Haldex?
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Haldex?
Wlej porządny olej i nie kombinuj. ASO VAGa G060175A2 albo BorgWarner 2000884 to są jedyne oleje spełniające recepturę opracowaną przez producenta napędu.
Pozdro
Hubi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pozdro
Hubi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mr Haldex
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex?
Jak Ty liczysz te oszczędności - wg cen ASO? Na komplecie z podawanego przeze mnie linku jest cena 367zł bez żadnym kombinacji. A tu jest nawet za 327,- https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7494705528 . A tak btw jak zmieniasz olej w silniku to też czyścisz pompę oleju czy to tylko w Haldexie taki zabieg? Nie lepiej zmieniać filtr, tak żeby nie puszczał bypassem?Montes pisze: ↑29 wrz 2020, o 17:40 Czy ktoś z Was używał do haldexa oleju RAVENOL AWD-H Fluid ?
Jeśli tak to jakie są Wasze opinie?
https://images89.fotosik.pl/425/ee257946d4f4e465med.jpg
https://images92.fotosik.pl/425/a164904d78013847med.jpg
Jest możliwość "budżetowej" wymiany ole w haldexie:
Filtr VAICO V10-5000 za 171,70 zł (BORGWARNER BW2003085 za 267 zł)
Olej RAVENOL AWD-H Fluid za 86 zł (OE: G055175A2 za 146 zł)
O-ringi pompki za 50 zł (OE: 0AY598305 zestaw uszczelek pompka 100 zł)
307,70 zł / 513,00 zł - czyli ponad 205 zł różnicy.
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Haldex?
Przecież masz napisane, to po co się pytasz?! Nie rozumiesz to nie pisz.rezon pisze: ↑1 paź 2020, o 18:56Jak Ty liczysz te oszczędności - wg cen ASO? Na komplecie z podawanego przeze mnie linku jest cena 367zł bez żadnym kombinacji. A tu jest nawet za 327,- https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7494705528 . A tak btw jak zmieniasz olej w silniku to też czyścisz pompę oleju czy to tylko w Haldexie taki zabieg? Nie lepiej zmieniać filtr, tak żeby nie puszczał bypassem?Montes pisze: ↑29 wrz 2020, o 17:40 Czy ktoś z Was używał do haldexa oleju RAVENOL AWD-H Fluid ?
Jeśli tak to jakie są Wasze opinie?
https://images89.fotosik.pl/425/ee257946d4f4e465med.jpg
https://images92.fotosik.pl/425/a164904d78013847med.jpg
Jest możliwość "budżetowej" wymiany ole w haldexie:
Filtr VAICO V10-5000 za 171,70 zł (BORGWARNER BW2003085 za 267 zł)
Olej RAVENOL AWD-H Fluid za 86 zł (OE: G055175A2 za 146 zł)
O-ringi pompki za 50 zł (OE: 0AY598305 zestaw uszczelek pompka 100 zł)
307,70 zł / 513,00 zł - czyli ponad 205 zł różnicy.
W swoim zestawieniu cenowym nie uwzględniłeś zestawu uszczelek do pompy - widać że jej nie czyścisz przy wymianie bo wiedziałbyś, że warto (za 5kkm wymieniam to zrobię zdjęcia) Zamiast tego masz infantylne porównania do pompy oleju...
Haldexie pierwszej generacji też wszystko rozbieram włącznie z kopułką.
Nie wiem co masz na myśli pisząc o puszczaniu bypassem - jak masz kłopoty z gazami jelitowymi i coś puszczasz, to to nie to forum, a przynajmniej nie ten dział.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2020, o 21:03 przez Montes, łącznie zmieniany 2 razy.
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Haldex?
Bardzo zgubne oszczednosci, porównanie oleju bw do febi czy ravenola...co do oleju z vw to podałes numer do 2 gena - tak, jest on stosowany do tanszych vagow ale juz np w pasku bedziesz mial g060...czyli wlasciwy.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mr Haldex
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 12:49
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2021
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 200 KM
- Lokalizacja: Pyskowice
Re: Haldex?
.
Ostatnio zmieniony 2 paź 2020, o 05:58 przez Wojti2, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 12:49
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2021
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 200 KM
- Lokalizacja: Pyskowice
Re: Haldex?
.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex?
jak nie wiesz co to bypass w układach olejowych i do czego służy, to chyba w ogóle nie powinieneś zabierać głosu. btw po co demontować pompę, skoro wcześniej jest filtr i jak jest wymieniany, to pompa jest czysta? No chyba, że po to aby chwalić się wymianami oringów za 50zł . Jak już tak koniecznie po taniości to przecież oringi można kupić po kilka zł, tylko trzeba umieć je mierzyć i kupić na wymiar, a nie w ASO.
Możesz jeszcze zabłysnąć świeżo nabytą wiedzą odpowiadając na jeszcze starsze posty
Montes pisze: ↑28 wrz 2020, o 19:18OEM: VW 01Z525558, VW 0AY525558KarpiuKarpiu pisze: ↑4 lis 2014, o 10:40 Pytanie za 100 punktów:
jaki jest numer części tego filtra? Bo znalezienie go graniczy z cudem niestety i jak nie poda się dokładnych numerków... kupa.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Haldex?
Okej Panowie, sprawy ciąg dalszy.
Fachowiec stwierdził że stuki to nie wina haldexa. Podniósł auto na podnośnik i pokazał że auto ma bardzo duże luzy na półosiach. Przeguby wewnętrzne są okej. Jego zdaniem luz jest na mechanizmie różnicowym w skrzyni na tz. satelitach. Nie jest tego w stanie potwierdzić na 100% bez zajrzenia do skrzyni. Co o tym myślicie?
Fachowiec stwierdził że stuki to nie wina haldexa. Podniósł auto na podnośnik i pokazał że auto ma bardzo duże luzy na półosiach. Przeguby wewnętrzne są okej. Jego zdaniem luz jest na mechanizmie różnicowym w skrzyni na tz. satelitach. Nie jest tego w stanie potwierdzić na 100% bez zajrzenia do skrzyni. Co o tym myślicie?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex?
Na podstawie opisu - nie wiadomo, co o tym myśleć. Może być i mechanizm różnicowy. Ale pierwszy raz spotkałbym się z jego zużyciem. Miałem kiedyś samochód z RWD i przeguby na wale musiałem zmieniać kilka razy, ale mechanizm różnicowy aż do przekazania samochodu na żyletki był cały czas w idealnym stanie, chociaż miał wymieniane jakieś podkładki dystansowe o ile dobrze pamiętam sytuację z przed ponad 20-stu lat.tombo77 pisze: ↑5 paź 2020, o 19:48 Okej Panowie, sprawy ciąg dalszy.
Fachowiec stwierdził że stuki to nie wina haldexa. Podniósł auto na podnośnik i pokazał że auto ma bardzo duże luzy na półosiach. Przeguby wewnętrzne są okej. Jego zdaniem luz jest na mechanizmie różnicowym w skrzyni na tz. satelitach. Nie jest tego w stanie potwierdzić na 100% bez zajrzenia do skrzyni. Co o tym myślicie?
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Haldex?
Ciężko to opisać dokładnie ale spróbuje:
-podniesiono auto,
-poruszano jednym kołem z przodu i te wykonało 3-4cm obrotu zanim poruszyło się koło drugie. Czy taki luz ma być? Mechanik stwierdził że nie. Sprawdził przeguby i obracają się razem z kołem.
-ruszając gwałtownie kołem było słychać wyraźny stuk w okolicach skrzyni.
-podniesiono auto,
-poruszano jednym kołem z przodu i te wykonało 3-4cm obrotu zanim poruszyło się koło drugie. Czy taki luz ma być? Mechanik stwierdził że nie. Sprawdził przeguby i obracają się razem z kołem.
-ruszając gwałtownie kołem było słychać wyraźny stuk w okolicach skrzyni.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Haldex?
to wskazuje na luzy, których nie powinno byćtombo77 pisze: ↑6 paź 2020, o 13:33 Ciężko to opisać dokładnie ale spróbuje:
-podniesiono auto,
-poruszano jednym kołem z przodu i te wykonało 3-4cm obrotu zanim poruszyło się koło drugie. Czy taki luz ma być? Mechanik stwierdził że nie. Sprawdził przeguby i obracają się razem z kołem.
-ruszając gwałtownie kołem było słychać wyraźny stuk w okolicach skrzyni.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Haldex?
oj nie wiem czy taki luz między kołami to nie normalka...
niema mnie w zakładzie bo zaraz bym jakiś wóz podniósł i sprawdził..
a stukania ze skrzyni to mogą być przeguby , one też nie sa idealnie "spasowane" zdaje sie mieć troszkę luzu ..
chyba ze się mylę , to już jakiś mechanik niech sie wypowie..
niema mnie w zakładzie bo zaraz bym jakiś wóz podniósł i sprawdził..
a stukania ze skrzyni to mogą być przeguby , one też nie sa idealnie "spasowane" zdaje sie mieć troszkę luzu ..
chyba ze się mylę , to już jakiś mechanik niech sie wypowie..
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Haldex?
Zgadzam się trochę luzu powinno być ale aż takie jak ja mam to trochę dużo.Tak mi się wydaje
Tak dla przypomnienia:
-cały czas słychać stuknięcie w momencie gdy auto się toczy a ja dodaje gazu.
Poduszki są okej, a przeguby wewnętrzne stukałyby przy skręcaniu czy podjeździe pod np: krawężnik.
Tak dla przypomnienia:
-cały czas słychać stuknięcie w momencie gdy auto się toczy a ja dodaje gazu.
Poduszki są okej, a przeguby wewnętrzne stukałyby przy skręcaniu czy podjeździe pod np: krawężnik.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Haldex?
To tak. Luzy na kołach są okej, bo inne auto ma tak samo.
Ciąg dalszy telenoweli. Dla przypomnienia:
Objawy to wyraźny stuk przy redukcji z 2 na 1. Delikatne szarpanie przy ruszaniu z "gazem" ale bez gazu szarpanie nie występuje. Wyraźny stuk gdy nacisnę/strzelę z gazu a auto się toczy np/; na 2 lub 3 biegu. Ilu mechaników tyle innych diagnoz. Trzy warsztaty i ich teorie.
1.Mechanizm różnicowy w skrzyni.
2.Mechatronika.
3.Dwumasa.
Ciąg dalszy telenoweli. Dla przypomnienia:
Objawy to wyraźny stuk przy redukcji z 2 na 1. Delikatne szarpanie przy ruszaniu z "gazem" ale bez gazu szarpanie nie występuje. Wyraźny stuk gdy nacisnę/strzelę z gazu a auto się toczy np/; na 2 lub 3 biegu. Ilu mechaników tyle innych diagnoz. Trzy warsztaty i ich teorie.
1.Mechanizm różnicowy w skrzyni.
2.Mechatronika.
3.Dwumasa.