Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2022, o 14:28
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 340 ps / 455 Nm
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gdynia
Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Witam.
Od 4 lat jestem posiadaczem Superb3, kombi, 280 PS 4x4, obecnie po modyfikacjach polegających na poukładaniu normalnie biegów w DSG + delikatny program na 340 PS / 450 Nm.
Właśnie dowiedziałem się na przeglądzie że oba przednie amorki ciekną.
Przebieg 90 kkm. Koszt wymiany w serwisie to 6k PLN.
Zrobiłem własne rozeznanie i można kupić te mamorki po 1,9 kPLN za sztukę.
Trochę drogo jak na to co owe amorki sobą reprezentują.
Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zmuszony jeździć na trybie sport, bo w innych trybach samochód nieprzyjemnie się buja przód tył.
Chciałbym podejść do tematu kompleksowo i wymienić całą zawiechę (przód i tył), na coś twardszego i stabilniejszego.
Nie chciałbym mocno obniżać zawieszenia i zależy mi na zachowaniu funkcjonalności DCC.
Z tego co widziałem, są na rynku zawieszenia gwintowane z opcją DCC.
Np. coś takiego: (KW)
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... i-4x4.html
albo takiego: (Bilstein-B16-Damptronic)
https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Bils ... -49-255874
Czy może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z takim zawieszeniem ? Trochę mnie przeraża montaż gwintu w rodzinnym aucie.
Jak to się zachowuje na normalnej, dziurawej polskiej drodze ? Da się na tym jeździć normalnie z rodzinką, czy raczej dzieciakom plomby wypadną
na pierwszej przejażdżce ?
Edit: Jakby ktoś potrzebował, to dorzucam fotki z numerami oryginalnych amorków.
Pozdrawiam
Grzeciek
Od 4 lat jestem posiadaczem Superb3, kombi, 280 PS 4x4, obecnie po modyfikacjach polegających na poukładaniu normalnie biegów w DSG + delikatny program na 340 PS / 450 Nm.
Właśnie dowiedziałem się na przeglądzie że oba przednie amorki ciekną.
Przebieg 90 kkm. Koszt wymiany w serwisie to 6k PLN.
Zrobiłem własne rozeznanie i można kupić te mamorki po 1,9 kPLN za sztukę.
Trochę drogo jak na to co owe amorki sobą reprezentują.
Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zmuszony jeździć na trybie sport, bo w innych trybach samochód nieprzyjemnie się buja przód tył.
Chciałbym podejść do tematu kompleksowo i wymienić całą zawiechę (przód i tył), na coś twardszego i stabilniejszego.
Nie chciałbym mocno obniżać zawieszenia i zależy mi na zachowaniu funkcjonalności DCC.
Z tego co widziałem, są na rynku zawieszenia gwintowane z opcją DCC.
Np. coś takiego: (KW)
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... i-4x4.html
albo takiego: (Bilstein-B16-Damptronic)
https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Bils ... -49-255874
Czy może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z takim zawieszeniem ? Trochę mnie przeraża montaż gwintu w rodzinnym aucie.
Jak to się zachowuje na normalnej, dziurawej polskiej drodze ? Da się na tym jeździć normalnie z rodzinką, czy raczej dzieciakom plomby wypadną
na pierwszej przejażdżce ?
Edit: Jakby ktoś potrzebował, to dorzucam fotki z numerami oryginalnych amorków.
Pozdrawiam
Grzeciek
Ostatnio zmieniony 27 paź 2022, o 11:58 przez grzeko, łącznie zmieniany 1 raz.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Bierz KW DCC jeżeli budżet pozwala i się nawet nie zastanawiaj. Ja całkowicie zrezygnowałem z DCC i poszedłem w st xa z cancellerami i również nie tęsknie za DCC, ustawione raz pod siebie i o
- piramida
- Doradca
- Posty: 4044
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Załóż ten zawias i będzie pan zadowolony, skończą się problemy z przełączaniem trybów jak to miało miejsce dotychczas
https://sidmotorsport.pl/zawieszenia-gw ... 6-15-.html
https://sidmotorsport.pl/zawieszenia-gw ... 6-15-.html
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2022, o 14:28
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 340 ps / 455 Nm
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gdynia
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Chyba jak każdego kto przeszedł na gwint KW albo ST XA (on też jest produkowany przez KW i jest odpowiednikiem KW V2). Nigdy więcej seryjnego z superba
A o wrażeniach poczytaj na tym forum, bo dużo jest tu informacji.
A o wrażeniach poczytaj na tym forum, bo dużo jest tu informacji.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Mam KW DCC, wart każdej złotówki. Tryb normal i comfort do codziennej jazdy z rodziną, na wakacje, po mieście do pracy etc. Tryb sport znacznie utwardza zawias i auto staje się sztywne responsywne fajne rozwiązanie do szybkiego latania po winklach albo autostradach. Zakładając gwint KW nikt nie zmusza Cię do tego aby robić glebę, na najwyższym ustawieniu auto praktycznie jest na poziomie fabrycznym. U siebie mam zrobioną glebę + dokładki przodu i progów i w codziennej jeździe mi to nie przeszkadza. Wiadomo trzeba uważać na krawężniki czy głebokie dziury ale to raczej normalne. Do kompletu mam jeszcze założone tuleje z RS3 także teoretycznie jest komplet. Ale korci mnie, czy nie wsadzić jeszcze stabilizatorów Eibacha, żeby ograniczyć przechyły budy na zakrętach - choć z drugiej strony boję się, żeby nie zrobił się wtedy jakiś straszny beton.
Jakkolwiek sam gwint - jak najbardziej polecam.
Jakkolwiek sam gwint - jak najbardziej polecam.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Czy ktoś ma wiedze, czy do Superba bez fabrycznego DCC idzie zamontować zawieszenie KW DCC albo inne aktywne zawieszenie?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
KW DCC nie (bo on jest tylko p&p do aut z DCC). To znaczy wszystko się da, ale kwota wyszłaby kosmiczna, bo system DCC jest dostrojony z wieloma sterownikami w aucie, i wiązałoby się to z bardzo grubą przeróbką nie wartą tego. Nie słyszałem też o tym, aby ktoś się tego podjął.
Bilstein D16 damptronic ma w ofercie zestaw p&p do aut z DCC, oraz kolejny do aut bez, wtedy ciągnięte są wszystkie kable od amortyzatorów do ich dodatkowego zewnętrznego sterownika, z którego potem wychodzi przycisk do klikania twardością, ewentualnie sterownie z apki przez telefon. I wiadomo to też swoje kosztuje, plus dodatkowo montaż tego.
Tak szczerze, powinieneś się cieszyć, że nie masz DCC, bo taniej Cię wyjdzie wymiana zawieszenia, a efekt i jakość ta sama. Jedyna różnica to to, że przy aktywnym zawieszeniu możesz klikać sobie z palca, a bez DCC regulujesz twardość pokrętłem ręcznie przy amortyzatorze.
Jak dla mnie różnica w cenie nieopłacalna, bo uwierz, że jak raz sobie ustawisz pod siebie, to nie ma potrzeby zmieniać twardości, tak to dobrze pracuje.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Polecam stabilizatory H&R, bo mocowania mają gumowe a Eibach plastikowe, które po czasie potrafią skrzypieć jak tapczan.
Mam staby, Piramida też, i nasze auta nie zrobiły się strasznymi betonami, a ni po prostu betonami. Jest trochę twardziej, zwłaszcza to czuć na mocno nierównej drodze, ale bez tragedii, natomiast jazda w zakrętach czy na ślimakach nieporównywalnie przyjemniejsza. O dziwo ja już się przyzwyczaiłem, ale zawsze jak kogoś nowego przewiozę albo dam się przejechać to w pierwszej kolejności zwraca uwagę na ślimaku, że autem nie przechyla
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Dzięki za głos rozsądku Myślę, że po gwarancji jakiś gwincik wjedzieorlik pisze: ↑26 paź 2022, o 09:55KW DCC nie (bo on jest tylko p&p do aut z DCC). To znaczy wszystko się da, ale kwota wyszłaby kosmiczna, bo system DCC jest dostrojony z wieloma sterownikami w aucie, i wiązałoby się to z bardzo grubą przeróbką nie wartą tego. Nie słyszałem też o tym, aby ktoś się tego podjął.
