[S2] Wymiana foteli z Anglika - Relacja
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Łukasz
[S2] Wymiana foteli z Anglika - Relacja
Modyfikuje ten wątek może przyda się jeszcze komuś
Wstęp:
Fotele nie są elementami P&P
Do prawidłowego montażu i działania potrzeba wiele przeróbek zarówno po stronie auta jak i samych foteli
Zaznaczam, iż opisuje przekładkę z manualnych z wersji Ambition na elektryczne skóry z Elegacne(anglik)
1) przekładka elektryki i wiązki pomiędzy fotelami jest możliwa, trudna aczkolwiek możliwa. silniki są niby takie same jednak w fotelu bez pamięci brakuje czujników położenia w samych silnikach. można to przełożyć ale jak napisał mi jeden z kolegów z forum nieopłacalne i popieram to w 100%
2) w przypadku w którym decydujemy się na wersje jedynie elektryczną musimy dokonać modernizacji wtyczek samych foteli. Fotel kierowcy od pasażera rożni się dodatkową wtyczką do czujnika niezapiętych pasów . W fotelu pasażera czujnik ten jest w kostce głównej, żeby było śmieszniej w fotelu kierowcy pod tymi pinami wtyczki głównej jest magistrala CAN!!!!!! tutaj musimy poprzekładać wtyczki i dostosować je do wersji jaką mamy u siebie.
3) podgrzewanie foteli pasuje i działa
4) na 99% nie macie wiązki zasilania foteli, trzeba ja położyć przewodem 2,5 mm kw od puszki bezpieczników do samych foteli, mase złapiecie na słupku przy nogach
5)Pomiędzy wersjami Eu/Ang jest różnica w działu sygnalizacji niezapiętych pasów, fotel pasażera (anglik) ma prócz czujnika w gnieździe pasa, dodatkowy czujnik nacisku, który załącza go dopiero w momencie gdy ktoś usiądzie. trzeba to uwzględnić w przeróbce lub porostu pominąć czujnik pasażera (dawny fotel kierowcy z wersji angielskiej).
6)Jeśli robicie wersję z pamięcią trzeba doprowadzić magistralę CAN
7)Trzeba dołożyć instalację do dodatkowych światełek na nogi
8)Reszta pasuje i nie wyrzuca żadnych błędów
Konkluzja..
roboty jest sporo, mi zajęło to 2 dni sadze ze obecnie zrobił bym to w 1 dzień. Jeśli osoba która chce dokonać takiego retrofitingu nie ma pojecia o elektryce, a grzebanie w puszce bezpieczników ja przeraża lepiej zlecić to komuś ogarniętemu
Wstęp:
Fotele nie są elementami P&P
Do prawidłowego montażu i działania potrzeba wiele przeróbek zarówno po stronie auta jak i samych foteli
Zaznaczam, iż opisuje przekładkę z manualnych z wersji Ambition na elektryczne skóry z Elegacne(anglik)
1) przekładka elektryki i wiązki pomiędzy fotelami jest możliwa, trudna aczkolwiek możliwa. silniki są niby takie same jednak w fotelu bez pamięci brakuje czujników położenia w samych silnikach. można to przełożyć ale jak napisał mi jeden z kolegów z forum nieopłacalne i popieram to w 100%
2) w przypadku w którym decydujemy się na wersje jedynie elektryczną musimy dokonać modernizacji wtyczek samych foteli. Fotel kierowcy od pasażera rożni się dodatkową wtyczką do czujnika niezapiętych pasów . W fotelu pasażera czujnik ten jest w kostce głównej, żeby było śmieszniej w fotelu kierowcy pod tymi pinami wtyczki głównej jest magistrala CAN!!!!!! tutaj musimy poprzekładać wtyczki i dostosować je do wersji jaką mamy u siebie.
3) podgrzewanie foteli pasuje i działa
4) na 99% nie macie wiązki zasilania foteli, trzeba ja położyć przewodem 2,5 mm kw od puszki bezpieczników do samych foteli, mase złapiecie na słupku przy nogach
5)Pomiędzy wersjami Eu/Ang jest różnica w działu sygnalizacji niezapiętych pasów, fotel pasażera (anglik) ma prócz czujnika w gnieździe pasa, dodatkowy czujnik nacisku, który załącza go dopiero w momencie gdy ktoś usiądzie. trzeba to uwzględnić w przeróbce lub porostu pominąć czujnik pasażera (dawny fotel kierowcy z wersji angielskiej).
6)Jeśli robicie wersję z pamięcią trzeba doprowadzić magistralę CAN
7)Trzeba dołożyć instalację do dodatkowych światełek na nogi
8)Reszta pasuje i nie wyrzuca żadnych błędów
Konkluzja..
roboty jest sporo, mi zajęło to 2 dni sadze ze obecnie zrobił bym to w 1 dzień. Jeśli osoba która chce dokonać takiego retrofitingu nie ma pojecia o elektryce, a grzebanie w puszce bezpieczników ja przeraża lepiej zlecić to komuś ogarniętemu
Ostatnio zmieniony 11 lis 2019, o 19:51 przez LUKASZdiy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: SS2 Fl Wymiana foteli
1. Fotel z pamięcią jest po drugiej stronie. Moim zdaniem, nie do przełożenia.
2. Tak
3. Tak
4. Tak
2. Tak
3. Tak
4. Tak
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Łukasz
Re: SS2 Fl Wymiana foteli
Czyli muszę dokładać wiazke, zasilanie bo jest to dla mnie niejasne
Enriquez pisze:1. Fotel z pamięcią jest po drugiej stronie. Moim zdaniem, nie do przełożenia.
2. Tak
3. Tak
4. Tak
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- macherstudio
- Posty: 106
- Rejestracja: 2 gru 2015, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Dominik
- Kontakt:
Re: SS2 Fl Wymiana foteli z Anglika - Relacja
Jak wygląda kwestia montażu foteli z KOMBI SII do Sendana SII?
Co nie podejdzie?
Co nie podejdzie?
- Aldpag24
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 sty 2021, o 15:08
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 170 KM 300 NM
- Imię: Pjoter
Re: SS2 Fl Wymiana foteli z Anglika - Relacja
Witam, postanowiłem kupić fotele L&K z anglika, full elektryki + grzanie i wentylacja. Posiadam u siebie full elektryki tylko materiałowe. Niestety moje są już zniszczone. Wczoraj wykreciłem fotel kierowcy i zaczałem sprawdzać kable. Moje auto jest z końca 2010 roku fotele sa z 2013. Rożnica we wiązce jest taka ze nie ma:
1) wtyczki do pamięci fotela,
2) nie ma wiązki do pamięci fotela,
3) Nie ma moduły komfortu,
4) wtyczka jest inna, do eu grzanie fotela jest osobno do anglika wtyczka jest połączona z grzaniem.
Postanowilem więc przełożyć cała wiązke ze swojego fotela kierowcy do angielskiego pasażera. Przełożylem również moduł komfortu ze swojego, ale tak sie zastanawiam czy nie zostawić z anglik (wydaje się bardziej doposażony). Różnica jaka występuję to kostka do podłączenia sie z fotelem (opieranie i regulacja) kable są te same ale trzeba przepiąc je na kostce bo są w innych miejscach. Nwm jeszcze jak sytuacja z mata obciążeniową, dziś będe przekładał piny i podpinał fotel.
Ale mam pytanie, czy po takich zabigach powienienem coś przeprogramować ?
1) wtyczki do pamięci fotela,
2) nie ma wiązki do pamięci fotela,
3) Nie ma moduły komfortu,
4) wtyczka jest inna, do eu grzanie fotela jest osobno do anglika wtyczka jest połączona z grzaniem.
Postanowilem więc przełożyć cała wiązke ze swojego fotela kierowcy do angielskiego pasażera. Przełożylem również moduł komfortu ze swojego, ale tak sie zastanawiam czy nie zostawić z anglik (wydaje się bardziej doposażony). Różnica jaka występuję to kostka do podłączenia sie z fotelem (opieranie i regulacja) kable są te same ale trzeba przepiąc je na kostce bo są w innych miejscach. Nwm jeszcze jak sytuacja z mata obciążeniową, dziś będe przekładał piny i podpinał fotel.
Ale mam pytanie, czy po takich zabigach powienienem coś przeprogramować ?
- mackowski30
- Posty: 189
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: SS2 Fl Wymiana foteli z Anglika - Relacja
Jeżeli przełożysz wiązki, nie potrzebujesz żadnego kodowania.