Chiptuning
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 gru 2011, o 21:03
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Prabuty/Warszawa
Re: Chiptuning
Czekamy na pomiary i wyniki. I jeszcze jakiś film by się przydałYAMAHATOR pisze:Siema.
Zrobiłem cały wydech w trzech calach.Zobaczcie jak się poprawiło,doszło 20km i 30 nm.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/241 ... c6ed3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nałożone są obydwa wykresy ze starym wydechem i nowym.Wydech jest cichutki z lekkim basowym pomrukiem.
Re: Chiptuning
a jak wygląda sytuacja z rozrządem...YAMAHATOR pisze:(...)
bo podobno (spotkałem informacje takie) po takim podniesieniu mocy mocno skraca się jego żywot
spotkałeś się z takimi awariami ?
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 218KM@309NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Przyrost fajny, ale ten wykres to chyba coś ma nie teges ze skalą w poziomie . Przy takiej krzywej, to on by przy 2000obr./min zwyczajnie nie jechał, a poniżej 1500 to już by się chyba zdusił...
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
Hmmm czy w 3.6 robienie wydechu da też takie efekty i pytanie kto Ci to robił i pokaż jak to wygląda i jaki dźwięk bo chyba masz najszybszego Superba w klubie
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Chiptuning
Nie sądzę aby wydech przy 3.6 coś dał. Raczej był potrzebny aby turbo miało lepsze warunki pracy
- YAMAHATOR
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 19:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Wydech robiłem w EL-TEC http://www.el-tec.pl" onclick="window.open(this.href);return false;. Co do wyglądu to są cztery kominy trochę większe od oryginału.Ciężko by było zrobić taki wydech w 3.6 ponieważ idzie on tam gdzie w 3.6 jest wał i zajmuje całe miejsce.Wywalony jest oryginalny katalizator i założony sportowy do tego zrobione są cztery tłumiki bardzo grube można powiedzieć że cały wydech jest jednym wielkim tłumikiem przelotowym.Na początku zrobiłem katalizator plus dwa tłumiki końcowe jednak było tak głośno że nie dało się jezdzić.Co do elastyczności to nie jest to 3.6 choć przy suchym asfalcie wciąga go nosem.Do setki jest całe auto do przodu.Teraz czekam na K04,wtryski z listwą już są i powinno być jakieś 380km i 480nm.Ale to dopiero latem.
- YAMAHATOR
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 19:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Trzeba zobaczyć ile ma cali jeżeli 2.25 a myślę że tak jest to da bardzo dużo nawet więcej niż u mnie.adriand pisze:Nie sądzę aby wydech przy 3.6 coś dał. Raczej był potrzebny aby turbo miało lepsze warunki pracy
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 9 mar 2013, o 19:22
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 250 KM / 350 Nm
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Z okazji zbliżającej się wiosny podjechałem dziś na virusa.
Efekt to 206,4 KM i 317,9 Nm.
Miałem bardzo ładną serię:
175,2 KM oraz 272 Nm
Pierwsze wrażenie nie jest jakieś powalające, ale też nie miałem dziś okazji żeby więcej pojeździć. Wygląda na to, że auto ładnie się zbiera na 2 i 3 biegu. Więcej doznań opiszę później.
Zastanawiają mnie takie sprawy:
- czy moment 318 Nm nie jest za wysoki do tego sprzęgła
- przyrost mocy nie jest "wygładzony" a linia taka trochę pofalowana, ponoć mogą to być początki niedomagania turbiny
Co sądzicie?
Link do wykresu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7da ... 125a3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Efekt to 206,4 KM i 317,9 Nm.
Miałem bardzo ładną serię:
175,2 KM oraz 272 Nm
Pierwsze wrażenie nie jest jakieś powalające, ale też nie miałem dziś okazji żeby więcej pojeździć. Wygląda na to, że auto ładnie się zbiera na 2 i 3 biegu. Więcej doznań opiszę później.
Zastanawiają mnie takie sprawy:
- czy moment 318 Nm nie jest za wysoki do tego sprzęgła
- przyrost mocy nie jest "wygładzony" a linia taka trochę pofalowana, ponoć mogą to być początki niedomagania turbiny
Co sądzicie?
Link do wykresu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7da ... 125a3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
Szkoda, że Rogal nie wpisał, na którym biegu mierzył. Im wyższy bieg tym moment niższy. A różnica jest spora bo u mnie na 2 było chyba 320 nm a na 5tce czy 6tce 280. Bez znajomości biegu, na którym był pomiar wyniki są w sumie nieporównywalne.
Jakby turbo Ci nie domagało to Rogal by Ci chyba powiedział.
Jakby turbo Ci nie domagało to Rogal by Ci chyba powiedział.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Chiptuning
a po co ma pisać ?Zuber pisze:Szkoda, że Rogal nie wpisał, na którym biegu mierzył.
pomiar robi się na tym, którego przełożenie jest najbliższe 1:1
Re: Chiptuning
a Witek coś wspominał o tym ?wrotas pisze: - przyrost mocy nie jest "wygładzony" a linia taka trochę pofalowana, ponoć mogą to być początki niedomagania turbiny
Co sądzicie?
Jeżeli nie, to nie masz się co przejmować.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
Teoria, w praktyce wielu robi na niskich biegach, żeby moment wyszedł wysoki.bezduszny pisze:a po co ma pisać ?Zuber pisze:Szkoda, że Rogal nie wpisał, na którym biegu mierzył.
pomiar robi się na tym, którego przełożenie jest najbliższe 1:1
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Chiptuning
Szczerze powiedziawszy...
nie znam firmy która by tak robiła. Ale nawet jak tak jest, to jest to kolejny argument za tym, by jechać do kogoś....... kto jest znany i szanowany w branży.
Zresztą..
moc silnika, moment i obroty są ze sobą powiązane... dlatego każde "nagięcie" wychodzi w wyliczeniach.
nie znam firmy która by tak robiła. Ale nawet jak tak jest, to jest to kolejny argument za tym, by jechać do kogoś....... kto jest znany i szanowany w branży.
Zresztą..
moc silnika, moment i obroty są ze sobą powiązane... dlatego każde "nagięcie" wychodzi w wyliczeniach.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2013, o 19:07 przez bezduszny, łącznie zmieniany 1 raz.