Chiptuning

Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Zuber pisze:Jechanie do innego oddziału Vtech jest bez sensu bo program pisze jajogłowy z centrali, co przecież podobno jest takie fajne. Jajogłowy powinien na podstawie przesłanych logów ustalić co jest przyczyną spadku mocy bez chipa i odesłać klienta żeby ponaprawiał co trzeba. Ale woleli wziąć kasę.
Trzeba zrobić dym, zabrać im kasiorę, pojechać po porządnego tunera, który powie gdzie leży problem.
Zuber, Twoje parafrazowanie moich wypowiedzi i robienie ze mnie klakiera całego vtech przy każdej możliwej okazji w dłuższej perspektywie jest jednak męczące. Ja napisałem, że model biznesowy, w którym po kraju rozrzucone są hamownie, z których dane i programy są wysyłane do centrali, w której "jajogłowy" siedzi i pisze programy jest fajny i mnie nie przeszkadza, a nawet pasuje. Rozumiem to od strony $, przy zachowaniu sensownej jakości usług - pozwala na osiągnięcie efektu skali, która będzie poza zasięgiem najgenialniejszego nawet tunera działającego samodzielnie.
Nie pamiętam jakiejkolwiek zbliżonej do powyższej (mojej) wypowiedzi więc "zgaduję", że pijesz do mnie...

Taki układ wymaga niestety ogarniętych ludzi przy hamowni, a w tym wypadku ewidentnie punkt dał dupy - nie powinni wypuścić auta w tym stanie. Powinni hamować, mierzyć i odsyłać do skutku, czyli aż będzie dostrojone. Ja cały czas nie wyczytałem nawet między zdaniami, albo mi umknęło, który to punkt. Warto byłoby to wprost powiedzieć, zamiast jechać ogólnie - ja w Kreatorze Mocy robiłem 4 auta, kilku moich znajomych również. Sjak w innym (nie pamiętam którym) vtech robił parę sztuk. Gachul boxa. To takie najbliższe przykłady zadowolonych z efektu. Tobie ile aut vtech zepsuł, na ile dziesiątek, czy setek, które robiłeś u różnych tunerów ? Czy Ali lub Compsport (nic im nie umniejszając) mają 100% skuteczności bez fakapów ? Kogo jeszcze znasz w Polsce, co dobrze stroi box'y ? 44 ? ;)
Do dupy, że w centrali Miro usłyszał dwie sprzeczne rzeczy. Pewnie "panienka" raz mu powiedziała, że wszędzie tak samo (żeby jednak zrobił u nich, a nie gdzie indziej), a później odwrotnie bo nie wiedziała jak z fakapu wybrnąć... No źle, ale zaczekajmy - jeszcze się sprawa nie skończyła no i pamiętajmy, że żaden tłok bokiem nie wyszedł, ani turbo nie wybuchło ;)
miro-t pisze:No tak mam zamiar zrobić aligator lub comsport.
No i tak zrób. Przede wszystkim pomierz i zrób dwa wykresy z dwóch różnych hamowni i je wklej - tu Bezduszny, może Sjak, podrzucę też na inne forum i mądrzejsi od nas będą się nad nimi pastwić - będziesz miał więcej argumentów. Po pomiarach box bym jednak odpiął. Nie wiem, czy brałeś jakikolwiek rachunek za usługę, jeśli nie to się upomnij - to się ciężko reklamuje. Nie widzę żadnych przeciwskazań, żebyś podał konkretny namiar, który punkt Ci to robił - jeśli im to przeszkadza to pewnie mają cokolwiek za uszami, a "pretensje" to mogą mieć tylko do siebie - Klient ma wyjechać albo zadowolony, albo co najmniej doinformowany dlaczego zadowolony nigdy nie będzie... Jak się sprawa rozwiąże to zawsze możesz napisać sprostowanie, wyjaśnienie, informację, że stanęli na wysokości zadania i problem załatwiony...

