Polecane zestawy hamulcowe do SIII
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Ja osobiście odbieram 4T na tarczy 340/345 jak stage 1 w silnikach, poprawa hamowania diametralna, szczególnie z większych prędkości, czuć, że auto hamuje a nie zwalnia i bardzo dobrze to hamuje, bez problemu idzie zablokowac koła przy 160 czy 180km/h. Problem pojawia się, jak ktoś jeździ dynamicznie i trochę szybciej niż wspomniane 160/180 bo wtedy po drugim czy trzecim hamowaniu czuć, że hebel ma za małą pojemność cieplną i nie wyrabia, dlatego mozna się zdziwić lecąc 200+ i nagle depnąć w opór jak coś sie na drodze wydarzy!
6T na tarczy 380/390 i znacznie większy tył (w moim przypadku 356mm) to już taki stage 2+ dla silnika Przepaść w hamowaniu w stosunku do 4T i tarczy 340 szczególnie z dużych prędkości, ciężej zgrzać taki układ ale też nie jest to nieśmiertelny set. Niestety, jak ktoś chce mieć niezawodny hebel w kazdych warunkach i mimo wielokrotnego hamowania z dużych prędkości to tylko ceramika wchodzi w grę bo chyba każdy stalowy hebel idzie przegrzać.
6T na tarczy 380/390 i znacznie większy tył (w moim przypadku 356mm) to już taki stage 2+ dla silnika Przepaść w hamowaniu w stosunku do 4T i tarczy 340 szczególnie z dużych prędkości, ciężej zgrzać taki układ ale też nie jest to nieśmiertelny set. Niestety, jak ktoś chce mieć niezawodny hebel w kazdych warunkach i mimo wielokrotnego hamowania z dużych prędkości to tylko ceramika wchodzi w grę bo chyba każdy stalowy hebel idzie przegrzać.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Zgoda Piotr (Piramida) ale ceramika po za ceną też ma swoje wady. Więc to co mamy jest naprawdę OK na drogę
Piotr26, tak, mam WRK 6T na tarczy 380mm. Można kupić 6T dostosowane do tarczy 355mm i wejdzie w 18 cali, najlepiej pisz bezpośrednio do Adama z WRK to wszystko Ci wytłumaczy
Z tego co pamiętam zestawy produkcji WRK wyglądały tak:
6T pod tarczę 355mm i tu minimum 18 cali
6T pod tarczę 356-380 i tu minimum 19 cali
Piotr26, tak, mam WRK 6T na tarczy 380mm. Można kupić 6T dostosowane do tarczy 355mm i wejdzie w 18 cali, najlepiej pisz bezpośrednio do Adama z WRK to wszystko Ci wytłumaczy
Z tego co pamiętam zestawy produkcji WRK wyglądały tak:
6T pod tarczę 355mm i tu minimum 18 cali
6T pod tarczę 356-380 i tu minimum 19 cali
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Ja nie rozumiem tego dłubania hamulców, szczególnie jak ma się AC:)
W mieście jeżdżę jak emeryt ale na autostradzie zawsze grubo ponad 200, Krk -Zako w nocy poniżej godziny i seria na klocku ds2500 daje radę. Oczywiście zarządzam tym hamulcem i przy ponad 200 nie szukam punktu hamowania jak na torze. Generalnie fajnie jest mieć większy hamulec ale twierdzenie ze na latanie ponad 180 km/h seria się nie nadaje jest absolutnie nie prawda.
W mieście jeżdżę jak emeryt ale na autostradzie zawsze grubo ponad 200, Krk -Zako w nocy poniżej godziny i seria na klocku ds2500 daje radę. Oczywiście zarządzam tym hamulcem i przy ponad 200 nie szukam punktu hamowania jak na torze. Generalnie fajnie jest mieć większy hamulec ale twierdzenie ze na latanie ponad 180 km/h seria się nie nadaje jest absolutnie nie prawda.
