Padł EGR ??
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 166KM/379Nm
- Lokalizacja: Włocławek
Padł EGR ??
Witam ostatnio na komputerze wywala mi błąd EMISSIONS WORKSHOP !, podłączyłem się vagiem pod kompa i silnik wywala błąd 19586 EGR System Rergulation Range Exceeded, miałem na podmiankę zawór N18 od poprzedniego auta i niestety brak poprawy, zawór gaszący który przy wyłączaniu auta odcina dopływ działa bo porusza się dźwignia na zaworze EGR, niestety gdy dam testowanie zaworu EGR w vagu grupa 03 to niestety przy EGR off i on mam wartości bliskie 450-550mg/R gdzie pewnie powinno być od 250 do 500 nie wiem jak to jest w awx ale poprzednio w silniku ASV w seacie tak miałem, zawór N18 raczej sprawny bo przy EGR on czuć że palcem że zasysa powietrze przy off nie. Podłączyłem sobie na krótko wężyk do EGRu od góry i próbowałem dmuchać i zasysać powietrze i czuć było opór to chyba membrana OK ?. Czy te objawy mogą być spowodowane zabrudzonym zaworem EGR od spalin jutro planuję jego wyjęcie ktoś miał takie objawy.
Pozdrawiam
Krzysiek
Pozdrawiam
Krzysiek
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Padł EGR ??
Shadow79, zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś na wszystkie wątpliwości.
Bywają EGR'y dosłownie zaczopowane nagarami uniemożliwiającymi pracę zawora ale są to przypadki skrajne i sporadyczne. Raczej przygotuj się na wymianę całego elementu.
Bywają EGR'y dosłownie zaczopowane nagarami uniemożliwiającymi pracę zawora ale są to przypadki skrajne i sporadyczne. Raczej przygotuj się na wymianę całego elementu.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 166KM/379Nm
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Padł EGR ??
Warto zastanawiać się nad zamiennikiem/używką czy jak planuję trochę pośmigać skodą kupić oryginał ?, a może zaślepić to ustrojstwo tylko nie wiem czy nie trzeba by w sofcie to wyciąć aby nie wyrzucał błędu i czy w tym silniku tak można ?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Padł EGR ??
Zaślepianie EGR to szczyty druciarstwa przede wszystkim dlatego, że EGR prócz funkcji "eko" STABILIZUJE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA, szczególnie podczas gwałtownego przyśpieszania na niskich biegach.shadow79 pisze:Warto zastanawiać się nad zamiennikiem/używką czy jak planuję trochę pośmigać skodą kupić oryginał ?, a może zaślepić to ustrojstwo tylko nie wiem czy nie trzeba by w sofcie to wyciąć aby nie wyrzucał błędu i czy w tym silniku tak można ?
Ponadto zaślepiony EGR oznacza nieco dłuższe nagrzewanie (w przypadku PD'ków dosyć ważne) oraz odczuwalnie twardsze odgłosy pracującego silnika.
Także nie pozwól sobie na wciskanie kitów zmierzających jedynie do tego by jakiś quasituner mógł Cię skroić na kilka stówek nawijaniem kłamliwego makaronu na uszy ... .
Co do miejsca zakupu nówki czy używki musisz sam zadecydować na podstawie kto, co i na jakich warunkach Ci zaproponuje.
Poproś o funkcję moda. Pomóż chłopakom posprzątać cały forumowy spam skoro czujesz takie powołanie, bo w obecnym stanie to raczej merytorycznych topików jest jak na lekarstwo.przem00 pisze:Ile można o tym założyć tematów. Jest już !
Poza tym akurat diagnostyka, sterowanie i ewentualna wymiana części układu EGR w przypadku silnika 1,9TDi na PD, a 2.0 TDi z CR "Trochę" się różnią, więc topik jest jak najbardziej na miejscu, nawet jeśli już "było".
Odnosi się do konkretnej i sprecyzowanej sytuacji. Całkiem niezasadna ta Twoja spinka, PrzemOO ... .
Pozdrawiam.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 166KM/379Nm
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Padł EGR ??
Właśnie wyczyściłem EGR i nie był tak bardzo zabrudzony niewielki osad na ściankach i grzybku, zastanawia mnie jeden fakt trzpień który otwiera dolot spalin strasznie ciężko chodzi, można go wdusić ręką ale ciężko, wydaje mi się że te podciśnienie które miałem na wężyku górnym od N18 nie dało by rady tego ruszyć tak samo jak próbowałem ustami zassać powietrze, i teraz mam rebus czy to na pewno EGR, wężyki posprawdzałem, auto chodzi dobrze chipa robiłem pół roku temu i wszystko ładnie śmiga, chyba że muszę podpiąć się pod kompa i wyczyścić błędy ale raczej jak by było OK to błąd by sam zszedł ?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Padł EGR ??
Sprawdź działanie zawora najprostszą pompką podciśnieniową. Jeśli nie masz własnej, to przed zabudowaniem części do auta podejdź do jakiegokolwiek warsztatu. Podciśnienie wielkości niecałego bara powinno ruszać zaworem aż miło.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 166KM/379Nm
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Padł EGR ??
dzięki za konkretne info, mam dużą strzykawkę za pomocą której kiedyś sprawdzałem gruszkę turbiny pewnie się nada, ale to już jutro sprawdzę
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Padł EGR ??
No tak. Proste rozwiązania jak zwykle są najlepsze .shadow79 pisze:mam dużą strzykawkę
Słusznie ... .
Pozdrawiam.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 166KM/379Nm
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Padł EGR ??
właśnie dokonałem diagnostyki za pomocą strzykawki, podłączyłem się vagiem i podpiąłem się pod górny wężyk EGRu i niestety przy zasysaniu na vagu nie widać różnicy mogę swobodnie zasysać membranę i ciągle mam wartości około 500mg wniosek EGR padł, nie wiem jak powinno być jak EGR jest sprawny chodzi mi o membranę ale chyba nie tak jak u mnie ?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Padł EGR ??
Na to wygląda. Tak się zdarza.shadow79 pisze:właśnie dokonałem diagnostyki za pomocą strzykawki, podłączyłem się vagiem i podpiąłem się pod górny wężyk EGRu i niestety przy zasysaniu na vagu nie widać różnicy mogę swobodnie zasysać membranę i ciągle mam wartości około 500mg wniosek EGR padł,
Nie bardzo rozumiem pytanieshadow79 pisze:nie wiem jak powinno być jak EGR jest sprawny chodzi mi o membranę ale chyba nie tak jak u mnie ?
Pozdrawiam.