Imperatyw montowania maty

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Imperatyw montowania maty

Post autor: westberg »

Otóż, Szanowni Zgromadzeni, mam na tapecie nowy lamerski wątek.

Zainteresowała mnie kwestia wygłuszania komory silnika w superbie. Będę miał 1.4 tsi (activ) - nie wiem czy tam montują taką matę, nie wiem też czy taka aplikacja jest w ogóle potrzebna (bo może ten tsi jest cichy jak noc na cmentarzu?). W sumie koszt montażu jest żaden, a jeżeli ma choć trochę wyciszyć silnik no to może warto?

Jak myślicie?
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: dato »

Nie gniewaj się, ale ten silnik nie generuje ani nadmiernej mocy, ani zbędnego hałasu. Co masz włożyć w wygłuszenie - przepij :)
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: westberg »

Nie jestem taki znowu obraźliwy. ;)

Tylko tak: biorąc pod uwagę umiarkowaną moc tego silnika, jadąc szybciej na autostradzie, może on hałasować mocno (mocniej) - mimo, że normalnie jest dość cichy. Nie wiem tego na pewno, bo na autostradzie samochodem z tym silnikiem nie miałem okazji jechać. Natomiast z własnych doświadczeń wiem, że stosunkowo cichy 1.9 tdi (no, powiedzmy) na autostradzie robił się prawdziwą fabryką hałasu.

W związku z tym, może nieco na wyrost, chcę tę kwestię wyjaśnić.
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: grzesiu26 »

I tak więcej hałasu dojdzie Ci z nadkoli, drzwi, szyb niż z komory silnika. Zrób tak jak pisze dato.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: szms »

Zgadzam się z przedmówcami...
bez jajecków.

:roll:
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: westberg »

W takim razie: zdrowie Wasze w gardła nasze!
digman
Posty: 34
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 20:29
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Łukasz

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: digman »

Zdrowie:)
ik26
Posty: 215
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: ik26 »

grzesiu26 pisze:I tak więcej hałasu dojdzie Ci z nadkoli, drzwi, szyb niż z komory silnika. Zrób tak jak pisze dato.
Tak jak grzesiu26 pisze silnika przy jeżdzie autostradowej nie słychać tylko opony itd. Ja w swojej mam matę pod maską. Sensowną sprawą byłoby wygłuszenie nadkoli.
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: westberg »

A tak reasumując: 1.4 tsi przy 140 km/h będzie cichszy/głośniejszy/taki sam jak 1.9 tdi (105 km)?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: szms »

A tam teraz jest 5 czy 6 biegowa skrzynia? :roll:
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: westberg »

szms pisze:A tam teraz jest 5 czy 6 biegowa skrzynia? :roll:

W tdi miałem 5 biegów, w tsi będzie 6 biegów.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: szms »

Wydaje mi się, że to będzie i tak jeden chu*, bo tak jak koledzy pisali, będziesz słyszał opony, wiatr... silnik będzie tylko dodatkiem, na pewno nie będzie wył przy 140 km/h. ;)
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2014, o 08:12 przez szms, łącznie zmieniany 1 raz.
ik26
Posty: 215
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: ik26 »

Wg mnie będzie cichszy.Ja tydzień temu śmignąłem z Tarnowa do Wrocławia z prędkościami 150-160 prawie non stop (końcowe docieranie silnika temp. oleju 108-109 stopni) i wierz mi silnik nie robi hałasu tylko pozostałe elementy w. wymienione.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: dato »

westberg pisze:A tak reasumując: 1.4 tsi przy 140 km/h będzie cichszy/głośniejszy/taki sam jak 1.9 tdi (105 km)?
Będzie dużo (zauważalnie) ciszej z silnika. Zacznie się hałas z budy.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Imperatyw montowania maty

Post autor: szms »

Buda jest strasznie słabo wyciszona, albo mam coś zje*ane... na 17stkach w środku wyje jak głupi na przeciętnej drodze... zastanawiam się czy nie podjechać do ASO, bo po przyzwyczajeniu w Mondeo, że jest cichutko tym jedzie się jak tarpanem.

Na 16" było względnie cicho jeszcze...
ODPOWIEDZ