Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 7 kwie 2013, o 23:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Jeśli chodzi o stylistykę to wg mnie finalnie SIII będzie wzorowana: tył -> Audi A7, a reszta to mix Audi A8 i Passata CC z naciskiem na Audi. Jestem ciekaw jak bardzo się mylę. Jedno jest pewne - Skoda w swojej stylistyce dla Octavii i Superb'a nawiązuje do Audi - tako rzecze
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Pamiętajcie, że takie rendery to ploty redakcyjne. Nie ufajcie im. Dopiero premiera oficjalna pokaże, jak to auto będzie wyglądać i to tylko na zdjęciach. Na żywca będzie jeszcze inaczej, do tego dochodzi kwestia kolorów, także daleka droga do ocen wyglądu.
Jeśli zaś chodzi o silniki - z jednej strony kusi mieć V6 i dźwięk, z drugiej zaś już kiedyś to przerabiałem i szlag mnie trafiał, ile duże V6 pali benzyny...gadka o zarobkach mnie nie przekonuje, bo niezależnie ile zarabiasz - tyle samo kosztuje utrzymanie benzynowego V6, czyli dużo! W dodatku realny zasięg jeżdżąc w mieście na tym śmiesznym baku to ile? 350 km?
Poza tym - nie narzekać, bo takie BMW wprowadza 3 cylindry do serii 5...także nie rzucajta brudów na Strzałę
Jeśli 2.0 TSI będzie miało dobrą kulturę pracy i moc w granicach 220 - 230 KM w standardowej wersji - dla mnie bomba. Tak jak pisałem już wcześniej - dodadzą 4x4 i jesteśmy w domu. Z tekstów, które w necie można znaleźć - 4x4 znajdzie się topowych silnikach benzynowych i dieselach, także nadzieja jest.
Gorzej trochę z nadwoziami dla tych, którzy polubili TWINDOOR, który faktycznie jest sprytny (przy czym bardziej po FL niż przed). Każdy, kto miał standardowego sedana ze sporym bagażnikiem wie, jak niepraktyczne jest to rozwiązanie. Swoją drogą mi w kombi brakuje podobnego patentu co TWINDOOR w sedano-liftbacku, mianowicie beemkowego podnoszenia szyby zamiast całej klapy...aż się prosi, skoro to "przemyślane rozwiązania". Prosta rzecz a bardzo cieszy.
Ja tam mam pozytywne podejście i wierzę, że zrobią fajny samochód. Jeśli będzie atrakcyjny, szerszy niż obecny model, niższy, z dobrą konfiguracją napędową i dobrze skalkulowany - będą klienci.
Jeśli zaś chodzi o silniki - z jednej strony kusi mieć V6 i dźwięk, z drugiej zaś już kiedyś to przerabiałem i szlag mnie trafiał, ile duże V6 pali benzyny...gadka o zarobkach mnie nie przekonuje, bo niezależnie ile zarabiasz - tyle samo kosztuje utrzymanie benzynowego V6, czyli dużo! W dodatku realny zasięg jeżdżąc w mieście na tym śmiesznym baku to ile? 350 km?
Poza tym - nie narzekać, bo takie BMW wprowadza 3 cylindry do serii 5...także nie rzucajta brudów na Strzałę
Jeśli 2.0 TSI będzie miało dobrą kulturę pracy i moc w granicach 220 - 230 KM w standardowej wersji - dla mnie bomba. Tak jak pisałem już wcześniej - dodadzą 4x4 i jesteśmy w domu. Z tekstów, które w necie można znaleźć - 4x4 znajdzie się topowych silnikach benzynowych i dieselach, także nadzieja jest.
Gorzej trochę z nadwoziami dla tych, którzy polubili TWINDOOR, który faktycznie jest sprytny (przy czym bardziej po FL niż przed). Każdy, kto miał standardowego sedana ze sporym bagażnikiem wie, jak niepraktyczne jest to rozwiązanie. Swoją drogą mi w kombi brakuje podobnego patentu co TWINDOOR w sedano-liftbacku, mianowicie beemkowego podnoszenia szyby zamiast całej klapy...aż się prosi, skoro to "przemyślane rozwiązania". Prosta rzecz a bardzo cieszy.
