdze i biorę sie za wycięcie.
MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: MEta »

Panowie odbiegnę od tematu, jak część z Was też sobie monitoruję pracę tego dziadostwa. Nie wiem jak to wszystko hulało dopóki miałem EGR sprawny (chodzi mi o pracę i temperaturę, zapełnianie w trakcie jazdy sadzą). Ale teraz po wycięciu EGR'a nawet gdy jadę do pracy do której mam 20km i docelowo osiągam wymagane obroty wskazane przez producenta w momencie gdy zapali się kontrolka to temperatura sięga maksymalnie 300 stopni. Rozumiem że to jest ok? Tylko zastanawia mnie fakt ze nawet przy takiej jeździe on nie spala tylko pomalutku sobie dopełnia.

Dzisiaj dobiłem do 24g po przejechaniu 500km (cyklu mieszanego) od ostatniego zejścia do 6g i odpalił wstępne wypalanie przy których nie zauważyłem spadków ilości sadzy co mnie zdziwiło mimo że na postoju utrzymywał 300-350 stopni. Chciałbym wiedzieć jak to jest u was? Czy czasem typek który ogarniał mi programowo wyłączenie EGR'a czegoś nie spierdolił i to tak nie powinno być. Bo jak na trasie osiągne 600 stopni to spala jak szalony
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Praca dpfa bez wypalania to ok 300-400bstopni jak przekracza 24g zaczyna wypalanie i temp osiąga grubo ponad 600stopni...Wypadnie trwa do ok 6g (u mnie 5.8g).Potem tem spada.Temperatura powyżej 600 stopni jest osiągalna tylko w praktycznie jak auto jedzie.Auto które stoi u mnie się nie dopala bo DPF nie osiąga wymaganej temp.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: MEta »

NERON81 pisze: 25 cze 2020, o 13:44 Praca dpfa bez wypalania to ok 300-400bstopni jak przekracza 24g zaczyna wypalanie i temp osiąga grubo ponad 600stopni...Wypadnie trwa do ok 6g (u mnie 5.8g).Potem tem spada.Temperatura powyżej 600 stopni jest osiągalna tylko w praktycznie jak auto jedzie.Auto które stoi u mnie się nie dopala bo DPF nie osiąga wymaganej temp.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
No to wychodzi że u mnie jest wszystko tak samo, czym w takim razie ma służyć na wstępne wypalanie na postoju? Daje znak że trzeba wybrać się w traskę? :D I czy u Ciebie przy 300-400 stopni też trwa normalnie gromadzenie się sadzy?
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

U mnie sadza spada tylko jak jest temperatura około 600 stopni i włącza się tryb wypalanie DPF przy ponad 24 g

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: MEta »

NERON81 pisze: 25 cze 2020, o 14:10 U mnie sadza spada tylko jak jest temperatura około 600 stopni i włącza się tryb wypalanie DPF przy ponad 24 g

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Dziękuje kolego :)
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

JanuszSz pisze: 25 cze 2020, o 04:58 Po co ładować stary soft,jeśli za podobne pieniądze można zrobić nowy z miłą mocą ok.200 KM i stosowną ilością Nm?Nie napisałeś skąd jesteś,ale z pewnością w Twojej okolicy jest sprawdzony tuner.
Możesz zrobic chiptuning, egr off, dpf off, ale i tak nigdy mapa nie będzie fajna jak w starych softach przed dieselgate.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2020, o 18:21 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Jak wywalisz graty to wersja softu nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Neron81 sprawdzałeś stan oleju czy się podnosi po czyszczeniu?
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

NERON81 pisze:Jak wywalisz graty to wersja softu nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Po czyszczeniu nie wymieniałem oleju o mam cały czas max. Stwierdzilem puki nie rozwiąże problemu nie zmieniam bo za chwilę będzie to samo.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

NERON81 pisze: 25 cze 2020, o 18:20 Jak wywalisz graty to wersja softu nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Aha czyli uwazasz, że zmiany wersji w rozbudowanym sofcie np. w sterowniku Edc17c46 (silnik cfgb) dotyczy tylko dpf egr?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