Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Czołem,
Mam problem. Kupiłem niedawno Skodę Superb 3 2.0 tdi 190km dsg. Przejechałem już nią prawie 4 tys km. Pierwszy przegląd zrobiłem w ASO, wymieniłem olej i wszystkie filtry. Zauważyłem, że bardzo często pojawia się komunikat „konieczna praca silnika”. Czytałem, że podczas tego komunikatu wypala się DPF. Tylko, że ten komunikat potrafi się pojawić 2 razy w ciągu tygodnia. Ostatnio jechałem trasę około 500km z czego 200 było po autostradzie. Wszystko było git, po dwugodzinnej przerwie ruszyłem w dalsza trasę i znowu pojawił się komunikat o koniecznej pracy silnika. Było to w sobotę. Dziś znowu pojawił się ten komunikat. Czytalem, ze jeżdżąc po mieście dpf wypala się co około 300km. Ale u mnie jakoś za często. Miał ktoś podobny problem?
Mam jeszcze pytanie odnośnie zasiegu Adblue. Samochodem zrobiłem około 4tys km, a zasięg spadł tylko o 1.5 tys. Czy to normalne?
Mam problem. Kupiłem niedawno Skodę Superb 3 2.0 tdi 190km dsg. Przejechałem już nią prawie 4 tys km. Pierwszy przegląd zrobiłem w ASO, wymieniłem olej i wszystkie filtry. Zauważyłem, że bardzo często pojawia się komunikat „konieczna praca silnika”. Czytałem, że podczas tego komunikatu wypala się DPF. Tylko, że ten komunikat potrafi się pojawić 2 razy w ciągu tygodnia. Ostatnio jechałem trasę około 500km z czego 200 było po autostradzie. Wszystko było git, po dwugodzinnej przerwie ruszyłem w dalsza trasę i znowu pojawił się komunikat o koniecznej pracy silnika. Było to w sobotę. Dziś znowu pojawił się ten komunikat. Czytalem, ze jeżdżąc po mieście dpf wypala się co około 300km. Ale u mnie jakoś za często. Miał ktoś podobny problem?
Mam jeszcze pytanie odnośnie zasiegu Adblue. Samochodem zrobiłem około 4tys km, a zasięg spadł tylko o 1.5 tys. Czy to normalne?
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Może mi się coś merda, ale nie jest ten komunikat razem z przekreślonym symbolem "A"? To jest od systemu start/stop (czyli gaśnięcie na swiatłach)? Nie miałeś go czasem aktywnego? Jak masz aktywny ten system, ale np. silnik jest zimny, potrzebne jest działanie klimatyzacji, czy zwiększony pobór prądu (grzanie foteli/szyb/lusterek itp.), to też wyrzuca komunikat w tym stylu, właśnie dodatkowo z przekreślonym "A". Oznacza to tyle, że mimo aktywnego systemu wyłączania silnika, nie może tego zrobić z ww. przyczyn i to jest komunikat informacyjny o statusie systemu start/stop. Oczywiście jeżeli to to o czym myślę.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 mar 2023, o 13:10
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 223/457
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Kup sobie interfejs elm 327 do tego apka VAG DPF może być na początek darmowa lite i będziesz wiedział co i jak z dpf.
