Check Engine POMOCY
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Check Engine POMOCY
Witam
Postanowiłem tu napisać bo już mi ręce i nogi opadają jeśli chodzi o moje auto.
Kupiłem Skode Superb 2.8 w automacie bez gazu 2007 r. wczęśniej mega byłem zadowolony z poprzedniej 2.0 w dieslu więc postanowiłem coś mocniejszego kupić i zaczęły się problemy.
Po zakupie który miał miejsce w marcu tego roku zapaliła mi się kontrolka check engine, błędy 2 wyskakują, czujnik położenia wałka i sonda.
Na pierwszy ogień poszedł rozrząd bo ostatnio był wymieniany przy 120000 a auto ma obecnie 266000.
Rozrząd został wymieniony i ustawiony błąd wykasowany wyjechałem od mechanika check się znów zapalił a i skrzynia padła:)
Do wymiany sprzęgło hydrokinetyczne i sterownik skrzyni, po czym już inny mechanik który zajmował się skrzynią stwierdził że minimalnie rozrząd przeskoczył dlatego błąd wyskakuje, ustawił jeszcze raz wyjechałem...znów check..wróciłem okazało się tak mówił mechanior że jakaś tuleja prowadnica od paska rozrządu jest wyrobiona i dlatego przeskakuje rozrząd ...... wymienił mi tą część, odebrałem auto przejechałem 35 km znowu się k...a zapaliła.
Pomóżcie mi, może Wy macie jakieś pomysły co to może być...aha podobno mechanik podłączał inny czujnik położenia wałka rozrządu żeby sprawdzić czy wina leży w uszkodzonym czujniku i nadal wyskakiwał błąd.
Postanowiłem tu napisać bo już mi ręce i nogi opadają jeśli chodzi o moje auto.
Kupiłem Skode Superb 2.8 w automacie bez gazu 2007 r. wczęśniej mega byłem zadowolony z poprzedniej 2.0 w dieslu więc postanowiłem coś mocniejszego kupić i zaczęły się problemy.
Po zakupie który miał miejsce w marcu tego roku zapaliła mi się kontrolka check engine, błędy 2 wyskakują, czujnik położenia wałka i sonda.
Na pierwszy ogień poszedł rozrząd bo ostatnio był wymieniany przy 120000 a auto ma obecnie 266000.
Rozrząd został wymieniony i ustawiony błąd wykasowany wyjechałem od mechanika check się znów zapalił a i skrzynia padła:)
Do wymiany sprzęgło hydrokinetyczne i sterownik skrzyni, po czym już inny mechanik który zajmował się skrzynią stwierdził że minimalnie rozrząd przeskoczył dlatego błąd wyskakuje, ustawił jeszcze raz wyjechałem...znów check..wróciłem okazało się tak mówił mechanior że jakaś tuleja prowadnica od paska rozrządu jest wyrobiona i dlatego przeskakuje rozrząd ...... wymienił mi tą część, odebrałem auto przejechałem 35 km znowu się k...a zapaliła.
Pomóżcie mi, może Wy macie jakieś pomysły co to może być...aha podobno mechanik podłączał inny czujnik położenia wałka rozrządu żeby sprawdzić czy wina leży w uszkodzonym czujniku i nadal wyskakiwał błąd.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Check Engine POMOCY
No ale jakiej konkretnie treści jest błąd w komputerze?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Check Engine POMOCY
W tym aucie są zmienne fazy rozrządu. Świrować mogą zawory serujące przepływem oleju do tak zwanych (potocznie) wariatorów lub same wariatory.
Cokolwiek jest nie tak każdy, nawet bardzo przeciętny mechanik o tym wie, a skoro dotychczasowi mają z tym jakiś problem to znaczy, że oni tego auta na pewno nie naprawią i trzeba jechać do fachowca ogarniającego technologie lat 90-tych ubiegłego wieku.
Przez intermet tego raczej nikt tego nie naprawi, ani nawet porządnie nie zdiagnozuje.
Cokolwiek jest nie tak każdy, nawet bardzo przeciętny mechanik o tym wie, a skoro dotychczasowi mają z tym jakiś problem to znaczy, że oni tego auta na pewno nie naprawią i trzeba jechać do fachowca ogarniającego technologie lat 90-tych ubiegłego wieku.