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Ja po przeczytaniu tej dyskusji o hamulcach to mam inne spostrzeżenia.
Fakt, każdy hamulec może się poddać - ale jak komuś dalej po grubszych modach ciągle hamulce klękają to chyba faktycznie może czegoś brakować - np. oleju w pewnej części ciała
P.S. Ja w S5 jeżdżę na fabrycznym hamulcu i nie narzekam, ale może mam po prostu trochę więcej wyobraźni - bo uważam że w Polsce nie ma ani podstawowych warunków na autostradach (min. 3 pasy) a i mentalność większości kierowców totalnie kuleje (brak przestrzegania podstawowej zasady - poruszanie się prawą stroną jezdni) do tego aby faktycznie jeździć na dłuższej trasie z większą prędkością, bo inaczej to tylko ciągłe hamowanie.
Fakt, każdy hamulec może się poddać - ale jak komuś dalej po grubszych modach ciągle hamulce klękają to chyba faktycznie może czegoś brakować - np. oleju w pewnej części ciała
P.S. Ja w S5 jeżdżę na fabrycznym hamulcu i nie narzekam, ale może mam po prostu trochę więcej wyobraźni - bo uważam że w Polsce nie ma ani podstawowych warunków na autostradach (min. 3 pasy) a i mentalność większości kierowców totalnie kuleje (brak przestrzegania podstawowej zasady - poruszanie się prawą stroną jezdni) do tego aby faktycznie jeździć na dłuższej trasie z większą prędkością, bo inaczej to tylko ciągłe hamowanie.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Przejedź się na większym hamulcu a zrozumiesz. Do tego zrób minimum 400 koni też zrozumiesz.
Sąsiedzi i znajomi, którzy nie mają 280koni, też mogą Ci powiedzieć a na co Ci tyle, przecież 120-150koni by spokojnie wystarczyło. I z nimi też należy się zgodzić, bo i przepisy, bo i mandaty
Wszystko się zmienia, w momencie spróbowania. Poważnie
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Nikomu nie klękają. Piotr tylko napisał, że wymienił 4 tłoka na 6 tłoka i jest przepaść i w końcu czuje, że to auto hamuje a nie zwalnia. U mnie jest podobnie, mamy tą samą moc i pewnie tą samą wagę auta, z kierowcą i paliwem prawie 1900kg. Jak ma Ci taki fabryczny jednotłoczek hamować i to powtarzalnie? No ni uja Wystarczy, że spokojnie leciałem przez Alpy i już czułem, że puchnie.komoornik pisze: ↑20 kwie 2022, o 17:15 Fakt, każdy hamulec może się poddać - ale jak komuś dalej po grubszych modach ciągle hamulce klękają to chyba faktycznie może czegoś brakować - np. oleju w pewnej części ciała
P.S. Ja w S5 jeżdżę na fabrycznym hamulcu i nie narzekam, ale może mam po prostu trochę więcej wyobraźni - bo uważam że w Polsce nie ma ani podstawowych warunków na autostradach (min. 3 pasy) a i mentalność większości kierowców totalnie kuleje (brak przestrzegania podstawowej zasady - poruszanie się prawą stroną jezdni) do tego aby faktycznie jeździć na dłuższej trasie z większą prędkością, bo inaczej to tylko ciągłe hamowanie.
Nie wiem co masz w S5 za hamulec, ale jak jesteś zadowolony to tylko się cieszyć.
Tylko ciekawe jest to, że takie rs3 i ttrs3 400 koni wychodzi na ośmiotłoku, cupra potrafi z takim silnikiem 2.0 300 na czterotłoku brembo.
Do tego te auta są sporo lżejsze.
