Wszystko OK. Jeśli offset też jest na (minus) 1 hPA tak ma być.gabi300 pisze:To mnie uspokoiłeś. Co mi się nie podoba u mnie to różnica ciśnienia na czujniku na wył silniku 1kPa.Powinno być raczej 0 .Darekdmx pisze:Mi czasem też tak wypala po 180 km o też jazda po mieście 15km do 20km więc chyba nie za często
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wypalanie filtra DPF?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wypalanie filtra DPF?
Pozdrawiam.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wygląda to tak.Stan aktualnyMej pisze:Wszystko OK. Jeśli offset też jest na (minus) 1 hPA tak ma być.gabi300 pisze:To mnie uspokoiłeś. Co mi się nie podoba u mnie to różnica ciśnienia na czujniku na wył silniku 1kPa.Powinno być raczej 0 .Darekdmx pisze:Mi czasem też tak wypala po 180 km o też jazda po mieście 15km do 20km więc chyba nie za często
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dla silnika pracującego na biegu jałowym (?) IMO wydaje się OK.
PS:
Odczytane parametry sugerują soft po aktualizacji (23R6), ale to bez żadnego znaczenia dla tematu dyskusji.
PS:
Odczytane parametry sugerują soft po aktualizacji (23R6), ale to bez żadnego znaczenia dla tematu dyskusji.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Silnik wyłączony.Mej pisze:Dla silnika pracującego na biegu jałowym (?) IMO wydaje się OK.
PS:
Odczytane parametry sugerują soft po aktualizacji (23R6), ale to bez żadnego znaczenia dla tematu dyskusji.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wypalanie filtra DPF?
A to sorry. Nie wiem (nie potrafię zinterpretować) czemu tak pokazuje.
Poszukałbym DOŚWIADCZONEGO fachowca, który z podpiętym diagnozerem poobserwuje parametry DPF na żywo, statycznie i podczas jazdy ze zróżnicowanym obciążeniem.
Poszukałbym DOŚWIADCZONEGO fachowca, który z podpiętym diagnozerem poobserwuje parametry DPF na żywo, statycznie i podczas jazdy ze zróżnicowanym obciążeniem.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dodam trochę informacji może ktoś z Was doradzi.gabi300 pisze:Wygląda to tak.Stan aktualnyMej pisze:Wszystko OK. Jeśli offset też jest na (minus) 1 hPA tak ma być.gabi300 pisze:To mnie uspokoiłeś. Co mi się nie podoba u mnie to różnica ciśnienia na czujniku na wył silniku 1kPa.Powinno być raczej 0 .
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Stan zaraz po spaleniu po 240 km.Silnik włączony.Drugie foto silnik wyłączony po spaleniu i różnica cis 6 kPa.Na moje nie powinno tak wskazywać.Po wym dpf wyzerowalem go i wartości wyuczone czujnika ciśnienia.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wypalanie filtra DPF?
Będąc na Twoim miejscu na pewno podłączyłbym inny czujnik G450 (samą wtyczkę nawet bez przepinania wężyka) i wtedy sprawdził jak przedstawia się offset.
Właśnie z tego powodu dwa posty wyżej zasugerowałem jazdę próbną z diagnozerem na kolanach mądrego i doświadczonego mechanika, bo (póki co całkiem hipotetyczna) dysfunkcja G450 może niepotrzebnie szkodzić zdrowiu nowego DPF (np. zbyt częste regeneracje też są poniekąd zabójcze dla filtra, gdyż z popiołu tworzą się niczym nieusuwalne spieki).
Ale to wszystko jedynie daleko idące domniemania, a fakty właśnie powinien ustalić fachowiec "na żywo". Warto !!
Teoretycznie nie ma czym się martwić skoro ECU "jest świadome" dużego offsetu. Jednak moim zdaniem może to wskazywać na (być może tylko częściową) niesprawność G450, a w takim przypadku nie ma co czekać z jego (ewentualną) wymianą.Drugie foto silnik wyłączony po spaleniu i różnica cis 6 kPa.Na moje nie powinno tak wskazywać.Po wym dpf wyzerowalem go i wartości wyuczone czujnika ciśnienia.
Właśnie z tego powodu dwa posty wyżej zasugerowałem jazdę próbną z diagnozerem na kolanach mądrego i doświadczonego mechanika, bo (póki co całkiem hipotetyczna) dysfunkcja G450 może niepotrzebnie szkodzić zdrowiu nowego DPF (np. zbyt częste regeneracje też są poniekąd zabójcze dla filtra, gdyż z popiołu tworzą się niczym nieusuwalne spieki).
Ale to wszystko jedynie daleko idące domniemania, a fakty właśnie powinien ustalić fachowiec "na żywo". Warto !!
Pozdrawiam.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dziękuję za wypowiedź.O dobrego mechanika u mnie trudno.Zdecyduje się chyba na wym czujnika na początek.Wydaje mi się on również podejrzany.Auto kupiłem z firmy w której pracuję.Znam jego historię od początku.Caly czas w ASO serwisowane.To serwis stwierdził że dpf do wymiany i tak zrobiłem.ale cały czas siedzi mi w głowie ten czujnik.wczeaniej nie miałem kabla i nie mogłem podejrzeć parametrów.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 15:58
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Wwa
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wracam do tematu - czy ktoś przećwiczył już osobiście regenerację DPF-a?? W moje kurze co prawda kontrolka się nie zapala (90% jazdy to trasa), ale zaczęło mi coraz bardziej przybywać oleju, przebieg 270kkm, wypalanie włącza się co ok. 250km, więc chyba już pora zabrać się za sprzątanie.
