DCC
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:29
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: WuWuA
Re: DCC
Panowie, nie ma innego tematu, więc zadam pytanie tu: czy Superb Style z wewnętrznym oświetleniem LEDowym, również oświetlenie przy zewnętrznych lusterkach jest LEDowe czy zwykłe?
- Mario07
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 wrz 2015, o 10:35
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdynia
Re: DCC
W moim przypadku przy wyposażeniu ambition i dołożeniu składanych lusterek z oświetleniem są żarówki LED. Świecą bardzo dobrze oświetlają przestrzeń wokół drzwi kierowcy i pasażera z przodu, ale i z tyłu też da się zauważyć jak będzie błoto czy kałuża.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 16 paź 2015, o 10:47
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: JJ
- Lokalizacja: GKW
Re: DCC
W obecnym Pasku B7 mam ten system, wabi się Dynamic Light Assist - mija 3 rok jak go męczę.Camillinhio pisze:To tylko w cenniku, a w rzeczywistości już może być inaczej. S3 to nadal ksenon, a system ten tworzono z myślą o ledach, które można sprawniej maskować.
Działa bardzo fajnie, ale też nie jest nieomylny - czasem zdarza mu się spóźnić, ale w 95% przypadków jest super. Zwłaszcza jak doświetla całe pobocze długimi, jednocześnie nie oślepiając auta z naprzeciwka. Gubi się najczęściej przy ciężarówkach czy autobusach, jeśli wyjeżdżają zza wzgórza - kierowca takiego byka jest oślepiany, bo kamera z Passata jeszcze nie widzi jego świateł.
I to też są ksenony z przysłonami, sterują nimi czujnik oświetlenia i kamera w lusterku.
Teraz przymierzam się do zamówienia S3 i podejrzewam, że ten system będzie działał przynajmniej tak samo dobrze
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: DCC
Jeśli z założenia kogoś oślepia to średnio, ale w sumie i matrixy w takiej sytuacji oślepią gościa, bo kontrast jest za mały, aby kamera to wychwyciła (może ta podczerwona, ale też nie jestem pewien).
W sumie tak się zastanawiam czy zamiast kombinować z przesłonami nie dałoby rady skorelować tak światła z reflektorów z szybami przednimi, aby polaryzacyjnie wycinać je?
W sumie tak się zastanawiam czy zamiast kombinować z przesłonami nie dałoby rady skorelować tak światła z reflektorów z szybami przednimi, aby polaryzacyjnie wycinać je?
Re: DCC
W XC60 jest to samo - ksenony z przesłonami. Nazywa się to Active High Beam 2 gen. (1 gen. to tylko przełączanie z długich na mijania).DżejDżej pisze:W obecnym Pasku B7 mam ten system, wabi się Dynamic Light Assist - mija 3 rok jak go męczę.Camillinhio pisze:To tylko w cenniku, a w rzeczywistości już może być inaczej. S3 to nadal ksenon, a system ten tworzono z myślą o ledach, które można sprawniej maskować.
Działa bardzo fajnie, ale też nie jest nieomylny - czasem zdarza mu się spóźnić, ale w 95% przypadków jest super. Zwłaszcza jak doświetla całe pobocze długimi, jednocześnie nie oślepiając auta z naprzeciwka. Gubi się najczęściej przy ciężarówkach czy autobusach, jeśli wyjeżdżają zza wzgórza - kierowca takiego byka jest oślepiany, bo kamera z Passata jeszcze nie widzi jego świateł.
I to też są ksenony z przysłonami, sterują nimi czujnik oświetlenia i kamera w lusterku.
Teraz przymierzam się do zamówienia S3 i podejrzewam, że ten system będzie działał przynajmniej tak samo dobrze
System głupieje tylko w dwóch przypadkach:
1. tak, jak napisałeś - gdy ciężarówka lub autobus wyjeżdża zza wzgórza i kamera jeszcze nie "widzi" świateł mijania, a obrysówki są za słabe, żeby kamera uznała to za pojazd
2. podczas jazdy na autostradzie lub ekspresowej w miejscach, gdzie są osłony przeciwolśnieniowe w pasie rozdziału - wtedy też obrywa się ciężarówkom, bo kamera nie widzi świateł z przeciwka, włącza długie i kierowca ciężarówki dostaje po oczach. Kilka razy słyszałem przez CB "no i na ch** świecisz tym Volvo, ch** je****"
w XC60 działa do naprawdę fajnie. Pobocze zawsze jest dobrze doświetlone. Miałem okazję jechać Passerati B8 z systemem opartym na LED-ach i fakt, działa to trochę lepiej - głównie chodzi o szybkość i precyzję, ale nie uważam, żeby była jakaś ogromna różnica między LED-ami a ksenonami z przesłonami.
Poza tym LED-y też w w/w sytuacjach "głupieją" i to nie wynika z rodzaju źródła światła co z przetwarzania danych zebranych z kamery. Z czasem będą te systemy wspomagane przez nawigację i podczerwień i pewnie wtedy uda się wyeliminować te błędy.
Podsumowując, jeśli w Superbie będzie to działać tak jak Volvo albo w Passerati B7, to będę zadowolony.
-
- Posty: 481
- Rejestracja: 19 lut 2015, o 12:31
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: BArtek
- Lokalizacja: RP
Re: DCC
Dla kogoś kto zna tylko światła mijania i drogowe, a widzi działanie Smart Light Assist w Superb3 (to o ile więcej widać), to jest to coś przełomowego.
I ponownie powtarzam , że zdecydowanie poprawia to komfort i bezpieczeństwo jazdy w nocy
I ponownie powtarzam , że zdecydowanie poprawia to komfort i bezpieczeństwo jazdy w nocy
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 paź 2015, o 13:06
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DCC
5200km przejechanych 2,0 190KM DSG w Kombi.Dom pisze:Maverick pisze: Ma ktoś z Was może jakieś dane jak wygląda średnie spalanie w superba 2.0 tdi 190km w DSG? Bo szukałem w necie ale jeszcze jakby za krótko te auta są na rynku chyba... zastanawiam się (ja robie glównie trasy 60-70k km rocznie) czy 6.0 jest realne czy nie? W 4 litry bowiem jakoś nie bardzo wierzę. ..
Znakomita większość to jazda Wrocław -> Gdynia -> Wrocław (przez Łodź) w każdy weekend, więc non-stop autostrada i ACC ustawione na maks, czyli u mnie 160km/h.
Średnie spalanie to 7,8 l/100km.