Przykładowe urządzenie https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm ... 8118710150
Przykładowe urządzenie https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm ... 8118710150
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Staram się wyłączać start stop. Włączona tylko klima i apple car. Do tego wzrastają obroty. Na postoju 1k, przy około 50km/h trzeci bieg i 2k obrotów.rowerek pisze: ↑19 kwie 2023, o 18:36 Może mi się coś merda, ale nie jest ten komunikat razem z przekreślonym symbolem "A"? To jest od systemu start/stop (czyli gaśnięcie na swiatłach)? Nie miałeś go czasem aktywnego? Jak masz aktywny ten system, ale np. silnik jest zimny, potrzebne jest działanie klimatyzacji, czy zwiększony pobór prądu (grzanie foteli/szyb/lusterek itp.), to też wyrzuca komunikat w tym stylu, właśnie dodatkowo z przekreślonym "A". Oznacza to tyle, że mimo aktywnego systemu wyłączania silnika, nie może tego zrobić z ww. przyczyn i to jest komunikat informacyjny o statusie systemu start/stop. Oczywiście jeżeli to to o czym myślę.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 mar 2023, o 13:10
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 223/457
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
I przy wyłączonym start stopie masz ten komunikat? U mnie przy wyłączonym jest tylko info "włącz system start/stop". Wszelkie komunikaty na tym ekranie widoczne są dopiero jak ten system jest aktywny.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Nie, tylko przy włączonym systemie start stop. Włączyłem system jak zobaczyłem, ze biegi zmieniają się przy większych obrotach.slonik_lomza pisze: ↑19 kwie 2023, o 18:47 I przy wyłączonym start stopie masz ten komunikat? U mnie przy wyłączonym jest tylko info "włącz system start/stop". Wszelkie komunikaty na tym ekranie widoczne są dopiero jak ten system jest aktywny.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 mar 2023, o 13:10
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 223/457
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
U siebie przy wypalaniu nie zaobserwowałem podnoszenia obrotów.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
A co ile Ci się wypala? Rozumiem, że obroty mogą być większe gdy odpalę silnik i samochód musi się nagrzać i potrzebuje więcej mocy. Ale zazwyczaj dzieje się to po paru kilometrach i trwa około 20 minut. Zamowilem ten elm 327. Skąd ściągnąć apke? Niestety mam telefon z ios. Jak potem sprawdzić czy wszystko z dpf jest w porządku?slonik_lomza pisze: ↑19 kwie 2023, o 19:36 U siebie przy wypalaniu nie zaobserwowałem podnoszenia obrotów.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 mar 2023, o 13:10
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 223/457
- Lokalizacja: Poznań
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Jak zauważę to zwykle wychodzi powyżej 600 km, z obserwacji wychodzi że wyłapię góra co 3 wypalanie. Auto użytkuję 90% w trasie w tym sporo autostrady, wtedy w okolicach 150 km/h VAG DPF pokazuje, że nasycenie filtra spada powoli. Zawartość wypala się samoczynnie w wyniku obciążenia silnika i odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym. Co do ios to nie pomogę, nie wiem czy jest odpowiednik na te telefony. Jak nie ma to wg mnie ten elm jest praktycznie bezużyteczny.Mefjuuu23 pisze: ↑19 kwie 2023, o 19:42 A co ile Ci się wypala? Rozumiem, że obroty mogą być większe gdy odpalę silnik i samochód musi się nagrzać i potrzebuje więcej mocy. Ale zazwyczaj dzieje się to po paru kilometrach i trwa około 20 minut. Zamowilem ten elm 327. Skąd ściągnąć apke? Niestety mam telefon z ios. Jak potem sprawdzić czy wszystko z dpf jest w porządku?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Mam gdzieś w domu stary telefon z Androidem. Czy jest opcja, ze w ASO przy przeglądzie na 150 tys km nie sprawdzili czy dpf nie jest zapchany? Czy Ew. Jest to norma, ze on tak często się przepala kiedy robie krótkie trasy? Ale to dziwne, ze potrafi co 150km to zrobić.slonik_lomza pisze: ↑19 kwie 2023, o 20:56Jak zauważę to zwykle wychodzi powyżej 600 km, z obserwacji wychodzi że wyłapię góra co 3 wypalanie. Auto użytkuję 90% w trasie w tym sporo autostrady, wtedy w okolicach 150 km/h VAG DPF pokazuje, że nasycenie filtra spada powoli. Zawartość wypala się samoczynnie w wyniku obciążenia silnika i odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym. Co do ios to nie pomogę, nie wiem czy jest odpowiednik na te telefony. Jak nie ma to wg mnie ten elm jest praktycznie bezużyteczny.Mefjuuu23 pisze: ↑19 kwie 2023, o 19:42 A co ile Ci się wypala? Rozumiem, że obroty mogą być większe gdy odpalę silnik i samochód musi się nagrzać i potrzebuje więcej mocy. Ale zazwyczaj dzieje się to po paru kilometrach i trwa około 20 minut. Zamowilem ten elm 327. Skąd ściągnąć apke? Niestety mam telefon z ios. Jak potem sprawdzić czy wszystko z dpf jest w porządku?
