SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

putek
Posty: 13
Rejestracja: 26 kwie 2021, o 23:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny

SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: putek »

Witam
Po wymianie rozrządu zaczął ubywać płyn chłodniczy. Zaraz po wymianie był wyciek przy wtryskiwaczu adblue. Zmieniłem opaski i tam już sucho a nadal ubywa. W serwisie sprawdzili że pompa sucha że tam nic nie cieknie.

Wczoraj zrobiłem trasę autostradą 500km "dynamicznie" i w zbiorniczku prawie pusto. Mam wrażenie że przy ostrzejszej jeździe szybciej ubywa.

Może macie pomysł gdzie szukać wycieku. Przed wymianą rozrządu było wszystko ok.
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: jaca85 »

Jak przed rozrzadem bylo ok, to niech szuka ten, ktory wymienial rozrzad - jesli nie robiles tego osobiscie. Jak przy rozrzadzie wymieniana byla pompa wody i plyn chlodniczy to s tych miejscach zaczal bym szukac

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: maniek245 »

putek pisze: 9 sie 2021, o 13:05 Witam
Po wymianie rozrządu zaczął ubywać płyn chłodniczy. Zaraz po wymianie był wyciek przy wtryskiwaczu adblue. Zmieniłem opaski i tam już sucho a nadal ubywa. W serwisie sprawdzili że pompa sucha że tam nic nie cieknie.

Wczoraj zrobiłem trasę autostradą 500km "dynamicznie" i w zbiorniczku prawie pusto. Mam wrażenie że przy ostrzejszej jeździe szybciej ubywa.

Może macie pomysł gdzie szukać wycieku. Przed wymianą rozrządu było wszystko ok.
Miałem ten sam problem, w poprzedniej ss3 tylko że benzynie 2.0 220. po dynamicznej jeździe płyn znikał w oczach. Po takiej trasie dolewałem ok 2l płynu. Co dziwne przy spokojnej jeździe płyn nie ubywał .

U mnie sprawdzili to :

pompa wody
rozdzielacz/regulator wody
przewody wodne pod kątem mikro pęknięć/ uszkodzeń
turbo sprężarkę
uszczelkę pod głowicą
co2 w zbiorniku wyrównawczym

Niestety u mnie to nie pomogło dalej żarł. okazało się że jest niewielkie pęknięcie na 3-cim cylindrze przez które zaciągał płyn . przebieg około 50tyś :) po naprawie brak problemów :)

Mam nadzieję że będziesz miał więcej szczęścia niż ja :)
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: maniek245 »

Witajcie problem znikającego płynu wraca do mnie jak bumerang :( pacjent 2.0 tsi 272 DNUA :( przebieg 23tyś:( czy te silniki 2.0 są jakieś trefne?! :( szkoda zakładać nowy temat bo 2.0, tsi to 2.0 tsi :) heheh. chciałbym was podpytać czy testery z płynem reakcyjnym na obecność co2 są coś warte? zakup nie szarpie po kieszeni a już bym coś wiedział więcej:) wizytę na szukanie i szczelność mam za kilka dni w skodzie .
Kamiltgk
Posty: 22
Rejestracja: 24 lut 2021, o 01:49
Samochód: Superb III
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa

Re: SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: Kamiltgk »

maniek245 pisze: 9 sie 2021, o 22:54
putek pisze: 9 sie 2021, o 13:05 Witam
Po wymianie rozrządu zaczął ubywać płyn chłodniczy. Zaraz po wymianie był wyciek przy wtryskiwaczu adblue. Zmieniłem opaski i tam już sucho a nadal ubywa. W serwisie sprawdzili że pompa sucha że tam nic nie cieknie.

Wczoraj zrobiłem trasę autostradą 500km "dynamicznie" i w zbiorniczku prawie pusto. Mam wrażenie że przy ostrzejszej jeździe szybciej ubywa.

Może macie pomysł gdzie szukać wycieku. Przed wymianą rozrządu było wszystko ok.
Miałem ten sam problem, w poprzedniej ss3 tylko że benzynie 2.0 220. po dynamicznej jeździe płyn znikał w oczach. Po takiej trasie dolewałem ok 2l płynu. Co dziwne przy spokojnej jeździe płyn nie ubywał .

U mnie sprawdzili to :

pompa wody
rozdzielacz/regulator wody
przewody wodne pod kątem mikro pęknięć/ uszkodzeń
turbo sprężarkę
uszczelkę pod głowicą
co2 w zbiorniku wyrównawczym

Niestety u mnie to nie pomogło dalej żarł. okazało się że jest niewielkie pęknięcie na 3-cim cylindrze przez które zaciągał płyn . przebieg około 50tyś :) po naprawie brak problemów :)

Mam nadzieję że będziesz miał więcej szczęścia niż ja :)
A oprócz ubywania płynu jakie miałeś jeszcze objawy ?
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: maniek245 »

Kamiltgk pisze: 16 lis 2021, o 18:03
maniek245 pisze: 9 sie 2021, o 22:54
putek pisze: 9 sie 2021, o 13:05 Witam
Po wymianie rozrządu zaczął ubywać płyn chłodniczy. Zaraz po wymianie był wyciek przy wtryskiwaczu adblue. Zmieniłem opaski i tam już sucho a nadal ubywa. W serwisie sprawdzili że pompa sucha że tam nic nie cieknie.

Wczoraj zrobiłem trasę autostradą 500km "dynamicznie" i w zbiorniczku prawie pusto. Mam wrażenie że przy ostrzejszej jeździe szybciej ubywa.

Może macie pomysł gdzie szukać wycieku. Przed wymianą rozrządu było wszystko ok.
Miałem ten sam problem, w poprzedniej ss3 tylko że benzynie 2.0 220. po dynamicznej jeździe płyn znikał w oczach. Po takiej trasie dolewałem ok 2l płynu. Co dziwne przy spokojnej jeździe płyn nie ubywał .

U mnie sprawdzili to :

pompa wody
rozdzielacz/regulator wody
przewody wodne pod kątem mikro pęknięć/ uszkodzeń
turbo sprężarkę
uszczelkę pod głowicą
co2 w zbiorniku wyrównawczym

Niestety u mnie to nie pomogło dalej żarł. okazało się że jest niewielkie pęknięcie na 3-cim cylindrze przez które zaciągał płyn . przebieg około 50tyś :) po naprawie brak problemów :)

Mam nadzieję że będziesz miał więcej szczęścia niż ja :)
A oprócz ubywania płynu jakie miałeś jeszcze objawy ?

Nie innych objawów brak, żarł tylko płyn :(
putek
Posty: 13
Rejestracja: 26 kwie 2021, o 23:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SS3 2.0 190KM Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: putek »

Panowie u mnie okazało się że puszcza jednak przewód chłodzenia wtryskiwacza adblue. Prz samym wtryskiwaczu jest połączenie przewodu guma/tworzywo i tam puszczało. Szczególnie przy ostrej jeździe, kiedy wyższe obroty silnika. Przy delikatnej jeździe nic nie ubywało.
Dopiero po ostrej jeździe przyjrzałem się połączeniu i widac było różowe krople.
ODPOWIEDZ