Strona 1 z 2

Holowanie Przyczepy

: 6 lip 2020, o 13:30
autor: wasylrc4
Cześć, Podczas długich podjazdów na autostradzie - Chorwacja holowanie przyczepy DMC 1800 zaobserwowałem że wzrasta mi temperatura płynu do około 100-110 stopni. Czy to normalne ?
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).

Re: Holowanie Przyczepy

: 6 lip 2020, o 18:17
autor: Skodnik4x4
Masz hak zamontowany fabrycznie czy też dokładany?

Re: Holowanie Przyczepy

: 6 lip 2020, o 19:07
autor: wasylrc4
Fabryczny

Re: Holowanie Przyczepy

: 7 lip 2020, o 06:32
autor: rezon
wasylrc4 pisze: 6 lip 2020, o 13:30 Cześć, Podczas długich podjazdów na autostradzie - Chorwacja holowanie przyczepy DMC 1800 zaobserwowałem że wzrasta mi temperatura płynu do około 100-110 stopni. Czy to normalne ?
Dzięki za odpowiedź. Dodam że ostatnio taka sytuacja też mnie spotkała na podjeździe na A4 Góra Świętej Anny (prędkość około 100/110).
Normalne. Duże obciążenie silnika i chłodnica "nie daje" już rady.

Re: Holowanie Przyczepy

: 8 lip 2020, o 08:04
autor: jqr
.

Re: Holowanie Przyczepy

: 8 lip 2020, o 09:54
autor: wasylrc4
Olej miał nawet koło 119 stopni, ale jak ją przegonie na autostradzie to też koło 115. Co do mocy podczas holowania zastreżeń nie ma wydaje mi się, że silnik może jeszcze dużo a chłodnica już nie. Pytanie czy można to chłodzenie jakoś usprawnić ? Hak jest fabryczny i się zastanawiam czy da się jakąś dodatkową chłodnice założyć

Re: Holowanie Przyczepy

: 8 lip 2020, o 10:29
autor: rezon
wasylrc4 pisze: 8 lip 2020, o 09:54 Olej miał nawet koło 119 stopni, ale jak ją przegonie na autostradzie to też koło 115. Co do mocy podczas holowania zastreżeń nie ma wydaje mi się, że silnik może jeszcze dużo a chłodnica już nie. Pytanie czy można to chłodzenie jakoś usprawnić ? Hak jest fabryczny i się zastanawiam czy da się jakąś dodatkową chłodnice założyć
IMO daj sobie spokój. Można próbować założyć jakąś większą, ale próba dopasowania będzie trudna. Podnosi Ci temperaturę, ale do czerwonego pola daleko, a w Chorwacji z uwagi na górki i temperaturę lekko nie było. Dodatkowa chłodnica nie wchodzi w grę - ciasno tam.

Re: Holowanie Przyczepy

: 8 lip 2020, o 10:33
autor: rezon
jqr pisze: 8 lip 2020, o 08:04 może układ zapowietrzony albo płyn jeszcze fabryczny
a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła. BTW różnice pomiędzy wodą a wodnym roztworem glikolu są pomijalne. przyczepa+temperatura zewn+górki są wystarczającym uzasadnieniem wzrostu temperatury.

Re: Holowanie Przyczepy

: 8 lip 2020, o 17:05
autor: piotraskbw
rezon pisze: 8 lip 2020, o 10:33 a co ma "fabryczność" płynu do temperatury? Płyn sprawdza się pod kątem zamarzania, a nie szybkości oddawania ciepła.
Nie ma płynów "wiecznych", zazwyczaj ich trwałość to 2 od 5 lat.
Jego zdolność oddawania ciepła jest równie ważna ;)

Re: Holowanie Przyczepy

: 8 lip 2020, o 23:04
autor: orlik
Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.