Bilstein D16 damptronic ma w ofercie zestaw p&p do aut z DCC, oraz kolejny do aut bez, wtedy ciągnięte są wszystkie kable od amortyzatorów do ich dodatkowego zewnętrznego sterownika, z którego potem wychodzi przycisk do klikania twardością, ewentualnie sterownie z apki przez telefon. I wiadomo to też swoje kosztuje, plus dodatkowo montaż tego.
Tak szczerze, powinieneś się cieszyć, że nie masz DCC, bo taniej Cię wyjdzie wymiana zawieszenia, a efekt i jakość ta sama. Jedyna różnica to to, że przy aktywnym zawieszeniu możesz klikać sobie z palca, a bez DCC regulujesz twardość pokrętłem ręcznie przy amortyzatorze.
Jak dla mnie różnica w cenie nieopłacalna, bo uwierz, że jak raz sobie ustawisz pod siebie, to nie ma potrzeby zmieniać twardości, tak to dobrze pracuje.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Jak najbardziej da się, ze sterownikiem KW zamiast oryginalnego. Ustawiasz sobie tryby pracy w apce w telefonie. Koszt tylko nieznacznie wyższy niż KW DDC pod oryginalne DCC.
Natomiast ja polecam zapomnieć o DCC i wsadzić normalny zawias KW V2/3 lub ST XA/XTA.
PS. Nie czekaj na gwarancję - szkoda czasu, który mija w życiu zdecydowanie za szybko.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Jesteś pewny? Bo to, że istnieje takie bajer od KW to wiem, ale nie widziałem tego dedykowanego do superba. Był/jest tylko P&P:
https://www.kwsuspensions.net/shop?c_ma ... 99&pgs=160
Tak jak nie ma XTA do superba, tylko x i xa
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
W sumie to nie sprawdzałem czy są dedykowane do Superba. Wiedziałem, że generalnie jest to możliwe.orlik pisze: ↑26 paź 2022, o 11:33Jesteś pewny? Bo to, że istnieje takie bajer od KW to wiem, ale nie widziałem tego dedykowanego do superba. Był/jest tylko P&P:
https://www.kwsuspensions.net/shop?c_ma ... 99&pgs=160
Tak jak nie ma XTA do superba, tylko x i xa
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
Luz, myślałem, że ktoś z Twoich znajomych to montował do superba i wiesz coś więcej niż to co w sklepie kw.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2022, o 14:28
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 340 ps / 455 Nm
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy
A jak byś miał porównywać tryb sport na fabrycznych amorkach DCC z trybem Normal na gwincie KW, to który jest bardziej komfortowy ?kefirek pisze: ↑26 paź 2022, o 08:08 Mam KW DCC, wart każdej złotówki. Tryb normal i comfort do codziennej jazdy z rodziną, na wakacje, po mieście do pracy etc. Tryb sport znacznie utwardza zawias i auto staje się sztywne responsywne fajne rozwiązanie do szybkiego latania po winklach albo autostradach. Zakładając gwint KW nikt nie zmusza Cię do tego aby robić glebę, na najwyższym ustawieniu auto praktycznie jest na poziomie fabrycznym. U siebie mam zrobioną glebę + dokładki przodu i progów i w codziennej jeździe mi to nie przeszkadza. Wiadomo trzeba uważać na krawężniki czy głebokie dziury ale to raczej normalne. Do kompletu mam jeszcze założone tuleje z RS3 także teoretycznie jest komplet. Ale korci mnie, czy nie wsadzić jeszcze stabilizatorów Eibacha, żeby ograniczyć przechyły budy na zakrętach - choć z drugiej strony boję się, żeby nie zrobił się wtedy jakiś straszny beton.
Jakkolwiek sam gwint - jak najbardziej polecam.
No i drugie pytanko czy w trybie Comfort/Normal na gwincie KW jest jakieś bujanie na boki / przód / tył ? (to zmora fabrycznego zawieszenia).
Pozdrawiam