A i jako ciekawostka powiem Ci, że miałem superba3 1.4 150 - przejechał 90tys. km bez wymiany klocków i tarcz. Tam też nie czułem, że mi hamulca brakuje. To samo tyczy się DCC, w 1.4 150 byłem zadowolony, a tutaj seryjne DCC jest aż niebezpieczne, jak chce się pogonić szybciej, wpadł gwint i jest kolosalna różnica na plus.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Kolego a wiesz, że Lem jest fantasta, a kosmici są zieleni jak ciasto?Marek23 pisze: ↑20 kwie 2022, o 16:22 Ja nie rozumiem tego dłubania hamulców, szczególnie jak ma się AC:)
W mieście jeżdżę jak emeryt ale na autostradzie zawsze grubo ponad 200, Krk -Zako w nocy poniżej godziny i seria na klocku ds2500 daje radę. Oczywiście zarządzam tym hamulcem i przy ponad 200 nie szukam punktu hamowania jak na torze. Generalnie fajnie jest mieć większy hamulec ale twierdzenie ze na latanie ponad 180 km/h seria się nie nadaje jest absolutnie nie prawda.
I w tej kategorii można rozpatrywać opowieści o "szybkiej jeździe" i seryjnym hamulcu. Jak nie zdążę zmienić swoich to zapraszam w okolice Wwa i szybko się przekonasz jak "wystarczający" jest seryjny hamulec przy dynamicznej jeździe w ciężkim aucie
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Dokładnie tak - pierwsze hamowanie idzie dym z klocków a drugie już nie istnieje. Tak to można podsumować. Z drugiej strony jeździłem 3 lata B8 150 kunia w dizlu i klocki wymienili dopiero przy 100.000 km. Po prostu spokojniejsza jazda - nie że wolna, tylko mniej gonitwy za królikiem.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Na seryjnym heblu można latać i 200+ pod jednym warunkiem, na pustej, szerokiej i prostej drodze bez innych uczestników ruchu
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
I zapomniałeś dodać najważniejsze... Bez hamowania
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
To i ja dorzucę swoje dwa grosze
W pasku b8 tak jak u Enriqueza klekocik 150 kunia z dsg tez miałem fabrykę i u mnie co prawda klekly seryjne klocki po 28tys km a tarcze po niecałych 55tys i taki zestaw do poruszania się w granicach prędkości autostradowych był wystarczający.
W gti po stage 1 zmieniłem na 4t bo niestety mentalność kierowców na autostradach u nas w kraju pozostawia wiele do życzenia. Nie mam zamiaru się tutaj przekomarzać ale nie życzę nikomu żeby w sytuacji podbramkowej lecac ponad 200 testował wydajność hebla na serii 312/300 bo może być kuku.
Zgodzę się również, ze sa tacy którzy będą twierdzić iż przysłowiowe 150 km wystarczy i seryjny set daje radę ale wszystko sie zmienia jak napisał Orlik gdy poczujesz różnice i apetyt stety niestety rośnie w miarę jedzenia - a szczególnie jak lubisz wcisnąć i daje Ci to fun
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Mi klocki przód wystarczają na 15 tys, tył 12 tys. Średnie spalanie z trasy mam 15-17 litrów obecnie, w dzień.
Nie mam zamiaru się przekomarzać teraz z jednym czy drugim czy seria daje radę czy nie, bo wytrzymuje tempo absurdalne jak masz refleks i podstawy wiedzy o dynamicznej jeździe. Bajki o pierwszym hamowaniu i po hamulcu są takimi głupotami ze koniec . Większe to jeszcze tylko hasła typu: przyjedz zobaczyć co to szybka jazda czy zrób 400 koni to zobaczysz;). Koniec świata;)
Dodam jeszcze raz, seria wystarcza póki myślisz o tym ze trzeba dbać o hamulec.
Dwa, fajnie mieć większy hamulec ale jak będziesz miał szkodę z AC to rzeczoznawca może zapytać co to za hamulec i opowieści o wrk czy 4t fabrycznej homologacji nie stworzą;)
I tu nie ma litości, założyć z mocniejsze wersji to jedno ale z innego modelu to dwa. A taki 6 tłok przy oględzinach łatwo rozpoznać i może być problem z ubezpieczeniem itd. Modyfikacja układu hamulcowego w świetle prawa według mnie to słaby pomysł, mówię oczywyscie o ulicy, nie torze czy rajdach, choć tam inne kwestie wychodzą.
Trzy, jak wkładasz większy hamulec i wydaje Ci się ze auto lepiej hamuje to Ci się wydaje jeśli masz ta sama opone. Taka zmiana robi powtarzalność hamowań, ale póki seria nie przegrzana to tak samo zwolni auto na ulicznej opinie jak największy 6 tłok WRK z kurwa nie wiem jakim wielkim napisem.
Nie mam zamiaru się przekomarzać teraz z jednym czy drugim czy seria daje radę czy nie, bo wytrzymuje tempo absurdalne jak masz refleks i podstawy wiedzy o dynamicznej jeździe. Bajki o pierwszym hamowaniu i po hamulcu są takimi głupotami ze koniec . Większe to jeszcze tylko hasła typu: przyjedz zobaczyć co to szybka jazda czy zrób 400 koni to zobaczysz;). Koniec świata;)
Dodam jeszcze raz, seria wystarcza póki myślisz o tym ze trzeba dbać o hamulec.
Dwa, fajnie mieć większy hamulec ale jak będziesz miał szkodę z AC to rzeczoznawca może zapytać co to za hamulec i opowieści o wrk czy 4t fabrycznej homologacji nie stworzą;)
I tu nie ma litości, założyć z mocniejsze wersji to jedno ale z innego modelu to dwa. A taki 6 tłok przy oględzinach łatwo rozpoznać i może być problem z ubezpieczeniem itd. Modyfikacja układu hamulcowego w świetle prawa według mnie to słaby pomysł, mówię oczywyscie o ulicy, nie torze czy rajdach, choć tam inne kwestie wychodzą.
Trzy, jak wkładasz większy hamulec i wydaje Ci się ze auto lepiej hamuje to Ci się wydaje jeśli masz ta sama opone. Taka zmiana robi powtarzalność hamowań, ale póki seria nie przegrzana to tak samo zwolni auto na ulicznej opinie jak największy 6 tłok WRK z kurwa nie wiem jakim wielkim napisem.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Marek23, z całym szacunkiem, ale większych bzdur już dawno nie czytałem. Aż nawet nie chce mi się komentować.
Jak Ci kiedyś wyjedzie jakaś ofiara na Twój pas, kiedy będziesz miał te 180-200, i jeszcze będziesz w stanie nam opisać jak było to czekamy
Każdy tłumaczy właśnie, że chodzi o przegrzanie hebla czyli o powtarzalność. Druga sprawa, większa tarcza, większy klocek, 4T,6T większa rozłożona siła nacisku tłoczka na klocek i tarczę. To jest fizyka, powyżej pewnych prędkości ma to kolosalne znaczenie gdzie już seryjny układ hamulcowy nie jest w stanie zablokować kół biorąc pod uwagę masę i prędkość.
Hamując ze 100, to bez różnicy czy będzie to stutłok z napisem WRK czy seria, zablokuje koła i tu już liczy się opona, chyba, że takich hamowań będzie kilka. Ale z 200 jest po prostu przepaść. Zresztą nie tylko z 200, przyjmijmy, że już z prędkości autostradowych...
W mocniejszym aucie takie 200 osiągasz szybciej niż w seryjnym niemodyfikowanym 150-160, a więc siłą rzeczy po dohamowaniu do 90(gdy wyprzedza tir lewym) albo 120-140 (gdy jedzie jakiś flaming niepatrzący w lusterka) masz za chwilę znowu 200. Po prostu jak auto szybciej się zbiera to się jeździ szybciej gdy są inne samochody na drodze. W nocy i bez dużego ruchu, faktycznie wystarczy nawet nie mieć hamulca, jedynie na plus działa w głowie to, że w razie czego masz czym zahamować. Gdy miałem słabsze auto, seryjne heble były w sam raz, bo i tak nie dało się jeździć 200-90-200 non stop.
