Przy fabrycznym przyciemnieniu L&K działa. Co nie zmienia faktu, że Skoda poszła po faceliftingu na oszczędności i nawet max wersja ma jedno lusterko fotochromatyczne a drugie nieSdss pisze: ↑27 cze 2023, o 21:05Mam przyciemnione szyby, wiec nie działa.artho pisze: ↑27 cze 2023, o 19:14 Fajny bajer, nie wiedziałem że tak tanio. A czasem nie jest podłokietnik przesuwany przód tył? Już nie pamiętam jak tam było.
Tak czy tak 3 lusterka lusterka fotochromatyczne to dla mnie i tak cenniejsze niż normalne cupholdery.
(PS: poza ciut lepszym zawieszeniem, lepsze cupholdery znajdują się też w VW)
Co zamiast Superba ?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Co zamiast Superba ?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Co zamiast Superba ?
to akurat jest wynikiem jakiś przepisów w niemcowni
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Co zamiast Superba ?
To czemu w Audi dalej możesz kupić dwa ściemniające się lusterka? Choć nie zmienia to faktu, że jest to raczej ewenement aniżeli standard.
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co zamiast Superba ?
Też mnie to zastanawia. Rzeczywiście bywa z tym różnie, bo w BMW też jest tylko kierowcy, a w Mercedesie już oba, tak jak w Audi.
Jak już wspomniałem o Mercedesie, to znowu zamieszam. Zalezi, patrzyłeś na GLC? Wersja benzynowa 200 4Matic (204KM + 23KM z miękkiej hybrydy). Wyjściowo najdroższe auto, bo 249k, ALE za to ZDECYDOWANIE lepiej wyposażone w serii niż Q5, bo obecnie masz pakiety stylistyczne Avantgarde zewn./wewn. w cenie, podobnie jak wyposażenie Avantgarde Advanced. Nie wiem tylko jak to rabatują. Warto jednak zobaczyć co i jak, bo najświeższe auto, ładne i fajnie wyposażone.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Jak już wspomniałem o Mercedesie, to znowu zamieszam. Zalezi, patrzyłeś na GLC? Wersja benzynowa 200 4Matic (204KM + 23KM z miękkiej hybrydy). Wyjściowo najdroższe auto, bo 249k, ALE za to ZDECYDOWANIE lepiej wyposażone w serii niż Q5, bo obecnie masz pakiety stylistyczne Avantgarde zewn./wewn. w cenie, podobnie jak wyposażenie Avantgarde Advanced. Nie wiem tylko jak to rabatują. Warto jednak zobaczyć co i jak, bo najświeższe auto, ładne i fajnie wyposażone.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co zamiast Superba ?
Skonfigurowałem właśnie na szybko GLC 220d 4matic. Czarny lakier, zwykła czarna skóra (nie nappa), okno dachowe, grzane fotele z tyłu, wentylowane z przodu, jakieś felgi 19 cali i jedyny dostępny pakiet asyst z tempomatem. Bez head-up display, lepszego audio, kamery 360, webasto, skrętnej tylnej osi i air-matic.
323 tys. PLN.
Nadal nie wiem czy pójście w premium zamiast Skody jest rozsądnym pomysłem. Ktoś narzekał na Kodiaka za 290 tys., tyle że on byłby wypchany po sufit, mocniejszy, szybszy i w ogóle. No i GLC jest chyba sporo mniejszy.
Moim zdaniem to kwestia portfela i podtrzymuję to, co powiedziałem - jak ktoś ma hajs, to zawsze pójdzie w premium, ale dla mnie Mercedes to obecnie przerost formy nad treścią.
323 tys. PLN.
Nadal nie wiem czy pójście w premium zamiast Skody jest rozsądnym pomysłem. Ktoś narzekał na Kodiaka za 290 tys., tyle że on byłby wypchany po sufit, mocniejszy, szybszy i w ogóle. No i GLC jest chyba sporo mniejszy.
Moim zdaniem to kwestia portfela i podtrzymuję to, co powiedziałem - jak ktoś ma hajs, to zawsze pójdzie w premium, ale dla mnie Mercedes to obecnie przerost formy nad treścią.
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co zamiast Superba ?
Tylko właśnie na tym się cała ta dyskusja opiera, że czasami warto zdjąć klapki z oczu zachłyśniętymi bajerami i wodotryskami, które tak naprawdę są potem zupełnie nie wykorzystane i stając na pograniczu budżetu pozwalającego myśleć o full wypasie Skody, a skromniejszym premium, warto rozważyć tę drugą opcję, bo zwyczajnie JAZDA, czyli podstawowa funkcja auta, jest przyjemniejsza. Jest ciszej, pewniej, solidniej itd. o czym tu od dłuższego czasu piszemy.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2023, o 13:24
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co zamiast Superba ?
