wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
krzychuuu20 powitać kolejnego forumowicza z Włocławka
Będzie w końcu z kimś można spota zrobić
A tak na marginesie po to jest to forum abyś nie wywalał kasy na
marne np. w ASO
Będzie w końcu z kimś można spota zrobić
A tak na marginesie po to jest to forum abyś nie wywalał kasy na
marne np. w ASO
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 11:05
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Sam robiłeś czy w ASO? Części skąd?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 31 sty 2016, o 15:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Włocławek
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
no witam, witam!
robilem sam. raz wyciagnalem i pojechalem do kumpla co pracuje w sklepie motoryzacyjnym. pokazalem mu co chce i zalatwil w ciagu 2 dni, oryginalna czesc tyle tylko ze w pudelku mahle/behr i bylo zfrezowane logo vw/Audi i numer seryjny tzn. 1k0121... nie bylo tego bo nie mozna w nieautoryzowanych sklepach sprzedawac oryginalnych czesci takich jak w ASO. takze rozbieralem wszystko dwa razy. za pierwszym razem robilem ok. 1h, za drugim ok 30-40min.
robilem sam. raz wyciagnalem i pojechalem do kumpla co pracuje w sklepie motoryzacyjnym. pokazalem mu co chce i zalatwil w ciagu 2 dni, oryginalna czesc tyle tylko ze w pudelku mahle/behr i bylo zfrezowane logo vw/Audi i numer seryjny tzn. 1k0121... nie bylo tego bo nie mozna w nieautoryzowanych sklepach sprzedawac oryginalnych czesci takich jak w ASO. takze rozbieralem wszystko dwa razy. za pierwszym razem robilem ok. 1h, za drugim ok 30-40min.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
siema, czytam temat bo bujam się z chyba tym samym problemem, silnik rzadko się dogrzewa, jedynie da radę jeśli ma duże obciążenie, np jazda pod górę, energiczne przemieszczanie się po mieście, bądź zasuwanie autostradą. W przeciwnym wypadku, czyli generalnie spokojna jazda to temp ok 70°C, auto może nawet się nagrzać do 90°C ale tylko zwolnię czy zacznę jechać spokojnie i temperatura spada... wychodzi na to, że mam ten problem co reszta czyli wadliwy termostat obiegu cieczy do skrzyni biegów DSG. Próbuję go namierzyć i jak tylko dorwę to wymieniam ale spokoju mi nie daje sama zasada działania.... jaką dokładnie funkcje pełni ten termostat? na czym polega jego wada? na ciągłym zamknięciu czy otwarciu? Nie potrafię zrozumieć jaki związek ma ten termostat z nagrzaniem silnika skoro silnik ma swój termostat i dajmy na to, że sprawny... chciałbym, żeby ktoś mi to wytłumaczył z technicznego punktu widzenia....
Zasadę działania klasycznego termostatu w klasycznym silniku rozumiem w 100%, ale tego dodatkowego a zwłaszcza z temperaturą otwierania 75°C nie mogę pojąć...
Zasadę działania klasycznego termostatu w klasycznym silniku rozumiem w 100%, ale tego dodatkowego a zwłaszcza z temperaturą otwierania 75°C nie mogę pojąć...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 12:57
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Witam Kolegów.
Miesiąc temu nabyłem mój rydwanik. Objawy podobne jak u kolegów. Sprawdzałem w sobotę na trasie Zgorzelec - Wrocław (A4).
140 km/h - Wskazówka ~90*; MaxiDot 89*-91*.
120 km/h - Wskazówka ~80*; MaxiDot 80*-82*.
110 km/h - Wskazówka ~70*; MaxiDot 69*-73*.
Temperatura na zewnątrz 4*.
W mieście nagrzewa się długo (chyba, że trafię na korek), ale zazwyczaj powyżej 60* na MaxiDot nie wychodzi.
W książce mam wbitą wymianę termostatu jakie 20k km temu (rok mniej więcej).
Mam zamiar wymienić termostat przy DSG. Postaram się zrobić foto dokumentację dla kolegów. Lubię samemu grzebać (wcześniej miałem Felicie i wszystko praktycznie sam naprawiałem).
Mam do kolegów pytanie. Czy to jest właściwa część?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Miesiąc temu nabyłem mój rydwanik. Objawy podobne jak u kolegów. Sprawdzałem w sobotę na trasie Zgorzelec - Wrocław (A4).
140 km/h - Wskazówka ~90*; MaxiDot 89*-91*.
120 km/h - Wskazówka ~80*; MaxiDot 80*-82*.
110 km/h - Wskazówka ~70*; MaxiDot 69*-73*.
Temperatura na zewnątrz 4*.
W mieście nagrzewa się długo (chyba, że trafię na korek), ale zazwyczaj powyżej 60* na MaxiDot nie wychodzi.
W książce mam wbitą wymianę termostatu jakie 20k km temu (rok mniej więcej).
Mam zamiar wymienić termostat przy DSG. Postaram się zrobić foto dokumentację dla kolegów. Lubię samemu grzebać (wcześniej miałem Felicie i wszystko praktycznie sam naprawiałem).
Mam do kolegów pytanie. Czy to jest właściwa część?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Zdecydowanie nie.micart pisze:Mam do kolegów pytanie. Czy to jest właściwa część?
Tutaj masz poglądowe zdjęcia (i numer katalogowy) potrzebnego elementu: https://www.google.pl/search?q=1k012111 ... =653&dpr=1 .
Pozdrawiam.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Dziś wrzucę kilka zdjęć z wymiany i krótki opis jak to wymienić, termostat o którym pisze kolega kupiłem za 60zł "w pudełku" MAHLE ponieważ zamiennik w ogóle nie występuje... Jest to oryginał z frezowanym numerem oem i znaczkiem skody VW...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 12:57
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Dzięki za info. W takim razie zamówię tą część i dam znać co i jak po wymianie.Mej pisze:Zdecydowanie nie.
Tutaj masz poglądowe zdjęcia (i numer katalogowy) potrzebnego elementu: https://www.google.pl/search?q=1k012111 ... =653&dpr=1 .
Przy okazji: mógłby ktoś zerknąć na mój temat dot. światła stop: viewtopic.php?f=8&t=7336
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
A więc wymieniłem u siebie ten termostat DSG ponad tydzień temu i całkowicie zapomniałem o problemie, wskazówka temperatury przyklejona na 90°C, auto nagrzewa się szybko i dobrze a nawet długo trzyma temperaturę. Przy odstawieniu całkowicie nagrzanego auta na 2h, wsiadam do niego i wskazówka jest na ok 50°C przy temp zewnętrznej +/- 4°C wiec osiągnięcie pełnej temperatury to kwestia kilku min i km.
Ale przejdźmy do tematu wymiany... Na początek pokaże jak się prezentuje termostat:
DSC_0158.JPG
DSC_0160.JPG
Do jego wymiany potrzebny będzie klucz torx, klucz oczkowy chyba 13' jeśli dobrze pamiętam, 2 ściski stolarskie, klucz żabka.
Ściągamy górną pokrywkę dolotu odczepiając plastikowe zaczepy, rozkręcamy obudowę filtra kluczem torx odpowiedniego rozmiaru (nie pamiętam) i odchylamy pokrywę na bok, odkręcamy śrube mocującą obudowe filtra od strony akumulatora i wyciągamy ją z osadzeń gumowych uważając na 2 rury, jedna dolotowa zasysająca powierze z grilla druga u dołu mała do odprowadzania wody... trzeba się trochę naceregielić żeby ją wydostać z powodu jakiegoś przewodu jeśli dobrze pamiętam, zastać powinniśmy taki widok:
a poniżej już widać winowajce czyli termostat na wężu zaraz przy wymienniku ciepła oleju skrzyni biegów / płynu chłodniczego:
Wąż z termostatem z cierpliwością trzeba wydostać na górę ponad wąż który go przesłania, używamy ścisków na jeden i drugi, ja niestety użyłem coś co miałem pod ręką
DSC_0165.JPG
przy pomocy klucza żabki zdejmujemy zacisk na wymienniku ciepła, zdejmujemy wąż i odchylamy do góry a potem zdejmujemy zacisk na termostacie od strony ścisku stolarskiego
i całe ustrojstwo zabieramy w wygodne miejsce żeby nie gramolić się z tym pod maską...
DSC_0167.JPG
ja w razie czego wcisnąłem w otwór wymiennika trochę folli żeby nie ciekło, nie powinno ale dałem profilaktycznie (mi uleciał może kieliszek płynu, bez potrzeby uzupełniania po operacji)
DSC_0166.JPG
wygodnie już na stole wymieniamy termostat i składamy wszystko w odwrotnej kolejności...
Mam nadzieje że pomogłem.
Wymiana nie jest trudna, powinna zająć maks godzinę. Przy odrobinie zdolności manualnych prawdziwy facet powinien zrobić to sam, reszta niech odda to komuś do warsztatu
Ale przejdźmy do tematu wymiany... Na początek pokaże jak się prezentuje termostat:
DSC_0158.JPG
DSC_0160.JPG
Do jego wymiany potrzebny będzie klucz torx, klucz oczkowy chyba 13' jeśli dobrze pamiętam, 2 ściski stolarskie, klucz żabka.