Dziwne, że inżynierowie, z AMG, Ci z audi od RS, czy z beemek M nie wsadzili takiego hebla jak seryjny w superbie. Oszczędność by była super.
W cooperze s(o wadze 1100kg) mam lepszy hebel seryjnie niż to co jest seryjnie montowane w superbie 2.0 272/280 o wadze 1700kg bez paliwa i kierowcy. O czym my mówimy?
Co do trwałości klocków i tarcz to też można by długo pisać. Od ponad 50tys. km mam większe tarcze z tyłu(WRK 345mm chyba) i raz tylko klocki zmieniłem, tarcze dalej jak nowe. Z przodu to samo, raz klocki wymienione przez tyle km, a uwierz korzystam dobrze z silnika.
A przepisowo, wali nas to widocznie, liczy się nasze bezpieczeństwo a nie polisa AC, zresztą na to też są sposoby, a jak nie będzie takiej możliwości to znaczy, że się grubo rozdupczyliśmy i polisa z AC będzie najmniejszym zmartwieniem.
Jak Ci kiedyś wyjedzie jakaś ofiara na Twój pas, kiedy będziesz miał te 180-200, i jeszcze będziesz w stanie nam opisać jak było to czekamy
Każdy tłumaczy właśnie, że chodzi o przegrzanie hebla czyli o powtarzalność. Druga sprawa, większa tarcza, większy klocek, 4T,6T większa rozłożona siła nacisku tłoczka na klocek i tarczę. To jest fizyka, powyżej pewnych prędkości ma to kolosalne znaczenie gdzie już seryjny układ hamulcowy nie jest w stanie zablokować kół biorąc pod uwagę masę i prędkość.
Hamując ze 100, to bez różnicy czy będzie to stutłok z napisem WRK czy seria, zablokuje koła i tu już liczy się opona, chyba, że takich hamowań będzie kilka. Ale z 200 jest po prostu przepaść. Zresztą nie tylko z 200, przyjmijmy, że już z prędkości autostradowych...
W mocniejszym aucie takie 200 osiągasz szybciej niż w seryjnym niemodyfikowanym 150-160, a więc siłą rzeczy po dohamowaniu do 90(gdy wyprzedza tir lewym) albo 120-140 (gdy jedzie jakiś flaming niepatrzący w lusterka) masz za chwilę znowu 200. Po prostu jak auto szybciej się zbiera to się jeździ szybciej gdy są inne samochody na drodze. W nocy i bez dużego ruchu, faktycznie wystarczy nawet nie mieć hamulca, jedynie na plus działa w głowie to, że w razie czego masz czym zahamować. Gdy miałem słabsze auto, seryjne heble były w sam raz, bo i tak nie dało się jeździć 200-90-200 non stop.
Dziwne, że inżynierowie, z AMG, Ci z audi od RS, czy z beemek M nie wsadzili takiego hebla jak seryjny w superbie. Oszczędność by była super.
W cooperze s(o wadze 1100kg) mam lepszy hebel seryjnie niż to co jest seryjnie montowane w superbie 2.0 272/280 o wadze 1700kg bez paliwa i kierowcy. O czym my mówimy?
Co do trwałości klocków i tarcz to też można by długo pisać. Od ponad 50tys. km mam większe tarcze z tyłu(WRK 345mm chyba) i raz tylko klocki zmieniłem, tarcze dalej jak nowe. Z przodu to samo, raz klocki wymienione przez tyle km, a uwierz korzystam dobrze z silnika.
A przepisowo, wali nas to widocznie, liczy się nasze bezpieczeństwo a nie polisa AC, zresztą na to też są sposoby, a jak nie będzie takiej możliwości to znaczy, że się grubo rozdupczyliśmy i polisa z AC będzie najmniejszym zmartwieniem.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: Polecane zestawy hamulcowe do SIII
Co do Marek23 to w tym temacie, to dalsza "polemika" sensu raczej nie ma...
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali