Problem z napinaczami w 1.8TSI

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
koski
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2011, o 11:01
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: koski »

edeks pisze:No... trzeba przyznać, że jak na pierwszy post, to całkiem ładne podsumowanie (Koledzy...) ;)
jest tylko mały problem... w tym wątku nie wypowiedział się jeszcze nikt, kto osobiście doświadczył usterki napinacza.
Jeśli chodzi o źródło, które "przywiodło" mnie do tego wątku, to jest to forum octaviaclub.pl, a konkretnie mówiąc :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;

Moje podsumowanie zaś; wczoraj (pozytywnie) zakończyłem swoje boje o wadliwe opony (złe nastawy geometrii w nowym samochodzie) - a jestem w trakcie innej sprawy - bardzo furkoczącego boxu dachowego.
Choć mój rodzimy serwis całkiem pro-kliencko podchodzi do sprawy, to odpowiedzi SAP'a są po prostu - próbą "dymania klienta" :-/
Stąd właśnie moje podsumowanie ;)

Wątek na pokrewnym forum założył właśnie kolega, któremu taki przypadek się zdarzył, a w toku dyskusji wypowiadali się inni, którzy tego doświadczyli. Myślę, że możemy się posiłkować właśnie tymi przypadkami.

Pozdrawiam!
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: adriand »

Ja już po wymianie...nie wyszło aż tak drogo jak podawali.
Zrobiłem razem z przeglądem i dodatkowo wyszło
600 robota i napinacz z silikonem 220
Jakby się coś działo mam 2 lata gwarancji
koski
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2011, o 11:01
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: koski »

adriand pisze:Ja już po wymianie...nie wyszło aż tak drogo jak podawali.
Zrobiłem razem z przeglądem i dodatkowo wyszło
600 robota i napinacz z silikonem 220
Jakby się coś działo mam 2 lata gwarancji
niby faktycznie nie drogo (w porównaniu z ewentualnymi problemami) - ale jeśli o mnie chodzi, to zawsze 820 pln za coś, za co nie powinieneś płacić :-/

widzę że temat umiera, chyba każdy na własną rękę będzie temat załatwiał...

Pozdrawiam!
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Sebastian_M26 »

Raczej każdy na własną "kieszeń" wymieni.
Ja będę wymieniał przy 30 tyś.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
BuryM
Posty: 27
Rejestracja: 6 lis 2010, o 12:56
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: BuryM »

Witam

Moj superb jest z marca 2010 wiec zakladam, ze moze byc ten sam problem. Bede w ASO w przyszlym tygodniu to zapytam jak sprawa wyglada i dam znac. Jezeli juz, to bede profilaktycznie wymienial co trzeba i placil z wlasnej kieszeni. Nie chce mi sie pozniej przechodzic przez ten etap dyskusji w ASO kiedy to robia z klienta idiote: moze za szybko pan jechal?, moze zbyt gwaltownie pan przyspieszal, moze byl za niski poziom oleju? (a co jak byl ???) itd., itd....

Moze sprawa dotyczy tylko Octavi? (tak sie tylko pocieszam)

pozdrawiam
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Arci9 »

Panowie a można sprawdzić jakoś w systemie komputerowym jaki napinacz się ma założony?
BO Etka to może mieć numer części którą powinno się założyć..?

BuryM, na octaviaclub chłopaki tez mają zajawkę...

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: JOY »

Ja się chętnie podpiszę obiema kończynami bo gwarancję mam do marca :(
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
koski
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2011, o 11:01
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: koski »

Dla mających mocne nerwy - na youtube jest kilka filmów z odgłosami padających napinaczy, objawia się to stukaniem od razu po odpaleniu samochodu. Co ciekawe, to są 1,4 TSI 122km w większości Golfy.

chyba najlepszy filmik :

http://www.youtube.com/watch?v=_T7Po2jw ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

i opis też adekwatny.


Swoją droga, napisałem do AutoŚwiata, żeby zainteresować ich sprawą, może napiszę też do UOKiK, zobaczymy co powiedzą.

Z Waszej strony, proszę o przesłanie mi na PW wszystkich informacji o osobach, którym wysypały się te napinacze. Przy jakim przebiegu to było, co na to skoda i jak się skończyło.

Będę potrzebował tych info do UOKiK.

Pozdrawiam!