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
ten komunikat jest związany z wieloma elementami, które są na bieżąco monitorowane przez kompa
może być powiązany z poziomem naladowania akumulatora----- i komunikatem duze zapotrzebowanie na energię
może być powiązany z sytuacją na drodze----- i komunikatem sytuacja na drodze wymaga pracy silnika
może być powiązany z obciążeniem silnika dodatkowymi odbiornikami prądu----- i komunikatem duze zapotrzebowanie na energię lub komfortowa temperatura nie została osiągnięta
może być powiązany tak jak pisales z wypalaniem dpf, gpf----- tu nie mam jeszcze komunikatu powiązanego
zatem tych parametrów może być znaczna ilość i chyba tylko programiści co to kodowali wiedzą kiedy i w jakich warunkach się pojawia
ale jezeli od odpalenia silnika mija mniej wiecej godzina-- zalezy jakie robisz trasy----- i ten komunikat jest ciągle wyświetlany to coś jest na rzeczy i należałoby sprawdzić auto---- między innymi dlatego nie wyłączam całkowicie start stopa bo sprawdzam co jakiś czas jakie tam się pojawiają informacje...
może być powiązany z poziomem naladowania akumulatora----- i komunikatem duze zapotrzebowanie na energię
może być powiązany z sytuacją na drodze----- i komunikatem sytuacja na drodze wymaga pracy silnika
może być powiązany z obciążeniem silnika dodatkowymi odbiornikami prądu----- i komunikatem duze zapotrzebowanie na energię lub komfortowa temperatura nie została osiągnięta
może być powiązany tak jak pisales z wypalaniem dpf, gpf----- tu nie mam jeszcze komunikatu powiązanego
zatem tych parametrów może być znaczna ilość i chyba tylko programiści co to kodowali wiedzą kiedy i w jakich warunkach się pojawia
ale jezeli od odpalenia silnika mija mniej wiecej godzina-- zalezy jakie robisz trasy----- i ten komunikat jest ciągle wyświetlany to coś jest na rzeczy i należałoby sprawdzić auto---- między innymi dlatego nie wyłączam całkowicie start stopa bo sprawdzam co jakiś czas jakie tam się pojawiają informacje...
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Pojawia się tylko i wyłącznie komunikat o koniecznej pracy silnika. 2x zdarzyło mi się wyłączyć silnik w trakcie tego komunikatu i spod maski wydobywał się dźwięk jakby jakis wiatrak chodził. Komunikat pojawia się zazwyczaj w trakcie jazdy. Zazwyczaj w trakcie deszczu albo brzydkiej pogody. :pMarianek pisze: ↑20 kwie 2023, o 06:54 ten komunikat jest związany z wieloma elementami, które są na bieżąco monitorowane przez kompa
może być powiązany z poziomem naladowania akumulatora----- i komunikatem duze zapotrzebowanie na energię
może być powiązany z sytuacją na drodze----- i komunikatem sytuacja na drodze wymaga pracy silnika
może być powiązany z obciążeniem silnika dodatkowymi odbiornikami prądu----- i komunikatem duze zapotrzebowanie na energię lub komfortowa temperatura nie została osiągnięta
może być powiązany tak jak pisales z wypalaniem dpf, gpf----- tu nie mam jeszcze komunikatu powiązanego
zatem tych parametrów może być znaczna ilość i chyba tylko programiści co to kodowali wiedzą kiedy i w jakich warunkach się pojawia
ale jezeli od odpalenia silnika mija mniej wiecej godzina-- zalezy jakie robisz trasy----- i ten komunikat jest ciągle wyświetlany to coś jest na rzeczy i należałoby sprawdzić auto---- między innymi dlatego nie wyłączam całkowicie start stopa bo sprawdzam co jakiś czas jakie tam się pojawiają informacje...
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
czyli te inne komunikaty nie pojawiają się u ciebie w ogóle?
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 kwie 2023, o 17:27
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Jeśli chodzi o akumulator to miesiąc temu wymieniłem na oryginalny w aso na nowy. Wiec to odpada.
Komunikatu się pojawiają np. Rano kiedy w nocy było zimno i musi dogrzac auto. Nie zauważyłem żeby komunikat o pracy silnika pojawił się z innym komunikatem.
- mackowski30
- Posty: 189
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: Zbyt częsty komunikat „koniecznie praca silnika”
Ewidentnie powiązane jest to z DPFem - przy jego wypalaniu masz podwyższone obroty (ok 1k RPM), ciut inna/glośniejsza praca silnika (chociaż to może moje odczucie) no i przy wyłączeniu silnika podczas wypalania pracują wentylatory. Tylko coś faktycznie dosyć często u Ciebie to ma miejsce.
Odnośnie AdBlue, u mnie zalanie do pełna (ok 15L) wystarcza na min 10k km
Odnośnie AdBlue, u mnie zalanie do pełna (ok 15L) wystarcza na min 10k km