wyłączanie cylindrów
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
wyłączanie cylindrów
Witam Kolegów
Szanowna młodzieży szczególnie Ci Koledzy obcykani w sprawach technicznych mam do Was pytanie jak wyłączyć funkcję wyłączania cylindrów , niewielki zysk a mnie osobiście denerwuje nie równomierność pracy silnika w tym trybie. Z auta jestem zadowolony i pewnie będą rady aby auto zmienić ale to na potem na dziś jest taki temat.
Zadanie wyłączania z tego co doczytałem jest wykonywane poprzez sterowanie nastawników krzywkami zaworów pewnie ciśnieniem oleju ,
w CarpPro 2 znalazłem takie COŚ - 04E906455D nazwane to jest zawór sterowania wałka rozrządu . jest tego 2 szt po jednym na wałek , zastanawiam się czy wypięcie tych zaworów nie spowoduje że krzywki nie będą przesuwane i tym samym silnik bedzie cały czas pracował w trybie 4 cylindrowym.
Ktoś coś pomysły ?
Z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualne konstruktywne uwagi.
Pozdrawiam Andrzej
Szanowna młodzieży szczególnie Ci Koledzy obcykani w sprawach technicznych mam do Was pytanie jak wyłączyć funkcję wyłączania cylindrów , niewielki zysk a mnie osobiście denerwuje nie równomierność pracy silnika w tym trybie. Z auta jestem zadowolony i pewnie będą rady aby auto zmienić ale to na potem na dziś jest taki temat.
Zadanie wyłączania z tego co doczytałem jest wykonywane poprzez sterowanie nastawników krzywkami zaworów pewnie ciśnieniem oleju ,
w CarpPro 2 znalazłem takie COŚ - 04E906455D nazwane to jest zawór sterowania wałka rozrządu . jest tego 2 szt po jednym na wałek , zastanawiam się czy wypięcie tych zaworów nie spowoduje że krzywki nie będą przesuwane i tym samym silnik bedzie cały czas pracował w trybie 4 cylindrowym.
Ktoś coś pomysły ?
Z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualne konstruktywne uwagi.
Pozdrawiam Andrzej
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: wyłączanie cylindrów
Bodajże na FB ktoś pisał że wyprogramowal to u tunera. Ja osobiście wolałbym aby u mnie włączał się tryb act od 2 tys obrotów bo poniżej te wibracje są faktycznie denerwujące.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: wyłączanie cylindrów
Rozważałem zrobienie programu , tym bardziej że w nerwach zaordynowałem wymianę całego sprzęgła ale widzę że dwumasa Sachs niby nowa a gorsza od starej.
Pogram w Legionowie 1800 zł i być może w nowej mapie uda się zablokować sterowanie tymi zaworkami ciśnienia nastawników krzywek zaworowych.
Dzieki Kolego za info napisz proszę jak te Twoje 180 KM się sprawuje.
Pogram w Legionowie 1800 zł i być może w nowej mapie uda się zablokować sterowanie tymi zaworkami ciśnienia nastawników krzywek zaworowych.
Dzieki Kolego za info napisz proszę jak te Twoje 180 KM się sprawuje.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: wyłączanie cylindrów
A co się działo że kpl sprzęgło wymieniłeś? Ile Cię wyszło? Jaki masz kod silnika?
Różnice czuć bardzo, teraz bezpiecznie można wyprzedzac chociaż wcześniej jakąś zawalidroga nie był. Ja płaciłem 2500zl za dwa auta 1.2tsi Audi a1 i 1.4 ss3
Różnice czuć bardzo, teraz bezpiecznie można wyprzedzac chociaż wcześniej jakąś zawalidroga nie był. Ja płaciłem 2500zl za dwa auta 1.2tsi Audi a1 i 1.4 ss3
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: wyłączanie cylindrów
łapał kangura szczególnie w sytuacji wjazdu do garażu na posesję /lekko pod górkę i z ukosa/ kod silnika CZEA wyszło z robocizną 2900 /tarcza,docisk,dwumasa/
Sprzęgła.pl nie mieli w katalogu dopierał mechanik po demontażu mam nr. części w oryginale mogę podać
Widzę u Kolegi też moment podniesiony - pewnie lepiej idzie z dołu ?
Sprzęgła.pl nie mieli w katalogu dopierał mechanik po demontażu mam nr. części w oryginale mogę podać
Widzę u Kolegi też moment podniesiony - pewnie lepiej idzie z dołu ?
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: wyłączanie cylindrów
Moment też fajny wyszedł i jest dużo elastyczniejszy chociaż w serii pokazał 290nm. U mnie też czasami szarpie i się zastanawiam nad tym sprzęgłem. (Też mam czea)
Czy wymiana wyeliminowała problem?
Ogólnie polecam program bo jeszcze spalanie spadło około 0.3 l przy tej samej jezdzie
Czy wymiana wyeliminowała problem?
Ogólnie polecam program bo jeszcze spalanie spadło około 0.3 l przy tej samej jezdzie
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: wyłączanie cylindrów
sprzegło wymieniłem przy przeb.80 kkm wczesniej w lutym chyba 2017 podczas wykopywania się z zasnieżonego Lublina dostało mocno po d..ie i od tamtej pory dostawał kangura i praca w trybie 2 cyl. była zauważalna.
