Wentylator na postoju
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 16:01
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
Re: Wentylator na postoju
Dokładnie napisane dziadostwo,całe szczęście mam vag DPF i idzie to jakoś ogarnąć. Dzięki kacluk.
Pozdrawiam
thomasek81
Pozdrawiam
thomasek81
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Chodziez (Weida De)
Re: Wentylator na postoju
Ostatnia trase przysluchalem sie dobrze.
Na trasie 780 km wypalal 3 razy trzeci zaczol na okolo 725 km
Ps. Trasa to jakies 120 krajowe reszta autostrada
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Wentylator na postoju
Czyli u mnie bardzo podobnie. Kręcąc się po mieście 4km do pracy wypala co ok 280-320km. A na trasie pl-uk wypalał co 550km.. ja po 1.5 roku mam już tego DPF dość. I auto będę sprzedawał/wymieniał na benzynę.
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wentylator na postoju
Może ja mam za krótko samochód i nie miałem z DPF problemu ale powiedz mi co cię wkurza w tym że się DPF wypala?
Ja tego nawet nie odczuwam
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Wentylator na postoju
Po przeprowadzce mam 4km do pracy. Więc wypalanie muszę kontrolować aby go nie przerwać. wypalanie co ok300km to też troche nieporozumienie. Diesel wiadomo nie lubi tak krótkich odcinkow. Niby do pracy mam mało ale rocznie 17-22k km robię Do tego lag skrzyni DSG w połączeniu z TDI to jakiś żart. Stąd powiedziałem sobie dość diesla i dość grupy vag.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Wentylator na postoju
Benzyna z gpf też się wypala.kacluk pisze: ↑14 lut 2021, o 16:07 Po przeprowadzce mam 4km do pracy. Więc wypalanie muszę kontrolować aby go nie przerwać. wypalanie co ok300km to też troche nieporozumienie. Diesel wiadomo nie lubi tak krótkich odcinkow. Niby do pracy mam mało ale rocznie 17-22k km robię Do tego lag skrzyni DSG w połączeniu z TDI to jakiś żart. Stąd powiedziałem sobie dość diesla i dość grupy vag.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Wentylator na postoju
Ale z samego założenia działania gpf ma łatwiej. Diesel ma niższa temp spalin. Ok 350stopni i do wypalania musi dotryskiwac paliwa. Benzyna ma temperaturę spalin ok powyżej 600 więc gpf powinien być bezproblemowy.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wentylator na postoju
Nigdy nie zauważyłem, żeby mi gpf w benzynie wypalało, a mam już prawie 50tysi nastukane. Może dlatego, bo nie zamulam tego auta
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wentylator na postoju
Co to znaczy że diesel nie lubi krótkich tras..kacluk pisze: ↑14 lut 2021, o 16:07 Po przeprowadzce mam 4km do pracy. Więc wypalanie muszę kontrolować aby go nie przerwać. wypalanie co ok300km to też troche nieporozumienie. Diesel wiadomo nie lubi tak krótkich odcinkow. Niby do pracy mam mało ale rocznie 17-22k km robię Do tego lag skrzyni DSG w połączeniu z TDI to jakiś żart. Stąd powiedziałem sobie dość diesla i dość grupy vag.
Ja mam chyba jakiegoś felerbego tego diesla a ma już prawie 450tys km nastukane...
W obecnych warunkach, temperaturze -5/-7°C jazda do centrum Katowic gdzie od domu mam raptem 7-8km
Jak wyjeżdżam spod bloku po odśnieżaniu (max 5-7minut wiem bo mierzyłem czas) to zaczynam mieć już "ciepłe" powietrze, szyby są już ogarnięte. Jak jestem na węźle murckowskim (połowa trasy) to już mam wskazówkę temperatury wody na 1/3 i spalanie od uruchomienia ~10l/100km (wyższe bo auto stało i się grzało przez te pare minut)
Jak dojeżdżam do centrum to mam już te 8/100
DPF wypala się jak musi a ja tego nie odczuwam.
Moja żona tego nawet wcale nie kontroluje. Nie trzeba w żadne trasy wyskakiwać bo on sam sobie temperaturę podbije podczas jazdy nawet w mieście... 20km i po kłopocie... Sprawdzałem to specjalnie z VAGDPFem
Mam TDI i DSG i nie uważam żeby miał jakiegoś ogromnego laga... Osobiście nie wróciłbym do żadnego manuala.
Owszem ma czasami w różnych momentach jazdy zwłokę ale jak jeździsz na "S" to tego problemu nie ma w ogóle...
Uważam też że to właśnie do TDI jedyna słuszna skrzynia biegów to Automat (np. DSG)
I tak samo dzieje się z dieslem tylko trzeba od czasu do czasu wyskoczyć na trasę pogonić maszynę a nie tylko do 3tys rpm "toczyć"
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wentylator na postoju
Zgadza się, tylko w benzynie trzeba bardziej się postarać, żeby go zapchać...
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Wentylator na postoju
Mówienie że czasem trzeba na trasę wyskoczyć żeby DPF wypalić nie ma sensu. Nie wypali się nawet jak będziesz 200km/h jechał jeśli nie jest wystarczająco pełen. Poza tym diesle z CR mogą wypalać DPF nawet na postoju na wolnych( podniesionych do 1000rpm) jak mówiłem chodzi o temperaturę spalin na wylocie diesel 350 a benzyna powyżej 600.. do wypalania DPF potrzeba powyżej 600stopni więc benzyna to zrobi bez dotrysku do cylindrów.
A lag w dsg TDI.. jest w cholerę nieprzyjemny. Moje auto 2016 z najnowszymi mozliwymi aktualizacjami sterowników działa średnio. Przy ruszeniu jest lag. Jak jedziesz 50km/h zdejmij nogę z gazu i wciśnij ponownie także lag. Jeśli mocno depczesz jest ok. Na trybie s także jest lag, ale mniejszy.
A lag w dsg TDI.. jest w cholerę nieprzyjemny. Moje auto 2016 z najnowszymi mozliwymi aktualizacjami sterowników działa średnio. Przy ruszeniu jest lag. Jak jedziesz 50km/h zdejmij nogę z gazu i wciśnij ponownie także lag. Jeśli mocno depczesz jest ok. Na trybie s także jest lag, ale mniejszy.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wentylator na postoju
O ile wyskoczenie na trasę faktycznie nie zawsze wypala dpf, to jednak przy 200km/h wypala się. Nawet jeśli nie jest wystarczająco pełny. Co więcej wypali się do zera, a nie do 5g. U mnie wypala sadzę już od ok. 3 tys. obrotów czyli ok. 160km/h. Do 140km/h powoli, ale rośnie poziom sadzy. W Superbach zapewne jest podobnie. Wystarczy zwykły ELM i carscanner w smartfonie, aby sprawdzić.kacluk pisze: ↑15 lut 2021, o 00:38 Mówienie że czasem trzeba na trasę wyskoczyć żeby DPF wypalić nie ma sensu. Nie wypali się nawet jak będziesz 200km/h jechał jeśli nie jest wystarczająco pełen. Poza tym diesle z CR mogą wypalać DPF nawet na postoju na wolnych( podniesionych do 1000rpm) jak mówiłem chodzi o temperaturę spalin na wylocie diesel 350 a benzyna powyżej 600.. do wypalania DPF potrzeba powyżej 600stopni więc benzyna to zrobi bez dotrysku do cylindrów.
A lag w dsg TDI.. jest w cholerę nieprzyjemny. Moje auto 2016 z najnowszymi mozliwymi aktualizacjami sterowników działa średnio. Przy ruszeniu jest lag. Jak jedziesz 50km/h zdejmij nogę z gazu i wciśnij ponownie także lag. Jeśli mocno depczesz jest ok. Na trybie s także jest lag, ale mniejszy.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Wentylator na postoju
W skodzie nigdy do 0 nie wypala. A wypalanie zaczyna przy 1000 obrotów nawet jak stoisz- nie trzeba jechać. Wszystko widać w apce vagdpf.
Więc i w wypalanie przy 200km/h do 0 wątpię bo mi jadąc z UK do Polski wypalał chyba 5x. A prędkości pod 200dochodzily;) i zawsze koło 4-6gram przestawało wypalać. Vag to nie opel. Czy inna marka. Tu DPF jest dość specyficzny.
Więc i w wypalanie przy 200km/h do 0 wątpię bo mi jadąc z UK do Polski wypalał chyba 5x. A prędkości pod 200dochodzily;) i zawsze koło 4-6gram przestawało wypalać. Vag to nie opel. Czy inna marka. Tu DPF jest dość specyficzny.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wentylator na postoju
Z faktami się nie dyskutuje. Podłącz ELM+carscanner i wtedy pogadamy. Specjalnie bawiłem się kilka razy, żeby zobaczyć, jak to rzeczywiście jest tym dpf'em. Nie piszę o wypalaniu wymuszonym dodatkową dawką ON, tylko samoistnym. W każdej marce dpf działa na tej samej zasadzie - musi mieć odpowiednią temperaturę, aby wypalać sadzę. temp dpf bierze się z temp spalin. Aby podnieść temp. spalin różne są metody - albo dodatkowy ON (większość), albo eloys (na pewno niektóre francuzy), albo odpowiednia prędkość obrotowa. Ostatnia ma jeszcze jeden plus - ciśnienie gazu, które wydmucha wszystkie złogi. Jak utrzymasz 200km/h przez całe Niemcy, to na pewno nie będzie Ci się wypalał 5 razy. btw możesz mieć coś skopane, skoro jadąc 200km/h przez Niemcy wypalał się 5x. Mnie się nie wypalał ani razu - wystarczyła średnia 127km/h i 11,5l/100 Albo ja mam coś zepsute Kto to słyszał, żeby diesel tyle palił
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wentylator na postoju
Wypala się nawet poniżej... ale na postoju.kacluk pisze:W skodzie nigdy do 0 nie wypala. ......
Więc i w wypalanie przy 200km/h do 0 wątpię bo mi jadąc z UK do Polski wypalał chyba 5x. A prędkości pod 200dochodzily;) i zawsze koło 4-6gram przestawało wypalać. Vag to nie opel. Czy inna marka. Tu DPF jest dość specyficzny.
Pisane było o tym i sprawdzałem tak jest.
Jadąc nad morze nie 200km/h tylko w okolicach 140km/h nie wypalał się ani razu lecz czyścił samoczynnie i nie osiągnął progu wypalania.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.