Ściągamy górną pokrywkę dolotu odczepiając plastikowe zaczepy, rozkręcamy obudowę filtra kluczem torx odpowiedniego rozmiaru (nie pamiętam) i odchylamy pokrywę na bok, odkręcamy śrube mocującą obudowe filtra od strony akumulatora i wyciągamy ją z osadzeń gumowych uważając na 2 rury, jedna dolotowa zasysająca powierze z grilla druga u dołu mała do odprowadzania wody... trzeba się trochę naceregielić żeby ją wydostać z powodu jakiegoś przewodu jeśli dobrze pamiętam, zastać powinniśmy taki widok:
a poniżej już widać winowajce czyli termostat na wężu zaraz przy wymienniku ciepła oleju skrzyni biegów / płynu chłodniczego:
Wąż z termostatem z cierpliwością trzeba wydostać na górę ponad wąż który go przesłania, używamy ścisków na jeden i drugi, ja niestety użyłem coś co miałem pod ręką
DSC_0165.JPG
przy pomocy klucza żabki zdejmujemy zacisk na wymienniku ciepła, zdejmujemy wąż i odchylamy do góry a potem zdejmujemy zacisk na termostacie od strony ścisku stolarskiego
i całe ustrojstwo zabieramy w wygodne miejsce żeby nie gramolić się z tym pod maską...
DSC_0167.JPG
ja w razie czego wcisnąłem w otwór wymiennika trochę folli żeby nie ciekło, nie powinno ale dałem profilaktycznie (mi uleciał może kieliszek płynu, bez potrzeby uzupełniania po operacji)
DSC_0166.JPG
wygodnie już na stole wymieniamy termostat i składamy wszystko w odwrotnej kolejności...
Mam nadzieje że pomogłem.
Wymiana nie jest trudna, powinna zająć maks godzinę. Przy odrobinie zdolności manualnych prawdziwy facet powinien zrobić to sam, reszta niech odda to komuś do warsztatu
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 12:57
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Świetnie! Dzięki wielkie za ten wpis. Jak będę w okolicach to stawiam browara. Myślałem, żeby zrobić jakiś podręcznik "Zrób to sam - Skoda Superb". Do Felci, Fabii i Octavki jest sporo instrukcji, ale Superb to klasa Premium... nikt nie para się samodzielnymi naprawami, więc nikt nie udostępnia takich materiałów.
Jeszcze raz - Świetna robota!
Jeszcze raz - Świetna robota!
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Spoko, znajdę chwilę w robocie to stworzę osobny dział "Sam naprawiam", korzystając trochę z nadanych mi przywilejów
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Myślę, że w takich kwestiach to lepiej robić samemu, bo oddałbyś auto do warsztatu dając pudełko z takim termostatem to by nie wiedzieli gdzie go szukać nawet.. zresztą proste kwestie naprawcze to można robić samemu zarówno w trabancie jak i Superbie nie chodzi już o zaoszczędzenie pieniędzy ale własną satysfakcje
Klocki hamulcowe z przodu też zmieniłbym sam ale wyjątkowo oddam do ASO bo mają fajną cenę na usługę, po rabacie 100zł Janusz w szopie woła 50-60zł, wiec wole dołożyć 2 flaszki i mieć wpis w historie z przebiegiem co zawsze podnosi wartość auta. Klocki nabędę sam najlepsze jakie można włożyć, brat ma sklep motoryzacyjny wiec części po rabatach jakie ma w hurtowniach mają dla mnie śmieszne ceny. Przy okazji polecam się dla osób z okolicy na realizacje zamówień na części, dla ludzi z forum dam dobre rabaty
Pozdrawiam
Klocki hamulcowe z przodu też zmieniłbym sam ale wyjątkowo oddam do ASO bo mają fajną cenę na usługę, po rabacie 100zł Janusz w szopie woła 50-60zł, wiec wole dołożyć 2 flaszki i mieć wpis w historie z przebiegiem co zawsze podnosi wartość auta. Klocki nabędę sam najlepsze jakie można włożyć, brat ma sklep motoryzacyjny wiec części po rabatach jakie ma w hurtowniach mają dla mnie śmieszne ceny. Przy okazji polecam się dla osób z okolicy na realizacje zamówień na części, dla ludzi z forum dam dobre rabaty
Pozdrawiam
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 14:05 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Merc87
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
- Kontakt:
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Jak będę miał je wziąć to się dowiem i podzielę się tą informacją
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Najlepsze to służbowe, albo kradzione, bo nie tuczyelmi_k pisze:A jakie to są najlepsze klocki?