mcdave2 pisze:Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 TSI
Przebieg: 56 tyś
Olej: dolewam 1 litr na 10 tyś
Rozrząd: jak na razie ok.
mcdave2 pisze:Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?
Witajcie,
Kilka lat i 9 stron tematu i tylko tyle problemów?
W takim razie krótko o moim CDAA rocznik 2009:
-od ok. 40kkm zużycie oleju ok. 3-4 litry między wymianami,
-przy 120kkm zużycie oleju rośnie do ok. 6 l
-przy 140kkm szarpanie silnika przy zmianie obciążenia - napinacz ma wyłamane ząbki - wymiana na zmodernizowany, niestety okazuje się ,że nowy napinacz to tylko wierzchołek góry. Pasek jest naciągnięty - nowy napinacz wysunięty na ok. 80- 90% zakresu.
-wymiana łańcucha rozrządu!
po wymianie łańcucha silnik pracuje jak należy, niestety zużycie oleju rośnie do ok. 1,2 l/1000km (o dziwo silnik nie dymi),
-przy 150kkm zapada decyzja o naprawie silnika (oczywiście poza aso)
po rozbiórce silnika okazuje się, że głowica jest zaklejona nagarem grubości ok. 3 mm, nagarem obkleiło też wirnik ciepłej strony turbiny (nierówno - bicie spowodowało zużycie wałka turbiny) oraz co równie ciekawe - po demontażu tłoków okazało się, że pierścieni już prawie nie ma!!!
Naprawa:
tłoki przetoczone pod nieoryginalne pierścienie(polskie), blok wyhonowany, głowica po kompletnej obróbce, wszystkie uszczelnienia nowe, turbo po regeneracji, dwumas + sprzęgło z racji delikatnego luzu wymienione.
Całość ok. 8 tysi z kieszonki wyjęło.
Dziś kura ma na liczniku 199kkm, oleju nie trzeba dolewać, ale z przyzwyczajenia litr oleju w bagażniku jeździ.
No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
leszekmw pisze:poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi..
różnie bywa po remontach nie tylko 1,8tsi, podjąłem ryzyko i sam jestem ciekaw ile to pożyje...
Sebastian_M26 pisze:No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.
panewki jak i parę innych pierdół było zrobione poza wymienionymi wcześniej... długo bym mógł pisać,
chociaż ku mojemu zdziwieniu panewki wyglądały jakby silnik przejechał 30-40kkm
Panowie (i Panie),
zdaję sobie sprawę, że silniki TSI nie słyną z wysokiej kultury pracy, ale proszę o podpowiedź, czy coś jest z nim nie tak, czy ten typ tak ma.
Nagrałem filmik z pracy rozgrzanego silnika (wskaźnik temp 90 stopni, po kilku krótkich odcinkach w mieście - ok. 5 km), może ze słuchu dacie radę coś podpowiedzieć zanim wybiorę się do mechanika.
Żadna z kontrolek się nie świeci. Z innych niepokojących rzeczy, to na wolnych obrotach (np. na światłach) czuć drgania całej budy.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FYh8rHJcRnk[/youtube] YouTube
Na nagraniu telefonem faktycznie ten silnik brzmi dziwnie... jak traktor. Podpinam dźwięk mojego silnika 1.8tsi 2013r. Przebieg 148000km. Na żywo brzmi jak każdy inny tsi