A tu visual :

http://www.reesphotos.com/VW/" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: JOY »

Koski świetny pomysł, a może by jeszcze TVN turbo zainteresować ? Tam jest turbokamera - właśnie od takich spraw. No i dobrzeby było OCP i zaprzyjaźniony klub Seata w to wciągnąć.
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Arci9 »

Zadzwoniłem do swojego ASO (Ciechanów) i do ASO Auto-Wimar na MOdlińskiej, nikt nic nie słyszał.
W Warszawie doradca mówił tylko o zużywających olej ponad normę silnikach, i wtedy nie ma smarowania napinacza....
Technicznie nie podejmuję się wyjaśnienia tego więc nie pytajcie ;)
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
Stembor
Posty: 265
Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ES/WY

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Stembor »

W zeszłym tygodniu byłem w ASO na Połczyńskiej (W-wa, POL-MOT) też nie wiedzieli nic o napinaczach i kłopotach z 1.8 TSI.
Zatem albo naprawdę nie ma paniki, albo sprawa jest na tyle poważna, że nikt się nie chce przyznać.

Trzeba czekać i nasłuchiwać - na YT są filmiki z dźwiękiem popsutych napinaczy - obyśmy nie musieli tego słuchać
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
Awatar użytkownika
tommy
Posty: 20
Rejestracja: 18 lis 2010, o 07:26
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zgierz

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: tommy »

Ja również dzwoniłem do serwisu i pytałem, ale odpowiedź była podobna po sprawdzeniu nr VIN - nie ma akcji serwisowej ani podobnych problemów na większą skalę. Pan z serwisu powiedział mi, że jeśli już to zostanę powiadomiony i wezwany do serwisu (oby tylko w trakcie gwarancji :? )
Jeśli już coś ma się psuć to najlepiej teraz :roll:
Dojrzałość zaczyna się z chwilą, kiedy wystarcza nam świadomość, że mamy rację nie mając potrzeby wykazania, że ktos inny się myli. S.J. Harris
mateoosh
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 12:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 210KM/325 Nm
Kontakt:

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: mateoosh »

moja TSi jest z rynku niemieckiego. Mam w systemie wpisana akcje na wymiane halogenow, mimo to Skoda Auto Polska stwierdzila, ze takiej akcji nie ma w PL. Pojechalem wiec przy okazji urlopu do pierwszego lepszego ASO skody w DE i tam zrobili mi od reki.
Tak wiec moze sie okazac, ze Skoda Auto Polska nie wezwie klientow z PL, mimo, ze w DE tak bedzie. Niemiecki serwis w Berlinie stwierdzil, ze generalnie byl problem z kettenspannerem w silnikach 1.4 i 3.2 (zajmuja sie tez audi), co do 1.8 ponoc nie ma jakiegos nawału pracy. Na motor-talk.de generalnie to potwierdzaja, jest nawet spore opracowanie dotyczace problemow w silnikach 3.2 z wymienionymi potencjalnymi przyczynami (na I miejscu - Longlife, na II syf w motorze spowodowany przez oleje Castrol).
Faktem ze jest wypowiadaly sie 2 osoby, ktorym lancuch przeskoczyl, ale to i tak niewiele w porownaniu z ludzmy narzekajacymi na 1.4 TSi

Przy okazji - mam 28kkm, olej zmieniam co 15kkm, motor chodzi wciaz jak nowy.
===============================
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division
koski
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2011, o 11:01
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: koski »

mateoosh pisze:moja TSi jest z rynku niemieckiego. Mam w systemie wpisana akcje na wymiane halogenow, mimo to Skoda Auto Polska stwierdzila, ze takiej akcji nie ma w PL. Pojechalem wiec przy okazji urlopu do pierwszego lepszego ASO skody w DE i tam zrobili mi od reki.
Co moim skromnym zdaniem tylko potwierdza fakt, że Polskę VW traktuje jak kibel Europy :-/
Co prawda (jeśli chodzi o halogeny) - miałem problem z parującymi halogenami i wymienili mi bez szemrania, ale kwestia, że w DE jest to akcja serwisowa, a w PL "tylko jeśli zglosi się klient - może nie zauważy" - daje dużo do myślenia.
Tak wiec moze sie okazac, ze Skoda Auto Polska nie wezwie klientow z PL, mimo, ze w DE tak bedzie. Niemiecki serwis w Berlinie stwierdzil, ze generalnie byl problem z kettenspannerem w silnikach 1.4 i 3.2 (zajmuja sie tez audi), co do 1.8 ponoc nie ma jakiegos nawału pracy. Na motor-talk.de generalnie to potwierdzaja, jest nawet spore opracowanie dotyczace problemow w silnikach 3.2 z wymienionymi potencjalnymi przyczynami (na I miejscu - Longlife, na II syf w motorze spowodowany przez oleje Castrol).
Skłaniałem się właśnie do zmiany QG na co 15tyś, ale nie bylem przekonany... teraz to już pewnik :)

koski
Awatar użytkownika
Stembor
Posty: 265
Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ES/WY

Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI

Post autor: Stembor »

mateoosh
a jak spożycie oliwy - w końcu trochę przejechałeś, czy do 15 tys dolewałeś olej, czy masz od zmiany do zmiany?
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
ODPOWIEDZ