Przez intermet tego raczej nikt tego nie naprawi, ani nawet porządnie nie zdiagnozuje.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Check Engine POMOCY
dokładnie nie pamiętam treści, musiałbym znowu go podłączyć pod kompa i wtedy sczytam błędy zrobię fotkę i wstawie tutaj
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Check Engine POMOCY
pierwszy błąd to
17755 - camshaft position sensor 2(G163)/ engine speed sensor(G28) incor correl P1347 - 35 00
a drugi to
16805 i tu przy tym niestety wyskakuję mi żeby zobaczyć co to za błąd zainstaluj pełną wersje
a i jeszcze jedno pytanie ten silnik ma 2 czy 3 sondy?
17755 - camshaft position sensor 2(G163)/ engine speed sensor(G28) incor correl P1347 - 35 00
a drugi to
16805 i tu przy tym niestety wyskakuję mi żeby zobaczyć co to za błąd zainstaluj pełną wersje
a i jeszcze jedno pytanie ten silnik ma 2 czy 3 sondy?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Check Engine POMOCY
4 sondy, po dwie na stronę
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 347/004935
Do diagnostyki rozrząd
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 421/001057
Błąd kata po stronie pasażera
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 347/004935
Do diagnostyki rozrząd
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 421/001057
Błąd kata po stronie pasażera
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Check Engine POMOCY
do diagnostyki rozrząd?
był wymieniany i ustawiany więc co z nim może być nie tak
check się palił przed wymianą i chwilę po wymianie się zapalił znów i i nikt nie umię zdiagnozować i znaleźć przyczyny
a katalizator? czyli co, do wycięcia czy do wymiany sondy?
spalanie ogólnie mam wysokie, tzn tak mi sie wydaje, za 50 zł 98PB przejeżdżam około 65km to jest normalka przy tym silniku i automacie?
był wymieniany i ustawiany więc co z nim może być nie tak
check się palił przed wymianą i chwilę po wymianie się zapalił znów i i nikt nie umię zdiagnozować i znaleźć przyczyny
a katalizator? czyli co, do wycięcia czy do wymiany sondy?
spalanie ogólnie mam wysokie, tzn tak mi sie wydaje, za 50 zł 98PB przejeżdżam około 65km to jest normalka przy tym silniku i automacie?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Check Engine POMOCY
Prawidłowe ustawienie rozrządu w tym silniku jest upierdliwe, aby go na 100% dobrze ustawić trzeba zdjąć pokrywy zaworów i sprawdzić ustawienie na wałkach, zmierzyć łańcuchy (które lubią się wyciągać). Ze względu na czasochłonność 95% warsztatów tego nie robi.
Diagnostyka rozrządu i nastawników wałków polega na zebraniu logów statycznych (od "0" do "odcinki" na postoju) i dynamicznych (od "0" do "odcinki" w czasie jazdy na 2 lub 3 biegu aby zmieścić się w ograniczeniach prędkości) grup 90 i 93.
A następnie ocena zapisanych wartości.
Błędy kata nie koniecznie oznaczają badniętego kata, bywają też objawem innej usterki.
Potencjalne przyczyny i możliwe rozwiązania masz w podanych wcześniej linkach.
Diagnostyka samochodowa to najbardziej niedoceniana przez klientów warsztatów dziedzina. Dobry spec w 3 lata jest w stanie zarobić na kupno działki i postawienie 150m domu tuż obok granic dużego Polskiego miasta.
Diagnostyka rozrządu i nastawników wałków polega na zebraniu logów statycznych (od "0" do "odcinki" na postoju) i dynamicznych (od "0" do "odcinki" w czasie jazdy na 2 lub 3 biegu aby zmieścić się w ograniczeniach prędkości) grup 90 i 93.
A następnie ocena zapisanych wartości.
Błędy kata nie koniecznie oznaczają badniętego kata, bywają też objawem innej usterki.
Potencjalne przyczyny i możliwe rozwiązania masz w podanych wcześniej linkach.
Diagnostyka samochodowa to najbardziej niedoceniana przez klientów warsztatów dziedzina. Dobry spec w 3 lata jest w stanie zarobić na kupno działki i postawienie 150m domu tuż obok granic dużego Polskiego miasta.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Check Engine POMOCY
check po kilku miesiącach w końcu został usunięty jak i jego przyczyna.
Okazało się że poprzedni właściciel coś kombinował z wałkami rozrządu i źle został założony i naciągnięty łańcuch łączący oba wałki na głowicy po stronie kierowcy.
Auto odżyło mniej pali i lepiej się zbiera
Okazało się że poprzedni właściciel coś kombinował z wałkami rozrządu i źle został założony i naciągnięty łańcuch łączący oba wałki na głowicy po stronie kierowcy.
Auto odżyło mniej pali i lepiej się zbiera
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)