[S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lut 2022, o 08:01
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2004
- Silnik: Inny
[S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Planuje zakup s3 w kombi i zastanawiam się czy jest sens kupić wersje z silnikiem 1.5 czy lepiej już 2.0? Do pracy mam niecałe 3km w jedną stronę. Rodzina 2+1. Autem planuje trochę pojeździć do 10 lat a może i dłużej. Przebieg roczny do 12 tyś. Auto wybrałem ze względu na fakt ceny co do ilości wyposażenia. W planach myślałem też na innymi autami, ale skoda to duże, komfortowe i cenowo fajne auto. Myślałem też nad używką, ale nowe to nowe
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Miałem przez 4 lata 1.5 TSI DSG w Golfie VII - uważałem że ten silnik jest dla mnie wręcz za mocny.
Świadomie kupiłem teraz 1.5 do Superba.
Jeśli jeździsz ekonomicznie to 1.5 będzie zauważalnie mniej palił, nie jest to żaden muł i moim zdaniem do takich zastosowań nie ma zupełnie po co iść w stronę 2.0 TSI.
Świadomie kupiłem teraz 1.5 do Superba.
Jeśli jeździsz ekonomicznie to 1.5 będzie zauważalnie mniej palił, nie jest to żaden muł i moim zdaniem do takich zastosowań nie ma zupełnie po co iść w stronę 2.0 TSI.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2022, o 07:10 przez komoornik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Patrząc na Polski Ład... jak dostałem 800pln/6pkt ...to lepiej wziąć... jak najsłabszy ))
Ja bym brał tylko 2.0! Zwłaszcza jak ma być na 10 lat. Silnik dopracowany, mocny i można go fajnie podkręcić.
Chyba... że trafisz okazje 1.5 to spoko. Ten silnik też dobrze odpycha Superba. Myślę porównywalnie jak 2.0TDI.
Jeszcze jedno. Dla mnie priorytet to 4x4 nawet kosztem silnika...na rzecz 1,5... pomyśl też o tym...
Ps. Nie porównujmy Golfa do Superba na Boga...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ja bym brał tylko 2.0! Zwłaszcza jak ma być na 10 lat. Silnik dopracowany, mocny i można go fajnie podkręcić.
Chyba... że trafisz okazje 1.5 to spoko. Ten silnik też dobrze odpycha Superba. Myślę porównywalnie jak 2.0TDI.
Jeszcze jedno. Dla mnie priorytet to 4x4 nawet kosztem silnika...na rzecz 1,5... pomyśl też o tym...
Ps. Nie porównujmy Golfa do Superba na Boga...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
80% miasto i tylko 20% trasy? Zdecydowanie hybryda 1.4 iV 218KM, wyjdzie najtaniej. Drugi w kolejności oczywiście niedrogi 1.5 TSI 150KM. Do prędkości miejskich będzie bardzo dynamiczny, bez obaw. O dieslach oczywiście nie ma co myśleć do miasta ale o 2.0 TSI 190KM też nie. 2.0 TSI 190KM to jest typowy komfortowy silnik autostradowy w tym aucie. Może bez wielkiego przeginania, ale jednak autostradowy.
A czemuż? Te samochody potrafią podobnie ważyć.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Jaja... faktycznie Golf ... 15kilo lżejszy od Superba... ktoś tu się nie popisał.
Dla porównania...Astra jest ponad 100kg lżejsza!
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Mój Superb ma 1715kg wbity w dowód rejestracyjny... tyle nawet Wikipedia nie przewiduje...
Który 15kg?
EDIT: jeżeli porównywałeś Golfa hatcha do Superba w kombi to pewnie faktycznie takie porównanie nie ma sensu, ale już Variant AllTrack znajomego mało nie waży
Który 15kg?
EDIT: jeżeli porównywałeś Golfa hatcha do Superba w kombi to pewnie faktycznie takie porównanie nie ma sensu, ale już Variant AllTrack znajomego mało nie waży
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Temat różnicy w wadze obu tych aut - Golfa VII 1.5 TSI DSG hatchback vs Superb 1.5 TSI DSG liftback bardzo mnie zastanawiał, bo sam nie do końca wierzyłem w dane techniczne które mówiły o ok 100 kg różnicy.
Byłem oboma autami na tej samej wadze - realnie jest to ok 200 kg.
Byłem oboma autami na tej samej wadze - realnie jest to ok 200 kg.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Porównałem na autocentrum SIII kombi i Golfa Variant 2019 do teraz / silnik 1.5.
Chyba, że dane są nie rzetelne...
Chyba, że dane są nie rzetelne...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Moje pomiary na wadze wykazują że dane są bardzo nierzetelne
Co nie zmienia faktu że te dodatkowe 200kg nie powoduje że Superb staje się zawalidrogą.
Co nie zmienia faktu że te dodatkowe 200kg nie powoduje że Superb staje się zawalidrogą.
- Skodnik4x4
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210 KM
- Lokalizacja: Podhale
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Mnie dawno temu policjantka podczas wypisywania mandatu poradziła co robić by ich nie płacić,........trzeba jeździć wolniej!!!
