[S3] Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
- osom
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 maja 2019, o 18:30
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gliwice
[S3] Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Cześć, poniżej tutorial na wymianę atrapy w naszym Superbie - bez zdejmowania zderzaka (dzięki Piotr za konsultacje) - sporo szukałem czegoś podobnego bez sukcesu, więc może komuś się przyda
Zdjęcia robiłem podczas składania więc jest już na nich ta ze Sportline. @Moderatorzy - wiem, że ostatnio powstał wątek w tym temacie, ale chciałem założyć tutorial w osobnym - w razie czego, mogę przerzucić.
1. Na początku trzeba zdemontować plastikową osłonę - 2 x śruba i 2 razy kołek plastikowy. Przy okazji warto zdemontować klamkę otwierania maski - wyciąga się od tyłu klamki plastikową zawleczkę i klamkę podnosimy do góry.
2. Teraz zaczyna się właściwa zabawa przyda się tutaj długi śrubokręt z torxem i giętką przedłużką. Wpierw rant osłony wyciągamy spod osłony chłodnicy, potem warto sobie coś podłożyć żeby powstała szczelina do "wygodnej" pracy:
Śruby wyglądają miej więcej tak (wydaje mi się, że na górnej krawędzi jest ich 5):
Najtrudniej się dostać do tej na środku - nad osłoną radaru:
3. Teraz czas na odkręcenie mechanizmu otwierania maski i klaksonów. Do mechanizmu są 3 śruby: 2 czarne u góry i jedna od przodu. Do tej od przodu trzeba dostać się pod gumową osłoną (sugeruję położyć coś na atrapie żeby jej nie porysować):
4. Teraz czas na ściągnięcie gumowej osłony - ma w sumie 8 zaczepów, które można podważyć śrubokrętem. 4 u góry (czerwone strzałki) i po 2 na stronę (niebieskie strzałki):
Zaczepy trzeba podważyć i pociągnąć do siebie:
5. Po tym można się już dostać do pozostałych 2 x 2 na stronę śrub trzymających atrapę w zderzaku:
6. Teraz pozostaje ściągnąć atrapę - trzyma się na plastikowych zaczepach (chyba w sumie 6) - u mnie nie chciało się to ruszyć, więc opryskałem WD40 i dałem 10 minut - po tym wyszło bez problemu:
7. Teraz montaż nowej atrapy i odwrotna kolejność w skręcaniu Kilka razy przy skręcaniu, użyłem takiego "patentu" na to żeby nie stracić śruby (silver tape zawsze w cenie):
Jakbym coś pominął to pytajcie Mam nadzieję, że komuś się przyda.
(Zamazałem tablice, coby się leasingodawca nie denerwował )
Finalnie wpadły też czarne emblematy i wyjechały oznaczenia z tylnej klapy
Zdjęcia robiłem podczas składania więc jest już na nich ta ze Sportline. @Moderatorzy - wiem, że ostatnio powstał wątek w tym temacie, ale chciałem założyć tutorial w osobnym - w razie czego, mogę przerzucić.
1. Na początku trzeba zdemontować plastikową osłonę - 2 x śruba i 2 razy kołek plastikowy. Przy okazji warto zdemontować klamkę otwierania maski - wyciąga się od tyłu klamki plastikową zawleczkę i klamkę podnosimy do góry.
2. Teraz zaczyna się właściwa zabawa przyda się tutaj długi śrubokręt z torxem i giętką przedłużką. Wpierw rant osłony wyciągamy spod osłony chłodnicy, potem warto sobie coś podłożyć żeby powstała szczelina do "wygodnej" pracy:
Śruby wyglądają miej więcej tak (wydaje mi się, że na górnej krawędzi jest ich 5):
Najtrudniej się dostać do tej na środku - nad osłoną radaru:
3. Teraz czas na odkręcenie mechanizmu otwierania maski i klaksonów. Do mechanizmu są 3 śruby: 2 czarne u góry i jedna od przodu. Do tej od przodu trzeba dostać się pod gumową osłoną (sugeruję położyć coś na atrapie żeby jej nie porysować):
4. Teraz czas na ściągnięcie gumowej osłony - ma w sumie 8 zaczepów, które można podważyć śrubokrętem. 4 u góry (czerwone strzałki) i po 2 na stronę (niebieskie strzałki):
Zaczepy trzeba podważyć i pociągnąć do siebie:
5. Po tym można się już dostać do pozostałych 2 x 2 na stronę śrub trzymających atrapę w zderzaku:
6. Teraz pozostaje ściągnąć atrapę - trzyma się na plastikowych zaczepach (chyba w sumie 6) - u mnie nie chciało się to ruszyć, więc opryskałem WD40 i dałem 10 minut - po tym wyszło bez problemu:
7. Teraz montaż nowej atrapy i odwrotna kolejność w skręcaniu Kilka razy przy skręcaniu, użyłem takiego "patentu" na to żeby nie stracić śruby (silver tape zawsze w cenie):
Jakbym coś pominął to pytajcie Mam nadzieję, że komuś się przyda.
(Zamazałem tablice, coby się leasingodawca nie denerwował )
Finalnie wpadły też czarne emblematy i wyjechały oznaczenia z tylnej klapy
Ostatnio zmieniony 31 sie 2019, o 19:25 przez osom, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Rewelacyjna robota ,gratulacje i podziękowania bo może się przydaćosom pisze:Cześć, poniżej tutorial na wymianę atrapy w naszym Superbie - bez zdejmowania zderzaka (dzięki Piotr za konsultacje) - sporo szukałem czegoś podobnego bez sukcesu, więc może komuś się przyda
Zdjęcia robiłem podczas składania więc jest już na nich ta ze Sportline. @Moderatorzy - wiem, że ostatnio powstał wątek w tym temacie, ale chciałem założyć tutorial w osobnym - w razie czego, mogę przerzucić.
1. Na początku trzeba zdemontować plastikową osłonę - 2 x śruba i 2 razy kołek plastikowy. Przy okazji warto zdemontować klamkę otwierania maski - wyciąga się od tyłu klamki plastikową zawleczkę i klamkę podnosimy do góry.
2. Teraz zaczyna się właściwa zabawa przyda się tutaj długi śrubokręt z torxem i giętką przedłużką. Wpierw rant osłony wyciągamy spod osłony chłodnicy, potem warto sobie coś podłożyć żeby powstała szczelina do "wygodnej" pracy:
Śruby wyglądają miej więcej tak (wydaje mi się, że na górnej krawędzi jest ich 5):
Najtrudniej się dostać do tej na środku - nad osłoną radaru:
3. Teraz czas na odkręcenie mechanizmu otwierania maski i klaksonów. Do mechanizmu są 3 śruby: 2 czarne u góry i jedna od przodu. Do tej od przodu trzeba dostać się pod gumową osłoną (sugeruję położyć coś na atrapie żeby jej nie porysować):
4. Teraz czas na ściągnięcie gumowej osłony - ma w sumie 8 zaczepów, które można podważyć śrubokrętem. 4 u góry (czerwone strzałki) i po 2 na stronę (niebieskie strzałki):
Zaczepy trzeba podważyć i pociągnąć do siebie:
5. Po tym można się już dostać do pozostałych 2 x 2 na stronę śrub trzymających atrapę w zderzaku:
6. Teraz pozostaje ściągnąć atrapę - trzyma się na plastikowych zaczepach (chyba w sumie 6) - u mnie nie chciało się to ruszyć, więc opryskałem WD40 i dałem 10 minut - po tym wyszło bez problemu:
7. Teraz montaż nowej atrapy i odwrotna kolejność w skręcaniu Kilka razy przy skręcaniu, użyłem takiego "patentu" na to żeby nie stracić śruby (silver tape zawsze w cenie):
Jakbym coś pominął to pytajcie Mam nadzieję, że komuś się przyda.
(Zamazałem tablice, coby się leasingodawca nie denerwował )
Finalnie wpadły też czarne emblematy i wyjechały oznaczenia z tylnej klapy
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
- jimw
- Posty: 388
- Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
@Marekb - cytat mistrzostwo .
@osom - tutorial rewelacyjny!!
@osom - tutorial rewelacyjny!!
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Nasuwa się pytanie _ Po co ta robota i gimnastyka - nie łatwiej zdjąć zderzak który siedzi na kilku śrubach/wkrętach?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Jak komuś wygodnie to można się pogimnastykować, szczególnie bez garażu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 cze 2019, o 18:33
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 350/500
- Imię: Mikołaj
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Faktycznie jak ktoś nie ma warunków to łatwiej bez zdejmowania zderzaka, znajomy tak kiedyś próbował i mu śrubka spadła w zderzak więc i tak zdejmował
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Ja wymieniłem ostatnio grill ' drugą metodą' czyli poprzez ściąganie zderzaka i to nie jest kilka śrubek.
Ok, sam zderzak trzyma się na 4 śrubach i 2 nazwę to prowadnicach. Ale! Ale trzeba jeszcze rozłączyć go z nadkolami i osłoną silnika. Tak więc nie jest to chwila zwłaszcza jeżeli ktoś nie posiada podnośnika lub dobrego lewarka z kobyłkami bądź garażu z kanałem.
Dobra robota, też próbowałem dojść od góry i w sumie dużo mi nie brakowało, ale wizja spadających śrubek przy skręcaniu mnie pokonała.
PS. Nie odkręcenie śrub jest najgorsze, a wypięcie grilla z zatrzasków bez uszkodzenia plastikowych elementów.
Ok, sam zderzak trzyma się na 4 śrubach i 2 nazwę to prowadnicach. Ale! Ale trzeba jeszcze rozłączyć go z nadkolami i osłoną silnika. Tak więc nie jest to chwila zwłaszcza jeżeli ktoś nie posiada podnośnika lub dobrego lewarka z kobyłkami bądź garażu z kanałem.
Dobra robota, też próbowałem dojść od góry i w sumie dużo mi nie brakowało, ale wizja spadających śrubek przy skręcaniu mnie pokonała.
PS. Nie odkręcenie śrub jest najgorsze, a wypięcie grilla z zatrzasków bez uszkodzenia plastikowych elementów.
Re: Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
Dobry tutorial, w najblizszych dniach będę wymieniał grill twoja metoda, bez zdejmowania zderzaka. Przed widmem spadania śrubek, zabezpieczyłem się magnesem neodymowym, który kiedyś zakupiłem. Nie ma szans, żeby śrubki spadły
https://ibb.co/r2f2Qtr
https://ibb.co/brFJ3DT
https://ibb.co/BcLkZPv
https://ibb.co/r2f2Qtr
https://ibb.co/brFJ3DT
https://ibb.co/BcLkZPv