CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Podczas wypalania filtra DPF jest to możliwe. Jeżeli cały czas są takie obroty, to coś nie tak.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 15 lip 2012, o 13:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Mnie ciekawi jak moje bss bedzie sie zachowywało po chipie
S1- 2.0 tdi 180/400NM
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Lepiej. Dużo lepiej
Komputer będzie Ci pokazywał niższe zużycie paliwa, ale tylko komputer. Dystrybutor niestety nie
Komputer będzie Ci pokazywał niższe zużycie paliwa, ale tylko komputer. Dystrybutor niestety nie
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 15 lip 2012, o 13:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Miałem Toledo Alh 90 koni zrobione na 165 troche modyfikacji było i spalanie napewno nie spadło
S1- 2.0 tdi 180/400NM
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Niekoniecznie. Zależy czy dodatkowe koniki mocno pracują czy są oszczędzane. U mnie po wirusie rekord zużycia miałem niższy o 0,5l/100km przy trasie 180km zarówno na kompie jak i z wyliczeń tankowania. Ogólne zużycie średnie pozostało mniej więcej na tym samym poziomie - dodatkowe koniki jednak pracująsjak pisze:Lepiej. Dużo lepiej
Komputer będzie Ci pokazywał niższe zużycie paliwa, ale tylko komputer. Dystrybutor niestety nie
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Tdi na pompie VP oszczedzaly paliwo po chipie. Pompowtryski juz nie. Cr tez nie. Tzn nie sa to zauwazalne roznice jak bylo przy VP 0.5-1l
Misiektt podlacz vaga sprawdz zapelnienie filtra ile zmierzone i ile wyliczone. Tdi cr wypalaja go na postoju nawet w korku. Ty masz wirusa i ztcw to ci mocno kopcil. Sprawdz sobie bedziesz wszystko wiedzial.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Misiektt podlacz vaga sprawdz zapelnienie filtra ile zmierzone i ile wyliczone. Tdi cr wypalaja go na postoju nawet w korku. Ty masz wirusa i ztcw to ci mocno kopcil. Sprawdz sobie bedziesz wszystko wiedzial.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
necku! co jest?
Gdzie tu masz Misiektta? I do tego TDI, chłopak padnie na zawał jak to przeczyta, przecież 3.6 benzzina, panoczku!
Gdzie tu masz Misiektta? I do tego TDI, chłopak padnie na zawał jak to przeczyta, przecież 3.6 benzzina, panoczku!
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Czytałem na telefonie jakoś i sie wydawało ze to on oczywiście chodziło o EMILIOPIASTÓW - pomyliły mi sie usery bo TapaTalk to rozdzielil na dwie strony. A jechałem autem i odpisywałem w korku
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Ja mam pompowtryskiwacze - dokładnie to jest silnik BSY. Czy CR oszczędza - nie wiem, ale też raczej tak.neck99 pisze:Tdi na pompie VP oszczedzaly paliwo po chipie. Pompowtryski juz nie. Cr tez nie. Tzn nie sa to zauwazalne roznice jak bylo przy VP 0.5-1l
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
U mnie średnie z dystrybutora przed i po - dokładnie takie samo. Z komputera - 5-15% różnicy w zależności od jazdyrezon pisze:Czy CR oszczędza - nie wiem, ale też raczej tak.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Wielu ludzi robi tuning ze wzgledu na spalanie. Po czym jezdza spokojniej niz przed by siebie oszukac ze fakt wydalem 1.5k ale mam spalanie mniejsze prawda jest taka ze przy pd/cr spalanie jest prawie identyko w zaleznosci od stylu jazdy moze byc ciut mniej badz ciut wiecej przy normalnej jezdzie. Komputer tez inaczej wskazuje. Tak ze roznica moze byc 1L w gore lub dol ale na zbiornik a nie na 100km. Nie dotyczy to pompy tam wyraznie spada
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