Z tego co wyczytałem w necie to metod jest kilka - czyszczenie chemiczne, wygrzewanie w piecu itp, pytanie tylko która metoda najpewniejsza, i co ważniejsze - który warsztat (najchętniej Warszawa i okolice) wybrać, aby auto pojeździło jeszcze ze 2-3 lata.
Macie jakieś sprawdzone miejsca??
Z tego co wyczytałem w necie to metod jest kilka - czyszczenie chemiczne, wygrzewanie w piecu itp, pytanie tylko która metoda najpewniejsza, i co ważniejsze - który warsztat (najchętniej Warszawa i okolice) wybrać, aby auto pojeździło jeszcze ze 2-3 lata.
Macie jakieś sprawdzone miejsca??
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Każda metoda jest dobra ,ale tylko jeśli usuwa popiół w kierunku w którym spaliny wlatują . Wszelkiego rodzaju wypalanie i czyszczenie chemiczne nie ma najmniejszego sensu jak się nie wyciągnie i ewentualnie przetnie i zaspawa po robocie. Nie ma opcji żeby popiół wyleciał w kierunku wylotu spalin. Jest to substancja kompletnie nie palna nie mylić z sadzą ,bo ta to się wypali i pozostanie właśnie ta sladowa ilość popiołu ,która zbiera się latami w dpfie . To tak jak popiół po spaleniu papierosa jest już kompletnie nie palny . Ludzie mylą sadzę z popiołem i wypalają bez sensu dpfy z nadzieją że to coś pomorze. 270 tys to nic strasznego dla dpfa . Ja w Passacie B7 z 2011 r. tylko 1,6 tdi miałem 360 tys. i bez żadnych wypalań i regeneracji. Skoda ma 330 tys. 2,0 tdi i bez problemu na oryginalnym dpfie. Bez napraw ITP .
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Kup zamiennik DPF.Zmiescisz się w 2000 z robotą.Ja tak zrobiłem.Jezdze dużo po mieście i DPF i tak wypala się często.W trasie jest ok .Jak sprawdzałem niedawno to miałem po trasie 520 km po regeneracji.Z racji jazdy po mieście widzę że stan oleju niestety się podnosi.Z tego co wiem to aktualizacja softu bardzo pogorszyła proces wypalania dpf.W sensie takim że wypala się częściej.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalkaqlx pisze:Wracam do tematu - czy ktoś przećwiczył już osobiście regenerację DPF-a?? W moje kurze co prawda kontrolka się nie zapala (90% jazdy to trasa), ale zaczęło mi coraz bardziej przybywać oleju, przebieg 270kkm, wypalanie włącza się co ok. 250km, więc chyba już pora zabrać się za sprzątanie.
Z tego co wyczytałem w necie to metod jest kilka - czyszczenie chemiczne, wygrzewanie w piecu itp, pytanie tylko która metoda najpewniejsza, i co ważniejsze - który warsztat (najchętniej Warszawa i okolice) wybrać, aby auto pojeździło jeszcze ze 2-3 lata.
Macie jakieś sprawdzone miejsca??
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 15:58
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Wwa
Re: Wypalanie filtra DPF?
Generalnie to DPF mam raczej w dobrym stanie, tak jak napisałem - auto praktycznie jeździ tylko w trasie. Martwi mnie tylko przybywanie oleju, bo nie usmiecha mi się wymienić go co 5-7 tysięcy, a pewnie niedługo do tego dojdzie.ktryk pisze:Każda metoda jest dobra ,ale tylko jeśli usuwa popiół w kierunku w którym spaliny wlatują . Wszelkiego rodzaju wypalanie i czyszczenie chemiczne nie ma najmniejszego sensu jak się nie wyciągnie i ewentualnie przetnie i zaspawa po robocie. Nie ma opcji żeby popiół wyleciał w kierunku wylotu spalin. Jest to substancja kompletnie nie palna nie mylić z sadzą ,bo ta to się wypali i pozostanie właśnie ta sladowa ilość popiołu ,która zbiera się latami w dpfie . To tak jak popiół po spaleniu papierosa jest już kompletnie nie palny . Ludzie mylą sadzę z popiołem i wypalają bez sensu dpfy z nadzieją że to coś pomorze. 270 tys to nic strasznego dla dpfa . Ja w Passacie B7 z 2011 r. tylko 1,6 tdi miałem 360 tys. i bez żadnych wypalań i regeneracji. Skoda ma 330 tys. 2,0 tdi i bez problemu na oryginalnym dpfie. Bez napraw ITP .
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 paź 2018, o 08:49
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: Inny
- Kontakt:
Re: Wypalanie filtra DPF?
Spróbuj zadzwonić, bądź napisać do https://www.dpf-expert.pl/
Nie wiedziałem co się dzieje z moim samochodem, tracił moc, skontaktowałem się z nimi i po regeneracji auto chodzi bez zarzutu.
Nie wiedziałem co się dzieje z moim samochodem, tracił moc, skontaktowałem się z nimi i po regeneracji auto chodzi bez zarzutu.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
U mnie jak tylko miasto i krótkie odcinki to 150-180kmpnmichal pisze:co ile kilometrów wam sie włącza wypalanie?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka