wyłączanie cylindrów

apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

wyłączanie cylindrów

Post autor: apm16 »

Witam Kolegów
Szanowna młodzieży szczególnie Ci Koledzy obcykani w sprawach technicznych mam do Was pytanie jak wyłączyć funkcję wyłączania cylindrów , niewielki zysk a mnie osobiście denerwuje nie równomierność pracy silnika w tym trybie. Z auta jestem zadowolony i pewnie będą rady aby auto zmienić ale to na potem na dziś jest taki temat.
Zadanie wyłączania z tego co doczytałem jest wykonywane poprzez sterowanie nastawników krzywkami zaworów pewnie ciśnieniem oleju ,
w CarpPro 2 znalazłem takie COŚ - 04E906455D nazwane to jest zawór sterowania wałka rozrządu . jest tego 2 szt po jednym na wałek , zastanawiam się czy wypięcie tych zaworów nie spowoduje że krzywki nie będą przesuwane i tym samym silnik bedzie cały czas pracował w trybie 4 cylindrowym.
Ktoś coś pomysły ?
Z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualne konstruktywne uwagi.
Pozdrawiam Andrzej
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Patryk211088 »

Bodajże na FB ktoś pisał że wyprogramowal to u tunera. Ja osobiście wolałbym aby u mnie włączał się tryb act od 2 tys obrotów bo poniżej te wibracje są faktycznie denerwujące.
apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: apm16 »

Rozważałem zrobienie programu , tym bardziej że w nerwach zaordynowałem wymianę całego sprzęgła ale widzę że dwumasa Sachs niby nowa a gorsza od starej.
Pogram w Legionowie 1800 zł i być może w nowej mapie uda się zablokować sterowanie tymi zaworkami ciśnienia nastawników krzywek zaworowych.
Dzieki Kolego za info napisz proszę jak te Twoje 180 KM się sprawuje.
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Patryk211088 »

A co się działo że kpl sprzęgło wymieniłeś? Ile Cię wyszło? Jaki masz kod silnika?
Różnice czuć bardzo, teraz bezpiecznie można wyprzedzac chociaż wcześniej jakąś zawalidroga nie był. Ja płaciłem 2500zl za dwa auta 1.2tsi Audi a1 i 1.4 ss3
apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: apm16 »

łapał kangura szczególnie w sytuacji wjazdu do garażu na posesję /lekko pod górkę i z ukosa/ kod silnika CZEA wyszło z robocizną 2900 /tarcza,docisk,dwumasa/
Sprzęgła.pl nie mieli w katalogu dopierał mechanik po demontażu mam nr. części w oryginale mogę podać
Widzę u Kolegi też moment podniesiony - pewnie lepiej idzie z dołu ?
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Patryk211088 »

Moment też fajny wyszedł i jest dużo elastyczniejszy chociaż w serii pokazał 290nm. U mnie też czasami szarpie i się zastanawiam nad tym sprzęgłem. (Też mam czea)
Czy wymiana wyeliminowała problem?
Ogólnie polecam program bo jeszcze spalanie spadło około 0.3 l przy tej samej jezdzie
apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: apm16 »

sprzegło wymieniłem przy przeb.80 kkm wczesniej w lutym chyba 2017 podczas wykopywania się z zasnieżonego Lublina dostało mocno po d..ie i od tamtej pory dostawał kangura i praca w trybie 2 cyl. była zauważalna.
Przed wakacjami ub.roku wpadło nowe sprzęgło kangur się uspokoił ale tryb 2 cylindrowy niestabilny powiedział bym że nawet gorzej ,
przed założeniem dwumasy Sachsa miałem wątpliwości co do skoku - luzu obwodowego dwumasy i obawy się potwierdziły nie było poprawy w trybie 2 cyl.
Kto zakłada nowe polecam nie zgodzić się na element z dużych luzem obwodowym gdzieś na YT mechanik pokazywał ze są nowe dwumas już ze zbyt dużym skokiem jałowym to taka nowa jakość g...na produkcja nawet w "markowych "zamiennikach.
Jezeli nie sprzedam to wpada przed wakacjami program.
Trzeba jedynie poszukać tanszego i porządnego fachowca.
Micek80
Posty: 96
Rejestracja: 14 lip 2020, o 03:04
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Micek80 »

A to całe kangurowanie to wina sprzęgła? U mnie też nieraz to odczuwam ale żeby zaraz zmieniać sprzęgło za 3tyś. A co do 2 cylindrów to też mnie to denerwuje ale staram się jechać na niższym biegu jak ten tryb się załączy tak 1800-2000 tyś obrotów i nie sugerować się zmianami biegów na Maxi Docie.
Cóż ten typ tak ma
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: kacluk »

Pozwolę od siebie dodać coś odnośnie kangurzenia. Dawno temu w Bmw e46 320d występowało mi kangurze nie i nie było to wina sprzęgła.. zrobiłem tak 100k km i do końca sprzęgło bylo dobre- nie ślizgało, nawet pod obciążeniem. Dwumasy niestety nie wiem bo nie rozbierałem. Ale może faktycznie to z dwunasta coś jest? Na jeździe testowej Hyundaiem i40 z automatem dct 2x mi kqngurzyl przy ruszaniu i podziękowałem za to auto.
apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: apm16 »

kangurowanie to raczej wina sterownika silnika i ekonomicznego -dziadkowego ruszania to zaś nawyk z 4x4 w gnojówce -przesiadka na 1,4 Tsi i klimat dla kangura gotowy.
Kangurowanie zaś w połączeniu z tryb.2 cylindrowy to nie są przyjaciele sprzęgła a tym bardziej koła dwumasowego.
Sdss
Posty: 541
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Sdss »

4 lata jeździłem z ACT, czuć było, ale bez przesady, może dla tego , że z DSG. Zero kangorkow.
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Patryk211088 »

U mnie to nie kangurowanie a poszarpywanie w końcowej fazie puszczania sprzęgła na 1 biegu.
Najlepiej jakby był jakiś przycisk do wyłączenia act jak do start stop albo jakby załączał się powyżej 2tys obrotów
Sdss
Posty: 541
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Sdss »

Patryk211088 pisze: 17 sty 2021, o 19:06 U mnie to nie kangurowanie a poszarpywanie w końcowej fazie puszczania sprzęgła na 1 biegu.
Najlepiej jakby był jakiś przycisk do wyłączenia act jak do start stop albo jakby załączał się powyżej 2tys obrotów
Przy ruszaniu chyba sie nie uruchamia ? Tylko przy spokojnej jeździe.
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: Patryk211088 »

Nieczytelnie to napisałem i przy poszarpywaniu oczywiście chodziło mi o sprzęgło.
A act włącza się przy spokojnej jeździe chociaż czasami też na pierwszym biegu się włączy.
Pomijając te minusy to jest bardzo fajny ten silnik, mało pali a po programie naprawdę dynamiczny
apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: wyłączanie cylindrów

Post autor: apm16 »

dokładnie tak jak opisałeś to nie typowy kangur jaki można zaobserwować na kursach L .tylko takie jak by "sprzegłowe szarpniecia "
A czy ten tryb 2 cyl. nie włącza się przy spokojnym ruszaniu to już nie był bym taki pewien.
ODPOWIEDZ