Sportowe zawieszenie ss2
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 paź 2022, o 20:28
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Krzys
Sportowe zawieszenie ss2
Zakładam temat ponieważ nie znalazłem odpowiedniej informacji.
#Sportowe zawieszanie
#Ss2
Hej po założeniu 19 niestety na serio trochę koza.
Szukam sprężyn "komfortowych" jakkolwiek to nazwać przy 19 calowych kołach.
Z doświadczeń mam kilka lat w starym Audi JAMEX fizycznie okej co do komfortu ciężko porównać zawieszenie 30 letniego auta.
Jakie doświadczenia z:
JAMEX
EIBACH
HR gdzieś mi mignelo.
Napewno nie więcej jak minus 30mm
Auto ma służyć do jazdy.
Wiekszosc czasu jeżdżę we dwójkę ale zdarza się komplet nie może być sytuacji że coś obciera czy nie da się przejechać progu.
Wyścigówki również nie zrobimy z ciężkiego superb w 4x4.
Także ładnie schludnie i logicznie
Co do amorów jest oryginał sprawny także niech jest jak się wyleje to coś mądrego ale nie na to czas.
Zapraszam do dyskusji i przemyśleń.
Koło 235 35 19
Zima seria 18
Pytanko czy ss2 kombi z napędem 4x4 2.0 tdi było jakoś wyżej zawieszone?
Może mi ktoś zmierzyć odległość od błotnik tylnego do ziemi? Ile jest cm oczywiście ośke na kołach 225 40 18
#Sportowe zawieszanie
#Ss2
Hej po założeniu 19 niestety na serio trochę koza.
Szukam sprężyn "komfortowych" jakkolwiek to nazwać przy 19 calowych kołach.
Z doświadczeń mam kilka lat w starym Audi JAMEX fizycznie okej co do komfortu ciężko porównać zawieszenie 30 letniego auta.
Jakie doświadczenia z:
JAMEX
EIBACH
HR gdzieś mi mignelo.
Napewno nie więcej jak minus 30mm
Auto ma służyć do jazdy.
Wiekszosc czasu jeżdżę we dwójkę ale zdarza się komplet nie może być sytuacji że coś obciera czy nie da się przejechać progu.
Wyścigówki również nie zrobimy z ciężkiego superb w 4x4.
Także ładnie schludnie i logicznie
Co do amorów jest oryginał sprawny także niech jest jak się wyleje to coś mądrego ale nie na to czas.
Zapraszam do dyskusji i przemyśleń.
Koło 235 35 19
Zima seria 18
Pytanko czy ss2 kombi z napędem 4x4 2.0 tdi było jakoś wyżej zawieszone?
Może mi ktoś zmierzyć odległość od błotnik tylnego do ziemi? Ile jest cm oczywiście ośke na kołach 225 40 18
- Przemkat
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Sportowe zawieszenie ss2
Eibachy i H&R miałem w poprzednich autach i było całkiem komfortowo, do eibachów miałem tylko jedno zastrzeżenie, akurat w audi a4 b8 auto stało nie równo przód wyżej jak tył, nie wiem jak to leży w Superbie. Jamexy raczej bardzo budżetowe, ale styczności z nimi nie miałem.
a żeby nie zakładać osobnego tematu miałby ktoś może zdjęcia jak wyglądają SS2 na niższym zawieszeniu? mam do wyboru -50/-35 lub -40/-35 i zastanawiam się co wybrać. Może ma ktoś taki zestaw u siebie?
a żeby nie zakładać osobnego tematu miałby ktoś może zdjęcia jak wyglądają SS2 na niższym zawieszeniu? mam do wyboru -50/-35 lub -40/-35 i zastanawiam się co wybrać. Może ma ktoś taki zestaw u siebie?
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Sportowe zawieszenie ss2
Ja tam bym się zastanowił dwa razy nad obniżaniem S2... przy tej długości jeszcze.
Już teraz jest tak niski... że trę podwoziem przy byle okazji...
Trzeba uważać przy dużym nachyleniu np. wjazdu do garażu ... bo przy tej długości nie zawisnąć.