Ciekaw jestem jak się sprawa potoczy, dawaj znać.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:29 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

dato pisze:Czy Ali lub Compsport (nic im nie umniejszając) mają 100% skuteczności bez fakapów ?
na zwykłych programach w zdrowych seryjnych silnikach ?
chyba tak


Przy tego typu biznesie/usługach..... osobiście preferuję "efekt manufaktury" niż "efekt skali" kanapki McDonald'a ;)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Obaj poniekąd macie rację, jednak o dwóch różnych rzeczach mówimy. Zuber, nikogo nie zamierzam atakować, nie jestem też don Kichotem vtechu tylko nie lubię uogólnień. Bezduszny - co to jest "zdrowy" silnik ? Czy szanujący się tuner rozpozna "niezdrowy" ? Weźmie się za niego ? Powinien rozpoznać i nie powinien się chytać póki nie naprawi. A fakapy są i będą.
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Zapomniałem o wykresie.

Nie wiem jak dodać na forum to podje link:

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=15dw ... u1KWfs3Q4l
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Obrazek

Jak rozumiem to tu: http://www.wroclawski.com.pl/ ?
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Nie będę udawał, że się znam, ale dziwny ten wykres - od fabrycznego patrząc. Bardzo jestem ciekaw pomiaru na innej hamowni.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Nawet bardzo dziwny. Przebieg momentu to jakiś absurd.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Dato jak się robi takie czary mary ?? :)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

miro-t pisze:Dato jak się robi takie czary mary ?? :)
Już było pisane - w przeglądarce otwierasz fotkę, prawy właściwości, kopiujesz pełny link i w "pełnym edytorze" wrzucasz jako img (ewentualnie ręcznie wstawiasz Obrazek np. z telefonu). Warunek - musisz mieć bezpośredni link do fotki.

Efekt:

Kod: Zaznacz cały

[img]http://oi61.tinypic.com/15dwikh.jpg[/img]
EDIT:
Ty masz wg profilu silnik CBBB, a u mnie ciut nowszy CFGB - nie wiem czym się różnią, ale mój wykres jest skrajnie inny. Patrzmy tylko na fabrykę, olać box'a chwilowo. Może pomiar jest sp...lony ???
- u Ciebie czterołap ? Bo mój FWD, nie wiem, czy po wykresie byłoby widać. Mamy jeszcze jakieś tedeiki do porównania ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 1 lut 2014, o 20:01 przez dato, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Też mam FWD.
Mam jeszcze z TeDeIka ale 1,9 z Octavii.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2014, o 20:17 przez miro-t, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Post autor: dato »

Wrzuciłem oba wykresy forum obok bo Goodhope tam bywa, póki co dostałem kilka komentarzy, że brak prezentu z fabryki wskazuje, że coś może być jednak u Ciebie z motorem i takie w miarę sensowne pierwsze wyjaśnienie:

"Hamownia inercyjna to i gorka taka, do tego wykres rozciagniety. Kreski wbrew pozorom tak super bardzo sie nie roznia, tylko skale sa inne, szczegolnie y...
Niech se pojedzie na Maha jak mu sie wykres nie podoba. Natomiast trzesienie to zbyt duzy moment na dole. Nie wiem jaki to konkretnie box V-Techa ale zworkami tam jest do ustawienia 8 programow i trzeba troche zdjac. Jesli ktos chce walczyc o wynik taki jak na sofcie za pomoca pudelka to jest to niewlasciwa droga."


Do powyższego nie mam uwag, brzmi rozsądnie, ogarnięty człek pisał.

O - może sam się pobawisz ;)

Obrazek

Podobno jak nie masz box'a z pokrętłem to na 90% taki :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning

Post autor: szms »

jak brak prezentu, jak te wykresy są kompletnie z dupy...
niuty ma dużo wyższe, a kucy dużo mniej... dziwnie to wszystko wygląda.
też się nie znam, ale uważam, że powinieneś żądać zwrotu kasy, bo robota nie jest zrobiona i kij Cię interesuje, że oni hamownie użyli, skoro nie potrafią się nią obsługiwać.
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Dzięki Dato.
No to lipton z tuningiem.
Spróbuje jeszcze innej hamowni, może podpowiedzą w czym tkwi problem.
Mam nadzieję, że da się to ustalić.
ODPOWIEDZ