DSG7 vs. 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
zubrzyk
Posty: 427
Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: zubrzyk »

Hehe, no fura przednia. Obawiam się trochę spalania w tsi a tutaj musiałbym jeszcze zwiększyć ten margines :) no i chciałbym jednak 4lata gwary, święty spokój.
Obrazek
zubrzyk
Posty: 427
Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: zubrzyk »

Z innej beczki, po co ktoś sprzedaje samochód ze stratą 100k ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Zadzwoń i zapytaj. Auto park ma jakieś układy w SAP i czasami sprzedają samochody należące do członków zarządu.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
__atomek__
Posty: 741
Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Śląsk

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: __atomek__ »

4x4 jest istotne tylko podczas przyspieszania, w pozostałych przypadkach nie jest wogóle potrzebne. Może ktoś sie wypowie, kto mając ośkę nie dał rady gdzieś wyjechać (pomijam polne drogi górskie i sytuację gdzie auto zawisło na podwoziu i 4x4 też by qfno zrobił). Ja osobiście uwielbiam DSG i jazda z inną skrzynia jest dla mnie męczarnią. Tej zimy jeżdżę po Polsce w bardzo różnych warunkach i nie miałem nigdy problemów z wjechaniem gdziekolwiek (mam włączone XDS). Za to widzę dziesiątki wariatów SUVami, którzy myślą że napęd na 4 koła to wszystko i po ubitym, zamarzniętym śniegu zapieprzają ile wlezie. Oczywiście Oska bez problemów mógłbym tak jechać, ale hamowanie jednej i drugiej wersji napędu przebiega podobnie. Średnie spalanie przy TDI170 i DSG kształtuje sie na poziomie lekko poniżej 7 litrów, chociaż bywało, że na autostradzie wychodziło ponad 12l, ale to z pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Co do DSG to dynamika tego rozwiązania jest o wiele lepsza niż skrzyni manualnej. Może ktoś się z tym nie zgodzi, bo można każdemu, ale niewiele jest osób przełączających bieg w czasie 6-8ms (oczywiście z wciśnięciem i zwolnieniem sprzęgła)

Cała ta dyskusja to jak udowadnianie wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem.
Pozdrawiam:
Tomek
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:18 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zaj007 »

Myślę, że realne spalanie w takim modelu to w mieście od 15-20 litrów, w trasie 10-13.

//Edited
Alej lepiej niech się jeszcze Zapp wypowie :P
Obrazek
zubrzyk
Posty: 427
Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: zubrzyk »

No i tu jest pies pogrzebany, jak komuś firma płaci za wachę, to niech sobie pali ile chce.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:18 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zaj007 »

Na porannych, krótkich dojazdach (dokładnie 5,5km) TDI bierze 9-10 litrów, tak dla Twojej świadomości. :)

Spalanie 1.8 z 4x4 i 2.0 z DSG będzie bardzo podobne.
Obrazek
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Super_Be »

__atomek__ pisze:4x4 jest istotne tylko podczas przyspieszania, w pozostałych przypadkach nie jest wogóle potrzebne. Może ktoś sie wypowie, kto mając ośkę nie dał rady gdzieś wyjechać (pomijam polne drogi górskie i sytuację gdzie auto zawisło na podwoziu i 4x4 też by qfno zrobił).
Tylko podczas przyspieszania? Wiesz, mnie np. przyspieszać się czasami zdarza - a już ruszyć z miejsca, to trochę ciężko nie przyspieszając, nieprawdaż? Może tyle z tego wynika, że jak ktoś robi tylko kilkusetkilometrowe trasy autostradami, to nie będzie miał wiele pożytku z czterołapa, ale w kazdym innym przypadku... Poza tym, czy gdzieś się nie da wjechać bez napędu na 4, to jedna rzecz, a druga - z jakim napędem samochód jeździ stabilniej. Że bez 4x4 da się jeździć, to chyba oczywista oczywistość, ale bez automatu też jak najbardziej, więc chyba niezupełnie o tym ta dyskusja.
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: Odp: DSG7 vs. 4x4

Post autor: AdamK »

dato pisze: Dwulitrowy 170KM TDI pracuje bardzo przyjemnie. Owszem benzyna będzie jeszcze bardziej cicha, ale nie ma mowy o żadnych klekotach, nawet na mrozie.
Przed kupnem TSI jeździłem 2.0 TDI 170. Był to styczeń i samochód z placu Skodziny był zupełnie zimny. Nie mów mi, że nie było klekotu. No chyba, że mam problemy ze słuchem. Nie to co w 1.9, ale klekot i pomruk wyraźny.
dato pisze: Bez redukcji. Bardzo przyjemnie jeździ się też A2 sięgając do lewarka wyłącznie na bramkach.
Na A2 nawet trabant nie musi zmieniać biegów, więc to żaden wyczyn.
dato pisze: Oczywiście jestem stronniczy bo WOLĘ jazdę gnojopijem, ale nie używajmy argumentów, które były aktualne kilka lat temu, trzymajmy się tego, co jest teraz...
Trzymamy sie faktów, ale jak piszesz jeździsz dieslem i jesteś nieobiektywny.

Tyle OT ode mnie.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: DSG7 vs. 4x4

Post autor: dato »

Skoro sam o tym piszę to chyba jest to oczywiste? Ofc benzyna jest cichsza, ale co to za argument jeśli TDI pracuje wystarczająco cicho? Już robią elektryczne, jeszcze cichsze. Ja tam nie jestem od oceniania Twojego słuchu - nie znam Cię i nie znam się. Słuch słuchem, ale z faktami na pewno masz problem, do żadnego z konkretów się nie odniosłeś...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: szms »

Adam, Ty klekot chyba słyszysz już w samej nazwie "TDI" :? :shock:
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: AdamK »

Spoko, spoko. Mam jeszcze klekota New Beetla i Galaxy 2 - 1.9, także wiem co to gnojopij.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: szms »

Aaaaaaa... czyli hipokryta, odradza, a sam ma dwa :D :lol: :mrgreen: :shock: :roll:
ODPOWIEDZ