Chiptuning

Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Całkiem fajny przyrost jak z samego wydechu - gratki :)
orzechinio
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2011, o 21:03
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Prabuty/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: orzechinio »

YAMAHATOR pisze:Siema.
Zrobiłem cały wydech w trzech calach.Zobaczcie jak się poprawiło,doszło 20km i 30 nm.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/241 ... c6ed3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nałożone są obydwa wykresy ze starym wydechem i nowym.Wydech jest cichutki z lekkim basowym pomrukiem.
Czekamy na pomiary i wyniki. I jeszcze jakiś film by się przydał
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

YAMAHATOR pisze:(...)
a jak wygląda sytuacja z rozrządem...
bo podobno (spotkałem informacje takie) po takim podniesieniu mocy mocno skraca się jego żywot
spotkałeś się z takimi awariami ?
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Super_Be »

Przyrost fajny, ale ten wykres to chyba coś ma nie teges ze skalą w poziomie :shock: . Przy takiej krzywej, to on by przy 2000obr./min zwyczajnie nie jechał, a poniżej 1500 to już by się chyba zdusił...
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: Misiektt »

Hmmm czy w 3.6 robienie wydechu da też takie efekty i pytanie kto Ci to robił i pokaż jak to wygląda i jaki dźwięk bo chyba masz najszybszego Superba w klubie :D
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Chiptuning

Post autor: adriand »

Nie sądzę aby wydech przy 3.6 coś dał. Raczej był potrzebny aby turbo miało lepsze warunki pracy
Awatar użytkownika
YAMAHATOR
Posty: 22
Rejestracja: 27 gru 2010, o 19:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: YAMAHATOR »

Wydech robiłem w EL-TEC http://www.el-tec.pl" onclick="window.open(this.href);return false;. Co do wyglądu to są cztery kominy trochę większe od oryginału.Ciężko by było zrobić taki wydech w 3.6 ponieważ idzie on tam gdzie w 3.6 jest wał i zajmuje całe miejsce.Wywalony jest oryginalny katalizator i założony sportowy do tego zrobione są cztery tłumiki bardzo grube można powiedzieć że cały wydech jest jednym wielkim tłumikiem przelotowym.Na początku zrobiłem katalizator plus dwa tłumiki końcowe jednak było tak głośno że nie dało się jezdzić.Co do elastyczności to nie jest to 3.6 choć przy suchym asfalcie wciąga go nosem.Do setki jest całe auto do przodu.Teraz czekam na K04,wtryski z listwą już są i powinno być jakieś 380km i 480nm.Ale to dopiero latem.
Awatar użytkownika
YAMAHATOR
Posty: 22
Rejestracja: 27 gru 2010, o 19:59
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: YAMAHATOR »

adriand pisze:Nie sądzę aby wydech przy 3.6 coś dał. Raczej był potrzebny aby turbo miało lepsze warunki pracy
Trzeba zobaczyć ile ma cali jeżeli 2.25 a myślę że tak jest to da bardzo dużo nawet więcej niż u mnie.
wrotas
Posty: 64
Rejestracja: 9 mar 2013, o 19:22
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 250 KM / 350 Nm
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: wrotas »

Z okazji zbliżającej się wiosny podjechałem dziś na virusa.
Efekt to 206,4 KM i 317,9 Nm.

Miałem bardzo ładną serię:
175,2 KM oraz 272 Nm

Pierwsze wrażenie nie jest jakieś powalające, ale też nie miałem dziś okazji żeby więcej pojeździć. Wygląda na to, że auto ładnie się zbiera na 2 i 3 biegu. Więcej doznań opiszę później.

Zastanawiają mnie takie sprawy:
- czy moment 318 Nm nie jest za wysoki do tego sprzęgła
- przyrost mocy nie jest "wygładzony" a linia taka trochę pofalowana, ponoć mogą to być początki niedomagania turbiny

Co sądzicie?

Link do wykresu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7da ... 125a3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Łatwo mnie zadowala wszystko co najlepsze.

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Szkoda, że Rogal nie wpisał, na którym biegu mierzył. Im wyższy bieg tym moment niższy. A różnica jest spora bo u mnie na 2 było chyba 320 nm a na 5tce czy 6tce 280. Bez znajomości biegu, na którym był pomiar wyniki są w sumie nieporównywalne.

Jakby turbo Ci nie domagało to Rogal by Ci chyba powiedział.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Zuber pisze:Szkoda, że Rogal nie wpisał, na którym biegu mierzył.
a po co ma pisać ?
pomiar robi się na tym, którego przełożenie jest najbliższe 1:1
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

wrotas pisze: - przyrost mocy nie jest "wygładzony" a linia taka trochę pofalowana, ponoć mogą to być początki niedomagania turbiny
Co sądzicie?
a Witek coś wspominał o tym ?
Jeżeli nie, to nie masz się co przejmować.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

bezduszny pisze:
Zuber pisze:Szkoda, że Rogal nie wpisał, na którym biegu mierzył.
a po co ma pisać ?
pomiar robi się na tym, którego przełożenie jest najbliższe 1:1
Teoria, w praktyce wielu robi na niskich biegach, żeby moment wyszedł wysoki.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Szczerze powiedziawszy...
nie znam firmy która by tak robiła. Ale nawet jak tak jest, to jest to kolejny argument za tym, by jechać do kogoś....... kto jest znany i szanowany w branży.

Zresztą..
moc silnika, moment i obroty są ze sobą powiązane... dlatego każde "nagięcie" wychodzi w wyliczeniach.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2013, o 19:07 przez bezduszny, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Chiptuning

Post autor: Matt »

196km/h to nie czasem na biegu, na którym było mierzone?
ODPOWIEDZ