Przed wakacjami ub.roku wpadło nowe sprzęgło kangur się uspokoił ale tryb 2 cylindrowy niestabilny powiedział bym że nawet gorzej ,
przed założeniem dwumasy Sachsa miałem wątpliwości co do skoku - luzu obwodowego dwumasy i obawy się potwierdziły nie było poprawy w trybie 2 cyl.
Kto zakłada nowe polecam nie zgodzić się na element z dużych luzem obwodowym gdzieś na YT mechanik pokazywał ze są nowe dwumas już ze zbyt dużym skokiem jałowym to taka nowa jakość g...na produkcja nawet w "markowych "zamiennikach.
Jezeli nie sprzedam to wpada przed wakacjami program.
Trzeba jedynie poszukać tanszego i porządnego fachowca.
Przed wakacjami ub.roku wpadło nowe sprzęgło kangur się uspokoił ale tryb 2 cylindrowy niestabilny powiedział bym że nawet gorzej ,
przed założeniem dwumasy Sachsa miałem wątpliwości co do skoku - luzu obwodowego dwumasy i obawy się potwierdziły nie było poprawy w trybie 2 cyl.
Kto zakłada nowe polecam nie zgodzić się na element z dużych luzem obwodowym gdzieś na YT mechanik pokazywał ze są nowe dwumas już ze zbyt dużym skokiem jałowym to taka nowa jakość g...na produkcja nawet w "markowych "zamiennikach.
Jezeli nie sprzedam to wpada przed wakacjami program.
Trzeba jedynie poszukać tanszego i porządnego fachowca.
Re: wyłączanie cylindrów
A to całe kangurowanie to wina sprzęgła? U mnie też nieraz to odczuwam ale żeby zaraz zmieniać sprzęgło za 3tyś. A co do 2 cylindrów to też mnie to denerwuje ale staram się jechać na niższym biegu jak ten tryb się załączy tak 1800-2000 tyś obrotów i nie sugerować się zmianami biegów na Maxi Docie.
Cóż ten typ tak ma
Cóż ten typ tak ma
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: wyłączanie cylindrów
Pozwolę od siebie dodać coś odnośnie kangurzenia. Dawno temu w Bmw e46 320d występowało mi kangurze nie i nie było to wina sprzęgła.. zrobiłem tak 100k km i do końca sprzęgło bylo dobre- nie ślizgało, nawet pod obciążeniem. Dwumasy niestety nie wiem bo nie rozbierałem. Ale może faktycznie to z dwunasta coś jest? Na jeździe testowej Hyundaiem i40 z automatem dct 2x mi kqngurzyl przy ruszaniu i podziękowałem za to auto.
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: wyłączanie cylindrów
kangurowanie to raczej wina sterownika silnika i ekonomicznego -dziadkowego ruszania to zaś nawyk z 4x4 w gnojówce -przesiadka na 1,4 Tsi i klimat dla kangura gotowy.
Kangurowanie zaś w połączeniu z tryb.2 cylindrowy to nie są przyjaciele sprzęgła a tym bardziej koła dwumasowego.
Kangurowanie zaś w połączeniu z tryb.2 cylindrowy to nie są przyjaciele sprzęgła a tym bardziej koła dwumasowego.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: wyłączanie cylindrów
4 lata jeździłem z ACT, czuć było, ale bez przesady, może dla tego , że z DSG. Zero kangorkow.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: wyłączanie cylindrów
U mnie to nie kangurowanie a poszarpywanie w końcowej fazie puszczania sprzęgła na 1 biegu.
Najlepiej jakby był jakiś przycisk do wyłączenia act jak do start stop albo jakby załączał się powyżej 2tys obrotów
Najlepiej jakby był jakiś przycisk do wyłączenia act jak do start stop albo jakby załączał się powyżej 2tys obrotów
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: wyłączanie cylindrów
Przy ruszaniu chyba sie nie uruchamia ? Tylko przy spokojnej jeździe.Patryk211088 pisze: ↑17 sty 2021, o 19:06 U mnie to nie kangurowanie a poszarpywanie w końcowej fazie puszczania sprzęgła na 1 biegu.
Najlepiej jakby był jakiś przycisk do wyłączenia act jak do start stop albo jakby załączał się powyżej 2tys obrotów
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: wyłączanie cylindrów
Nieczytelnie to napisałem i przy poszarpywaniu oczywiście chodziło mi o sprzęgło.
A act włącza się przy spokojnej jeździe chociaż czasami też na pierwszym biegu się włączy.
Pomijając te minusy to jest bardzo fajny ten silnik, mało pali a po programie naprawdę dynamiczny
A act włącza się przy spokojnej jeździe chociaż czasami też na pierwszym biegu się włączy.
Pomijając te minusy to jest bardzo fajny ten silnik, mało pali a po programie naprawdę dynamiczny
-
- Posty: 341
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: wyłączanie cylindrów
dokładnie tak jak opisałeś to nie typowy kangur jaki można zaobserwować na kursach L .tylko takie jak by "sprzegłowe szarpniecia "
A czy ten tryb 2 cyl. nie włącza się przy spokojnym ruszaniu to już nie był bym taki pewien.
A czy ten tryb 2 cyl. nie włącza się przy spokojnym ruszaniu to już nie był bym taki pewien.