I co to wszystko ma wspólnego ze zdolnością do chłodzenia? nic.jqr pisze: ↑9 lip 2020, o 18:02"fabryczny" mam na myśli stary - nie wiem ile lat ma auto kolegirezon pisze: ↑8 lip 2020, o 10:33 a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła. BTW różnice pomiędzy wodą a wodnym roztworem glikolu są pomijalne. przyczepa+temperatura zewn+górki są wystarczającym uzasadnieniem wzrostu temperatury.
z biegiem czasu w płynie pływa syf i nie widać go w zbiorniku wyrównawczym
u siebie wymieniałem płyn po niecałych 5 latach i 70kkm i płyn wyleciał rudy od rdzy (a w zbiorniku wyrównawczym był ładny), dodatkowo wypłukałem dwa razy wodą demineralizowaną, bo ciągle zlatywała lekko ruda
Holowanie Przyczepy
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
Po Twoim poście patrzyłem po Allegro - faktycznie do niektórych modeli silników są dostępne takie wąskie dodatkowe chłodnice płynu. Może jednak jakoś się daje je upchać . Do automatycznych skrzyń na pewno dość często pakują dodatkową chłodnicę oleju, bo nie lubią dużych obciążeń - stąd była moja wątpliwość
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
też tak uważam, ale to nie ma wpływu na "zdolność do chłodzenia" czyli przewodność cieplną Nie wypowiadałem się na temat czy należy wymieniać czy nie, tylko nt. braku związku pomiędzy "fabrycznością" płynu i podwyższoną temperaturą przy ciągnięciu przyczepy w Chorwacji. Woda lepiej przewodzi ciepłopiotraskbw pisze: ↑9 lip 2020, o 16:49 Temperatura jego zamarzania to tylko jeden z tych parametrów, te "kilka wad" które wymieniłeś także dyskwalifikują płyn z eksploatacji.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Holowanie Przyczepy
Wąską (dodatkową) mam na pewno - przedziurawiłem ją i miałem auto unieruchomione ale nie wiem czy ona jest do mojego silnika, czy ze względu na hakarezon pisze: ↑10 lip 2020, o 07:08 Po Twoim poście patrzyłem po Allegro - faktycznie do niektórych modeli silników są dostępne takie wąskie dodatkowe chłodnice płynu. Może jednak jakoś się daje je upchać . Do automatycznych skrzyń na pewno dość często pakują dodatkową chłodnicę oleju, bo nie lubią dużych obciążeń - stąd była moja wątpliwość
W każdym bądź razie mieści się za kratką ozdobną koło światła przeciwmgielnego od strony kierowcy.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Holowanie Przyczepy
to zrób zdjęcie i wstaw. Może pomoże to autorowi wątku. Ale on też ma fabryczny hak, więc niby powinien mieć dodatkową chłodnicę.orlik pisze: ↑10 lip 2020, o 07:20Wąską (dodatkową) mam na pewno - przedziurawiłem ją i miałem auto unieruchomione ale nie wiem czy ona jest do mojego silnika, czy ze względu na hakarezon pisze: ↑10 lip 2020, o 07:08 Po Twoim poście patrzyłem po Allegro - faktycznie do niektórych modeli silników są dostępne takie wąskie dodatkowe chłodnice płynu. Może jednak jakoś się daje je upchać . Do automatycznych skrzyń na pewno dość często pakują dodatkową chłodnicę oleju, bo nie lubią dużych obciążeń - stąd była moja wątpliwość
W każdym bądź razie mieści się za kratką ozdobną koło światła przeciwmgielnego od strony kierowcy.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Holowanie Przyczepy
W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM czy mają tak w standardzie i widać, że te, które haka nie mają, kratki mają identyczne (zabudowane) przy obu lampach.
Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.
Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.
Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.
Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Holowanie Przyczepy
Normalnie Sherlock )woj_tek pisze:W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM ...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Holowanie Przyczepy
A ja nie mam haka mam s3 272 kombi z 2019 i mam dwie różne kratki tak jakbym miał hak;)woj_tek pisze:W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM czy mają tak w standardzie i widać, że te, które haka nie mają, kratki mają identyczne (zabudowane) przy obu lampach.
Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.
Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.
Wiec ta teoria nie zawsze się sprawdza;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Holowanie Przyczepy
272/280 mają w standardzie dodatkową chłodnicę po lewej stronie, na niektóre wersje na cieplejsze kraje wychodzą z dwoma dodatkowymi chłodnicami (lewa i prawa).
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Holowanie Przyczepy
Nie musisz mieć haka, zapewne wystarczy że brałeś "Przygotowanie pod hak holowniczy"baarttbaartt pisze: ↑20 lip 2020, o 19:48woj_tek pisze:W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM czy mają tak w standardzie i widać, że te, które haka nie mają, kratki mają identyczne (zabudowane) przy obu lampach.
Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.
Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.
A ja nie mam haka mam s3 272 kombi z 2019 i mam dwie różne kratki tak jakbym miał hak;)
Wiec ta teoria nie zawsze się sprawdza;)
Jak by ktoś miał numer tej dodatkowej chłodnicy to był bym wdzięczny za info