Dokładnie tak. Spadek temp mógł spowodować przerwanie procedury. Gdy warunki znów zostały spełnione procedura ruszyła ponownie.
EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ja Was nie rozumiem... dla słabszych poproszę
O jakiej Wy histerezie mówicie... ? Temperatury? ... to już nic nie czaję.
O jakiej Wy histerezie mówicie... ? Temperatury? ... to już nic nie czaję.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Coś więcej napiszecie?
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Panie ciężko jest wpisać sobie w google co to znaczy histereza? Poza tym napisałem Ci wcześniej że prawdopodobnie przerwało Ci procedurę ze względu na spadek temperatury przez panującą warunki atmosferyczne i gdy znowu temperatura wzrosła to wróciło wypalaniemaureliusz pisze: ↑7 lut 2023, o 21:17 Coś więcej napiszecie?
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...
Spokojnie na razie obserwuj jeśli będziesz miał znowu taki problem to wtedy zacznij się martwić. Ja nie odczuwam że nie mam egr. Wsiadam i po 800m mam ciepło w aucie. Fakt zima silnik się dłużej nagrzewa z racji że mam elektryczna nagrzewnice to nie robi mi to różnicy.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Wiem co to histereza, ale nie rozumiem co ma wspólnego z wyłączeniem EGRa.
Tego nie mogę powiązać jakoś.
Skoro wyłączony to nie ma już ona większego znaczenia raczej.
Z grzaniem też nie mam problemu ... nawet przy -14 ostatnio.
Tego nie mogę powiązać jakoś.
Skoro wyłączony to nie ma już ona większego znaczenia raczej.
Z grzaniem też nie mam problemu ... nawet przy -14 ostatnio.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Coś jednak jest nie halo... wypalanie nawet przy +3 stopnie po mieście... to masakra.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.
Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.
Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.
Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.
Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.
Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.
Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No to dziwna sprawa faktycznie. A w jakim stanie masz DPF? Jest z nim ok? Nie jest czasem pęknięty wkład. Ja miałem u siebie często tak że jechałem na trasie i zaczął wypalanie i miałem np zjazd z autostrady to potrafił po puszczeniu nogi z gazu na zjeździe przestać wypalać po czym za chwilę znowu wypalać ale wtedy już musiałem cały czas trzymac nogę na gazie jak tylko puściłem to przestawał wypalac. I ja wtedy egra jeszcze miałem aktywnego.maureliusz pisze: ↑9 lut 2023, o 21:05 Coś jednak jest nie halo... wypalanie nawet przy +3 stopnie po mieście... to masakra.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.
Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.
Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.
Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ale jak było ciepło czy zimno tak miałeś?marcinj6 pisze: ↑10 lut 2023, o 03:57 No to dziwna sprawa faktycznie. A w jakim stanie masz DPF? Jest z nim ok? Nie jest czasem pęknięty wkład. Ja miałem u siebie często tak że jechałem na trasie i zaczął wypalanie i miałem np zjazd z autostrady to potrafił po puszczeniu nogi z gazu na zjeździe przestać wypalać po czym za chwilę znowu wypalać ale wtedy już musiałem cały czas trzymac nogę na gazie jak tylko puściłem to przestawał wypalac. I ja wtedy egra jeszcze miałem aktywnego.
No fakt jest, że teraz ... się doktoryzuje i może mi już palma odbiła , ale wcześniej takich chocków klocków nigdy nie było.
Ja zaczął wypalanie to jarał... chyba, żebym całkiem stanął, ale to wystarczyło potrzymać obroty tak 1500 i dalej wypalał... na postoju nawet.
Szkoda, że nie pojeździłem dłużej na zaślepiny, a włączonym... bo by było wiadomo co tak wpłynęło na całokształt... teraz żem naprawdę głupi.
A na dodatek wszestkie wcześniejsze pomiary/obserwacje pokazywały, że EGR się zamyka przy dopalaniu...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
no to jest ciekawy temat... nie wiedziałem o tym.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Myślisz że nie znalazłem takiej firmy? Ogólnie to nie ma firmy która by montowała Ori wkłady DPF. Są tylko zamienniki które mają pojemność 70% Ori filtra. Kolega właśnie sobie tak zregenerował filtr że wymienili mu wkład i po tym DPF wypalał się co 200-300km w trasie. W mieście co 100-150km. Sprawdzał czy to może wina wtrysków, dolotu, turbo czy egra i wszystko było ok tylko po prostu zamiennik nie jest tak pojemny jak Ori. Jedyny plus że ma czysty wydech. I oczywiście ten filtr spełnia normę euro 5 taką dostał informacje od firmy regenerującej ten DPF. Zamiennik nigdy nie będzie tak dobry jak ori.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 14 paź 2015, o 16:30
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Lokalizacja: śląsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Mam w firmie skodę octavie z 2012r z silnikiem o mocy 140 KM z usuniętym elektronicznie egr
Nie ma żadnych problemów z wypalaniem dpf. Nie ma również żadnych błędów itp
Mogę polecić taki zabieg.
Nie ma żadnych problemów z wypalaniem dpf. Nie ma również żadnych błędów itp
Mogę polecić taki zabieg.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Pytanie... jaki to silnik.
Bo silnik silnikowi nierówny.
Jak wyżej mój CFGB coś nie poszedł na wyłączenie EGRa...
Bo silnik silnikowi nierówny.
Jak wyżej mój CFGB coś nie poszedł na wyłączenie EGRa...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Pany ,
W wersji 22 vcdsa bloki pomiarowe w silniku nie są juz dostępne
Ma ktoś / widział gdzieś kiedyś jakie przedzialy poszczególnych wartości przy diagnozowaniu egra powinny być zachowane?
W OBDku przy wynikach od razu pokazuje zakres poprawny od-do.
W vcds tego jakos nie znalazłem nigdzie … i takie diagnozowanie bez wytycznych trochę z dupy
W wersji 22 vcdsa bloki pomiarowe w silniku nie są juz dostępne
Ma ktoś / widział gdzieś kiedyś jakie przedzialy poszczególnych wartości przy diagnozowaniu egra powinny być zachowane?
W OBDku przy wynikach od razu pokazuje zakres poprawny od-do.
W vcds tego jakos nie znalazłem nigdzie … i takie diagnozowanie bez wytycznych trochę z dupy
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Z ciekawości... wrócę do tego wpisu / tematu.
I co dalej? Nadal wszystko śmiga bez błedów?
A co z wypalaniem DPFa?...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.