Holowanie Przyczepy

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

jqr pisze: 9 lip 2020, o 18:02
rezon pisze: 8 lip 2020, o 10:33 a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła. BTW różnice pomiędzy wodą a wodnym roztworem glikolu są pomijalne. przyczepa+temperatura zewn+górki są wystarczającym uzasadnieniem wzrostu temperatury.
"fabryczny" mam na myśli stary - nie wiem ile lat ma auto kolegi

z biegiem czasu w płynie pływa syf i nie widać go w zbiorniku wyrównawczym
u siebie wymieniałem płyn po niecałych 5 latach i 70kkm i płyn wyleciał rudy od rdzy (a w zbiorniku wyrównawczym był ładny), dodatkowo wypłukałem dwa razy wodą demineralizowaną, bo ciągle zlatywała lekko ruda
I co to wszystko ma wspólnego ze zdolnością do chłodzenia? nic.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

orlik pisze: 9 lip 2020, o 17:13 Nie wiem na 100%, jedyne co wiem to jak zamawiałem auto z hakiem fabrycznym to była informacja o dodatkowej chłodnicy, w sumie nie wpadłem na to, że może dsg dotyczyć.
Po Twoim poście patrzyłem po Allegro - faktycznie do niektórych modeli silników są dostępne takie wąskie dodatkowe chłodnice płynu. Może jednak jakoś się daje je upchać ;) . Do automatycznych skrzyń na pewno dość często pakują dodatkową chłodnicę oleju, bo nie lubią dużych obciążeń - stąd była moja wątpliwość
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

piotraskbw pisze: 9 lip 2020, o 16:49 Temperatura jego zamarzania to tylko jeden z tych parametrów, te "kilka wad" które wymieniłeś także dyskwalifikują płyn z eksploatacji.
też tak uważam, ale to nie ma wpływu na "zdolność do chłodzenia" czyli przewodność cieplną ;) Nie wypowiadałem się na temat czy należy wymieniać czy nie, tylko nt. braku związku pomiędzy "fabrycznością" płynu i podwyższoną temperaturą przy ciągnięciu przyczepy w Chorwacji. Woda lepiej przewodzi ciepło ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: orlik »

rezon pisze: 10 lip 2020, o 07:08 Po Twoim poście patrzyłem po Allegro - faktycznie do niektórych modeli silników są dostępne takie wąskie dodatkowe chłodnice płynu. Może jednak jakoś się daje je upchać ;) . Do automatycznych skrzyń na pewno dość często pakują dodatkową chłodnicę oleju, bo nie lubią dużych obciążeń - stąd była moja wątpliwość
Wąską (dodatkową) mam na pewno - przedziurawiłem ją i miałem auto unieruchomione :D ale nie wiem czy ona jest do mojego silnika, czy ze względu na haka :)
W każdym bądź razie mieści się za kratką ozdobną koło światła przeciwmgielnego od strony kierowcy.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: rezon »

orlik pisze: 10 lip 2020, o 07:20
rezon pisze: 10 lip 2020, o 07:08 Po Twoim poście patrzyłem po Allegro - faktycznie do niektórych modeli silników są dostępne takie wąskie dodatkowe chłodnice płynu. Może jednak jakoś się daje je upchać ;) . Do automatycznych skrzyń na pewno dość często pakują dodatkową chłodnicę oleju, bo nie lubią dużych obciążeń - stąd była moja wątpliwość
Wąską (dodatkową) mam na pewno - przedziurawiłem ją i miałem auto unieruchomione :D ale nie wiem czy ona jest do mojego silnika, czy ze względu na haka :)
W każdym bądź razie mieści się za kratką ozdobną koło światła przeciwmgielnego od strony kierowcy.
to zrób zdjęcie i wstaw. Może pomoże to autorowi wątku. Ale on też ma fabryczny hak, więc niby powinien mieć dodatkową chłodnicę.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: woj_tek »

W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM czy mają tak w standardzie i widać, że te, które haka nie mają, kratki mają identyczne (zabudowane) przy obu lampach.

Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.

Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.

Obrazek
venomeo
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2019, o 15:04
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: venomeo »

U mnie jest to samo. Nasza przyczepa ma DMC 1360kg.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: maureliusz »


woj_tek pisze:W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM ...
Normalnie Sherlock :-))


Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: baarttbaartt »

woj_tek pisze:W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM czy mają tak w standardzie i widać, że te, które haka nie mają, kratki mają identyczne (zabudowane) przy obu lampach.

Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.

Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.

Obrazek
A ja nie mam haka mam s3 272 kombi z 2019 i mam dwie różne kratki tak jakbym miał hak;)
Wiec ta teoria nie zawsze się sprawdza;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: Tom-Tdi »

272/280 mają w standardzie dodatkową chłodnicę po lewej stronie, na niektóre wersje na cieplejsze kraje wychodzą z dwoma dodatkowymi chłodnicami (lewa i prawa).
Awatar użytkownika
ADSL
Posty: 220
Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Holowanie Przyczepy

Post autor: ADSL »

baarttbaartt pisze: 20 lip 2020, o 19:48
woj_tek pisze:W autach z fabrycznym hakiem kratka przy lewej lampie przeciwmgłowej jest pusta/ażurowa, natomiast ta przy prawej jest zabudowana. Na szybko na otomoto sprawdziłem auta MY2019 z silnikiem 2.0 272KM czy mają tak w standardzie i widać, że te, które haka nie mają, kratki mają identyczne (zabudowane) przy obu lampach.

Ja mam fabryczny hak i kratki są różne. Ale przyczepy jeszcze nim nie targałem, więc o podwyższonej temperaturze się nie wypowiem.

Jedynie co, to po niecałych 15tys km miałem ubytek płynu chłodzącego (bez wzrostu temp. powyżej 90 stopni C), ale ASO uzupełniło poziom do max i od tej pory nic nie ubywa.

A ja nie mam haka mam s3 272 kombi z 2019 i mam dwie różne kratki tak jakbym miał hak;)
Wiec ta teoria nie zawsze się sprawdza;)
Nie musisz mieć haka, zapewne wystarczy że brałeś "Przygotowanie pod hak holowniczy"

Jak by ktoś miał numer tej dodatkowej chłodnicy to był bym wdzięczny za info :)
ODPOWIEDZ