Holowanie Przyczepy
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:23
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Holowanie Przyczepy
Cześć, Podczas długich podjazdów na autostradzie - Chorwacja holowanie przyczepy DMC 1800 zaobserwowałem że wzrasta mi temperatura płynu do około 100-110 stopni. Czy to normalne ?
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).
- Skodnik4x4
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210 KM
- Lokalizacja: Podhale
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
Normalne. Duże obciążenie silnika i chłodnica "nie daje" już rady.wasylrc4 pisze: ↑6 lip 2020, o 13:30 Cześć, Podczas długich podjazdów na autostradzie - Chorwacja holowanie przyczepy DMC 1800 zaobserwowałem że wzrasta mi temperatura płynu do około 100-110 stopni. Czy to normalne ?
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: Holowanie Przyczepy
.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2021, o 09:19 przez jqr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:23
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Holowanie Przyczepy
Olej miał nawet koło 119 stopni, ale jak ją przegonie na autostradzie to też koło 115. Co do mocy podczas holowania zastreżeń nie ma wydaje mi się, że silnik może jeszcze dużo a chłodnica już nie. Pytanie czy można to chłodzenie jakoś usprawnić ? Hak jest fabryczny i się zastanawiam czy da się jakąś dodatkową chłodnice założyć
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
IMO daj sobie spokój. Można próbować założyć jakąś większą, ale próba dopasowania będzie trudna. Podnosi Ci temperaturę, ale do czerwonego pola daleko, a w Chorwacji z uwagi na górki i temperaturę lekko nie było. Dodatkowa chłodnica nie wchodzi w grę - ciasno tam.wasylrc4 pisze: ↑8 lip 2020, o 09:54 Olej miał nawet koło 119 stopni, ale jak ją przegonie na autostradzie to też koło 115. Co do mocy podczas holowania zastreżeń nie ma wydaje mi się, że silnik może jeszcze dużo a chłodnica już nie. Pytanie czy można to chłodzenie jakoś usprawnić ? Hak jest fabryczny i się zastanawiam czy da się jakąś dodatkową chłodnice założyć
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła. BTW różnice pomiędzy wodą a wodnym roztworem glikolu są pomijalne. przyczepa+temperatura zewn+górki są wystarczającym uzasadnieniem wzrostu temperatury.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Holowanie Przyczepy
Nie ma płynów "wiecznych", zazwyczaj ich trwałość to 2 od 5 lat.
Jego zdolność oddawania ciepła jest równie ważna
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Holowanie Przyczepy
Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
Trwałość płynu uzależniona jest od jego higroskopijności i tym samym odporności na zamarzanie, a nie oddawanie ciepła. Zanim napiszesz kolejny raz taką bzdurę to zapytaj się w serwisie co badają przy stwierdzaniu konieczności wymiany płynu. Jeszcze raz napiszę WODA ma bardzo zbliżone parametry pod kątem zdolności przenikania ciepła jak WODNY ROZTWÓR GLIKOLU. Nie mąć ludziom w głowach "fabrycznością" płynu a jego zdolnością do chłodzenia. Stary płyn ma kilka wad (wyższa temperatura zamarzania, niższa temp wrzenia, możliwość wytrącania się dodatków, itp...) , ale na pewno nie gorsze chłodzenie. Czysty glikol w zależności od rodzaju ma 2-4 krotnie gorsze parametry niż czysta woda. Gdyby nie mrozy, to należałoby stosować WODĘ jako bardziej wydajną. Instalacja pracuje pod ciśnieniem, więc temp. wrzenia też byłaby ok.piotraskbw pisze: ↑8 lip 2020, o 17:05 Nie ma płynów "wiecznych", zazwyczaj ich trwałość to 2 od 5 lat.
Jego zdolność oddawania ciepła jest równie ważna
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Holowanie Przyczepy
Piękny cherrypickingrezon pisze: ↑9 lip 2020, o 13:31 Trwałość płynu uzależniona jest od jego higroskopijności i tym samym odporności na zamarzanie, a nie oddawanie ciepła. Zanim napiszesz kolejny raz taką bzdurę to zapytaj się w serwisie co badają przy stwierdzaniu konieczności wymiany płynu. Jeszcze raz napiszę WODA ma bardzo zbliżone parametry pod kątem zdolności przenikania ciepła jak WODNY ROZTWÓR GLIKOLU. Nie mąć ludziom w głowach "fabrycznością" płynu a jego zdolnością do chłodzenia. Stary płyn ma kilka wad (wyższa temperatura zamarzania, niższa temp wrzenia, możliwość wytrącania się dodatków, itp...) , ale na pewno nie gorsze chłodzenie. Czysty glikol w zależności od rodzaju ma 2-4 krotnie gorsze parametry niż czysta woda. Gdyby nie mrozy, to należałoby stosować WODĘ jako bardziej wydajną. Instalacja pracuje pod ciśnieniem, więc temp. wrzenia też byłaby ok.
Płyn chłodniczy jako KOMPLETNY PRODUKT się normalnie starzeje (większość producentów podaje okres do 5 lat).
Płyn chłodniczy to nie tylko glikol i woda, to też np. dodatki antykorozyjne i antykawitatcyjne.
Temperatura jego zamarzania to tylko jeden z tych parametrów, te "kilka wad" które wymieniłeś także dyskwalifikują płyn z eksploatacji.
VAG tylko z powodu oszczędności na "pakietach serwisowych w cenie auta", nie przewiduje wymiany co "okres".
Każdy robi jak uważa, ja jestem zdania że po zakupie wszystkie płyny idą do wymiany, a po roku znów wszystkie. Dalej to już zgodnie z harmonogramem (bardziej producenta płynu niż samochodu).
Tym sposobem mam pewność że układy w których te płyny krążą są względnie czyste a płyny w dobrym stanie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Holowanie Przyczepy
Nie wiem na 100%, jedyne co wiem to jak zamawiałem auto z hakiem fabrycznym to była informacja o dodatkowej chłodnicy, w sumie nie wpadłem na to, że może dsg dotyczyć.
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: Holowanie Przyczepy
.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2021, o 09:19 przez jqr, łącznie zmieniany 1 raz.