To powinno zmobilizować do samodzielnej redukcji biegów przy takich prędkościach i pełnym bucie 6-stka to jest jednak nadbieg.
A co do poduszek, to ten efekt powinien być również zauważalny np. przy ruszaniu + jakiś rezonans w konkretnym zakresie prędkości. I raczej będą to drgania i stuki, a nie dzwonienie. Poduszka skrzyni dodatkowo może się objawić ruszającym się lewarkiem podczas ruszania. Chociaż z drugiej strony, jak miałem ostatnio walniętą poduszkę, to wyszło na jaw dopiero, jak ktoś inny jechał moją karocą... Ja jedyne co zauważałem, to dosyć głośny dźwięk przy pewnych zakresach prędkości.
Jeżeli dochodzą jakieś podejrzane dźwięki z zespołu napędowego przy gwałtownym przyspieszaniu na wysokich biegach przy prędkościach niskich (jak na dany bieg) to ja bym się przyjrzał czy dwumas nie zaczyna siadać.
Lubicie łapać za słówka na tym forum. Nie piszę tu, że butuję go od 90 na 6-ce, tylko że zauważyłem ten efekt w tym przedziale prędkości na tym konkretnym biegu. Nie mam DSG.Pytałem kumpla w ASO i może to być łańcuch.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Już wiem co mu jest. Diagnoza - potwierdzona przez mojego mechanika i objawy związanę z awarią - to spalanie stukowe.
Rozwiązanie, to zmiana paliwa, wymiana filtra paliwa, wymiana świec zapłonowych.
Od tego zacznę, choć w paliwo nie wierzę, bo właśnie wróciłem z Chorwacji i wielokrotnie tankowałem różne paliwo.
Wyjeżdżę bak i zaleję Shellem.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Ty masz chipsa. Może to ma związek. Możesz wypłukać silnik przy wymianie oleju. Twarde osady też powodują spalanie stukowe - zawsze się coś wypłuka. Paliwo oczywiście 98 lub więcej przez jakiś czas i porownasz czy coś pomogło.
Zuber pisze:Ty masz chipsa. Może to ma związek. Możesz wypłukać silnik przy wymianie oleju. Twarde osady też powodują spalanie stukowe - zawsze się coś wypłuka. Paliwo oczywiście 98 lub więcej przez jakiś czas i porownasz czy coś pomogło.
U mnie (auto seria) przy testowaniu na hamowni koles cos wspominal o stukaniu z silnika przy niskich predkosciach obrotowych... auto bylo zalane doslownie 15km wczesniej '98'. Moze tez sie "przestawialo" na inne (Polska) paliwa, nie wiem. Ja tam nic nie slyszalem
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Jestem już po naprawie auta, a dokładnie po wymianie "nieobsługowego" łańcucha rozrządu. Jak się okazało stary był już dosyć naciągnięty i mógłby kiedyś przeskoczyć co wiązałby się z każdy wie czym. Naprawa wtedy okazałaby się dyskusyjna jeżeli w ogóle opłacalna.
Radzę uważać na ten objaw.
Mój przebieg to dopiero 68000 km, a od mechanika słyszałem, że problemy z łańcuchem powstawały nawet już przy 30000.
Jeszcze raz oposzę objaw-
Dźwięk słyszalny od 4 do 6 biegu podobne do klepania zaworów znanych m.innymi. np. z "Dużych Fiatów" czy polonezów.
Za części, które należy kupić w ASO tj. łańcuch, ślizgi i napinacz płaciłem 560, za robotę u mojego mechanika 600. ASO chciało za całość 1800 zł.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Na pewno na forach zagranicznych trafiały się też przypadki aut z 2011 r. Nie pamiętam czy późniejsze również.
No ja akurat nie pamietam problemow na briskodzie z nowszymi, w przypadku Superba... ale w Octaviach cos tam sie dzialo. Ktos nawet zebral to do kupy wszystko w jednym watku i faktycznie problemy byly chyba nawet w autach z 2012 roku.
Ja mam jeszcze prawie 4 lata gwary, wiec mi to lotto, tyle ze sie zastanawiam - czy jak silnik bedzie do remontu, to czy beda robic, czy wstawia nowy, i czy osprzet bedzie tez nowy
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."