rezon pisze:Ja mam pompowtryskiwacze - dokładnie to jest silnik BSY. Czy CR oszczędza - nie wiem, ale też raczej tak.neck99 pisze:Tdi na pompie VP oszczedzaly paliwo po chipie. Pompowtryski juz nie. Cr tez nie. Tzn nie sa to zauwazalne roznice jak bylo przy VP 0.5-1l
Wiesz, Rezon, w takich sprawach spieranie się z Neckiem, to jak zapasy z lokomotywąneck99 pisze:Wielu ludzi robi tuning ze wzgledu na spalanie. Po czym jezdza spokojniej niz przed by siebie oszukac ze fakt wydalem 1.5k ale mam spalanie mniejsze prawda jest taka ze przy pd/cr spalanie jest prawie identyko w zaleznosci od stylu jazdy moze byc ciut mniej badz ciut wiecej przy normalnej jezdzie. Komputer tez inaczej wskazuje. Tak ze roznica moze byc 1L w gore lub dol ale na zbiornik a nie na 100km. Nie dotyczy to pompy tam wyraznie spada
Przegrasz na punkty
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
sjak jak kolega uważa ze akurat jego samochód spala mniej to spoko - jak ma być przez to szczęśliwszy Może zbiegi okoliczności wywołały u niego takie odczucie / inne trasy, inne felgi opony, inny humor i styl jazdy lub sugeruje się wskazaniem komputera który był wyskalowany do orginalnej mapy wtrysku. po zmianie programu należało by osbowiednio wyskalować też wzkażnik spalania co dam se jajko lewe uciąć nie zostalo zrobione
Pompowtryski sa inaczej zasilane niz pompa VP37. Na dzień dobry już palą 1L więcej np. PD 105KM ATD w fabii - lekkim aucie spali więcej niz VP37 110KM ASV w Golfie kombi. A różnice moga wynosić nawet 2L/100 poza miastem normalnie, 1L/100 miasto normalnie, 3L/100 miasto nienormalnie
Pompowtryski sa inaczej zasilane niz pompa VP37. Na dzień dobry już palą 1L więcej np. PD 105KM ATD w fabii - lekkim aucie spali więcej niz VP37 110KM ASV w Golfie kombi. A różnice moga wynosić nawet 2L/100 poza miastem normalnie, 1L/100 miasto normalnie, 3L/100 miasto nienormalnie
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Proszę uważnie czytać ze zrozumieniem, to co napisałem, a może później kontestować. Pisałem: Niekoniecznie. Zależy czy dodatkowe koniki mocno pracują czy są oszczędzane. U mnie po wirusie rekord zużycia miałem niższy o 0,5l/100km przy trasie 180km zarówno na kompie jak i z wyliczeń tankowania. Ogólne zużycie średnie pozostało mniej więcej na tym samym poziomie - dodatkowe koniki jednak pracują Rekord oznacza, że sprawdzałem minimalne zużycie paliwa, jakie uda się osiągnąć i po chipowaniu silnika wynik był o 0,5l mniejszy. Warunki na trasie podobne, trasa też, paliwo też. Ponieważ jak pisałem - wykorzystuję dodatkowe konie, to głównym celem programu nie były oszczędności paliwowe, a próba nie miała dowieść słuszności decyzji pod względem ekonomicznym, bo samochód jest jedną z nielicznych inwestycji z niemal 100% gwarancją straty. A odnośnie różnic w spalaniu - potrafię mieć 4,9 i 12,1 w tym samym samochodzie, takimi samymi oponami, itd.... i oczywiście tym samym kierowcą
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Ew. oszczędności po chipowaniu mogą powstawać bardzo prosto - zdecydowanie rzadziej sięgam do dźwigni zmiany biegów, a każda redukcja = zwiększone zużycie paliwa. Niestety często korzystam z innych zalet chipowania: lepsze przyspieszenie = zwiększone zużycia paliwa. W sumie u mnie zużycie zostało na podobnym poziomie - wcześniej długo było 8.13, a obecnie mam 8.16 - średnia z 247 tankowań i prawie 150tys. km. Po zmianie opon z Bridgestonów na Micheliny dał się zauważyć lekki wzrost zużycia. Chip od ok. 75tys. km. Zmiana sprzęgła i dwumasy po 22tys. od chipowania. Średnie spalanie podawane nie tyle na podstawie wskazań komputera co tankowań. Na motostat.pl można znaleźć moje autko i przejrzeć historię.