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Dane są średnio rzetelne ale to nie wina portalu A czy portalu B, tylko różnic w wadze nawet tych samochodów nieraz tylko z różnymi wersjami wyposażenia. Co prawda w Superbowym świecie jestem od niedawna, więc ile tutaj dokładnie wynoszą różnice nie wiem, ale podejrzewam, że podobnie jak w innych markach tak i w Superbie między wersją Active a L&K/Sportline/Scout różnica to może być kilkadziesiąt kilo! Różnica wynika z ilości wyciszenia, klejonych szyb, wyposażenia (klasyczne fotele a fotele naszpikowane po uszy elektroniką), szerszego kapcia, czasem innej felgi itd. itp.. W sumie nawet Skoda w konfiguratorze dla 1.5 TSI DSG pokazuje wagę 1491kg dla Active a dla 1.5 TSI DSG w L&K jest to 1547kg Prawie 60kg z oficjalnych danych Skody, w Golfie pewnie podobnie.
No tak czy tak - do miasta 1.5 TSI da radę. W przyspieszeniu do miejskich prędkości, 0-40km/h czy 0-60km/h zgaduję, że różnica będzie niewielka nawet gdy porównujemy do potwora 2.0 TSI 280KM A do 80% miasta pewnie petent napędu 4x4 kompletnie nie potrzebuje.
No tak czy tak - do miasta 1.5 TSI da radę. W przyspieszeniu do miejskich prędkości, 0-40km/h czy 0-60km/h zgaduję, że różnica będzie niewielka nawet gdy porównujemy do potwora 2.0 TSI 280KM A do 80% miasta pewnie petent napędu 4x4 kompletnie nie potrzebuje.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Zrobiła się dyskusja dotycząca wagi widzę.
Ja 1.5 TSI nigdy nie brałem pod uwagę chociaż mam podobny do autora stosunek miasto/trasa.
Pierwszego mojego Superba czyli S II zamówiłem z 1.8 TSI - byłem bardzo zadowolony zarówno z osiągów jak i spalania. Z tego też względu kolejnego Superba jakim był Superb III też zamówiłem z 1.8 TSI (zmodernizowana i mocniejsza wersja silnika z S II).Również byłem zadowolony z tego silnika. Teraz czekam na kolejnego mojego Superba tym razem z 2.0 280 KM pod maską. Cóż gdybym patrzył się w 100% na zużycie paliwa kupiłbym mniejsze auto z mniejszym silnikiem np. Octavię czy Scalę z 1.0 TSI. Kupując tak duże i ciężkie auto, moim zdaniem, nie ma sensu brać go z najmniejszym dostępnym silnikiem (chyba że kompletnie nie dba się o osiągi) - ten błąd zrobiłem gdy kiedyś zamówiłem O II w bogatej wersji ale z dychawicznym 1.6 MPI (102KM).
Co do wagi, to macie racje ma to gigantyczne znaczenie, ale gdy ta różnica jest naprawdę spora. Mam youngtimera - Renault 19 Chamade z 1.7 75 KM. Niby mało, bo tylko 75 KM, ale to auto waży 1000 kg, co sprawia, że te 75 KM napędza to auto jak współczesne, dużo cięższe, auta które mają moc 110-115 KM.
Ja 1.5 TSI nigdy nie brałem pod uwagę chociaż mam podobny do autora stosunek miasto/trasa.
Pierwszego mojego Superba czyli S II zamówiłem z 1.8 TSI - byłem bardzo zadowolony zarówno z osiągów jak i spalania. Z tego też względu kolejnego Superba jakim był Superb III też zamówiłem z 1.8 TSI (zmodernizowana i mocniejsza wersja silnika z S II).Również byłem zadowolony z tego silnika. Teraz czekam na kolejnego mojego Superba tym razem z 2.0 280 KM pod maską. Cóż gdybym patrzył się w 100% na zużycie paliwa kupiłbym mniejsze auto z mniejszym silnikiem np. Octavię czy Scalę z 1.0 TSI. Kupując tak duże i ciężkie auto, moim zdaniem, nie ma sensu brać go z najmniejszym dostępnym silnikiem (chyba że kompletnie nie dba się o osiągi) - ten błąd zrobiłem gdy kiedyś zamówiłem O II w bogatej wersji ale z dychawicznym 1.6 MPI (102KM).
