Witam
Zachciało mi się modyfikować soft ECU i TCU u jednego ze znanych tunerów i teraz zamiast frajdy mam problem, a konkretnie sporadyczne szarpnięcia przy ruszaniu (skrzynia DSG).
Krótki rys historyczny:
- Pacjent rocznik 2017, skrzynia DQ250, zakupiony używany, wszystko w jak najlepszym porządku, przebieg 49k km,
- Jeżdżone przez cztery miesiące w trasie i po mieście, żadnych uwag do działania skrzyni DSG
- Modyfikacja softu, próby na hamowni z rezultatem pozytywnym i satysfakcjonującym
- Jazda po mieście na nowych mapach, kilka testów sprawdzenia 'jak to teraz się zbiera'
- Wykrycie problemu i tu szerzej opiszę w czym rzecz:
Zachowanie przypomina ruszanie "L-ki" (tzw kaczka) - tj. wciskam delikatnie gaz, żeby odpuściła automatyczna blokada postojowa i auto zamiast płynnie ruszyć potrafi szarpnąć (z różną mocą) tak jakby skrzynia zbyt agresywnie łączyła napęd i miałoby to doprowadzić do zgaśnięcia silnika. Problem nie występuje przy ruszaniu dynamicznym, jedynie przy "dziadkowym". Dla utrudnienia usterka występuje dość losowo, np dwa razy dziennie (na powiedzmy 20km po mieście) i nie znalazłem prawidłowości kiedy występuje. Brak błędów w sterowniku 02. Temperatury skrzyni w górnej granicy normy.
- Wgranie oryginalnego softu ECU i TCU w celu sprawdzenia czy problem nie leży w soficie, jednak to nie rozwiązało problemu
- Wykonanie resetu adaptacji, kalibracji, nastaw podstawowych (i tego co się da zrobić przez VCDSa) i wykonanie zalecanej jazdy kalibracyjnej (wydaje się, że zmniejszyło częstotliwość występowania usterki)
- Brak pozytywnego rezultatu, więc wgrałem ponownie zmodyfikowany soft (tu zaznaczam, że od 'fachowca' nie uzyskałem żadnej pomocy - do bramy i się nie znamy, a jest on często wspominany tu na forum)
Obawiam się jakiegoś rodzaju usterki mechanicznej po kilkukrotnym depnięciu, ale tych aut się programuje dużo i nie słyszałem, żeby skrzynia się zaraz posypała. Pech?
Podpowiecie kto się w Warszawie zajmuje tego typu trudnymi usterkami?
DSG - Szarpanie przy ruszaniu
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DSG - Szarpanie przy ruszaniu
No fajny temat. Dlatego nie zalecam dłubania w dsg jak nie ma się pewności co się robi. Może dowalone ciśnienie na sprzęgłach? Olej kiedy zmieniany?
Masz w formie pliku mapę przed i po?
Ps. Dopisz co to za tuner, może to ułatwi sprawę.
Masz w formie pliku mapę przed i po?
Ps. Dopisz co to za tuner, może to ułatwi sprawę.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sie 2021, o 22:14
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DSG - Szarpanie przy ruszaniu
Aktualizacja tematu
Wydaje się, że całkowicie źle zdiagnozowałem problem:
Korzystałem na stałe z funkcji Auto-Hold (symbol "A" obok ręcznego) i wyłączyłem ją na próbę. Okazuje się, że problemu z 'szarpaniem' przy ruszaniu nie ma.
Idąc dalej, ponieważ AH korzysta z hamulca głównego, kombinuję, że może z jakiegoś powodu hamulec nie odpuszcza dostatecznie szybko i powoduje przyhamowanie auta.
W takim razie skąd losowe występujące zjawisko przyhamowania? Ano mam podejrzenie krzywej tarczy hamulcowej, tym bardziej, że czuć wibracje na kierownicy przy mocnym hamowaniu.
Być może chodzi o to, że przy ustawieniu tarczy 'burchlem' w pobliżu zacisku, przy odpuszczaniu AH klocek obciera o ten burchel i stąd przypadłość.
Możliwe?
Wydaje się, że całkowicie źle zdiagnozowałem problem:
Korzystałem na stałe z funkcji Auto-Hold (symbol "A" obok ręcznego) i wyłączyłem ją na próbę. Okazuje się, że problemu z 'szarpaniem' przy ruszaniu nie ma.
Idąc dalej, ponieważ AH korzysta z hamulca głównego, kombinuję, że może z jakiegoś powodu hamulec nie odpuszcza dostatecznie szybko i powoduje przyhamowanie auta.
W takim razie skąd losowe występujące zjawisko przyhamowania? Ano mam podejrzenie krzywej tarczy hamulcowej, tym bardziej, że czuć wibracje na kierownicy przy mocnym hamowaniu.
Być może chodzi o to, że przy ustawieniu tarczy 'burchlem' w pobliżu zacisku, przy odpuszczaniu AH klocek obciera o ten burchel i stąd przypadłość.
Możliwe?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DSG - Szarpanie przy ruszaniu
Co za zwrot akcji. To musiałeś mieć ten problem przed modami.
Zobacz tylne zaciski czy się nie grzeją tarcze po szybszej jeździe.
Zobacz tylne zaciski czy się nie grzeją tarcze po szybszej jeździe.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG - Szarpanie przy ruszaniu
Kilka dni temu dowiedziałem się, że w S3 występowały jakieś problemy z tylnymi tarczami/klockami i nawet jakaś akcja serwisowa była ale tylko do 30 000 km.
Objawiało się to biciem kierownicy przy hamowaniu.
Objawiało się to biciem kierownicy przy hamowaniu.
o to to to, skoro nie było wcześniej a jest?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 sie 2021, o 22:14
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DSG - Szarpanie przy ruszaniu
Wymieniłem tarcze i klocki tył. Od środka ruina jak w starym jelczu.
Co ciekawe, wydaje się, że zauważyłem objawu szarpania/wibracji-przy-hamowaniu przez pierwsze trzy miesiące użytkowania auta. Dziwny zbieg okoliczności tuningu i korozji tarcz?
Auto na pewno stało ok 2-3 msc pod chmurką przed zakupem (okres zimowy).
Anyway, po wymianie tyłu stwierdzam redukcję wibracji budy przy mocnym hamowaniu o 80%. Problem z auto-hold nie występuje.
Przód w takim razie też kwalifikuje się do wymiany.
Co ciekawe, wydaje się, że zauważyłem objawu szarpania/wibracji-przy-hamowaniu przez pierwsze trzy miesiące użytkowania auta. Dziwny zbieg okoliczności tuningu i korozji tarcz?
Auto na pewno stało ok 2-3 msc pod chmurką przed zakupem (okres zimowy).
Anyway, po wymianie tyłu stwierdzam redukcję wibracji budy przy mocnym hamowaniu o 80%. Problem z auto-hold nie występuje.
Przód w takim razie też kwalifikuje się do wymiany.