Re: Holowanie Przyczepy

: 9 lip 2020, o 13:31
autor: rezon
piotraskbw pisze: 8 lip 2020, o 17:05 Nie ma płynów "wiecznych", zazwyczaj ich trwałość to 2 od 5 lat.
Jego zdolność oddawania ciepła jest równie ważna ;)
Trwałość płynu uzależniona jest od jego higroskopijności i tym samym odporności na zamarzanie, a nie oddawanie ciepła. Zanim napiszesz kolejny raz taką bzdurę to zapytaj się w serwisie co badają przy stwierdzaniu konieczności wymiany płynu. Jeszcze raz napiszę WODA ma bardzo zbliżone parametry pod kątem zdolności przenikania ciepła jak WODNY ROZTWÓR GLIKOLU. Nie mąć ludziom w głowach "fabrycznością" płynu a jego zdolnością do chłodzenia. Stary płyn ma kilka wad (wyższa temperatura zamarzania, niższa temp wrzenia, możliwość wytrącania się dodatków, itp...) , ale na pewno nie gorsze chłodzenie. Czysty glikol w zależności od rodzaju ma 2-4 krotnie gorsze parametry niż czysta woda. Gdyby nie mrozy, to należałoby stosować WODĘ jako bardziej wydajną. Instalacja pracuje pod ciśnieniem, więc temp. wrzenia też byłaby ok.

Re: Holowanie Przyczepy

: 9 lip 2020, o 13:41
autor: rezon
orlik pisze: 8 lip 2020, o 23:04 Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.
a nie czasami do oleju przy DSG?

Re: Holowanie Przyczepy

: 9 lip 2020, o 16:49
autor: piotraskbw
rezon pisze: 9 lip 2020, o 13:31 Trwałość płynu uzależniona jest od jego higroskopijności i tym samym odporności na zamarzanie, a nie oddawanie ciepła. Zanim napiszesz kolejny raz taką bzdurę to zapytaj się w serwisie co badają przy stwierdzaniu konieczności wymiany płynu. Jeszcze raz napiszę WODA ma bardzo zbliżone parametry pod kątem zdolności przenikania ciepła jak WODNY ROZTWÓR GLIKOLU. Nie mąć ludziom w głowach "fabrycznością" płynu a jego zdolnością do chłodzenia. Stary płyn ma kilka wad (wyższa temperatura zamarzania, niższa temp wrzenia, możliwość wytrącania się dodatków, itp...) , ale na pewno nie gorsze chłodzenie. Czysty glikol w zależności od rodzaju ma 2-4 krotnie gorsze parametry niż czysta woda. Gdyby nie mrozy, to należałoby stosować WODĘ jako bardziej wydajną. Instalacja pracuje pod ciśnieniem, więc temp. wrzenia też byłaby ok.
Piękny cherrypicking :twisted:

Płyn chłodniczy jako KOMPLETNY PRODUKT się normalnie starzeje (większość producentów podaje okres do 5 lat).
Płyn chłodniczy to nie tylko glikol i woda, to też np. dodatki antykorozyjne i antykawitatcyjne.
Temperatura jego zamarzania to tylko jeden z tych parametrów, te "kilka wad" które wymieniłeś także dyskwalifikują płyn z eksploatacji.

VAG tylko z powodu oszczędności na "pakietach serwisowych w cenie auta", nie przewiduje wymiany co "okres".

Każdy robi jak uważa, ja jestem zdania że po zakupie wszystkie płyny idą do wymiany, a po roku znów wszystkie. Dalej to już zgodnie z harmonogramem (bardziej producenta płynu niż samochodu).
Tym sposobem mam pewność że układy w których te płyny krążą są względnie czyste a płyny w dobrym stanie.

Re: Holowanie Przyczepy

: 9 lip 2020, o 17:13
autor: orlik
rezon pisze: 9 lip 2020, o 13:41
orlik pisze: 8 lip 2020, o 23:04 Jak jest fabryczny hak to jest i dodatkowo fabryczna druga mniejsza chłodnica.
a nie czasami do oleju przy DSG?
Nie wiem na 100%, jedyne co wiem to jak zamawiałem auto z hakiem fabrycznym to była informacja o dodatkowej chłodnicy, w sumie nie wpadłem na to, że może dsg dotyczyć.

Re: Holowanie Przyczepy

: 9 lip 2020, o 18:02
autor: jqr
.