Ja tam mam pozytywne podejście i wierzę, że zrobią fajny samochód. Jeśli będzie atrakcyjny, szerszy niż obecny model, niższy, z dobrą konfiguracją napędową i dobrze skalkulowany - będą klienci.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
V6 pali więcej ale daje też więcej radości. Przy bezpośrednim wtrysku nie ma dramatu jeśli normalną jazdą po znakach schodzi się do 8 a dynamiczna jazda w trasie to okolice 10 (mówię o 3.6 FSi). W mieście pewnie 15 ale ile w tym mieście się jeździ?
Ja tam wolę duży silnik od dużych felg
Ja tam wolę duży silnik od dużych felg
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Dużo ludzi jeździ dużo w mieście, w korku, a tam 3.6 V6 po prostu boli. Radość z jazdy? Masz rację, ale głównie chodzi o dźwięk, bo przyznasz, że dzisiejsze TSI też pięknie wkręca się na obroty i daje sporo dynamiki. Bardziej przemawia do mnie awaryjność i kultura pracy i faktycznie W TEORII V6 wolnossący powinien pohulać więcej od wyciśniętego TSI.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Policz sobie ile przejeżdżasz rocznie w mieście + dodaj 3l średniego spalania w mieście (15 dla 3.6 i 12 dla 1.8 tsi). Zobaczysz o ile wzrastają koszty paliwa. Robiąc 500 km miesięcznie po mieście różnica wynosi raptem kilkaset złotych rocznie. W trasie spalanie będzie podobne.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Nie udało mi się spalić 12 litrów w mieście w 1.8
no chyba, ze mówimy o odcinku od zimnego do wyłączenia na poziomie do 3 km.
w trasie nie będzie podobne spalanie Zuber, ja miałem 3.5 R6 w życiu, nie przekonasz mnie, że czarne jest czarne
no chyba, ze mówimy o odcinku od zimnego do wyłączenia na poziomie do 3 km.
w trasie nie będzie podobne spalanie Zuber, ja miałem 3.5 R6 w życiu, nie przekonasz mnie, że czarne jest czarne
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
A ja regularnie miałem 12 w 1.8 TSi. 14 też bez problemu. To R6 miałeś z bezpośrednim wtryskiem?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Nie, bez DSG i bez 4x4, także i opory mniejsze
co do 1.8 - to mamy inne doświadczenia. Ja jestem bardzo zadowolony ze spalania tej jednostki. Przy wielkości pojazdu i dynamice - takie spalanie uważam za bardzo dobre.
3.5 R6 miałem swoje, nie pożyczone, nie na weekend, nie siedziałem obok na fotelu. Jeździłem i płakałem. Rodzaj wtrysku niewiele zmienia - 6 garów a nie 4, każdy z nich większy, spije więcej i takie są fakty
co do 1.8 - to mamy inne doświadczenia. Ja jestem bardzo zadowolony ze spalania tej jednostki. Przy wielkości pojazdu i dynamice - takie spalanie uważam za bardzo dobre.
3.5 R6 miałem swoje, nie pożyczone, nie na weekend, nie siedziałem obok na fotelu. Jeździłem i płakałem. Rodzaj wtrysku niewiele zmienia - 6 garów a nie 4, każdy z nich większy, spije więcej i takie są fakty
Ostatnio zmieniony 7 lut 2014, o 15:32 przez Jędrula, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Akurat z DSG łatwiej spalić mało niż bez niego.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
ale ale - żeby nie było - V6 jest zdecydowanie super i dobrze, że jeszcze takiego Superba można sobie z nim skonfigurować. Z drugiej zaś strony - jak już ktoś tu wspomniał (chyba bezduszny) - w cenie takiego Superba (nowego) - zaczyna się otwierać przedział z klasą "premium" i pytanie nasuwa się samo - czy SKODA w tej konfiguracji nadal się opłaca?
A czym teraz Zuber jeździsz?
A czym teraz Zuber jeździsz?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb III generacja - plotki i mity cze fakty ?
Jeżdżę 3.0 V6 z bezpośrednim wtryskiem - stąd moje przekonanie, że różnica nie jest taka straszna.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa