PowerBox/tunning do Superb SIII
- Patrol
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 lis 2020, o 22:10
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 454KM / 560Nm
- Imię: Patrick
- Lokalizacja: ZS
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Złamanie 10s wydaje mi się mało realne, widziałem film na yt jak zmierzyli Golfa Hatchbacka R-kę 489 kucy i tam wyszło im 9,72s,
a masa Golfa jednak mniejsza.
Padło pytanie o turbo, to u mnie siedzi coś takiego
Hybryda tc turbo wersja tc500 (w Łodzi to robili)
Pomiary zrobię na dniach, ale na razie mam auto unieruchomione, bo czekam na dostawę dystansów (modyfikacja układu hamulcowego)
a masa Golfa jednak mniejsza.
Padło pytanie o turbo, to u mnie siedzi coś takiego
Hybryda tc turbo wersja tc500 (w Łodzi to robili)
Pomiary zrobię na dniach, ale na razie mam auto unieruchomione, bo czekam na dostawę dystansów (modyfikacja układu hamulcowego)
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
PowerBox/tunning do Superb SIII
Temat dotyczy ss3. Skoro jednak o golfie mowa......
Moje kombi, również TC Turbo, 454 KM 560 Nm, masa na pusto 1610 kg z połową baku, w zimie, jedzie tak:
R htb będzie sporo szybsze, bo waży 60-100 kg mniej. Z pewnością R htb o mocy 489 km nie jeździ 9,72 s, zapewniam.
Poza tym, masz fajne, wygodne, duże auto. Czy pojedzie w 10, czy niecałe 11, nie ma aż takiego znaczenia. Szybkie jest i wystarczy. Natomiast uzyskanie dobrych czasów, adekwatnych do możliwości auta również wymaga wprawy. Nie licz na to, że pierwsze pomiary będą wiążące. Musisz wyczuć w jakim trybie auto jeździ sprawniej, z jakiej prędkości czy obrotów rozpoczynać pomiar, jak zmieniać biegi - ręcznie w trybie M czy automat w S (u mnie lepsze w M) itd. Wiatr, temp, ciśnienie - mnóstwo zmiennych a na hybrydach rozbieżność wyników pomiarów spora, w poniedziałek pojadę w 8,8, w sobotę w 9,5 i tak to jest.
Moje kombi, również TC Turbo, 454 KM 560 Nm, masa na pusto 1610 kg z połową baku, w zimie, jedzie tak:
R htb będzie sporo szybsze, bo waży 60-100 kg mniej. Z pewnością R htb o mocy 489 km nie jeździ 9,72 s, zapewniam.
Poza tym, masz fajne, wygodne, duże auto. Czy pojedzie w 10, czy niecałe 11, nie ma aż takiego znaczenia. Szybkie jest i wystarczy. Natomiast uzyskanie dobrych czasów, adekwatnych do możliwości auta również wymaga wprawy. Nie licz na to, że pierwsze pomiary będą wiążące. Musisz wyczuć w jakim trybie auto jeździ sprawniej, z jakiej prędkości czy obrotów rozpoczynać pomiar, jak zmieniać biegi - ręcznie w trybie M czy automat w S (u mnie lepsze w M) itd. Wiatr, temp, ciśnienie - mnóstwo zmiennych a na hybrydach rozbieżność wyników pomiarów spora, w poniedziałek pojadę w 8,8, w sobotę w 9,5 i tak to jest.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Pochwalę się prezentem od Mikołaja.
Superb 1.4 po programie 180km i 357nm
Audi a1 1.2 po programie 124km i 224nm
Superb 1.4 po programie 180km i 357nm
Audi a1 1.2 po programie 124km i 224nm
- piramida
- Doradca
- Posty: 4043
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Golf przede wszystkim ma mniejsze koła i jest ciut lżejszy co przy tych samych przełożeniach w skrzyni przekłada się na min 1 sek lepiej przy 100-200 więc aby superb robił takie czasy jak golf na stage 2+ musi mieć z 50 koni więcej
- Patrol
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 lis 2020, o 22:10
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 454KM / 560Nm
- Imię: Patrick
- Lokalizacja: ZS
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Pomiar próbny zrobiony, ale szczerze to warunki i opony zimowe za bardzo ograniczają możliwość zrobienia dobrego sprintu. W dzień za duży ruch, a późnym wieczorem już asfalt jest wilgotny i nie ma trakcji.
Tak więc wyszło 11,4s 100-200,
Odpuszczam pomiary do wiosny jak się zrobią dobre warunki, bo teraz to lipa.
Tak więc wyszło 11,4s 100-200,
Odpuszczam pomiary do wiosny jak się zrobią dobre warunki, bo teraz to lipa.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Heja!
Myślę nad zwiększeniem mocy w swoim rodzinnym kombi S3 2015 280KM L&K i mam parę wątpliwości, które mam nadzieję moglibyście rozwiać.
Ogółem nie potrzebuję nie wiadomo ile mocy, jeżdżę głównie po mieście i czasem depnę na obwodnicy, ale kręci się tu parę 280/272 po okolicy i chciałbym ich na luzie brać spod świateł dla własnej satysfakcji Po przeczytaniu 60 stron tego wątku oraz pogrzebaniu trochę w necie jestem przekonany do JB4, zwłaszcza że najwyraźniej rozwiązuje też problem z mulastym pedałem gazu oraz szarpaniem skrzyni biegów, które mnie strasznie irytują. Przekonuje mnie też to, że jakby mi się nie spodobało czy będę sprzedawał samochód, to bezproblemowo odpinam i pozbywam się boxa. W chipie nie widzę żadnych zalet w tym momencie.
A co do wątpliwości:
Myślę nad zwiększeniem mocy w swoim rodzinnym kombi S3 2015 280KM L&K i mam parę wątpliwości, które mam nadzieję moglibyście rozwiać.
Ogółem nie potrzebuję nie wiadomo ile mocy, jeżdżę głównie po mieście i czasem depnę na obwodnicy, ale kręci się tu parę 280/272 po okolicy i chciałbym ich na luzie brać spod świateł dla własnej satysfakcji Po przeczytaniu 60 stron tego wątku oraz pogrzebaniu trochę w necie jestem przekonany do JB4, zwłaszcza że najwyraźniej rozwiązuje też problem z mulastym pedałem gazu oraz szarpaniem skrzyni biegów, które mnie strasznie irytują. Przekonuje mnie też to, że jakby mi się nie spodobało czy będę sprzedawał samochód, to bezproblemowo odpinam i pozbywam się boxa. W chipie nie widzę żadnych zalet w tym momencie.
A co do wątpliwości:
- Przede wszystkim obawiam się czy niepotrzebnie ryzykuję, wsadzając boxa do używanego samochodu z 150k+ przebiegu, gdzie sam zrobiłem z 10-15k. Mam pełną historię z leasingu poprzedniego właściciela i wszystko było robione w terminie, ale z tego co pamiętam, to wedle zaleceń, a nie częściej. Sam przed zakupem zrobiłem gruntowny przegląd samochodu, a po kupnie wymianę wszystkich płynów, tarcz i hamulców. Technicznie przy każdym przeglądzie i serwisie słyszałem, że wszystko jest cudownie i nie widzą żadnych problemów, tak samo mówili w ASO jak pytałem o historię przeglądów już po leasingu (nie od nich kupowałem, jakby co).
Tak więc żadnych sensownych podstaw nie mam, ale coś tam siedzi z tyłu głowy czy takimi zabawami sobie nie załatwię silnika kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wcześniej. Co o tym myślicie? Jak się ewentualnie zabezpieczyć, zakładając już wymiany płynów o 1/3-1/2 szybciej, niż zalecane przebiegi? - W razie "zajechania" silnika przez box czym ryzykuję, zwłaszcza w trakcie jazdy po autostradzie czy ruszania z gazem w podłodze? Trybem awaryjnym czy raczej mi tłok wyskoczy i koła się zblokują?
- Jeśli bym zajechał silnik, skrzynię czy haldex (?), to jakie koszty mnie czekają - 10 czy 50 tys. prędzej?
- Co do samego zakładania, to myślałem o poszukaniu używki na początek albo zamówienia od kminka od razu. Widzę na OLX jeden "Box JB4 Burger motorsport S3/cupra/golf r/superb. EA 888 2.0 tsi/tfsi", to by było coś takiego? Kosztuje 2k czyli 1k mniej od nówki, z tego co czytałem - warto się w to bawić, czy czymś ryzykuję niepotrzebnie?
Montować chciałem w Wawie u polecanych w wątku Unitronic z Łodygowej 39. Tam zakładam, że już by mi wszystko ogarnęli, łącznie z indywidualnym dostosowaniem mapy 6 i shamowaniem przed i po boxie. - Co jeszcze sensownie wypadało by zmienić w samochodzie idąc w boxa? Moim priorytetem jest bezpieczeństwo jazdy oraz minimalizowanie modyfikacji i potencjalnych uszkodzeń samochodu.
IC raczej odpada.
Zastanawiam się nad wymianą tłumika środkowego - jeśli nie jest to konieczne ze względu na większe zużycie silnika czy innych elementów, to bym to sobie odpuścił, wspominane tutaj bodajże 20KM różnicy nie robi mi eee... różnicy
Niektórzy polecali jeszcze modyfikacje zawieszenia i hamulców, ale sam nie zauważyłem z tym problemów na łukach na autostradzie przy 160km/h nawet z zawieszeniem w trybie Comfort (wiadomo, że buja, ale się klei), a specjalnie wyczynowo nie mam planów go cisnąć. Hamuje też elegancko, teraz mam serię albo Boschowe zamienniki (nie pamiętam) i nic nie bije, ani nie czułem, że za słabo hamuje - zawsze biorę poprawkę, że to jednak duże kombi, a nie hot hatch.
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
150tys to prawie nowy samochód
Nie bój się modyfikacji
Jak będziesz go butował z "łututututu..." To możesz coś uszkodzić ale przy normalnej jeździe ze sporadycznymi sprintami nie masz się raczej czego obawiać.
Tfsi jakimś cudem inżynierii nie jest ale też go tak szybko nie zajedziesz (o ile będzie "normalnie" traktowany)
Masz samochód do codziennej jazdy a nie na trackday e
Jest używka to weź używkę porządnie zamontuj i ciesz się jazdą
Nie bój się modyfikacji
Jak będziesz go butował z "łututututu..." To możesz coś uszkodzić ale przy normalnej jeździe ze sporadycznymi sprintami nie masz się raczej czego obawiać.
Tfsi jakimś cudem inżynierii nie jest ale też go tak szybko nie zajedziesz (o ile będzie "normalnie" traktowany)
Masz samochód do codziennej jazdy a nie na trackday e
Jest używka to weź używkę porządnie zamontuj i ciesz się jazdą
Jak dbasz tak masz
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ja miałem używkę jb4 która dalej sprzedałem i z tego co wiem potem dalej tez poszła i nada działa;)
Silnik pancerny ale kilka prostych zasad jak 2x częściej wymieniać olej i filtry, nie iść pełnym piecem gdy temp oleju mniejsza już 75 (z tego co pamietam jb4 załącza się właśnie od tej temp tez dla bezpieczeństwa) i studzić przed zgaszeniem.
Warto zrobić modyfikacje dolotu i łapacza powietrza bo to dużo daje a koszt zerowy.
Jak coś masz opis u mnie w wątku.
Na pewno warto zrobić IC na lepszy wymianę bo na wiosnę/lato to już seria ledwie wyrabia a po jb4 to już na pewno.
Tłumik środkowy ja zmieniałem ale Kmink twierdzi ze w 272 nie ma po co. Ewentualnie można wywalić w ogóle środkowy i tez będzie git tyle ze będą strzały z wydechu;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Silnik pancerny ale kilka prostych zasad jak 2x częściej wymieniać olej i filtry, nie iść pełnym piecem gdy temp oleju mniejsza już 75 (z tego co pamietam jb4 załącza się właśnie od tej temp tez dla bezpieczeństwa) i studzić przed zgaszeniem.
Warto zrobić modyfikacje dolotu i łapacza powietrza bo to dużo daje a koszt zerowy.
Jak coś masz opis u mnie w wątku.
Na pewno warto zrobić IC na lepszy wymianę bo na wiosnę/lato to już seria ledwie wyrabia a po jb4 to już na pewno.
Tłumik środkowy ja zmieniałem ale Kmink twierdzi ze w 272 nie ma po co. Ewentualnie można wywalić w ogóle środkowy i tez będzie git tyle ze będą strzały z wydechu;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Dzięki za uspokojenie, to będę szedł w tego boxa
Ja mam ten starszy model z silnikiem 280KM i czytam, że w nim wydech bardziej dusi silnik. Pytanie, na ile to istotne.
Mi nie tyle o koszty chodzi, a żeby się z tym jak najmniej bawić i łatwo przywrócić stan początkowy w razie czego. Popatrzę co modyfikację.baarttbaartt pisze: ↑14 mar 2021, o 14:56 Warto zrobić modyfikacje dolotu i łapacza powietrza bo to dużo daje a koszt zerowy.
Nie słyszałem o tym, czym to się objawia? W lato nie zauważyłem żadnej podwyższonej temperatury czy mulenia.baarttbaartt pisze: ↑14 mar 2021, o 14:56 Na pewno warto zrobić IC na lepszy wymianę bo na wiosnę/lato to już seria ledwie wyrabia a po jb4 to już na pewno.
Tia, przesiadłem się na Skodzinę ze sportowego samochodu, bo mi właśnie za dużo hałasowało i trzęsło, a teraz priorytetem jest, żeby dziecko całą drogę przespałobaarttbaartt pisze: ↑14 mar 2021, o 14:56 Tłumik środkowy ja zmieniałem ale Kmink twierdzi ze w 272 nie ma po co. Ewentualnie można wywalić w ogóle środkowy i tez będzie git tyle ze będą strzały z wydechu;)
Ja mam ten starszy model z silnikiem 280KM i czytam, że w nim wydech bardziej dusi silnik. Pytanie, na ile to istotne.
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Te silniki na serii z paliwem ~100oktan generują ~320KM po sofcie ~360KM
Więc tak słabo twierdzić że tłumik je "dusi"
Jak dbasz tak masz
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Zdrowe serie na 98 272/280 wychodzą Ok 290-300 kucy.
Stage 1 to Ok 340-350. Podobnie jak stage 1 wychodzi jb4 na serii.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Stage 1 to Ok 340-350. Podobnie jak stage 1 wychodzi jb4 na serii.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Czyli coś źle musiałem zrozumieć i nie trzeba się bawić w żadne modyfikacje tłumika środkowego. No i ekstra
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Nie będę zakładał nowego tematu i zapytam tutaj.
W przyszłym miesiącu chcę podjechać do Lamik Garage w Lędzinach na stage 1.
Zastanawiam się czy warto przed tym zabiegiem wymienić intercooler? Niby piszecie, że fabryczny ledwo starcza, ale jakie są temperatury w dolocie bez programu? Czy wymiana na inny pozwoli "do#ebać więcej koksu"?
Czy są jakieś testy IC Fmic pro od kolegi kmink z tuneforce? (nawet do niego nie piszę PW, bo od sierpnia nie było go na forum)
Dolot sobie udrożnię, filtr powietrza mam świeżutki.
Pytam, bo IC mimo wszystko podwaja koszt imprezy.
W przyszłym miesiącu chcę podjechać do Lamik Garage w Lędzinach na stage 1.
Zastanawiam się czy warto przed tym zabiegiem wymienić intercooler? Niby piszecie, że fabryczny ledwo starcza, ale jakie są temperatury w dolocie bez programu? Czy wymiana na inny pozwoli "do#ebać więcej koksu"?
Czy są jakieś testy IC Fmic pro od kolegi kmink z tuneforce? (nawet do niego nie piszę PW, bo od sierpnia nie było go na forum)
Dolot sobie udrożnię, filtr powietrza mam świeżutki.
Pytam, bo IC mimo wszystko podwaja koszt imprezy.
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
IC pozwoli utrzymać ta wysoką moc przy wyższych temperaturach zewnętrznych i przy dużym obciążeniuBebok pisze: ↑17 mar 2021, o 15:37 Nie będę zakładał nowego tematu i zapytam tutaj.
W przyszłym miesiącu chcę podjechać do Lamik Garage w Lędzinach na stage 1.
Zastanawiam się czy warto przed tym zabiegiem wymienić intercooler? Niby piszecie, że fabryczny ledwo starcza, ale jakie są temperatury w dolocie bez programu? Czy wymiana na inny pozwoli "do#ebać więcej koksu"?
Czy są jakieś testy IC Fmic pro od kolegi kmink z tuneforce? (nawet do niego nie piszę PW, bo od sierpnia nie było go na forum)
Dolot sobie udrożnię, filtr powietrza mam świeżutki.
Pytam, bo IC mimo wszystko podwaja koszt imprezy.
Na seryjnym też będzie moc ale może wyjść po prostu niższa... I będzie więcej strat latem
Ogólnie jak nie upalasz zbyt często to może nawet tego nie odczujesz
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Nie trzeba upalać żeby nie dostrzec różnicy przy 30 stopniach podczas jazdy