Jak ktoś już idzie w tuning to OK / liczy się z tym. Do normalnej jazdy... ja tego nie widzę.
A też obniżenie to nie wszystko i nie przy takich autach/prędkościach.
Miałem Fokę... miała prześwit conajmniej 2x jak S2 i prowadziła się jak Lambo porównując do S2.
Już teraz jest tak niski... że trę podwoziem przy byle okazji...
Trzeba uważać przy dużym nachyleniu np. wjazdu do garażu ... bo przy tej długości nie zawisnąć.
Jak ktoś już idzie w tuning to OK / liczy się z tym. Do normalnej jazdy... ja tego nie widzę.
A też obniżenie to nie wszystko i nie przy takich autach/prędkościach.
Miałem Fokę... miała prześwit conajmniej 2x jak S2 i prowadziła się jak Lambo porównując do S2.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sportowe zawieszenie ss2
Ja myślałem by -20zrobic Max . Jednak pare kilo można załadować do nas , a jechać na wakacje z cała rodziną + bagaże, by potem „komfortową” drogą się męczyć przez x-set kilometrów by nie zetrzeć opon xD
Prześwit u mnie to jakie 6-7 cm … obnizajac -50 to mi się opona w nadkolu schowa
- Przemkat
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Sportowe zawieszenie ss2
Kupione -40/-35 jak będzie mało to w przyszłości skończy się na gwincie, aczkolwiek chyba już za stary jestem na latanie na gwincie to będzie musiało wystarczyćvDanTe pisze: ↑27 lut 2023, o 17:44
Ja myślałem by -20zrobic Max . Jednak pare kilo można załadować do nas , a jechać na wakacje z cała rodziną + bagaże, by potem „komfortową” drogą się męczyć przez x-set kilometrów by nie zetrzeć opon xD
Prześwit u mnie to jakie 6-7 cm … obnizajac -50 to mi się opona w nadkolu schowa
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Sportowe zawieszenie ss2
Latenie Superb w kombi... trochę jak Star Trek
Sorry, ale obniżenie zawieszenia... nie zrobi z tego auta rajdówki. Najważniejsze w całej historii to amortyzatory...
Ale to i tak nic, bo jak już ten statek kosmiczny się rozpędzi... to trzeba go zatrzymać )) i pojawiają się poważne schody...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Przemkat
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Sportowe zawieszenie ss2
Obniżenie zawieszenia nie ma zrobić z tego samochodu rajdówki i 2,0 Tdi nigdy nią nie będzie. Dla mnie jest to tylko i wyłącznie kwestia wizualna, 19 cali na niskim profilu przy standardowym zawieszeniu niema prawa bytu. A w tym wszystkim najlepsze jest to że każdy ma prawo wyboru, nawet jeżeli inni uznają to za coś głupiego. Jeżeli każdy robił i myślał tak samo to pewnie mieszkalibyśmy w jaskiniach "tocząc" kwadrat.maureliusz pisze: ↑15 mar 2023, o 20:39Latenie Superb w kombi... trochę jak Star Trek
Sorry, ale obniżenie zawieszenia... nie zrobi z tego auta rajdówki. Najważniejsze w całej historii to amortyzatory...
Ale to i tak nic, bo jak już ten statek kosmiczny się rozpędzi... to trzeba go zatrzymać )) i pojawiają się poważne schody...
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Sportowe zawieszenie ss2
A to nie zrozumiałem kolegi... bo sam napisałeś o "lataniu" na gwincie co mi się kojarzy badziej dynamicznie niż statycznie
PS. Podoba mi się to toczenie kwadratu... dobrze to zobrazowałeś ... tylko kwadrat dobrze hamuje ))
Ale tak masz rację każdy robi jak uważa / 3mam kciuki.
PS. Podoba mi się to toczenie kwadratu... dobrze to zobrazowałeś ... tylko kwadrat dobrze hamuje ))
Ale tak masz rację każdy robi jak uważa / 3mam kciuki.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Przemkat
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Sportowe zawieszenie ss2
w końcu znalazłem chwile czasu żeby wrzucić sprężynki, także wpadło -40/35 przy feldze 19". Jest nie za wysoko, nie za nisko, w sam raz. Mogę polecić