Ja rozumiem. Jest dużo logiki w zakupie auta premium z mniejszą ilością bajerów, anilżeli Skody z większą ilością bajerów, bo chociażby jakość wykonania lepsza, odczucia z jazdy przyjemniejsze itd. Masz rację.
Natomiast przykład ceny 323 tys. za zupełnie zwyczajnie wyposażone GLC pokazuje, że różnica jest po prostu za duża. Superb czy Kodiak z podobnym wyposażeniem i wcale nie najmocniejszym silnikiem ledwo przekroczą 200 tys. To jest 100 patoli różnicy - przepaść, którą ciężko będzie obronić.
Sam bym się najchętniej rozsiadł w Mercedesie, no ale nieeeeeeeee.
Natomiast przykład ceny 323 tys. za zupełnie zwyczajnie wyposażone GLC pokazuje, że różnica jest po prostu za duża. Superb czy Kodiak z podobnym wyposażeniem i wcale nie najmocniejszym silnikiem ledwo przekroczą 200 tys. To jest 100 patoli różnicy - przepaść, którą ciężko będzie obronić.
Sam bym się najchętniej rozsiadł w Mercedesie, no ale nieeeeeeeee.
Re: Co zamiast Superba ?
Proponuję tam w GLC poklikać trochę i sie na końcu zdziwić w konfuguraturzerowerek pisze:Też mnie to zastanawia. Rzeczywiście bywa z tym różnie, bo w BMW też jest tylko kierowcy, a w Mercedesie już oba, tak jak w Audi.
Jak już wspomniałem o Mercedesie, to znowu zamieszam. Zalezi, patrzyłeś na GLC? Wersja benzynowa 200 4Matic (204KM + 23KM z miękkiej hybrydy). Wyjściowo najdroższe auto, bo 249k, ALE za to ZDECYDOWANIE lepiej wyposażone w serii niż Q5, bo obecnie masz pakiety stylistyczne Avantgarde zewn./wewn. w cenie, podobnie jak wyposażenie Avantgarde Advanced. Nie wiem tylko jak to rabatują. Warto jednak zobaczyć co i jak, bo najświeższe auto, ładne i fajnie wyposażone.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Odpuszczam Kodiaqa z tylko jednego względu - jezdze głównie po Trójmieście, wracam w korkach i spalanie beznyny 2.0 TSi rzedu 13 litrów srednio mi sie usmiecja. Wiec albo diesel albo najlepiej miekka hybryda z 48v. Glupi np. Ford Kuga czy Tucson, RAV4 spala w jezdzie miejskiej 6-7l, to przepaść w skali msc/roku.
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co zamiast Superba ?
Jak poklikałem, to nie wyszło drożej niż Q5, a wyposażenia więcej.
Ale skoro zmieniamy podejście na hybrydy (diesle bym Ci odradzał), to weź Rav4. Nikt tego póki co lepiej nie zrobił, a po niedawnym lifcie w końcu w środku jest ok i system infotainment dogonił konkurencję.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Ale skoro zmieniamy podejście na hybrydy (diesle bym Ci odradzał), to weź Rav4. Nikt tego póki co lepiej nie zrobił, a po niedawnym lifcie w końcu w środku jest ok i system infotainment dogonił konkurencję.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: Co zamiast Superba ?
300k za diesla, rabat kilka proc, droższy leasing. Odpadarowerek pisze:Jak poklikałem, to nie wyszło drożej niż Q5, a wyposażenia więcej.
Ale skoro zmieniamy podejście na hybrydy (diesle bym Ci odradzał), to weź Rav4. Nikt tego póki co lepiej nie zrobił, a po niedawnym lifcie w końcu w środku jest ok i system infotainment dogonił konkurencję.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co zamiast Superba ?
Tak, ale to też działa w drugą stronę, bo idziesz w podstawową klasę premium, gdzie nie ma aż takiej przepaści, a z tą solidnością to bym dyskutował. Więc też można pisać o zachłyśnięciu się marką premium. To jest wybór pomiędzy topowym średniakiem (mocny silnik i dobre wyposażenie), a biedną klasą wyższą (słaby silnik i słabe wyposażenie). Każdy inaczej na to patrzy, ale dla mnie klasa premium zaczyna się od poziomu gdy już nie jest opłacalna kiedy porównujemy ją do Skody za 200k, bo min. 300k-400k za auto to spora różnica.rowerek pisze: ↑28 cze 2023, o 09:32 Tylko właśnie na tym się cała ta dyskusja opiera, że czasami warto zdjąć klapki z oczu zachłyśniętymi bajerami i wodotryskami, [...] bo zwyczajnie JAZDA, czyli podstawowa funkcja auta, jest przyjemniejsza. Jest ciszej, pewniej, solidniej itd. o czym tu od dłuższego czasu piszemy.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Co zamiast Superba ?
Bazowa hybryda w Audi A6 2.0 TFSI 265KM pali w mieście poniżej 7l/100km. To odpowiednik silnika z Superba 2.0 TSI 280KM, który u mnie w mieśce pali 14l/100km, tylko z dodaną hybrydą, no i lepszą skrzynią, lepszym zawiasem, lepszym spasowaniem itd. wiadomo.zalezi pisze: ↑28 cze 2023, o 10:22Odpuszczam Kodiaqa z tylko jednego względu - jezdze głównie po Trójmieście, wracam w korkach i spalanie beznyny 2.0 TSi rzedu 13 litrów srednio mi sie usmiecja. Wiec albo diesel albo najlepiej miekka hybryda z 48v. Glupi np. Ford Kuga czy Tucson, RAV4 spala w jezdzie miejskiej 6-7l, to przepaść w skali msc/roku.
RAV4 niestety mocno plastik chociaż spalanie przyjemne, lepiej już zobaczyć tą Mazdę CX-5 - za 240k będziesz mieć wyposażenie po sufit i Mazda to już dzisiaj jest premium - czuć to w środku. Bajerów elektronicznych natomiast na pewno mniej i gorsze niż w grupie VW (trochę do tyłu).
No albo to Q5 w dieslu, w końcu dostajesz dobry rabat. Pomyśl o cenie odsprzedaży, Audi będzie trzymało wartość 2 razy lepiej od Skody.
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co zamiast Superba ?
Z ciekawości skonfigurowałem A4 pod siebie (wyposażenie prawie to samo co w Superbie, silnik 265 KM mHEV zamiast 280 KM i dobrany B&O zamiast Cantona), to wyszło 335 tys. zł.
Cena za takiego samego Superba jak mojego, wyszła mi teraz 240 tys. zł.
Jak kupowałem swojego (2021 r.) było coś ok. 215 tys. zł katalogowo.
W moim przypadku A4 byłoby ok, bo nie potrzebuję aż tyle miejsca co w Superbie. Może trochę przeszkadzałby brak w całości podnoszonej klapy bagażnika (liftback / hatchback). I szkoda, że w A4 nie da się dobrać podgrzewanej przedniej szyby (chyba, że nie zauważyłem tej opcji).
W każdym razie, w cenach katalogowych to nadal różnica 95 tys. zł.
Nie wiem jak wygląda obecnie sytuacja z rabatami w Skodzie. Ja 2 lata temu dostałem ok. 10.3%.
Robiąc pierwsze lepsze wyliczenia:
Przy różnicy 52 tys. zł już rzeczywiście poważnie się można zastanawiać nad A4. Tylko pytanie, czy dostanę rabat 20% (67 tys. zł) w Audi?
Jak się interesowałem te 2 lata temu, to rabaty były podobne lub nawet mniejsze od tego, co miałem w Skodzie.
Wiem, że A4 da się skonfigurować taniej, ale po prostu patrzę na elementy wyposażenia, które mi się podobają, i których używam w Superbie. I nie chciałbym z nich rezygnować przesiadając się na markę premium. W zasadzie, tylko z B&O mógłbym zrezygnować, ale pytanie, czy te 4 210 zł robi tak ogromną różnicę przy tej cenie.
Cena za takiego samego Superba jak mojego, wyszła mi teraz 240 tys. zł.
Jak kupowałem swojego (2021 r.) było coś ok. 215 tys. zł katalogowo.
W moim przypadku A4 byłoby ok, bo nie potrzebuję aż tyle miejsca co w Superbie. Może trochę przeszkadzałby brak w całości podnoszonej klapy bagażnika (liftback / hatchback). I szkoda, że w A4 nie da się dobrać podgrzewanej przedniej szyby (chyba, że nie zauważyłem tej opcji).
W każdym razie, w cenach katalogowych to nadal różnica 95 tys. zł.
Nie wiem jak wygląda obecnie sytuacja z rabatami w Skodzie. Ja 2 lata temu dostałem ok. 10.3%.
Robiąc pierwsze lepsze wyliczenia:
Kod: Zaznacz cały
--------+----------------------
Auto | Cena katalogowa [zł]
--------+----------------------
A4 | 335 000
Superb | 240 000
--------+----------------------
Kod: Zaznacz cały
--------+-------+----------------------+--------------
Auto | Rabat | Cena po rabacie [zł] | Różnica [zł]
--------+-------+----------------------+--------------
A4 | 20 % | 268 000 | +52 000
Superb | 10 % | 216 000 | -52 000
--------+-------+----------------------+--------------
A4 | 15 % | 301 750 | +85 750
Superb | 10 % | 216 000 | -85 750
--------+-------+----------------------+--------------
A4 | 15 % | 301 750 | +73 750
Superb | 5 % | 228 000 | -73 750
--------+-------+----------------------+--------------
Jak się interesowałem te 2 lata temu, to rabaty były podobne lub nawet mniejsze od tego, co miałem w Skodzie.
Wiem, że A4 da się skonfigurować taniej, ale po prostu patrzę na elementy wyposażenia, które mi się podobają, i których używam w Superbie. I nie chciałbym z nich rezygnować przesiadając się na markę premium. W zasadzie, tylko z B&O mógłbym zrezygnować, ale pytanie, czy te 4 210 zł robi tak ogromną różnicę przy tej cenie.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Co zamiast Superba ?
Przede wszystkim -> fajna analiza. Nie jest łatwo porównać samochody w konfiguratorze 1:1, w grupie VAGa da się, ale nadal nie jest to takie łatwe, doceniam włożony czas i pewnie doceni sporo osób, które będą czytały wątek zastanawiając się nad zakupem
Rabaty jak to rabaty - zależą od koniunktury, zależą od momentu w roku, zależą od salonu itd. Czasem o rabat trzeba powalczyć. Natomiast tendencja jest taka, że na Skodę rabaty w Polsce są bardzo niskie natomiast na sporo marek premium rabaty są przyjemniejsze. Oczywiście nie ma mowy, aby z Audi za 300k zrobić cenę 200k, więc ZAWSZE trzeba się liczyć z dopłaceniem więcej bądź pozbyciem niektórych elementów, natomiast również ZAWSZE poza różnicą kilkudziesięciu tysięcy złotych mamy różnice w detalach.
Aby nie być gołosłownym podzielę się swoimi rabatami z zeszłych 2 lat:
1. Skoda Superb 3 L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 (konfiguracja, wycena z salonu po pełnej specyfikacji). Cena katalogowa: 220k z VAT, cena po rabacie: 208k z VAT
2. Skoda Octavia IV Style 2.0 TSI 190 4x4 (konfiguracja, wycena z salonu po pełnej specyfikacji). Cena katalogowa 169k z VAT, cena po rabacie: 159k z VAT
3. Lexus ES Prestige MY2023 2.5 R4 dual VVT-I + elektryczny (konfiguracja, wycena z salonu po pełnej specyfikacji). Cena katalogowa 320k z VAT, cena po rabacie 270k z VAT
4. Audi A5, rozmowa szacunkowa w salonie, na samochód w cenie 280k z VAT dostaję 50k rabatu, niezależnie od silnika.
Były jeszcze A4-ki, ale patrzyłem na to co jest dostępne od ręki, podobne rozmowy o Arteonie prowadziłem itd., ale nie na wszystkie pozostałe mam papier, który na PW mogę komuś polecić. Nigdy nie poprzestawajcie oczywiście na pierwszym otrzymanym rabacie, jeżeli wydaje się Wam zbyt niski idźcie do kolejnego salonu.
Czyli podsumowując: często decydując się na jeszcze droższy samochód dostaniemy wyższy rabat - niejednokrotnie jest on sporo przyjemniejszy niż ten w Skodzie. Różnica będzie największa w zastosowanych rozwiązaniach, materiałach, jakości i spasowaniu. No sorry, ale Audi w zasadzie zawsze prowadzi się sporo lepiej niż Superb. Spora różnica często się pojawia też w obsłudze klienta (np. serwis Lexusa przyjeżdżający nadal na lawecie z autem zastępczym na czas przeglądu itd.). Nie wiem jak Wy, ale ja w Skodzie podczas każdej wizyty w serwisie muszę płacić za zastępczą Fabiannę, może nie dużo ale jednak za każdym razem mi ręce opadają .