Co do wagi, to macie racje ma to gigantyczne znaczenie, ale gdy ta różnica jest naprawdę spora. Mam youngtimera - Renault 19 Chamade z 1.7 75 KM. Niby mało, bo tylko 75 KM, ale to auto waży 1000 kg, co sprawia, że te 75 KM napędza to auto jak współczesne, dużo cięższe, auta które mają moc 110-115 KM.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
No właśnie Big, taka prawda, że autor wątku andrewxxx1 w sumie napisał sporo za mało o swoich planach. Wiemy tyle, że 80% miasto, 20% trasy, kombi i wyposażenie. Przebieg roczny 12 000km, autem planuje jeździć 10 lat a do tego do pracy ma 3km. Ilość procentowa jak i dystans do pracy dla mnie oznaczałaby chyba 100% hybrydę plugin... Jeżeli andrewxxx1 ma możliwość chociaż raz na czas podładowania auta z gniazdka domowego to będzie sporo jeździł za darmo, albo pod 12kkm rocznie to wgl. chyba bym wypożyczał samochody a do pracy jeździł hulajnogą/skuterem/motocyklem/pieszo
I bardzo mądrze piszesz, że prawdopodobnie najbardziej uniwersalnym silnikiem do tego auta jest obecnie 2.0 TSI 190KM a za słaby silnik to duży błąd. Gdyby tylko jeszcze 2.0 TSI był oferowany z 4x4 byłby to wręcz idealny silnik dla Superba, oczywiście najlepiej jako opcja. Niektórzy wybieraliby FWD a inni AWD, to już kwestia preferencji, ale szczerze mówiąc na trasie już 2.0 TSI 190KM sprawdza się bardzo dobrze, w mieście jest ogromny zapas a jeżdżąc 280-mką rzadko wykorzystuję połowę możliwości tego silnika. Na autostradzie czasem fajnie wdepnąć gaz do dechy i przez kilka sekund owszem, wykorzystam i 100% ale suma summarum to do tego auta i jego charakteru silnik zbyt mocny. To trochę wynika ze spokojnego charakteru Superba... Oczywiście ten spokojny charakter można odmienić zmieniając zawieszenie, hamulce, wydech, ale może lepiej kupić Cuprę? Z drugiej strony masz komfort i pewność posiadania zapasu mocy, to spora wygoda. Natomiast spalanie lubi 9tkę i 10tkę na trasie. A w mieście to lubi 14 ale i 18 litrów
I bardzo mądrze piszesz, że prawdopodobnie najbardziej uniwersalnym silnikiem do tego auta jest obecnie 2.0 TSI 190KM a za słaby silnik to duży błąd. Gdyby tylko jeszcze 2.0 TSI był oferowany z 4x4 byłby to wręcz idealny silnik dla Superba, oczywiście najlepiej jako opcja. Niektórzy wybieraliby FWD a inni AWD, to już kwestia preferencji, ale szczerze mówiąc na trasie już 2.0 TSI 190KM sprawdza się bardzo dobrze, w mieście jest ogromny zapas a jeżdżąc 280-mką rzadko wykorzystuję połowę możliwości tego silnika. Na autostradzie czasem fajnie wdepnąć gaz do dechy i przez kilka sekund owszem, wykorzystam i 100% ale suma summarum to do tego auta i jego charakteru silnik zbyt mocny. To trochę wynika ze spokojnego charakteru Superba... Oczywiście ten spokojny charakter można odmienić zmieniając zawieszenie, hamulce, wydech, ale może lepiej kupić Cuprę? Z drugiej strony masz komfort i pewność posiadania zapasu mocy, to spora wygoda. Natomiast spalanie lubi 9tkę i 10tkę na trasie. A w mieście to lubi 14 ale i 18 litrów
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Porównanie do 1.6 MPIBig pisze: ↑22 lut 2022, o 17:42 Zrobiła się dyskusja dotycząca wagi widzę.
Ja 1.5 TSI nigdy nie brałem pod uwagę chociaż mam podobny do autora stosunek miasto/trasa.
Pierwszego mojego Superba czyli S II zamówiłem z 1.8 TSI - byłem bardzo zadowolony zarówno z osiągów jak i spalania. Z tego też względu kolejnego Superba jakim był Superb III też zamówiłem z 1.8 TSI (zmodernizowana i mocniejsza wersja silnika z S II).Również byłem zadowolony z tego silnika. Teraz czekam na kolejnego mojego Superba tym razem z 2.0 280 KM pod maską. Cóż gdybym patrzył się w 100% na zużycie paliwa kupiłbym mniejsze auto z mniejszym silnikiem np. Octavię czy Scalę z 1.0 TSI. Kupując tak duże i ciężkie auto, moim zdaniem, nie ma sensu brać go z najmniejszym dostępnym silnikiem (chyba że kompletnie nie dba się o osiągi) - ten błąd zrobiłem gdy kiedyś zamówiłem O II w bogatej wersji ale z dychawicznym 1.6 MPI (102KM).
Co do wagi, to macie racje ma to gigantyczne znaczenie, ale gdy ta różnica jest naprawdę spora. Mam youngtimera - Renault 19 Chamade z 1.7 75 KM. Niby mało, bo tylko 75 KM, ale to auto waży 1000 kg, co sprawia, że te 75 KM napędza to auto jak współczesne, dużo cięższe, auta które mają moc 110-115 KM.
Bądźmy poważni.
Poza tym przed liftem było jeszcze 1.4 TSI 125KM.
A Superb wcale nie jest ciężkim autem.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady
Komoornik, kłania się umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem. Nigdzie nie ma tu porównania do 1.6 MPI. Przeczytaj całość jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem.